Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nainenviiskyt+ Miten muut tulkitsevat seuraavanlaiset unet: näen tuttuni (mieskaveri) ajavan autolla poispäin minusta. olen nähnyt muutaman kerran tuollaisen unen..voin kertoa sitten todellisuudesta =)
Eräs autouni viime kesältä: ajan itsekin autoa, näen että miesystäväni jonka kanssa oli tullut ero muutamia viikkoja aikaisemmin ajaa edelläni, välissä muutama auto, tiedän etten saa miestä kiinni mutta se pysyy näköetäisyydellä, ainakin hetken. sitten mies ajaa sillan yli, alla joki. tiedän että sillan toisella puolella miehen on jostain syystä pakko pysähtyä ja saatan saavuttaa sen, tässä kohtaa unta on luku 2, en muista enää miksi, ehkä minuuttia tai kilometriä tms. sitten uni loppuu. |
Vuosia sitten näin unen jossa silloinen mieskaverini ajoi autolla poispäin. se suhde loppuikin sitten, en nähnyt miestä enää, ja unen paikkakin oli sama kuin missä viimeksi näimme.
Tuo viimekesäinen uni olikin mulle vähän kinkkisempi tulkittava.. varsinkin luku kaksi.
Erosimme alkukesästä, unen näin joitakin viikkoja myöhemmin. sitten kuukauden-parin päästä muutin unen sillasta kahden kilometrin päähän (en tiennyt sitä vielä unen aikaan). siitä ehkä numero "kaksi". pitkän aikaa ajattelin että olemme erossa kaksi kuukautta (kaksi viikkoa oli mennyt umpeen), tai kaksi vuotta, tai että tapaamme vielä kaksi kertaa, sekin on mennyt umpeen sillä tapasimme joulukuussa eron jälkeen ensi kertaa ja treffejä on ollut enemmän kuin kaksi. luku kaksi voisi myös tarkoittaa että miehellä on (oli) kaksi muuta suhdetta (tai minä+yksi?) seurustelumme aikana tai erossa ollessamme? tai kenties nyt??
Ja muihin suhteisiin/ihmisiin viittaa myös se että kun unessa ajelimme samaan suuntaan mies oli kokoajan näköetäisyydellä mutta välissä pari autoa (muita naisia?) mulla ei ollut yhtään suhdetta erossa ollessamme. eli jonkinlainen side välillämme oli eron ajan (näköetäisyys), mies piti yhteyttä silloin tällöin eron aikana.
Siltaa ja jokea en osaa tulkita.. Olisiko sillan ylitys siirtymistä johonkin muuhun? jättäen taakseen vanhan?
Miehen pysähdys sillan toisella puolella; odottaako hän minua, epäröikö sittenkin "uuteen menoa"? tai saanko MÄ hänet takaisin, kiinni? Harmi kun uni loppui tuohon.
Kauan tuota unta mietin, mutta aika näytti, näin luulisin että tulkitsin oikein =)
P.s ei meidän "uusi" suhde kovin ruusuista ole ollut enkä tiedä edes jatkuuko mutta jokin meidän välillä on =)