Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.01.12, 23:43   #1 (linkki)
anni
(Vierailija)

talounia

uskon siihen että unet ovat viestejä omalta alitajunnalta. saisipa vain päivätajunta niistä jotakin selkoa. kun asuin lapsuudenkodissa näin vuosia unia joissa odotin jotakin pahaa tulevaksi kotiin. yritin paeta sitä. menin piiloon navettaan tai tallin vintille ja lukitsin ovet. tai sitten lähdin juoksemaan tietä pois. joskus pääsin jonkun matkaa ja joskus en minnekään vaikka juoksin kuinka.

nämä unet loppuivat vasta kun opin lentämään unessa. hyppäsin vain ilmaan silloin kun halusin ja pääsin lentämään minne vain tahdoin. se oli ihanaa. en muista olinko silloin jo muuttanut pois kotoa. ehkä se ei ole tärkeää.

kaikkein voimakkain lapsuudenkotiini liittyvä uni jonka muistan oli tämä. olin silloin naimisissa ja asuimme lapsuudenkodissani. tiesin että jotain pahaa tulee tapahtumaan. tein paikalleni sänkyyn nuken ja hiivin ulos tarkkailemaan. kohta ulos kannettiin paareja, jossa makasi nukke eli minä. paarien pääpuolta kantoi vieras mies. hän oli se paha. jalkapäässä oli mieheni joka oli kuin zombie tai huumattu eli ei tiennyt mitä teki. he olivat menossa hautaamaan minua metsään. jonkun vuoden päästä tästä erosimme ja talo myytiin. ehkä uni oli enne tai varoitus.

tästä on jo pitkä aika. silti näen tuosta paikasta unia yhä. on kesä. liikun pihamaalla ja hoidan puutarhaa niinkuin asuisin sielä vieläkin. uhkaa ei enää tunnu. joskus vanhempani ovat mukana vaikka olen unessa jo aikuinen. en tiedä miksi unissani palaan sinne. niinkuin jotakin olisi jäänyt kesken.
  Vastaa viestiin

18.01.12, 12:09   #2 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Tässä on varmaan kyse lapsuuden traumoista, kuin myös huonosta avioliittokokemuksesta. Lopussa näytät voittaneen nämä huonot kokemukset, päätellen siitä että on jälleen kesä, hoidat puutarhaa, eikä uhkaa tunnu. Kuitenkin kokemukset ovat jättäneet jälkensä, tapahtunutta ei voi täydellisesti pyyhkiä pois ja siksi palaat sinne yhä uudelleen. Uni voi tahtoa sanoa, että tänään on näin, nyt on hyvin.
  Vastaa viestiin
21.01.12, 22:01   #3 (linkki)
anni
(Vierailija)

kiitos tulkinnasta. se vaikuttaisi osuvalta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku