Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Tähtimerkit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.01.12, 17:18   #1 (linkki)
Sabian symbols
(Vierailija)

symbolielli

Heippa,
täällä kun ajoittain viriää hyvinkin mielenkiintoisia keskusteluja niin heitän yhden (oudomman?) aineksen soppaan: meedio Elsie Wheelerin ja Marc Edmund Jonesin saabiset symbolit. Jokaisen merkin jokaiselle asteluvulle omansa.
Googlaillen löytyy mm. engl.kielinen lista noista ken taitaa kääntää. Pitkiä rimpsut eivät ole mutta aika merkillisiä kylläkin. Samoin tuosta henkilöstä juttua.
Astro.fi:ssäkin aihetta käsitellään hieman. Löytyy mallia miten ihmiset ovat tulkinneet intuitiivisesti omia symboleitaan.
Ja Annika Sipilä on tehnyt näistä suomenkielisen tulkinnan (1998).

Jotta nämä aukeavat, pitää katsoa hieman 'ohi', kuin auraa. Tein erään auringonpaluukartan, siinä AC 24° Neitsyttä ja asteen tulkinta kuuluu: "Mary and her little Lamb." ... "Maijalla oli karitsa" :D

Tein monia muitakin kokeiluja. Esim. minun nimiasteroidini on mieheni kartalla 27° Skorpionia : "The King of The Fairies approaching his Domain" eli vapaasti jotenkin että " Keijujen Kuningas lähestyy/saapuu tiluksilleen".

Jos joku haluaa nyrjäyttää aivojaan niin liittyköön seuraan iloiseen tutkimaan saabisia;) Mulla on jo niskat jumissa kun oon roikkunut koko päivän koneella...
  Vastaa viestiin

08.01.12, 17:19   #2 (linkki)
symbolielli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabian symbols Näytä viesti
Jos joku haluaa nyrjäyttää aivojaan niin liittyköön seuraan iloiseen tutkimaan saabisia;) Mulla on jo niskat jumissa kun oon roikkunut koko päivän koneella...
No niin....ja sen huomaa! Piti olla nimimerkki tuo symbolielli eikä otsikko:DD
  Vastaa viestiin
09.01.12, 12:43   #3 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabian symbols Näytä viesti
Heippa,
täällä kun ajoittain viriää hyvinkin mielenkiintoisia keskusteluja niin heitän yhden (oudomman?) aineksen soppaan: meedio Elsie Wheelerin ja Marc Edmund Jonesin saabiset symbolit. Jokaisen merkin jokaiselle asteluvulle omansa.
Googlaillen löytyy mm. engl.kielinen lista noista ken taitaa kääntää. Pitkiä rimpsut eivät ole mutta aika merkillisiä kylläkin. Samoin tuosta henkilöstä juttua.
Astro.fi:ssäkin aihetta käsitellään hieman. Löytyy mallia miten ihmiset ovat tulkinneet intuitiivisesti omia symboleitaan.
Ja Annika Sipilä on tehnyt näistä suomenkielisen tulkinnan (1998).

Jotta nämä aukeavat, pitää katsoa hieman 'ohi', kuin auraa. Tein erään auringonpaluukartan, siinä AC 24° Neitsyttä ja asteen tulkinta kuuluu: "Mary and her little Lamb." ... "Maijalla oli karitsa" :D

Tein monia muitakin kokeiluja. Esim. minun nimiasteroidini on mieheni kartalla 27° Skorpionia : "The King of The Fairies approaching his Domain" eli vapaasti jotenkin että " Keijujen Kuningas lähestyy/saapuu tiluksilleen".

Enkkuni on ruosteessa, mutta kun aihe kiinnostaa, niin ajan kanssa etsivä löytää tietonsa.
  Vastaa viestiin
09.01.12, 14:51   #4 (linkki)
symbolielli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Enkkuni on ruosteessa, mutta kun aihe kiinnostaa, niin ajan kanssa etsivä löytää tietonsa.
Niin on minullakin ruosteessa mutta kyllä näitä vähitellen pakertaa. Olen huomannut että kaikella on tarkoituksensa; joskus koominen virhetulkintakin johtaa mainioihin oivalluksiin ;)
Maailmankaikkeus on huumorintajuinen ja rohkaisee meitäkin siihen.

Tuossa samaisessa auringonpaluukartassa jonka tein on Mars Ac:llä, asteessa jonka lause kuuluu joltisenkin että "leijonankesyttäjä esittelee maineikkaita taitojaan" (ja AC siis se "Maijan karitsa":)
Lampaat ja leijonat...hmmm??
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku