| |  | |
25.01.12, 12:01
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Maailmankaikkeuden osanen kysyy paikkaansa.
En suinkaan ole täällä haastamassa riitaa "tähtiuskovaisten" kanssa. Minua vain huimaa ajatus, että tänä päivänä saattaa olla niin paljon ihmisiä, jotka hartaasti ja aivan vakavissaan "lukevat elämää" horoskoopeista ja tähtikartoista.
Siksi olisi hauska kuulla näiden ihmisten mielipiteitä asiasta. Onko tähtimerkkien lukeminen hauskaa ajanvietettä, harrastus harrastusten joukossa, vai onko täällä ihmisiä, jotka todella ovat vakuuttuneita taivaankappaleiden elämää ohjailevasta voimasta? Jos on, niin miten se heidän mielestään eroaa muista uskonnoista, paitsi että tämä jumalallinen henkilöhahmo ehkä on korvattu panteistisella "avaruusvoimalla"?
Onko tähtimerkkien lukijoiden joukossa jopa niitä, jotka hymähtävät maailmanuskontojen "uskovaisille" tai jopa halveksivat heitä?
Tuoko ennaltamäärätyn "kohtalon" (jota käsittääkseni tähtikartalta metsästetään) löytyminen elämään turvallisuuden tunnetta? Poistaako se arvaamattomuuden luoman ahdistuksen?
Ystävällisesti valaiskaa pimeydessä harhailevaa kanssamatkustajaanne! Olen aina ollut tähdistä ja maailmankaikkeuden saloista kiinnostunut, mutta myös ihmisen psykologiasta ja hänen suhteestaan ympäröivään elinympäristöönsä.
Näkyykö minun mitättömän avaruuden hiukkasen elämän kuviot ympäröivässä tähtimassassa?
| |
| | |
25.01.12, 16:34
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | elämän eväät Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja K Westerlund Tuoko ennaltamäärätyn "kohtalon" (jota käsittääkseni tähtikartalta metsästetään) löytyminen elämään turvallisuuden tunnetta? Poistaako se arvaamattomuuden luoman ahdistuksen? | Harrastelen astrologiaa. Se mitä tähän mennessä olen havainnut on se, että astrologia nimen omaan ei tarjoa ennaltamäärättyä kohtaloa. Se on vähän sama juttu kuin jääkaapillinen ruoka-aineita; voit valmistaa niistä melkolailla erilaisia aterioita. Jos sinulla on paketti jauhelihaa niin se ei muuksi muutu. Sen sijaan voit hyvinkin määrittää mitä siitä valmistat.
Mutta; ei astrologisessa jääkaapissa koskaan ole pelkkää jauhelihaa. Siellä voi olla kasviksiakin sen verran että voit itse valita vegaanisesti ja tarjota ne jauhikset lihaa nauttiville vieraille;)
Jaa Härkäkö muka? tämä esimerkki nyt kuitenkin tuli ekana mieleen;)
| |
| | |
25.01.12, 18:23
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2011 Sijainti: siellä missä sydän on
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja K Westerlund En suinkaan ole täällä haastamassa riitaa "tähtiuskovaisten" kanssa. Minua vain huimaa ajatus, että tänä päivänä saattaa olla niin paljon ihmisiä, jotka hartaasti ja aivan vakavissaan "lukevat elämää" horoskoopeista ja tähtikartoista.
Siksi olisi hauska kuulla näiden ihmisten mielipiteitä asiasta. Onko tähtimerkkien lukeminen hauskaa ajanvietettä, harrastus harrastusten joukossa, vai onko täällä ihmisiä, jotka todella ovat vakuuttuneita taivaankappaleiden elämää ohjailevasta voimasta? Jos on, niin miten se heidän mielestään eroaa muista uskonnoista, paitsi että tämä jumalallinen henkilöhahmo ehkä on korvattu panteistisella "avaruusvoimalla"?
Onko tähtimerkkien lukijoiden joukossa jopa niitä, jotka hymähtävät maailmanuskontojen "uskovaisille" tai jopa halveksivat heitä?
Tuoko ennaltamäärätyn "kohtalon" (jota käsittääkseni tähtikartalta metsästetään) löytyminen elämään turvallisuuden tunnetta? Poistaako se arvaamattomuuden luoman ahdistuksen?
