| |  | |
21.12.11, 21:29
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Nimiplaneetta - mikä?
Mulle on jäänyt epäselväksi, mikä ihme on nimiplaneetta? Mulla ainakin ei ole tusinanimi, eikä voi olla yhtenevä. Meneekö se sitten niin että eros=Eero ym? Nimikalenteria jossakin? :D
| |
| | |
21.12.11, 21:33
|
#2 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus Mulle on jäänyt epäselväksi, mikä ihme on nimiplaneetta? Mulla ainakin ei ole tusinanimi, eikä voi olla yhtenevä. Meneekö se sitten niin että eros=Eero ym? Nimikalenteria jossakin? :D | Nimiplaneetta, tarkoitako sitä luetteloa, jossa kirjoitusasu on sama tai lähelle omaa nimeäsi tai nikkiäsi? Minulle löytýy lähelle Inge täältä listalta. Astrology / Astrologie -> Astrodienst Asteroid list | |
| | |
21.12.11, 21:46
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke |
Kiitos Inke! En ole tuota listaa koskaan löytänytkään.
Etsin oikeaa nimeä vastaavaa :) Tuolla olikin tuollainen pitkä lista! Voi kun osaisi enemmän englantia ja tulkata noita. Toisinaan kun kuulee vaikkapa synastriassa että osuu hyviin aspekteihin nimiplaneetat... Miten ne saa karttaan näkymään?
| |
| | |
21.12.11, 22:57
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus ... Miten ne saa karttaan näkymään? |
Ainakin astro.comista löytyy apu. Kun kartta on ensin tehty, sieltä 'Extended chart selection' sivun ihan alalaidasta löytyy 'asteroid name number list....' niin klikkaa sitä ja valitse listalta, voit valita kerralla useammankin kun laitat pilkun väliin.
| |
| | |
22.12.11, 11:26
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kiikku Ainakin astro.comista löytyy apu. Kun kartta on ensin tehty, sieltä 'Extended chart selection' sivun ihan alalaidasta löytyy 'asteroid name number list....' niin klikkaa sitä ja valitse listalta, voit valita kerralla useammankin kun laitat pilkun väliin. |
Nyt sain ne karttaankin näkymään, kiitos! :)
Synastriassa mun nimiplaneetta on herra X:n kartalla yhtymässä mun kuunsolmuun (mulle oli kaks vaihtoehtoa, oikea nimi ja lempinimiväännös), ja sitten mun kartan herra X:n nimiplaneetta on yhtymässä herra X:n kartan mun nimiplaneettaan (nämä ovat oppositiossa mun saturnukseen ja neptunukseen)...
Voi näilläkin pitää vielä leikkiä ennen aattoa :D
| |
| | |
22.12.11, 14:33
|
#6 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiikku Ainakin astro.comista löytyy apu. Kun kartta on ensin tehty, sieltä 'Extended chart selection' sivun ihan alalaidasta löytyy 'asteroid name number list....' niin klikkaa sitä ja valitse listalta, voit valita kerralla useammankin kun laitat pilkun väliin. | Täytyy minunkin etsiä se lista. Kiva kun täältä saa niin mukavasti tietoa osaavammilta. Kiitos minultakin.
| |
| | |
22.12.11, 16:26
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Täytyy minunkin etsiä se lista. Kiva kun täältä saa niin mukavasti tietoa osaavammilta. Kiitos minultakin. | Kiitos samoin, Inke! astrologia on vastavuoroista, toisiltamme ja kokemuksia vertaamalla tässä oppii.
