| |  | |
31.12.11, 08:15
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | hyökkäävä käärme
Olin unessa kahden muun ihmisen kanssa, pariskunta, en muista nyt ketä olivat. Ilmeisesti aivan vieraita. Jollekin lapselle joka oli vieras myös, tapahtui jotakin. Katseltiin siinä vieressä, uni oli irrallinen. Lapsi jäi kuin jotenkin kiinni hetekaan. Kun sitä siinä kauhisteltiin, kuin televisiota olisi katseltu, lapsen tilalle ilmestyi suuri käärmekerä. Käärme alkoi luikerrella siitä pois ja ryhtyi kiemurtelemaan minua kohti. Väistelin käärmettä ja eri puolilta kiemurrellen se hyökkäili kimppuuni. Tähän heräsin kiljahtaen. Pyydän selitystä kiitos. Minusta tässä ei ollut mitään seksuaalista. Inhottava uni.
| |
| | |
17.01.12, 16:51
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | nostan
Nostan tätä. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aina vain unia Olin unessa kahden muun ihmisen kanssa, pariskunta, en muista nyt ketä olivat. Ilmeisesti aivan vieraita. Jollekin lapselle joka oli vieras myös, tapahtui jotakin. Katseltiin siinä vieressä, uni oli irrallinen. Lapsi jäi kuin jotenkin kiinni hetekaan. Kun sitä siinä kauhisteltiin, kuin televisiota olisi katseltu, lapsen tilalle ilmestyi suuri käärmekerä. Käärme alkoi luikerrella siitä pois ja ryhtyi kiemurtelemaan minua kohti. Väistelin käärmettä ja eri puolilta kiemurrellen se hyökkäili kimppuuni. Tähän heräsin kiljahtaen. Pyydän selitystä kiitos. Minusta tässä ei ollut mitään seksuaalista. Inhottava uni. | | |
| | |
18.01.12, 10:23
|
#3 (linkki)
| | Sydäntietoisuus
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Valon sydämessä
|
Minkä sinulle epämiellyttävän asian kohtaamista karttelet? Vältteletkö joutumista itsesi kanssa yksin ettet vain joutuisi kohtaamaan tätä tunnetta?
Kysymyksessä energiamuutos itsessäsi, mutta tapahtuakseen vaatii tämän asian kohtaamista itsessäsi...
tässä nyt oma arvaus unestasi
| |
| | |
22.01.12, 22:53
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | kiitos sinulle
Kun en muuta teekään kuin yksin olen. Omasta mielestäni hyvin tiedän vikani ja puutteeni, paheeni jotka minua kalvavat liikaakin.
Energianmuutos olisi kyllä hyväksi, jotta pääsisi elämässä eteenpäin.
Tämä sama pariskunta on kummitellut unissani pidemmän aikaa. Unet joissa he ovat mukana ovat aina tällaisia merkittäviä unia. Ovat minua nuorempia, todellisessa elämässä heitä ei ole. He ovat aina ns. sivutekijöitä milloin mitäkin sattuu. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erendil Minkä sinulle epämiellyttävän asian kohtaamista karttelet? Vältteletkö joutumista itsesi kanssa yksin ettet vain joutuisi kohtaamaan tätä tunnetta?
Kysymyksessä energiamuutos itsessäsi, mutta tapahtuakseen vaatii tämän asian kohtaamista itsessäsi...
tässä nyt oma arvaus unestasi | | |
| | |
23.01.12, 09:51
|
#5 (linkki)
| | Sydäntietoisuus
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Valon sydämessä
|
Pariskunta unessasi esittelee sinun mies-nais energioita ja sitä, että työstääksesi tämän asian itsessäsi, mitä hetekaan kiinni jäänyt lapsi edustaa, tarvitset heidän molempien energioita. On työ itsesi kanssa, minkä jälkeen sinun sisäiset energiat tasapainottuvat. Vrt. tarottien rakastavaiset. Mikä myös tarkoittaa sitä, että vetääksesi puoleesi parisuhdetta, tarvitset ensin näiden kahden energian tasapainon sisälläsi, jotta se voi ilmentyä ulkopuolellasi.
Eli mihin asiaan sinä itse olet nyt kiinni jäännyt? Ja käärme edustaa energiaa sinussa, mikä tulee purkaa/vapauttaa.
Unesi kannustaa sinua käymään käsiksi tähän työhön itsesi kanssa:)
| |
| | |
24.01.12, 09:33
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos. Mietitäänpä tätä. Parisuhde minulla on ihan kunnossa, joten sitä en kyllä kaipaile :) Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erendil Pariskunta unessasi esittelee sinun mies-nais energioita ja sitä, että työstääksesi tämän asian itsessäsi, mitä hetekaan kiinni jäänyt lapsi edustaa, tarvitset heidän molempien energioita. On työ itsesi kanssa, minkä jälkeen sinun sisäiset energiat tasapainottuvat. Vrt. tarottien rakastavaiset. Mikä myös tarkoittaa sitä, että vetääksesi puoleesi parisuhdetta, tarvitset ensin näiden kahden energian tasapainon sisälläsi, jotta se voi ilmentyä ulkopuolellasi.
Eli mihin asiaan sinä itse olet nyt kiinni jäännyt? Ja käärme edustaa energiaa sinussa, mikä tulee purkaa/vapauttaa.
Unesi kannustaa sinua käymään käsiksi tähän työhön itsesi kanssa:) | | |
| | |
24.01.12, 11:04
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käärme unessa hätkähdyttää aina, tässäkin ovat vahvat voimat kyseessä, mahdollisesti parantavat. Osaatko kuvailla käärmettä lähemmin? Oliko käärmekerä nätisti ympyrässä tai sekalainen kasa? Oliko sinulla tuikitavallinen lapsuus, tai vähemmän onnellinen?
| |
| | |
24.01.12, 12:03
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | voimia tarvitaan Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ci Käärme unessa hätkähdyttää aina, tässäkin ovat vahvat voimat kyseessä, mahdollisesti parantavat. Osaatko kuvailla käärmettä lähemmin? Oliko käärmekerä nätisti ympyrässä tai sekalainen kasa? Oliko sinulla tuikitavallinen lapsuus, tai vähemmän onnellinen? | Itse luulin ensin käärmeen tarkoittavan minulle pahatahtoisten ihmisten toimia. Tämä liittyy prosessiin, johon liittyviä unia olen nähnyt aiemmin ja joissa tämä samainen pariskunta on ollut mukana. Prosessi on perheeni ulkopuolinen, mutta liittyy minuun.
Olen todella siis huojentunut, jos tämä käärme onkin parantavaa muutosta minuun tarkoittava.
Voimia tässä tarvitsen, sekä työtä että tätä kesken olevaa prosessia ajatellen. Aika väsy tällä hetkellä olen ja keinoa voimiani lisätä haen. Yksinäisyyttä valitan, koska olen yksinäinen tässä elämäni rasittavuudessa, mutta parisuhde siis kunnossa.
Käärme oli siinä hetekassa siistissä kerässä. Muistan hyvin vielä vaikka aikaa on jo tästä unesta. Kerä oli suuri. Kun se lähti luikertelemaan, luikertelu tapahtui ns. ilmassa ei maassa. Käärme oli tukeva, harmaa, pitkä. Ei mikään suuri pyton, vaan ylipitkä ja hoikkana käärmeenä tukeva ja hyväkuntoinen. Vaaleahkon harmaa. Pää ja kieli. Häntää ei näkynyt.
Kaikkea sitä tulee kirjoitettua :)
Lapsuuteni ei ollut onnellinen todellakaan. Tämä prosessi johon viittaan liittyy muutaman siinä mukana olevan ihmisen osalta lapsuuteeni ja näiden ihmisten vähättelyyn minua kohtaan siksi mikä tausta minulla on lapsuudestani.
| |
| | |
24.01.12, 13:08
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos selvityksestä, palaan tähän vielä tänään.
| |
| | |
24.01.12, 13:50
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Un(i)en tulkinnasta.
Osuin tänne ihan sattumalta, enkä todellakaan ole perehtynyt mihinkään "viralliseen" unentulkintaan. En edes usko, että sellaista oikeasti on. Uni on minulle aina henkilökohtainen oman mielen tuotos, alitajunnan sekoitus elämässä koettuja asioita, usein tunnesisällöltään verhottuja ja joskus asiasisällöltään "koodattuja".
Unen tulkinta on mielestäni aina henkilökohtainen tapahtuma, eli vain unen näkijä itse omaa avaimet unen oikeaoppiseen tulkintaan. Tämä tosin edellyttää melko avaraa mieltä ja mielikuvitustakin, sekä ennen kaikkea rehellisyyttä itseään kohtaan. Unet liittyvät nimittäin usein itselleen vaikeisiin asioihin, traumoihin ja alitajuntaan työnnettyihin kokemuksiin. Mitä vaikeampi asia, sitä vahvempi sen "koodaus". Silta unesta sen alkuperäiseen kimmokkeeseen voi olla hyvin kapea ja vaikeasti löydettävissä. Unen herättämät tunnetilat ovat useimmiten hyvänä apuna yhteyttä etsittäessä.
Omista kokemuksista vain tuli mieleeni heittää ilmaan ajatus siitä, josko nämä nimimerkin "vieraat" ihmiset unessa eivät sittenkään olisi vieraita? Voisiko esimerkiksi kyseinen pariskunta edustaa esim. uneksijan omia vanhempia, ja lapsi hetekassa unennäkijää itseään, tai mahdollisesti hänen sisarustaan tai jotakin muuta elämän keskeistä henkilöä?
Mitä käärme edustaa nimimerkille? Onko se jotakin pelottavaa, kieroa vai mitä tunteita se herättää? Entä pariskunta, oliko heidän ilmeinen välinpitämättömyytensä tässä unessa tunteita herättävää, vai olivatko he pelkkiä "statisteja"?
Oliko lapsen "tarttuminen" hetekaan jotenkin uhkaavaa tai ahdistavaa? Nimimerkin oma selitys sille, että juuri tämä lapsi muuttui käärmeeksi? Olisi esimerkiksi helppo ajatella, jos käärme koetaan pelottavaksi (kuten se varmasti hyökätessään oli), että lapsi/käärme edustaisi uneksijalle jotakin oikean elämän henkilöä, joka on uhannut tai vain pelottanut uneksijaa, vaikkapa lapsuudessa? Kieltämättä herättää tuo"leijuva hännätön käärme" ajatuksen uhkaavasta miehen elimestä (käärmehän ON seksuaalinen olento), mutta en mene arvailuissa tämän pidemmälle, vaan jätän tulkinnan uneksijan omiin käsiin. Ellei itse koe käärmettä unessa seksuaaliseksi, se ei välttämättä sitä sitten olekaan - kunhan muistaa, että pelottavat asiat unessa usein verhoutuvat "salakielelle", joka tekee siitä siedettävämpää mielelle hallita.
Haluan vain näillä esimerkeilläni antaa ideoita omakohtaiseen tulkintaan. Jos lähtee selityksiä kirjoista hakemaan, voi äkkiä joutua ihan hakoteille, näin luulen.
Palaan mielelläni asiaan, jos joku sitä haluaa. :)
| |
| | |
24.01.12, 17:03
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta tuntuu, että viimeisellä lausellasi vastauksessai tulkitsit itse unen sanoman. Sinua on kohdeltu välinpitämättömästi, laiminlyöty, tiedät itse parhaiten miten. Että kyseessä on pariskunta voi viitata todellisuuteen, kuin myös että lapsuudessasi niin tunteitasi kuin kykyjäsi/ älykkyyttäsi on laiminlyöty, niistä ei ole huolehdittu. Hetekan ei tarvitse liittyä seksuaalisuuteen, vaan johonkin sinua lähellä olevaan tunteeseen, itseesi. Siinä kohdassa unta on myös yksinäisyyttä ja avuttomuutta ja sieltä voi myös johtua nykyhetken herkkyyshelposti tuntea yksinäisyyttä. Hetekaan kiinni jääminen kuvaa siihen suuntaan, että tämä lapsuuden trauma pitää sinua vielä otteessaan.
Käärmeen voi kuvitella ongelmavyyhdiksi, joka ajoittain käy ahdistaen kimppuusi. Sen koko voi merkitä, että tunnet ongelman suureksi ja harmaus sen tuottamaa ikävää oloa, ehkä myös ilotonta vaihetta lapsuudessasi. Käärme oli siistissä kerässä ja ehkä olet oppinut rajaamaan ongelmasi hyvin, tunnet ongelman. Kovin erikoista, että käärme, joka on nimenomaan tuomittu matelemaan maassa, luikerteli ilmassa. Käsitteletkö lapsuuttasi hyvin älyllisesti ja analysoimalla? Tai tuleeko sinulla jokin muu ajatus mieleen?