Ystävällisesti valaiskaa pimeydessä harhailevaa kanssamatkustajaanne! Olen aina ollut tähdistä ja maailmankaikkeuden saloista kiinnostunut, mutta myös ihmisen psykologiasta ja hänen suhteestaan ympäröivään elinympäristöönsä.
Näkyykö minun mitättömän avaruuden hiukkasen elämän kuviot ympäröivässä tähtimassassa? |
Minä vain harrastan ja tutkin astrologiaa karttoina, synastriakarttoja ja katson tulevia transiitteja. Lähinnä tutustun itseeni ja muihin ja pyrin ymmärtämään käyttäytymistä. Ihmisten ja eläinten käyttäytyminen kiinnostaa myös.
Tässä on sellainen hauska juttu, että kaikki transiitit eivät toimi samalla lailla jokaiselle ihmiselle.
Haluan ajatella, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja hyvyys lähtee ihmisestä itsestään, sisältä.
Elämän pohtiminen on ihanaa ja joskus myös valaisevaa. Valoa elämääsi!
| |
| | |
25.01.12, 19:05
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja K Westerlund En suinkaan ole täällä haastamassa riitaa "tähtiuskovaisten" kanssa. Minua vain huimaa ajatus, että tänä päivänä saattaa olla niin paljon ihmisiä, jotka hartaasti ja aivan vakavissaan "lukevat elämää" horoskoopeista ja tähtikartoista.
Näkyykö minun mitättömän avaruuden hiukkasen elämän kuviot ympäröivässä tähtimassassa? | minä, eli Uskon Jumalaan ja uskon, että Jumala on antanut meille astrologian, jotta tajuaisimme itseämme ja toisiamme, jotta voisimme rakastaa lähimmäistämme niin kuin itseämme.
Astrologinen syntymäkartta on auttanut minua ymmärtämään itseäni ja käyttäytymistäni paremmin. Olen myös tajunnut missä olen tehnyt virheitä ja erityisesti miksi.
Mielestäni olen astrologian avulla oppinut ymmärtämään myös kanssaihmisiä ja heidän käytöstään.
Astrologian ei ole ennustamista eikä astrologia kerro tulevaa, itse sinä Jumalan johdatuksessa teet valintasi, eikä horoskooppisi määrää, että esim. sinun tulee matkustella tai että ihmissuhteissasi on vaikeuksia.
Minun uskoni Jumalaan on lapsenuskoa, en yritä käsitellä hirmu vaikeita asioita, vaan enempi ajattelen uskon olevan hyvää tunnetta, tunnetta siitä, että minusta tuolla ylhäällä pidetään huolta, myös kuolemani jälkeen. En pohdi lliian syvällisiä, mutta katson kyllä missä erityisesti hitaat planeetat ovat menossa, mihin ne saattavat vaikuttaa, en elä niiden mukaan vaan innolla odotan mitä ne tuovat tullessaan. Onko liian yksinkertaista? Mutta horoskooppimerkkini mukaaan "olen lapsekas ja lapsekkaan innostunut asioista, ikuinen murrosikäinen".
| |
| | |
30.01.12, 12:16
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Astrologian syvin olemus?
Kiitos mukavista vastauksista.
Saan tässä kuitenkin sellaisen kuvan, että astrologia on silleen juuri sopivan ympäripyöreätä höttöä, että siitä voi tehdä ihan mieluisensa tulkinnan, eli jokaiselle jotakin. Se ei kerro tulevaa, ei sano mitään ehdotonta ja on tarpeen mukaan soviteltavissa kuten tapauskohtaisesti on tarvetta?
Tältä pohjalta en tietenkään voi ymmärtää, mitä astrologia kullekin antaa, ja minkä takia sitä yleensäkään harrastetaan. Ihmistä voi analysoida ja tutkia paljon konkreettisemmaltakin pohjalta.
Itse asiassa astrologian harrastajatkin ovat jo ilmiönä tällaisen lähemmän tarkastelun kiintoisa kohde ;)
Toivoisin kuulevani lisää syvempiä pohdiskeluja astrologian henkisestä merkityksestä.
Ja pyydän anteeksi provosoivan sävyni, tarkoitukseni ei ole edelleenkään loukata vaan kirvoittaa kieliä.
| |
| | |
30.01.12, 16:33
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja K Westerlund Kiitos mukavista vastauksista.
