Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Tähtimerkit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.12.11, 18:03   #1 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Kuu pilvessä

Lainasin Raimo A. Nikulan kirjan Astrologian ihmiskuva, jota olenkin plarannut kiinnostuneena. Tulee mieleeni nuoruusvuosien lääkärikirjojen selaaminen ja lievät kauhukuvat siitä ovatko kaikki maailman sairaudet päättäneet kurittaa juuri omaa terveyttäni. Nikulan kirja tuottaa vahvan itsekritikin lisäksi ymmärrystä ja lempeyttäkin joillekin luonteenpiirteille. Kovin imartelevalta tuntuu luonnehdinta Merkuriuksesta kakkos huoneessa. Taidankin tulostaa ja kiinnittää sen muutamiksi viikoiksi jääkaapin oveen jonkinlaiseksi voimanantajaksi. Mun on luettava tuota teosta ajan kanssa pureskellen ja pohdiskellen asiasisältöä.

Kiinnostus astrologiaan on vain yltynyt, on välillä tuskastuttavaa kun tietää jotain ja kuitenkin tiedostaa tietävnsä olemattoman vähän tästä aiheesta.

Miten paljon olette antaneet aikaa tiedon hakemiseen, jotka olette pitemmälle perehtyneet astrologiaan?
  Vastaa viestiin

05.12.11, 00:38   #2 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

nyt taisi mennä sivuraiteille....

Koko elämän.

Ei voi astrologiassa tulla koskaan tietäjäksi, siksi aina tulee uutta opittavaa.

Kun sitten ihminen on aina myös sokea itselleen, niin ei kannata niinkään asennoitua, että "en minä ole tuollainen".

Itse käyn tällä hetkellä pohdintoja äitiydestä ja suhteesta itseeni. Lapsena olen saanut oppia etten kelpaa tytöksi sellaisena kuin olen ja niinpä opin etten voi siten kelvata edes itsekseni. Nyt olen toisen ihmisen (sattui olemaan vielä ihmismielen ammattilainen) eräistä sanoista tajunnut, että vika ei ehkä ollutkaan minussa. Tämä näkyy myös kartallani. Sen siitä saa, kun syntyy ensimmäiseksi tytöksi sukuun poikien keskelle ja tuottaa suvun naisille pettymyksen kun ei olekaan prisenssatyttö, vaan enemmän Peppi Pitkätossu...

Enkä vastaustani tiedä, vaan kohtahan se tulisi päättää, että alkaako vai ei vai onko universumikin katsonut että ei tuosta vanhempaa voi tehdä. Vain sen tiedän nyt varmana, että kykenen elämään molemmissa rooleissa ja varmasti pitäisin huolta siitä etten työnnä omia haavojani omalle lapselleni. Se vain on yksinkertaisesti väärin. Tähän on tosin käyty pitkä tie, mutta taisin olla sen velkaa itselleni.

Kuten huomaat: oikein syvällekäyviä aiheita. Varmasti olisi nämä tullut ilman astrologiaakin, mutta jännitävää oli nähdä miten nämä sopivat ajallisesti toisiinsa.

Olen monesti kyllä kumartanut kunnioituksesta menneiden aikojen astrologeille, joilla oli käytössään vain hatarat tiedot kiertoradoista ja sen sellaisista. Ihan välittämättä siitä voiko astrologia olla "totta" vai onko se huuhaata: menneiden aikojen astrologien harrastus kertoo ihmisen sammumatomasta tiedonjanosta ja halusta ymmärtää itseään. Uskalluksesta lähteä tuntematonta kohti mukanaan vain oma itse ja kyky käyttää järkeä ja uutta keksivä mieli. Se on hyvä juttu ihmiskunnan kehityksessä.

Ensi kosketukseni astrologiaan oli eräs ammattiastrologi, jolla oli elämäntehtävällinen näkökulma astrologiaan. Oli todella mielenkiintoista kuulla hänen "lausuntoaan" enkä millään meinannut uskoa, kun hän sanoi minun olevan viehättävä. Ajattelin siinä, että ei taida astrologiassa olla päätä eikä häntää, kun sitä en ainankaan ole, sen kyllä tiedän. Päätin kuitenkin että turha on ampua alas yhden harhalausuman vuoksi.

Nojuu, pahoitteluni sivuraiteille menosta. Odottelin tässä nukkumattia saapuvaksi...
  Vastaa viestiin
05.12.11, 09:24   #3 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Syvällistä pohdiskelua ja itsetutkiskelua sinulla, siihen astrologiakin antaa hyvin eväitä. Minulle tuli vähän haikea olo lukiessani viestiäsi, sillä minunkin lapsuus on ollut enemmän peppi pitkätossun, kuin jonkun prinsessan ihanissa korkkiruuvikiharoissaan. Nyt kun olen vähän tutkiskellut astrologiaa alkaa oivaltaa vastauksia kysymyksiin miksi ja miten. Pohdiskelen sitäkin, onko kartalla havaittavissa se, milloin ja miten kiinnostuneisuus ja tiedonhalu esimerkiksi astrologiaan on vahvimmillaan. Vaikuttaako kiinnostukseen jonkun planeetan sijoittuminen tiettyyn huoneseen ja jos vaikuttaa niin mikä planeetta olisi kysymyksessä ja missä huoneessa se sijaitsisi. Kysyn, vaikka voisinkin tehdä johtopäätelmiä, kysyväthän harvoin tieltä eksyvät.

Äitiyttäni pohdiskelen minäkin, se on ehkä äidiksi tulon jälkeen muodostunut minulle ikuisuusprojektiksi.
  Vastaa viestiin
05.12.11, 11:16   #4 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

Muistaakseni astrologisella kartalla on moniakin osoittimia tähän harrastukseen. Koitin etsiä yhtä sivua, jolla on tästä oikein pitkä analyysi, mutta en löytänyt (en ole omalla koneella, joten ei ole käytössä kirjanmerkkikansiota). Löysin tuollaisen: Minkä planeetan mukaan teet astrologiaa? Astrologian Taika
uskoakseni tuota voisi soveltaa transiitteihinkin.

Huoneet varmaan nekin vaihtelevat sen mukaan miten ja mihin astrologiaa käyttää. Itse käytän sitä nyt voimakkaasti itsetuntemuksen asioihin ja erityisen painottuneena on juuri nyt 6. ja 7. huoneessa on paljon liikennettä.

Jännä juttu muuten (katsoin juuri transiittikarttaa). Kun aloitin astrologian harrastamisen vakavammin (kun tein 1. karttatulkinnan perheenjäsenelle), minulla oli niinikään 6. ja 7. huone painottunut. 7. huoneessa oli Uranuksen ja Merkuriuksen konjunktio.

Täytyypä katsella muitakin astrologian päiviä, eräs kurssi jätti minuun vaikutuksen, en vain muista nyt vuotta, että voisin tarkistaa miten transiitit olivat silloin.

Kiitos aloittamastasi aiheesta! Tulipa paljon ajateltavaa!
  Vastaa viestiin
05.12.11, 11:38   #5 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thereaus Näytä viesti
Muistaakseni astrologisella kartalla on moniakin osoittimia tähän harrastukseen. Koitin etsiä yhtä sivua, jolla on tästä oikein pitkä analyysi, mutta en löytänyt (en ole omalla koneella, joten ei ole käytössä kirjanmerkkikansiota). Löysin tuollaisen: Minkä planeetan mukaan teet astrologiaa? Astrologian Taika
uskoakseni tuota voisi soveltaa transiitteihinkin.

Huoneet varmaan nekin vaihtelevat sen mukaan miten ja mihin astrologiaa käyttää. Itse käytän sitä nyt voimakkaasti itsetuntemuksen asioihin ja erityisen painottuneena on juuri nyt 6. ja 7. huoneessa on paljon liikennettä.

Jännä juttu muuten (katsoin juuri transiittikarttaa). Kun aloitin astrologian harrastamisen vakavammin (kun tein 1. karttatulkinnan perheenjäsenelle), minulla oli niinikään 6. ja 7. huone painottunut. 7. huoneessa oli Uranuksen ja Merkuriuksen konjunktio.

Täytyypä katsella muitakin astrologian päiviä, eräs kurssi jätti minuun vaikutuksen, en vain muista nyt vuotta, että voisin tarkistaa miten transiitit olivat silloin.

Kiitos aloittamastasi aiheesta! Tulipa paljon ajateltavaa!
Kiitos itsellesi, täytyykin tutkiskella vielä lisää. Ensimmäisen viestisi äiti-teema sytytti lampun päässäni. Otsikoin mukamas vain sattuman varaisesti tämän ketjun, mutta eikös kuu olekkin äiti suhdetta ja omaakin äitiyttäkin heijasteleva planeetta astrologiassa. Oma syhde äitiini oli todella pitkään pilvessä, vasta aikuisuudessa löysimme toisemme tunteiden tasolla. Olen hyvin kiitollinen niistä hänen viimeisistä vuosistaan ja jäinkin ajattelemaan, mitenkähän tähtitaivas on kartallani silloin ollut. Kiitos pohdiskelujatkumosta, jonka viritit peppi pitkätossu viestilläsi.
  Vastaa viestiin
05.12.11, 18:44   #6 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Astrologia tuottaa nyt oivalluksia, joita on kiva peilata omaa historiaa vasten.

Kheiron tuo pieni haavoittuneeksi parantajaksikin sanottu planeetta (vai alennettiinko se pienuutensa vuoksi joksikin muuksi) on kiinnostanut vuosia ja nyt kun löysin Nikulan kirjasta tietoa sen sijainnista huoneessa alkaa valjeta, mistä siinä on kysymys. Kuinka senkin voi tietää, että Kheironin sijainnin ollessa tietyssä huoneessa saattaa syntymätilanteeseen liittyä jotain ongelmaa. Tai sen, että suhde luontoon voi olla jotenkin pyhitetty. Voi kun saisin jonkun tuttavan tekemään oivalluksia kanssani. On kai pyydettävä sitä maailmankaikkeudelta :)
  Vastaa viestiin
05.12.11, 19:55   #7 (linkki)
Eläinrakas
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Astrologia tuottaa nyt oivalluksia, joita on kiva peilata omaa historiaa vasten.

Kheiron tuo pieni haavoittuneeksi parantajaksikin sanottu planeetta (vai alennettiinko se pienuutensa vuoksi joksikin muuksi) on kiinnostanut vuosia ja nyt kun löysin Nikulan kirjasta tietoa sen sijainnista huoneessa alkaa valjeta, mistä siinä on kysymys. Kuinka senkin voi tietää, että Kheironin sijainnin ollessa tietyssä huoneessa saattaa syntymätilanteeseen liittyä jotain ongelmaa. Tai sen, että suhde luontoon voi olla jotenkin pyhitetty. Voi kun saisin jonkun tuttavan tekemään oivalluksia kanssani. On kai pyydettävä sitä maailmankaikkeudelta :)

Hei, näkyykö chironista sen, ymmärtääkö eläimiä? Missä huoneessa ja/tai merkissä chironin pitäisi silloin olla? Anteeksi uteliaisuuteni, mutta luonto on lähellä sydäntä :)
  Vastaa viestiin
05.12.11, 20:15   #8 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eläinrakas Näytä viesti
Hei, näkyykö chironista sen, ymmärtääkö eläimiä? Missä huoneessa ja/tai merkissä chironin pitäisi silloin olla? Anteeksi uteliaisuuteni, mutta luonto on lähellä sydäntä :)
Minulla ei ole tiedossa chironin tai kheironin (molempia kirjoitusasuja ilmenee) merkitystä eläinrakkauteen. Tiedätkö missä huoneessa ja missä eläinradan merkissä chironisi on, niin voin referoidusti katsoa sen.
  Vastaa viestiin
05.12.11, 20:50   #9 (linkki)
Eläinrakas
(Vierailija)

Lainaus:
Minulla ei ole tiedossa chironin tai kheironin (molempia kirjoitusasuja ilmenee) merkitystä eläinrakkauteen. Tiedätkö missä huoneessa ja missä eläinradan merkissä chironisi on, niin voin referoidusti katsoa sen.

Ravussa 11.huoneessa. Tosi mukavaa jos voit katsoa :)
  Vastaa viestiin
05.12.11, 22:32   #10 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Ravussa 11.huoneessa. Tosi mukavaa jos voit katsoa :)
Tässä vähän tietoa suoraan Raimo A.
Nikulan kirjasta.

Elämä voi vaatia ratkomaan ongelmia suhteessa omaan kansalliseen perintöön tai ympäristöön. Sisäistynyttä psykologista tajua on, mutts mahdollisesti myös vaikeita tunteellisia estoja, vääriä kiintymyksen kohteita tai sijaiskohteita. Hoivaa voi löytyä sisäisestä suhteesta luontoonja Maaemoon. Elämän päättymisen tunne voi aiheuttaa ahdistusta, mutta syvemmällä on varmuus siitä, että elämä jatkuu.

Suhde sosiaaliseen elämään voi painottaa akuutteja kriisejä, jotka johtuvat nykyajan elämäntyylistä ja pinnallisista arvoista. Vaikeudet liittyä ryhmiin voivat johtaa turhautumiseen: jotain annettavaa olisi, mutta seura ei miellytä. Henkilö voi olla kriittinen yhteisissä asioissa ja pakottaa viiteryhmänsä ottamaan huomioon ongelmalliset asiat. Sosiaalinen elämä voi tuoda toistuvasti esiin outoja kuvioita, jotka sekoittavat henkilön elämänsuunnan. Alkuvoimaista kykyö vaikuttaa kulttuurin suuntaan voi ilmetä kehittyneellä ihmisellä. parannuskeinoja pitää usein hakea läheltä ja kaukaa yhdistellen parhaita aineksia toisiinsa.

Tässä kirjoitellessani Nikulan tekstiä tulee mieleeni sinun olevan aivan omanlaisesi tien kulkija, vahva ja hyvin yhteydessä ympäröivään luontoon. Et ehkä kumartele kuiva, vaan luot itse omat elmämäsi suunnat. Tuntuuko sinusta joskus, että olisit syntynyt vähän väärään aikakauten. Ehkä kuulutkin sieluniältäsi vanhoihin sieluihin. Minulle tulee myös tunne, että tuttavapiirisi koostuu hyvin erilaisista ihmisitä ja käyt tarkalla seulalla läpi ne ihmiset jotka lasket ihan lähellesi, vaikka muuten oletkin ystävällinen ja korrekti kanssakäymisissäsi.

Kannattaa kuitenkin muistaa ettei tämä teksti ole luonnehdinta suoraan sinusta, vaan miten Kheiron kartallasi saattaa nostaa esiin luonteenpiirteitä, joista Nikula tekstissään puhuu.

Varsin mielelläni lukisin mitä ajatuksia viesti sinussa herättää, onko jotain mikä osuu hyvin ja mikä ei sitten taas oikein tunnu omalta.
  Vastaa viestiin
05.12.11, 22:48   #11 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

Joo. Tuo Chiron on on ollut yksi suosikeistani, kun jotenkin kaikki täsmää.

Chiron tekee aspektia minulla Aurinkoon, Kuuhun, Venukseen ja Marsiin. Ihan riittävästi hommia itsensä kanssa :)

Onhan noissa kyllä hyvääkin, kun selvittää, niin on aika hyvät pullat uunissa.

Saabiset symbolit ovat nyt uusi viehäyksen kohde. Ne ovat vain niin kauniita lyhyitä visuaalisia kuvauksia. En tiedä oletko niistä koskaan kuullut, mutta tarina menee niin, että meedio/selvänäkijä Elsie Wheeler sai kanavointina henkimaailmasta jokaiselle astrologisen kartan asteelle jonkin symbolisen merkityksen. Niiden parissa voi sitten istahtaa tovin jos toisenkin, kun miettii miten se näkyy omassa elämässä.

Esimerkiksi jos jokin astrologinen planeetta on 4-5 asteessa Oinasta, niin sen Saabinen symboli on lyhykäisyydessään kolmio siivillä. Tai jos jotain on kartalla vaikka 2-3 astetta härkää, niin sen saabinen symboli on luonnon muovaamat portaat, jotka johtavat kukkia täynnä olevalle nurmelle. Tuolla on koko lista: Sabian Symbols Degree Meanings

Tuo Nikulan kirjan olen joskus lukenut, nyt vaan ei ole käsillä sitä nyt.

Minuakin kiinnostaisi pohdiskella näitä teemoja enemmän ja toisen ihmisen kanssa, mutta enpä tiedä kiireisempää aikaa kuin nyt. Meillä oli yhden paikan ilmoitustaululla ilmoitus uudesta alkavasta uniryhmästä ja ajattelin pitkään miten olisi kiva mennä, mutta lopulta se jäi siihen, että luin sanoja ”säännöllinen” ja ”tapaaminen” yhä uudelleen ja uudelleen kunnes muistin etten oikein osaa käyttää kalenteria eikä aina jaksa puhuakaan ennalta sovittuna ajankohtana.

Toisaalta kuka niitä sanoja uneksiessaan tarvitsee, että voisi olla minulle ihan oikea ryhmä :-D

Toivottavasti itse löydät omalta paikkakunnaltasi jotain toimintaa astrologiaan liittyen. Ehkäpä ajatuksesi lähtee tekemään itseään jonkun astrologin tykö. Tuntuu, että niitä kursseja on suurimmissa kaupungeissa: olen joskus vähän kadehtien katsellut Helsinkiläisten kurssitarjontaa aiheeseen.

Eläinrakkaudesta: winstar -ohjelma ehdottaa eläinrakkauden aspektiksi Auringon ja kuun välistä kolmiota. Sitten olen kuullut, että jos löytää jostain jupiter-kalat ihmisen, niin häneltä löytyy Jupitermaisen runsaasti rakkautta eläimiä kohtaan (ja sen lisäksi ovat kuulemma vielä todella hyviä halimaan). Varmasti niitä on muitakin. Rapu on aika hyvä merkki muutenkin kaikkeen hellyyteen ja sen kaipuuseen, että varmaan rapukin sopii eläinrakkaiden merkiksi.
  Vastaa viestiin
05.12.11, 23:01   #12 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

En tiedä osaatteko englantia (oletan, että se sujuu), mutta tuossa on hyvä artikkeli Chironiin:
Wounding and the will to live - Astrodienst

(samoilta sivuilta voi luoda itselleen kartan)
  Vastaa viestiin
05.12.11, 23:11   #13 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

(Unohdan aina sanoa sen mitä piti).

Tuo otsikointisi oli todellakin osuva ja varmaan siksi avasinkin ketjun. Jotenkin se vain osui ja upposi vaikken osannutkaan arvata mitä ketju koski. Kuu pilvessä - todellakin.

Kuuntelin joskus radiosta jonkun tutkijan haastattelua, joka kertoi, että Suomessa on aika haastellinen kulttuuri lasten kasvaa, kun (jos nyt ei ihan nyt syntyneitä lapsia oteta huomioon) sotatrauma on vielä niin tuore haava suomalaisissa äideissä vaikka kaikki nykyiset äidit eivät ole edes syntyneet sodan aikana, eikä välttämättä heidän äitinsäkään. Silti tuo trauma on jotenkin niin tärkeä, että sitä ihan periytetään äidiltä tyttärelle ja usein alitajuisessa muodossa. Tämä saattaa johtua siitä, että sotatraumoja ei ollut aikaa käsitellä, vaan se siirrettiin sitten lapselle. Teitenkin alitajuisesti, ei varmasti yksikään äiti tahallaan sellaista tee. Ja tämä näkyy vähän vieläkin suomalaisissa äideissä. Se uhriuden teema.

tästä olen miettinyt, että missähän se Suomen valtion Chiron mahtaa sijaita ja mitenkähän se on aspektoitunut Suomen kartalla. Voisi olettaa, että on aika vahvana. En olekaan koskaan Suomen karttaa katsonut muuten kuin vilkaisten. Ja traumatisoituihan siellä rintamalla hevosetkin (miehistä ja pojista puhumattakaan).
  Vastaa viestiin
05.12.11, 23:24   #14 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
(Unohdan aina sanoa sen mitä piti).

Tuo otsikointisi oli todellakin osuva ja varmaan siksi avasinkin ketjun. Jotenkin se vain osui ja upposi vaikken osannutkaan arvata mitä ketju koski. Kuu pilvessä - todellakin.

Kuuntelin joskus radiosta jonkun tutkijan haastattelua, joka kertoi, että Suomessa on aika haastellinen kulttuuri lasten kasvaa, kun (jos nyt ei ihan nyt syntyneitä lapsia oteta huomioon) sotatrauma on vielä niin tuore haava suomalaisissa äideissä vaikka kaikki nykyiset äidit eivät ole edes syntyneet sodan aikana, eikä välttämättä heidän äitinsäkään. Silti tuo trauma on jotenkin niin tärkeä, että sitä ihan periytetään äidiltä tyttärelle ja usein alitajuisessa muodossa. Tämä saattaa johtua siitä, että sotatraumoja ei ollut aikaa käsitellä, vaan se siirrettiin sitten lapselle. Teitenkin alitajuisesti, ei varmasti yksikään äiti tahallaan sellaista tee. Ja tämä näkyy vähän vieläkin suomalaisissa äideissä. Se uhriuden teema.

tästä olen miettinyt, että missähän se Suomen valtion Chiron mahtaa sijaita ja mitenkähän se on aspektoitunut Suomen kartalla. Voisi olettaa, että on aika vahvana. En olekaan koskaan Suomen karttaa katsonut muuten kuin vilkaisten. Ja traumatisoituihan siellä rintamalla hevosetkin (miehistä ja pojista puhumattakaan).
Jaa-aa, mikähän olikaan kellonaika kun Suomi julistettiin itseäiseksi. Jousimies Suomineito on kuitenkin aurinkomerkiltään. Tytyypä etsiä tietoja ja tarkistella sodan traumoja haavoittuneen parantajan asemasta käsin.
  Vastaa viestiin
05.12.11, 23:44   #15 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Jos Suomineidon tiedoiksi laitetaan synt. 6.12.1917 klo 12.00 Helsinki, sain Kheironin sijainniksi ykkös huoneen joka on kaloissa.

En jaksa kirjoittaa, mutta aikas sopivan tuntuista tekstiä löytyy Nikulan kirjasta. Nikula puhuu haavoittumisesta tai heikentyä syntymisen hetkenä. Seuraavana vuonna alkoikin kansaa kahtia repivä kansalaissota, jota monet myös kapinaksi sanovat.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 09:52   #16 (linkki)
mitä merkitsee
(Vierailija)

chiron kaloissa, neliössä aurinkoon ja semisekstiilissä jupiteriin?
  Vastaa viestiin
06.12.11, 10:33   #17 (linkki)
Eläinrakas
(Vierailija)

Lainaus:
Jos Suomineidon tiedoiksi laitetaan synt. 6.12.1917 klo 12.00 Helsinki, sain Kheironin sijainniksi ykkös huoneen joka on kaloissa.