Käärmeen pituus voi merkitä, että ongelma on vaivannut sinua (yli)pitkään; häntäpäätä ei näkynyt, eli et vielä näe ongelman loppua. Kuitenkin tämä vahva sulavakroppainen käärmeen vonkale ilmaisee myös omaa vahvuuttasi ja sitkeyttäsi. Käärme ei katkea kuin kuiva korsi, vaan notkeasti kiemurrellen etsii tiensä, ei yritäkään mennä läpi harmaan kiven. Käärmeen tullessa uniin sen sanotaan merkitsevän, että jotain merkityksellistä tapahtuu ja saa muodon sisimmässämme ja silloin sitä voi käsitellä parantavasti. Käärme kun myös kuvaa parantamista ja sen nahanluonti uudistumista. Käytkö jo ehkä terapiassa "nahkaasi luomassa"? Sinuna etsisin voimia mistä vaan itsellesi sopivasta tavasta. Tämä on vieraan näkemys ja aina "noin", unia voikin tulkita vain suunnilleen, ei tyhjentävästi. Sovita ja muuntele itsellesi toden tuntuiseksi. Uudistavia käärmevoimia!
| |
| | |
26.01.12, 11:00
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Justiinsa, kiitos taas sinulle!
Osui hyvin kun tämän luin. Heteka todellakin liittyy lapsuuteeni . Mutta sillä tai käärmeellä tässä ei ole mitään tekemistä seksuaalisuuteni kanssa. Vaikka kuinka väkisin väännettäisi.
Lapsuuteni trauma on läsnä vielä ja on ollut liian pitkään.
Pyrin yleensäkin käsittelemään kaikkea älyllisesti.
Kaikki natsaa. Erityiskiitos käärmevoimista. Ei muuta kuin tuulta päin taas kerran.
On kyllä ollut tosi vilkasta öisin viime aikoina :) Vaikka mitä ja minkälaista on tullut puuhattua unissa. Kukapa ne kaikki selittäisi. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ci Minusta tuntuu, että viimeisellä lausellasi vastauksessai tulkitsit itse unen sanoman. Sinua on kohdeltu välinpitämättömästi, laiminlyöty, tiedät itse parhaiten miten. Että kyseessä on pariskunta voi viitata todellisuuteen, kuin myös että lapsuudessasi niin tunteitasi kuin kykyjäsi/ älykkyyttäsi on laiminlyöty, niistä ei ole huolehdittu. Hetekan ei tarvitse liittyä seksuaalisuuteen, vaan johonkin sinua lähellä olevaan tunteeseen, itseesi. Siinä kohdassa unta on myös yksinäisyyttä ja avuttomuutta ja sieltä voi myös johtua nykyhetken herkkyyshelposti tuntea yksinäisyyttä. Hetekaan kiinni jääminen kuvaa siihen suuntaan, että tämä lapsuuden trauma pitää sinua vielä otteessaan.
Käärmeen voi kuvitella ongelmavyyhdiksi, joka ajoittain käy ahdistaen kimppuusi. Sen koko voi merkitä, että tunnet ongelman suureksi ja harmaus sen tuottamaa ikävää oloa, ehkä myös ilotonta vaihetta lapsuudessasi. Käärme oli siistissä kerässä ja ehkä olet oppinut rajaamaan ongelmasi hyvin, tunnet ongelman. Kovin erikoista, että käärme, joka on nimenomaan tuomittu matelemaan maassa, luikerteli ilmassa. Käsitteletkö lapsuuttasi hyvin älyllisesti ja analysoimalla? Tai tuleeko sinulla jokin muu ajatus mieleen?
Käärmeen pituus voi merkitä, että ongelma on vaivannut sinua (yli)pitkään; häntäpäätä ei näkynyt, eli et vielä näe ongelman loppua. Kuitenkin tämä vahva sulavakroppainen käärmeen vonkale ilmaisee myös omaa vahvuuttasi ja sitkeyttäsi. Käärme ei katkea kuin kuiva korsi, vaan notkeasti kiemurrellen etsii tiensä, ei yritäkään mennä läpi harmaan kiven. Käärmeen tullessa uniin sen sanotaan merkitsevän, että jotain merkityksellistä tapahtuu ja saa muodon sisimmässämme ja silloin sitä voi käsitellä parantavasti. Käärme kun myös kuvaa parantamista ja sen nahanluonti uudistumista. Käytkö jo ehkä terapiassa "nahkaasi luomassa"? Sinuna etsisin voimia mistä vaan itsellesi sopivasta tavasta. Tämä on vieraan näkemys ja aina "noin", unia voikin tulkita vain suunnilleen, ei tyhjentävästi. Sovita ja muuntele itsellesi toden tuntuiseksi. Uudistavia käärmevoimia! | | |
| | | | |