Saan tässä kuitenkin sellaisen kuvan, että astrologia on silleen juuri sopivan ympäripyöreätä höttöä, että siitä voi tehdä ihan mieluisensa tulkinnan, eli jokaiselle jotakin. Se ei kerro tulevaa, ei sano mitään ehdotonta ja on tarpeen mukaan soviteltavissa kuten tapauskohtaisesti on tarvetta?
Tältä pohjalta en tietenkään voi ymmärtää, mitä astrologia kullekin antaa, ja minkä takia sitä yleensäkään harrastetaan. Ihmistä voi analysoida ja tutkia paljon konkreettisemmaltakin pohjalta.
Itse asiassa astrologian harrastajatkin ovat jo ilmiönä tällaisen lähemmän tarkastelun kiintoisa kohde ;)
Toivoisin kuulevani lisää syvempiä pohdiskeluja astrologian henkisestä merkityksestä.
Ja pyydän anteeksi provosoivan sävyni, tarkoitukseni ei ole edelleenkään loukata vaan kirvoittaa kieliä. | Ei sävyssäsi ole mitään vikaa, sillä onhan niinkin etteivät kaikki astrologiaa harrastavatkaan koe kaikkia itsetutkiskelutapoja, tulkintoja ja menetelmiä automaattisesti omakseen - ei edes rajatiedon/luontaishoitojen alueella.
Omalla kohdallani astrologia on ollut tähän saakka paras ja osuvin tapa tutkia ja ymmärtää omaa ja läheisteni persoonaa syystä että astrologia on leikkisää elementteineen, merkkeineen, aspekteineen. Leikkisyys syrjäyttäessään liian tosikkouden tuo ihmisen ydinolemusta esiin. Ja tämä ei siis ole tieteellinen totuus vaan oma näkemykseni, tosin kokemusperäinen.
Esittäisin sinulle vastakysymyksen; oletko tutustunut astrologian perusteisiin ja tutkinut ja verrannut niitä käytäntöön ja sitä kautta tullut todenneeksi aiheen 'hötöksi'? Nimittäin sellaisen vastaväittäjän kanssa, joka tietää mitä kritisoi muutenkin kuin mutu-tuntumalla on antoisampaa kirvoittaa kieltään;)
Iltapäivälehtien horoskooppitasolla olevan vastaväittäjän kanssa on (anteeksi vain) yhtä tyhjän kanssa ns. 'keskustella'.
| |
| | |
30.01.12, 16:53
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja -tähtianis- Esittäisin sinulle vastakysymyksen; oletko tutustunut astrologian perusteisiin ja tutkinut ja verrannut niitä käytäntöön ja sitä kautta tullut todenneeksi aiheen 'hötöksi'? Nimittäin sellaisen vastaväittäjän kanssa, joka tietää mitä kritisoi muutenkin kuin mutu-tuntumalla on antoisampaa kirvoittaa kieltään;)
Iltapäivälehtien horoskooppitasolla olevan vastaväittäjän kanssa on (anteeksi vain) yhtä tyhjän kanssa ns. 'keskustella'. | En ole ap, mutta juuri näin olen todennut. Aluksi astrologia tuntui hyvinkin selkeältä ja olin löytävinäni siitä perusteita omalle luonteelleni ja elämänkäänteilleni. Kun selvitin asiaa pitemmälle ja luin kirjoja, huomasin astrologian tulkinnanvaraisuutta korostettavan yhä enemmän. Johtopäätös: horoskooppeja voi lukea ihan miten tahansa, aina voi tehdä juuri sellaisen tulkinnan kuin haluaakin. Ja heti huomenna päinvastaisen, jos mieli on yön aikana muuttunut.
| |
| | |
30.01.12, 19:38
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | oma havaintoesimerkki Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilia Starr En ole ap, mutta juuri näin olen todennut. Aluksi astrologia tuntui hyvinkin selkeältä ja olin löytävinäni siitä perusteita omalle luonteelleni ja elämänkäänteilleni. Kun selvitin asiaa pitemmälle ja luin kirjoja, huomasin astrologian tulkinnanvaraisuutta korostettavan yhä enemmän. Johtopäätös: horoskooppeja voi lukea ihan miten tahansa, aina voi tehdä juuri sellaisen tulkinnan kuin haluaakin. Ja heti huomenna päinvastaisen, jos mieli on yön aikana muuttunut. | Minut tietty merkki tietyssä sijainnissa auringonpaluita tutkiessa laittaa huomattavan usein(ollakseen pelkkää sattumaa) muuttamaan, tekemään isompia kauppoja tai muuten pitkän linjan päätöksiä, kyseisen merkin ollessa AC:llä. (Merkki ollut neljä kertaa 1982-2012 auringonpaluukartan nousumerkkinä, kolmena niistä muutto ja viimeisin tosi äkkinäinen)
Asian tapahtumahetkellehän voi tehdä kartan ja se jo tuppaa naurattamaan, kun kyseinen merkki pasteeraa sielläkin AC:llä - sanotaan nyt vaikka kauppakirjan tekohetkellä - siis sen lisäksi että on koko vuoden kattavalla ap-kartalla samaisessa sijainnissa.
Merkki on syntymäkartallani määräävässä roolissa, mutta ylläripylläri, sitä ei yleisesti pidetä muutosten merkkinä vaan syy sen tuomiin muutosvoimiin minun kohdallani löytyy nimenomaan henkilökohtaisen karttani asetelmista.
Turhaa yleisjargonia se "Leijonat aina..." tai "Vaaka ei koskaan..." jne.
Onko se sitten niin että "täytyy tänä vuonna muuttaa kun tuo merkki määrää" (se rakkain selitys)? Ei. Aloitin astrologian tutkimisen vajaa kymmenisen vuotta sitten ja auringonpaluita opin katsomaan vasta pari vuotta sitten, mutta tarkasteltuani jälkiviisaana karttojani jo ajalta paljon ennen kuin älysin astrologiasta hölkäsen pöläystä löytyy sieltä yhtä lailla em. osumia.
En tarkoituksella mainitse omia merkkejäni koska en ainakaan omalta osaltani halua vetää tätä keskustelua pelkäksi merkkiväittelyksi. Muutenkin huomaan - lääh! - että on aika mahdotonta omiin esimerkkeihin viitaten vastata ap:n heittämään laajaan haasteeseen - esimerkkini on typistetty versio, ts. voisin luetella vielä monta vastaavaa osumaa samasta merkistä, ja yksi rikkahippu havaintojeni joukossa. Mieluummin tämän energian käytän astrologian edelleen tutkimiseen.
Mutta ... mielenkiintoinen aihe suuntaan & toiseen kylläkin, ja varsinkin jos joku nostaa jonkin rajatumman henkilökohtaisen havainnon vaikka vastaväitteenä tarkasteltavaksi niin siihen voisi taas jotain pukahtaa.
| |
| | |
31.01.12, 08:46
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
En ole perehtynyt astrologiaan ollenkaan, mutta minulle on tehty muutamia tulkintoja. Ehkä minun kohdallani on kysymys enemmän viihteestä kuin siitä että perustaisin päätöksiäni jonkun muun (syntymäaikani perusteella) tekemiin tulkintoihin.
Se miten sen astrologian ymmärrän... ei ole kysymys siitä että joku tietty planeetta vaikuttaisi suoraan ihmiseen vaan siitä että samat universaalit voimat läpäisevät koko maailmankaikkeuden. Sitä voitaisiin tulkita jollakin matemaattisella järjestelmällä, joka astrologiakin on...
| |
| | |
02.02.12, 14:38
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Miten niin "höttöä"? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -tähtianis- Ei sävyssäsi ole mitään vikaa, sillä onhan niinkin etteivät kaikki astrologiaa harrastavatkaan koe kaikkia itsetutkiskelutapoja, tulkintoja ja menetelmiä automaattisesti omakseen - ei edes rajatiedon/luontaishoitojen alueella.
Omalla kohdallani astrologia on ollut tähän saakka paras ja osuvin tapa tutkia ja ymmärtää omaa ja läheisteni persoonaa syystä että astrologia on leikkisää elementteineen, merkkeineen, aspekteineen. Leikkisyys syrjäyttäessään liian tosikkouden tuo ihmisen ydinolemusta esiin. Ja tämä ei siis ole tieteellinen totuus vaan oma näkemykseni, tosin kokemusperäinen.
Esittäisin sinulle vastakysymyksen; oletko tutustunut astrologian perusteisiin ja tutkinut ja verrannut niitä käytäntöön ja sitä kautta tullut todenneeksi aiheen 'hötöksi'? Nimittäin sellaisen vastaväittäjän kanssa, joka tietää mitä kritisoi muutenkin kuin mutu-tuntumalla on antoisampaa kirvoittaa kieltään;)
Iltapäivälehtien horoskooppitasolla olevan vastaväittäjän kanssa on (anteeksi vain) yhtä tyhjän kanssa ns. 'keskustella'. |
Iltapäivälehtien "horoskoopeista" en vaivaudu puhumaan sen enempää; sen verran ympäripyöreätä potaskaa sieltä suolletaan, etten voi edes kuvitella, että joku niitä ottaisi tosissaan.
Mitä taas "oikeaan" astrologiaan tulee, myönnän etten ole itse kokenut mielenkiintoa syventyä siihen käytännön tasolla. Olen sen sijaan lähestynyt aihetta "ulkokautta", eli astronomisen kiinnostuksen ja ihmisolennon ilmiöihin perehtymisen kautta.
Astrologiassa käytetään työkaluina fyysisiä ilmiöitä (taivaankappaleiden suhteellisia asentoja), joita tulkitaan hengellisinä "kirjoituksina", eli niistä luetaan inhimillisiä ominaisuuksia ja syy-seuraussuhteita.
Arvatenkin tämän fyysis-psyykkisen yhteyden motivointina käytetään kosmista yhteenkuuluvuutta, jonkinlaista läpikäyvää energiaa, jumaluutta tai "kohtaloa". Mitään yhtenäistä "astrologista" koulukuntaa" ei ilmeisesti kuitenkaan ole, vaan tulkinta on enempi tulkitsijasta riippuvaista. Näitä lieneenkin paljon valittavana?
Tähtitieteelliset referenssit, matemaattiset taulukot ja suuri tulkittavuus (eli suuret onnistumistodennäköisyydet) mystiikan houkuttelevuuden lisäksi antavat kuitenkin vaikutelman jostakin vakuuttavasta ja henkisesti vahvasta "kosmisen kirjoituksen lukuaineesta", joka varmasti vetoaa etsivään ihmismieleen.
Astrologian uskonnonomainen itsevarmuus paitsi helpottaa siihen upottautumista myös antaa tyydytystä ihmisen henkiseen nälkään. Suuri "onnistumisen todennäköisyys" antaa tulkitsijalle suurta hallinnantunteen tyydytystä ja mahdollisesti myös sitä kautta uutta itsevarmuutta.
Itse miellän kyllä ihmisen osaksi maailmankaikkeutta, jota pyörittää läpikäyvä energia tai vajavaisen ihmisen mielestä jopa "korkeampi äly" (toimiakseen kokonaisuuden täytyy automaattisesti toteuttaa "älykästä" suunnittelua - tämä on siis itsestäänselvyys, joka vain pienen ihmisen silmissä on jotakin "suurta").
Tämä "älykäs suunnittelu", koskien juuri minua henkilökohtaisesti, ei kuitenkaan minun vajavaisen näkemykseni mukaan ole luettavissa tietyssä pisteessä tehtyjen jonkunhetkisten tilanteiden pohjalta. Jos minua pitää tutkia, se on tehtävä tarkkailemalla minua, ei taivaankappaleiden liikkeitä ja hetkittäisiä sijainteja. Olen osa universumia, mutta universumi ei heijasta minua (vaikka ajatus kyllä imartelisikin).
Konkreettisesti kyllä esim. Maan asento Aurinkoon nähden vaikuttaa elämääni paljonkin, mutta se johtuu siitä aiheutuvista fyysisistä seuraamuksista (valo, lämpötila...). Ehkä jopa kuun vetovoima vaikuttaa myös minuun, mutta elämä on liian spontaania ja fantastista alistuakseen johonkin matemaattiseen tilastoverkostoon, ja omakohtainen asioihin vaikuttaminen (tiedollinen tai alitajuntainen) irrottaa minut viimeistään jaksollisista yhden paikan tähtitieteellisistä havainnoista.
Maailmankaikkeus on liian suuri, jotta näkisin omien havaintojeni tällä kieppuvalla tarkkailualustallamme omaavan jotakin suurta kosmista määräytyvyyttä.
Tältä pohjalta olen kokenut astrologian "hötöksi".
| |
| | |
06.02.12, 18:27
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olipas Sinulla K Westerlund aikas asialliset kirjoitukset tuolla toisaalla yhdelle kyselijälle. Tarpeellista pohtimista kenelle tahansa:)
Tähän astroasiaan minulla ei oikeastaan ole varsinaista lisättävää kuin mitä tuossa edellä kirjoittelin. Se on myös tämä viehätys arkkityyppeihin jota astrologia(kin) runsaasti tarjoilee. En koe että universumi heijatelisi minua, mutta pisara merivettä - meri; molemmat samaa.
| |
| | |
07.02.12, 21:57
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Meren lapset. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -tähtianis- En koe että universumi heijatelisi minua, mutta pisara merivettä - meri; molemmat samaa. |
Itse koen olevani pieni vesikirppu meressä, jos näitä meriaiheisia vertauksia jatketaan. Suurimmaksi osaksi sitä sämaa mitä ympärillänikin, mutta kuitenkin pitkälti omaehtoinen yksikkö. Meri heittelee minua mielensä mukaan, mutta liikkeitäni ja aivoituksiani ei saa selville ryhävalaiden ja tonnikalojen parvia seuraamalla. :)
| |
| | |
08.02.12, 10:25
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | medusa
” Ihmisen syvällisin vaisto on taistella totuutta vastaan; eli sitä vastaan mikä on Todellista. Hän kavahtaa lapsuutensa tosiasioita. Hänen elämänsä on jatkuvaa väistelyä. Ihme, kauhukuva ja huominen pitävät hänet hengissä
Hän elää fiktiosta ja myyteistä. Valhe tekee hänestä vapaan. Vain eläimille on annettu etuoikeus raottaa Isiksen huntua; ihmiset eivät uskalla. Eläimellä ei ole valveilla ollessaan mahdollisuutta paeta todellisuutta, koska hänellä ei ole mielikuvitusta.
Ihminen, valveilla ollessaan, joutuu todellisuutta paetakseen kääntymään Toivon, Uskon, Faabelien, Taiteen , Jumalan , Sosialismin, Kuolemattomuuden, Alkoholin , Rakkauden puoleen.
Medusa-Totuuden ääreltä hän vetoaa Maia-valheeseen” Jack London, Elsinoren kapina
| |
| | |
08.02.12, 10:50
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Askendentti Ravussa ” Ihmisen syvällisin vaisto on taistella totuutta vastaan; eli sitä vastaan mikä on Todellista. Hän kavahtaa lapsuutensa tosiasioita. Hänen elämänsä on jatkuvaa väistelyä. Ihme, kauhukuva ja huominen pitävät hänet hengissä
Hän elää fiktiosta ja myyteistä. Valhe tekee hänestä vapaan. Vain eläimille on annettu etuoikeus raottaa Isiksen huntua; ihmiset eivät uskalla. Eläimellä ei ole valveilla ollessaan mahdollisuutta paeta todellisuutta, koska hänellä ei ole mielikuvitusta.
Ihminen, valveilla ollessaan, joutuu todellisuutta paetakseen kääntymään Toivon, Uskon, Faabelien, Taiteen , Jumalan , Sosialismin, Kuolemattomuuden, Alkoholin , Rakkauden puoleen.
Medusa-Totuuden ääreltä hän vetoaa Maia-valheeseen” Jack London, Elsinoren kapina | Mikähän mielikuvitusen perimmäinen merkitys on ja mistä se on meihin ihmisiin iskostunut. Ja ennen kaikkea miten siitä pääsee eroon, jos se on noin ongelmallinen mitä London kuvaa.
| |
| | |
08.02.12, 13:30
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuvatus Mikähän mielikuvitusen perimmäinen merkitys on ja mistä se on meihin ihmisiin iskostunut. Ja ennen kaikkea miten siitä pääsee eroon, jos se on noin ongelmallinen mitä London kuvaa. | En ymmärtänyt mielikuvitusta ongelmalliseksi, se medusan edustama nihilismi kyllä on.
Käsitin tämän niin, että Astrologia on vaan yksi helmi lisää tuohon nauhaan
" Ihminen, valveilla ollessaan, joutuu todellisuutta paetakseen kääntymään Toivon, Uskon, Faabelien, Taiteen , Jumalan , Sosialismin, Kuolemattomuuden, Alkoholin , Rakkauden ja/tai astrologian puoleen " ( ja mitä meillä itsekullakin nyt onkaan ? )
| |
| | |
08.02.12, 13:58
|
#16 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -tähtianis- Minut tietty merkki tietyssä sijainnissa auringonpaluita tutkiessa laittaa huomattavan usein(ollakseen pelkkää sattumaa) muuttamaan, tekemään isompia kauppoja tai muuten pitkän linjan päätöksiä, kyseisen merkin ollessa AC:llä. (Merkki ollut neljä kertaa 1982-2012 auringonpaluukartan nousumerkkinä, kolmena niistä muutto ja viimeisin tosi äkkinäinen)
Asian tapahtumahetkellehän voi tehdä kartan ja se jo tuppaa naurattamaan, kun kyseinen merkki pasteeraa sielläkin AC:llä - sanotaan nyt vaikka kauppakirjan tekohetkellä - siis sen lisäksi että on koko vuoden kattavalla ap-kartalla samaisessa sijainnissa.
Merkki on syntymäkartallani määräävässä roolissa, mutta ylläripylläri, sitä ei yleisesti pidetä muutosten merkkinä vaan syy sen tuomiin muutosvoimiin minun kohdallani löytyy nimenomaan henkilökohtaisen karttani asetelmista.
Turhaa yleisjargonia se "Leijonat aina..." tai "Vaaka ei koskaan..." jne.
Onko se sitten niin että "täytyy tänä vuonna muuttaa kun tuo merkki määrää" (se rakkain selitys)? Ei. Aloitin astrologian tutkimisen vajaa kymmenisen vuotta sitten ja auringonpaluita opin katsomaan vasta pari vuotta sitten, mutta tarkasteltuani jälkiviisaana karttojani jo ajalta paljon ennen kuin älysin astrologiasta hölkäsen pöläystä löytyy sieltä yhtä lailla em. osumia.
En tarkoituksella mainitse omia merkkejäni koska en ainakaan omalta osaltani halua vetää tätä keskustelua pelkäksi merkkiväittelyksi. Muutenkin huomaan - lääh! - että on aika mahdotonta omiin esimerkkeihin viitaten vastata ap:n heittämään laajaan haasteeseen - esimerkkini on typistetty versio, ts. voisin luetella vielä monta vastaavaa osumaa samasta merkistä, ja yksi rikkahippu havaintojeni joukossa. Mieluummin tämän energian käytän astrologian edelleen tutkimiseen.
Mutta ... mielenkiintoinen aihe suuntaan & toiseen kylläkin, ja varsinkin jos joku nostaa jonkin rajatumman henkilökohtaisen havainnon vaikka vastaväitteenä tarkasteltavaksi niin siihen voisi taas jotain pukahtaa. | Miten auringonpaluukartta poikkeaa normikartasta?
| |
| | |
08.02.12, 16:39
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Miten auringonpaluukartta poikkeaa normikartasta? | Hei Inke,
Koska kartta tehdään omalle syntymähetkelle halutulle vuodelle esim. 2012, aurinko on tismalleen samassa asemassa (merkissä ja asteessa) kuin syntyessäsi, tosin tod.näk. eri huoneessa. Muut kappaleet ovat sen hetken asemissaan, samoin nousumerkki eli kartta on ihan eri näköinen kuin synt.kartta.
Tutkaillaan paljolti samoin kuin syntymäkarttaa mutta tässä nimensä mukaisesti auringon huonesijainti ja aspektit ovat painopisteenä vuoden teemoissa. Sitä voi myös peilata synt.karttaan, etsiä yhtymiä ym.
Auringonpaluukarttaa tehdessä syntymäpaikan tilalle laitetaan nyk. asuinkunta, tämän vaihdoksen merkitys korostuu mitä kauempana syntymäpaikastaan asuu. Pienemmät sijaintimuutokset aihivat vain pieniä aste-eroja ap-kartan akseleille.
| |
| | | | |