En jaksa kirjoittaa, mutta aikas sopivan tuntuista tekstiä löytyy Nikulan kirjasta. Nikula puhuu haavoittumisesta tai heikentyä syntymisen hetkenä. Seuraavana vuonna alkoikin kansaa kahtia repivä kansalaissota, jota monet myös kapinaksi sanovat.
Astro.fi:n sivulla eräs on käyttänyt Suomen kartalle 6.12.1917 kellonaikaa 14.35 Hki.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 10:42   #18 (linkki)
Eläinrakas
(Vierailija)

Lainaus:
Tässä vähän tietoa suoraan Raimo A.
Nikulan kirjasta.

Elämä voi vaatia ratkomaan ongelmia suhteessa omaan kansalliseen perintöön tai ympäristöön. Sisäistynyttä psykologista tajua on, mutts mahdollisesti myös vaikeita tunteellisia estoja, vääriä kiintymyksen kohteita tai sijaiskohteita. Hoivaa voi löytyä sisäisestä suhteesta luontoonja Maaemoon. Elämän päättymisen tunne voi aiheuttaa ahdistusta, mutta syvemmällä on varmuus siitä, että elämä jatkuu.

Suhde sosiaaliseen elämään voi painottaa akuutteja kriisejä, jotka johtuvat nykyajan elämäntyylistä ja pinnallisista arvoista. Vaikeudet liittyä ryhmiin voivat johtaa turhautumiseen: jotain annettavaa olisi, mutta seura ei miellytä. Henkilö voi olla kriittinen yhteisissä asioissa ja pakottaa viiteryhmänsä ottamaan huomioon ongelmalliset asiat. Sosiaalinen elämä voi tuoda toistuvasti esiin outoja kuvioita, jotka sekoittavat henkilön elämänsuunnan. Alkuvoimaista kykyö vaikuttaa kulttuurin suuntaan voi ilmetä kehittyneellä ihmisellä. parannuskeinoja pitää usein hakea läheltä ja kaukaa yhdistellen parhaita aineksia toisiinsa.

Tässä kirjoitellessani Nikulan tekstiä tulee mieleeni sinun olevan aivan omanlaisesi tien kulkija, vahva ja hyvin yhteydessä ympäröivään luontoon. Et ehkä kumartele kuiva, vaan luot itse omat elmämäsi suunnat. Tuntuuko sinusta joskus, että olisit syntynyt vähän väärään aikakauten. Ehkä kuulutkin sieluniältäsi vanhoihin sieluihin. Minulle tulee myös tunne, että tuttavapiirisi koostuu hyvin erilaisista ihmisitä ja käyt tarkalla seulalla läpi ne ihmiset jotka lasket ihan lähellesi, vaikka muuten oletkin ystävällinen ja korrekti kanssakäymisissäsi.

Kannattaa kuitenkin muistaa ettei tämä teksti ole luonnehdinta suoraan sinusta, vaan miten Kheiron kartallasi saattaa nostaa esiin luonteenpiirteitä, joista Nikula tekstissään puhuu.

Varsin mielelläni lukisin mitä ajatuksia viesti sinussa herättää, onko jotain mikä osuu hyvin ja mikä ei sitten taas oikein tunnu omalta.

KIITOS KIITOS KIITOS Inke!

Vastalahjaksi kommentoin sitten miten osuu minuun.

Tuo on niin totta, että olen miettinyt jo melko nuorena, että olen syntynyt aivan väärään aikaan. Olen monille sanonutkin, että minun olisi pitänyt syntyä 50-luvulle... Siis sukupolvi aiemmin. En tiedä, olisiko sekään ajallisesti kuitenkaan riittänyt?

Tunteita on tosiaan vaikea saada oikeaan kohteeseen, ja siksi kai olen nämä eläimet keksinyt. Ne arvostavat hoivaa, eivät peittele pitämistään tai vihaamistaan, kuten ihmiset tekevät. Siksi pidänkin eläinten avoimuudesta, koska ihmisistä sitä ei aina löydä.
Tunnen itseni usein yksinäiseksi, ihmiseksi, jolla ei ole kavereita. Niitähän minulla on, mutta hirmu vähän ihmisiä, joihin voin luottaa ja joille voin jakaa todelliset tunteeni. Haluan tutustua ihmiseen ja punnitsen tarkoin, kenelle voin uskoa syvimmät tunteeni tai salaisuuteni. Minulla on kova salaisuuden säilyttäminen, jos niin sovitaan, en halua juoruilla tai että minusta juoruillaan. Taidan toisaalta kiinnostaa ihmisiä, olen ystävällinen kaikille, mutta harva minut tuntee oikeasti.

En enää pelkää kuolemaa, koska jouduin sitä tänä vuonna käsittelemään. Luotan todellakin siihen, että elämä jatkuu ja kasvu jatkuu toisen elämän aikana.

"Tässä kirjoitellessani Nikulan tekstiä tulee mieleeni sinun olevan aivan omanlaisesi tien kulkija, vahva ja hyvin yhteydessä ympäröivään luontoon. Et ehkä kumartele kuiva, vaan luot itse omat elmämäsi suunnat. Tuntuuko sinusta joskus, että olisit syntynyt vähän väärään aikakauten. Ehkä kuulutkin sieluniältäsi vanhoihin sieluihin. Minulle tulee myös tunne, että tuttavapiirisi koostuu hyvin erilaisista ihmisitä ja käyt tarkalla seulalla läpi ne ihmiset jotka lasket ihan lähellesi, vaikka muuten oletkin ystävällinen ja korrekti kanssakäymisissäsi."

Tulkintasi osui nappiin! Nyt tuntuu hassulta, kun vähän taustalla olleet kaverit alkavat vetää minua itseään lähemmäksi. Onko ajan laatu sellainen vai mistä johtuu, mutta hassua se minusta on.

Muuten tuo Chiron tekee mulla oppositiota neptunukseen ja kolmiota plutoon. Neliötä kuuhun ja marsiin. Kvinkunssia Venukseen ja Jupiteriin.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 10:56   #19 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Astro.fi:n sivulla eräs on käyttänyt Suomen kartalle 6.12.1917 kellonaikaa 14.35 Hki.
Tuolla kellonajalla Kheiron olisi huoneessa 12 kalojen merkeissä. Yritin löytää astron sivustolta Suomen karttaa, en vaan löytänyt. Missähän osiossa se on. olisi kiva vilkaista sitä.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 11:25   #20 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

Liian kiintoisa aihe, pitäisi oikeastaan tehdä kotitöitä :)

Suomen astrologisen seuran kotisivuilla
oli pohdintaa Suomen kartan oikeasta kellonajasta.
Suomen valtion ja suomalaisten vaikuttajien karttoja - Suomen Astrologinen Seura ry.

Katsoin sen mukaan Suomelle kartan kellonajalla 15:18 ja Chiron olisi kaloissa 11. huoneessa (olitkin jo kirjoittanut tuonne nimimerkille eläinrakas 11. huoneen tulkintaa). Tiedä sitten mikä se oikea kellonaika tulisi olla, mutta olipa mikä vaan, suurin osa aspekteista pysyy kuitenkin samana:

Chiron-Venus aspektit: Sekstiili: Uhraa itsensä. uskollisuus. Syvällinen henkisyys. Voi vaikuttaa ulospäin hyvin harmaalta ja "turhalta", mutta syvällisemmin tarkasteltuna onkin paljon muuta.

Suomen kartalla on myös Chironin kvintiili Jupiteriin. Se kertoo parantumis/parantamiskyvystä. Ja uskokaa tai äläkää: kyvystä päästä eroon sorron alta. Kvintiilit kertovat lahjoistamme. Onkin hyvä, että Suomen kartalla niitä on. (Suomella on myös Pluton ja Marsin välillä kvintiiliaspekti), joka kertoo luontaisesta johtamiskyvystä, pelottomuudestakin

Uhrin teemaa on myös Chironin Marsin neliössä: löytyy myötätuntoa myös muille sorretuille ja uhreille. Erilaiset hyväntekeväisyysliikkeet ja -projektit.

Chironin ja Merkuriuksen neliö voi saada aikaan ongelmia kommunikoinnin suhteen. äärimmäisitä mielipiteistä toiseen laitaan. Terveydenhuolto ei ole kovin yksilökekseistä. Mielellä on tapana "jumiutua" johonkin traditionaaliseen malliin

Onneksi eivät kartat ole noin mustavalkoisia: suomella on ollut todella paljon onnea ja ne kansalaisetkin...

Ei muuta kuin nautinnollista itsenäisyyspäivää!
  Vastaa viestiin
06.12.11, 11:37   #21 (linkki)
Eläinrakas
(Vierailija)

Lainaus:
Tuolla kellonajalla Kheiron olisi huoneessa 12 kalojen merkeissä. Yritin löytää astron sivustolta Suomen karttaa, en vaan löytänyt. Missähän osiossa se on. olisi kiva vilkaista sitä.

Foorumin puolelta muita juttuja lukiessani sen löysin. Sielläkin on paljon informaatiota ja pohdiskelua, joten olen sinnekin jumiutunut :)
  Vastaa viestiin
06.12.11, 11:46   #22 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Ihmetyttää miten nopiasti luhyellä kellonajoilla Kheiron vaihtaa huonetta. Toisaalta ymmärtää senkin nyt paremmin, miksi tarkka kellonaika on tärkeä. Suomen kohdalla mietin mikä katsotaan sille syntymä kellonajaksi. Sopimusten allekirjoitus vaiko itsenäisyyden julistus. Syntyneelle lapselle aika kai katsotaan kun yhteys äitiin, elikkä napanuora katkaistaan.

Todellakin, liian kiinnostavaa. Suunnitelmissa oli seinien pesu, mutta jämähdänköhän tähtikarttojen pariin ja yritän siirtää joulua venäläisten tapaan vietettäväksi uuden vuoden päivänä.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 12:21   #23 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

Lainaus:
Ihmetyttää miten nopiasti luhyellä kellonajoilla Kheiron vaihtaa huonetta. Toisaalta ymmärtää senkin nyt paremmin, miksi tarkka kellonaika on tärkeä. Suomen kohdalla mietin mikä katsotaan sille syntymä kellonajaksi. Sopimusten allekirjoitus vaiko itsenäisyyden julistus. Syntyneelle lapselle aika kai katsotaan kun yhteys äitiin, elikkä napanuora katkaistaan.

Todellakin, liian kiinnostavaa. Suunnitelmissa oli seinien pesu, mutta jämähdänköhän tähtikarttojen pariin ja yritän siirtää joulua venäläisten tapaan vietettäväksi uuden vuoden päivänä.

Chiron itsessään ei ole niin liukas liikkeisään, vaan kellonajan muutos vaihtoi huonejakaumaa. Samoin kävisi, jos paikkakuntaa muutettaisiin.

Minulle on opetettu, että syntymäkellonajaksi tulee lapsen konkreettinen syntymä. Napanuoran leikkausta voidaan viivästyttää, jos ei mitään kiirettä sen leikkaamiselle ole. En kyllä ole varma, pitäisi ehkä tarkistaa jostain.

tuota minäkin olen miettinyt. Siis suomen synnyinkellonaikaa (tai päivää). Ei ole tarpeeksi teitoa näiden määräytymisestä.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 12:34   #24 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Chiron itsessään ei ole niin liukas liikkeisään, vaan kellonajan muutos vaihtoi huonejakaumaa. Samoin kävisi, jos paikkakuntaa muutettaisiin.

Minulle on opetettu, että syntymäkellonajaksi tulee lapsen konkreettinen syntymä. Napanuoran leikkausta voidaan viivästyttää, jos ei mitään kiirettä sen leikkaamiselle ole. En kyllä ole varma, pitäisi ehkä tarkistaa jostain.

tuota minäkin olen miettinyt. Siis suomen synnyinkellonaikaa (tai päivää). Ei ole tarpeeksi teitoa näiden määräytymisestä.
Syntymäajasta ollaan kahta mieltä, joissakin se on varsinainen syntymäaika ja joissakin kun lapsi aloittaa itsenäisen hengittämisen. Näin olen sen ymmärtänyt. Omat lapseni syntyivät tilassa, jossa minua vastapäätä oli kello. Molempien viralliseksi syntymäajaksi on sairaalan papereihin merkattu useampia minuutteja myöhäisempi aika, kuin minkä seinällä olleesta kellosta katsoin kun lapsi oli syntynyt. Tiedä sitten, mikä olisi se todellinen ja oikeaksi määritelty aika.
  Vastaa viestiin
06.12.11, 13:12   #25 (linkki)
thereaus
(Vierailija)

hmm.. minulle on merkitty sairaalaan papereihin niin ikään myöhäisempi aika. Tämä johtuu tosin siitä, että synnytyssalissa oli kello väärässä. Kätilö sanoi siitä äidillekin - jos synnyttäjä tahtoisi katsoa oikean kellonajan omasta kellostaan. Papereihin silti merkattasiin väärä aika, koska tuon kellon mukaan oli merkattu papereihin muutkin synnytykseen liityvät kellonajat ja sen mukaan täytyy aina jälkeenpäin laskea kaikki ponnitusvaiheiden sun muien kestot. Hauskaa, mikähän tässäkin tosiaan on se virallinen kanta?

äiti on jaksanut aina naureskella, että meidän suvussa kenellekään ei ole osattu laittaa oikeaa syntymäaikaa. Hauskin virhe on virallisissa papereissa oleva väärä syntymävuosi ja toinen yhtä hauska väärin kirjoitettu ristimänimi (näiden oikaisemisessa onkin ollut aikamoinen paperisota)! Ehkä äitini puoleisessa suvussa on kartalla joku kosminen narri kaikkien vääräaikaisten kohdalla.

Täytyy joskus kysyä kätilöltä miten se menee. Kummitätini kun on kätilö, niin ehkä hän sitten tietää mikä on se syntymähetken määritelmä.

Nyt täytyy tsempata kodinsiivouksen kanssa. Kohta minulle nauraa varpusetkin, että katsokaa kun se siivoaa - konettaan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku