Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksostyttö Ekana yönä näin unta, että olin raskaana ja olimme ostamassa omakotitaloa, toisena näin unta vauvasta ja murrosta ja noin viikon päästä näin unta että miehelläni oli toinen ja erosimme... Unet oli erittäin selviä josta tulin siihen tulokseen että jottain nämä tarkoittavat... Olen ennenkin nähnyt unia, jotka sitten jälkikäteen hoksasin todeksi/tarkoittavan jotain... Voisiko joku selventää näitä? |
Raskaana olo voi viitata johonkin alkavaan projektiin. Toisaalta se voi olla puhtaasti torjuttu toive, joka tulee uneen kompensoimaan tuota kiellettyä ajatusta.
Koti symboloi persoonaasi sen eri puolia. Ovet ovat erilaisia torjuntamekanismeja, defenssejä. Jos joku murtautuu väkisin sisään, henkilökohtaisia rajojasi on loukattu sellaisella tasolla, mitä et ole tiedostanut. Mitä pidemmälle murtautuja on päässyt sen syvemmälle energiasyöppö, varas, on persoonaasi päässyt tunkeutumaan. Ulko-ovi voitaisiin nähdä pinnallisena defenssinä, se on se vaatekerroksen jälkeen ensimmäinen intiimi minän puoli, jonka kautta sinun persoonaasi ihmiset tutustuvat.
Eroajatukset voivat hyvinkin tulla uniin. Nehän ovat aivan normaaleja jokaisessa parisuhteessa. Ajatus siitä, että miehelläsi on toinen on todennäköisesti tullut uneen jostain intuitiivisesta viitteestä tosielämässä. Intuitio on siitä petollinen, että vaikka siihen voi yleensä luottaa, näissä parisuhdejutuissa olen ainakin itse opetellut sivuuttamaan sen. Nimittäin toisen ihmisen ollessa kyseessä tahto ja tahdonvoima ovat ne merkittävimmät tekijät, jotka ovat pidemmän parisuhteen taustalla. Toki kiintymyskin, mutta ennen kaikkea tahtotila.
Sitten on vielä pelkästään itseesi liittyvä juttu. Vauva voi olla uuden sisäisen kasvu-uran alku. Sisäinen lapsi syntyy uudelleen. Sillä on kaksi puolta, kiintymyssyhdelapsi ja kehityslapsi. Voi olla, että olet kehittänyt ja pitänyt huolta siitä kiintymyssuhdelapsesta. Sisäinen mies kehittyy ja uusiutuu myös. On vain luonnollista, että ulkoistat sisäisen miehesi, animuksesi, toiseen ihmiseen. Mutta sen sisäinen kasvu on kuitenkin erillinen verrattuna toisen yksilön kasvuun. Näin ollen uni erosta voi merkitä vanhasta animushahmosta luopumista, jotta uudelle kehittyneemmälle tulisi tilaa. Normaalia yksilöksikasvamista siis. Se ei välttämättä tarkoita, että se pitäisi ulkoistaa toiseen ihmiseen, mutta tiedän näin usein käyvän. Sisäisellä miehellä ja miehen sisäisellä naisella on neljä selvää kehitysvaihetta. Ensimmäinen on puhtaasti ruumiillinen, toinen on työmyyrämäinen, kolmas on älyllinen ja neljäs on henkinen. Kehitys, johon ei oikeastaan itse voi vaikuttaa. Ikäkysymys.