Rauhaisaa Joulun aikaa, Kiikku ja Inke ja kaikki muutkin, ja viihtyisiä tutkimusretkiä vaikkapa astroilun parissa!
| |
| | |
23.12.11, 08:38
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuosta tiedosta puheenollen... sitä on paaal-jon enemmän astro.fin foorumilla. Lajiteltuna keskusteluissa ja tärkein tieto myös osioitten alussa kiinnitettynä..... Ja, jos ja kun on kirjautunut, voi myös käyttää palstan hakua.... :)
| |
| | |
23.12.11, 09:04
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta... Tuosta tiedosta puheenollen... sitä on paaal-jon enemmän astro.fin foorumilla. Lajiteltuna keskusteluissa ja tärkein tieto myös osioitten alussa kiinnitettynä..... Ja, jos ja kun on kirjautunut, voi myös käyttää palstan hakua.... :) |
Valitettavasti astro.fi foorumi on pilattu niillä "niin minustakin" "olen samaa mieltä" kommenteilla,joilla haetaan vain sosiaalista statusta ja nokkimisjärjestystä. Ketjuja ei jaksa mitenkään lukea, kun ensimmäinen järkevä kommentti on joskus kahden sivun päässä edellisestä!
| |
| | |
23.12.11, 10:26
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vvvvvvvvvvvvvv Valitettavasti astro.fi foorumi on pilattu niillä "niin minustakin" "olen samaa mieltä" kommenteilla,joilla haetaan vain sosiaalista statusta ja nokkimisjärjestystä. Ketjuja ei jaksa mitenkään lukea, kun ensimmäinen järkevä kommentti on joskus kahden sivun päässä edellisestä! |
Itsekin käytän sitä, mutta siellä ei välttämättä haluta aina toisia opastaa. Kaivetaan vanhoja ketjuja ylös, että lue tuosta, vaikka siellä on juurikin vain kommentteja omista mielipiteistä jaetaan, ei astrologisesta näkökulmasta. Jos joku pyytää kommentointia, siihen ei vastata ellei ole "kaveri".
Toisinaan saa hyviä vastauksia ja ovat niin hyviä, ettei kaikkea todellakaan ymmärrä :D
| |
| | |
23.12.11, 13:28
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
No ei väkiste, mikäli ette tykkää. :) Mutta totuus on, että siellä on paljon tietoa ja monet "palstan vetäjistä" kyllä vastaavat/keskustelevat tosi ahkerasti kysymyksiin. Ja yhä edelleen haulla löytyy kaikenlaista. Milläs palstalla sitä ei olisi asian vierestäkin olevia keskusteluja?
Omien esimerkkien avullahan sitä nimenomaan myös oppii. Ei astrologiassa joku esim. tietty yhtymä tarkoita ihan samaa jokaiselle, jokaisen kartalla vaikuttavat sen kartan muut asetelmat. Ei ole valmista vastausta kysymyksiin, vaan jokaisen on opeteltava lukemaan sitä omaa karttaansa ja soveltamaan tietoa. Astrologia ei anna varsinaisesti muutenkaan vastauksia tuleviin tapahtumiin, eli ei ennusta, vaan antaa mahdollisuuden oppia tuntemaan itsensä ja kanssaihmiset.
Astro.fi ja astro.com vievät jo melko pitkälle yhdessä.Tällä palstalla kaikki astrologian osa-alueet ovat sekaisin ja minusta on vaikea etsiä tiettyä asiaa täältä. Ja tämä palsta tuntuukin vähän sellaiselta heppoiselta ehkä juuri sen takia.
PS:Seitsemisen vuotta olen tätä harrastanut ja hyvin, hyvin, noviisi vielä olen.
Hyvää Joulua kaikille!
| |
| | |
23.12.11, 13:34
|
#12 (linkki)
| | etsijä
|
Tykätään tykätään, tämä palsta on vain kovin verkkaisesti etenevä. Minua lisäksi häritsee unohtunut enkunkieli ja erityissanosto tuo aina haastetta ymmärtämiseen.
Oma kevyellä asenteella keskustelu on varovaista, sillä jostakin on jokaisen aloitettava.
| |
| | |
23.12.11, 15:20
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus Jos joku pyytää kommentointia, siihen ei vastata ellei ole "kaveri". | Olen saman huomion tehnyt jossain määrin. Mutta joka tapauksessa olen kyllä astro.fi:ssäkin valistunut paljon.
Tuosta astro.comista tykkään kun on niitä erilaisia karttamahdollisuuksia paljon. Peruskartta riittää sinänsä mutta jotain mausteita joskus tarvitsee siihen. Englanti sujuu miten kuten, kun olen oikein innoissani niin jaksan kääntää ja vääntää niin kauan että saan jotain tolkkua:)
Kaarina Pääkkösen sivuilla puolestaan taas omanlaistaan informaatiota. Onhan näitä. Riippuu vähän mihin hakee vinkkiä, sen mukaan tulee valittua sivusto.
| |
| | |
11.01.12, 17:15
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oliko kenelläkään hyvää linkkiä tai tietoa tai kokemusta, millainen on hyvä yhtymä vaikkapa synastria kartalla?
-Nimiasteroidi mun 7.huoneessa? Hyvä mies? :D
-mun nimiasteroidi hänen onnenpisteen kanssa yhtymässä?
| |
| | |
11.01.12, 17:27
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus Mulle on jäänyt epäselväksi, mikä ihme on nimiplaneetta? Mulla ainakin ei ole tusinanimi, eikä voi olla yhtenevä. Meneekö se sitten niin että eros=Eero ym? Nimikalenteria jossakin? :D | Kyse ennemminkin nimisteroideista kuin planeetasta;) Mutta siis niitähän on pitkä liuta siellä astro.comissa esimerkiksi.
Yllättävästi tavan-pulliainenkin (kuten minä) voi löytää listalta nimensä. Ja esim. kotikuntani nimiasteroidi löytyy, vaikkei suuren suuri paikka ole.
Jollei löydy täysosumaa, voi soveltaa eli tutkia ensin mistä maailmalla yleisemmästä nimestä oma nimi juontaa juurensa. Esim. Birgitta, Brita, Riitta, Gitta...jne.
Nimillä on hauska leikkiä ja sattuvia osumia huoneisiin ja merkkeihin on tullut. Paikkakunnista koiran nimiin ja automerkkeihin:D
| |
| | |
11.01.12, 17:48
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja symbolielli Nimillä on hauska leikkiä ja sattuvia osumia huoneisiin ja merkkeihin on tullut. Paikkakunnista koiran nimiin ja automerkkeihin:D |
Millaisia asetelmia esim. siipan suhteen?
| |
| | |
12.01.12, 10:08
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus Millaisia asetelmia esim. siipan suhteen? | Hups! Vastasin eilen ihan kuin tässä ketjussa ei olisi vielä yhtään vastausta, en nimittäin 'nähnyt' niitä. No, mulla on Merkrius oinaassa; ensin hutkitaan jne. :/
Muutamia esimerkkejä:
AURINGONPALUUT;
alkaessamme seurustella (eri paikkakunnat) miehen aur.paluukartalla oli kotipaikkakuntani nimiasteroidi 3.huoneessa (pienet matkat, ja se menikin varsinkin alussa niin että hän kävi useammin mun luona) Nimiplaneettani oli hänellä vastapäätä huoneessa 9.
Hänen nimi oli sinä vuonna minun auringonpaluussa huoneessa 5. yhtymässä aurinkomerkkiini. Hän onkin lisännyt ja vahvistanut elämässäni nimenomaan 5.huoneen sisältöä.
SYNTYMÄKARTAT:
Mun nimi on hänen synt.kartan 10:ssa, skorpparissa myös, yhtymässä hänen MC:hen - meillä on ollut yhteistä työjuttua. Minun nimi tekee trinin hänen nimiasteroidiinsa ja Aurinkoonsa (siis hänen synt.kartalla). Ja oppositio hänen Marsiin.
Hänen nimiplaneetta on syntymäkartallani 7:ssa, skorpparissa - ja on täysin aspektiton..?!
Olen joskus lukenut aspektittomista, en nyt taas muista mitä merkitsee?
| |
| | | | |