Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.01.12, 11:08   #1 (linkki)
Hippu
(Vierailija)

Monta yksittäistä

Näin viime yönä unta, jossa olin sekä opetettavien että opettajan roolissa erään pelin tiimoilta. Harrastan tätä reaalielämässä.
Olimme kentällä ja minun joukkueessa olevat henkilöt eivät oikein osanneet vaikka yritin opastaa ja kaikki ei oikein sujunut. Yritin kärsivälisesti. Viimein hermostuin muuhun hälyyn ja meluun ympärilläni, kävin tempaisemassa radion/soittimen nappuloista äänen pois ja kun se ei onnistunut, otin patterit irti. Radio toimi 3 patterilla, vaikka paikkoja oli 4:lle. Ne olivat pareittain/peräkkäin, ja kun ne kaksi irtosi, sammui radio.
Epäonnistumista alkoi eräs pelaajatyttö itkeä ja halasin häntä.
Aloimme opetella ja sitten olimmekin kotipihallani, jossa vesipyssyillä ammuimme eli puhdasta vettä oli myös mukana.
Viimein sovittiin, että lähdemme harjoittelemaan maailmanliigaa pelanneen pelaajan luo, oih :)

Mitä tämä uni halusi kertoa?
  Vastaa viestiin

27.01.12, 11:40   #2 (linkki)
tulkint yksitt.kohdille?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippu Näytä viesti
Näin viime yönä unta, jossa olin sekä opetettavien että opettajan roolissa erään pelin tiimoilta. Harrastan tätä reaalielämässä.
Olimme kentällä ja minun joukkueessa olevat henkilöt eivät oikein osanneet vaikka yritin opastaa ja kaikki ei oikein sujunut. Yritin kärsivälisesti. Viimein hermostuin muuhun hälyyn ja meluun ympärilläni, kävin tempaisemassa radion/soittimen nappuloista äänen pois ja kun se ei onnistunut, otin patterit irti. Radio toimi 3 patterilla, vaikka paikkoja oli 4:lle. Ne olivat pareittain/peräkkäin, ja kun ne kaksi irtosi, sammui radio.
Aloimme opetella ja sitten olimmekin kotipihallani, jossa vesipyssyillä ammuimme eli puhdasta vettä oli myös mukana.
Viimein sovittiin, että lähdemme harjoittelemaan maailmanliigaa pelanneen pelaajan luo, oih :)

Tai kokonaisuuteen?

T.Hippu
  Vastaa viestiin
27.01.12, 14:08   #3 (linkki)
Koita tärppääkö
(Vierailija)

kertomalla tilanteestasi sitä sun tätä.
  Vastaa viestiin
27.01.12, 14:10   #4 (linkki)
tulkintaa?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koita tärppääkö Näytä viesti
kertomalla tilanteestasi sitä sun tätä.

No mutta unestanihan minä kerroin ja toivoin unen viestien aukaisua, vai pitääkö elämänkertakin kirjoittaa?

T.Hippu
  Vastaa viestiin
28.01.12, 19:44   #5 (linkki)
Ci? Ideoita?
(Vierailija)

Ideoita?

T.Hippu
  Vastaa viestiin
29.01.12, 10:32   #6 (linkki)
mitäihmettä:lle??
(Vierailija)

Olisiko sinulla ideoita?

T.Hippu
  Vastaa viestiin
29.01.12, 11:48   #7 (linkki)
mitäihmettä
(Vierailija)

Lainaus:

Unet liittyy aina johonkin elämäntilanteeseen, taustatiedot auttavat sitä tulkintaa.
Tämä uni liittyy varmaan työhön tai opiskeluun. Kenttä edustaa sitä ammattialaa.
Esimies, ohjaaja tai opettaja voisi auttaa, mutta hikeentyy. Onko siinä työssä tai (opiskelussa ?) meneillään joku vastaavanlainen vaihe tai tilanne kuin pelikentällä joskus ? Oletko epäonnistunut itse jossain vaiheessa ? Onko johonkin työryhmään yleensä tarvittu se kolme tai neljä henkilöä, tunnistatko niitä numeroita tai vastaavanlaista ryhmittelyä jostain ? Voi viitata esim parisuhteisiin.

Vesipyssyillä ampuminen viittaa leikkimiseen, kertoo, että työ 'sujuu leikiten', uni arvostelee myös ajantuhlauksesta.
Se 'maailmanliigaa pelannut pelaaja' voisi kehottaa tarkastelemaan asioita laajemmin, globaali näkökulma voisi olla paikallaan. Kertoo varmaan kunnianhimosta ja onnistumisesta.

Ilman taustoja tämä on vähän hakuammuntaa. Tunnistatko tästä jotain ?
  Vastaa viestiin
29.01.12, 12:10   #8 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Tavallisimmin unet lähtevät jostain mikä tapahtui ennen unta ja tämä on minusta sellainen. Setvit jotain pelin tiimoilla tapahtunutta hässäkkää.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 12:12   #9 (linkki)
Hippu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä Näytä viesti
Unet liittyy aina johonkin elämäntilanteeseen, taustatiedot auttavat sitä tulkintaa.
Tämä uni liittyy varmaan työhön tai opiskeluun. Kenttä edustaa sitä ammattialaa.
Esimies, ohjaaja tai opettaja voisi auttaa, mutta hikeentyy. Onko siinä työssä tai (opiskelussa ?) meneillään joku vastaavanlainen vaihe tai tilanne kuin pelikentällä joskus ? Oletko epäonnistunut itse jossain vaiheessa ? Onko johonkin työryhmään yleensä tarvittu se kolme tai neljä henkilöä, tunnistatko niitä numeroita tai vastaavanlaista ryhmittelyä jostain ? Voi viitata esim parisuhteisiin.

Vesipyssyillä ampuminen viittaa leikkimiseen, kertoo, että työ 'sujuu leikiten', uni arvostelee myös ajantuhlauksesta.
Se 'maailmanliigaa pelannut pelaaja' voisi kehottaa tarkastelemaan asioita laajemmin, globaali näkökulma voisi olla paikallaan. Kertoo varmaan kunnianhimosta ja onnistumisesta.

Ilman taustoja tämä on vähän hakuammuntaa. Tunnistatko tästä jotain ?

KIITOS
Olen työtön ja hyvin harmissani siitä, ettei töitä ole. Aiemmassa työssä minun oma pomo ei pitänyt minusta, vaikka hallitsen työni todella hyvin ja minusta on pidetty jo opiskeluaikoinakin. Onko siis vain yritettävä luottaa, että todella osaan työni ja voin menestyä omalla alallani? Työni on vähän ryhmätyötä, mutta käytännössä tehdään itse. Eli oikeastaan, kuin joukkuepeli!
Lukuja kentällä olivat 4 ja 6. Siis pelaajien lukumäärä jonka muistan, jompi kumpi.

Voisikohan työttömyys siis johtua minusta vai pomosta kun sopimusta ei uusittu? Sehän lamautti minut täysin ja sai vain katkeruutta esille.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 12:13   #10 (linkki)
Hippu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ci Näytä viesti
Tavallisimmin unet lähtevät jostain mikä tapahtui ennen unta ja tämä on minusta sellainen. Setvit jotain pelin tiimoilla tapahtunutta hässäkkää.

Hmm, ennen tuota unta en ollut viikkoon pelannut tai käynyt katsomassa.
Hässäkkää toki on ympärilläni, perhesuhteissa ym.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 12:32   #11 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Kuten näet, tautatiedoilla on merkitystä. Kirjoittamastasi mitäihmeelle ilmenee myös, että työpaikallasi sanonnan mukaan pelattiin jotain peliä kustannuksellasi ja luonnollisesti sellainen kiukuttaa.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 12:43   #12 (linkki)
mitäihmettä
(Vierailija)

Lainaus:
KIITOS
Olen työtön ja hyvin harmissani siitä, ettei töitä ole. Aiemmassa työssä minun oma pomo ei pitänyt minusta, vaikka hallitsen työni todella hyvin ja minusta on pidetty jo opiskeluaikoinakin. Onko siis vain yritettävä luottaa, että todella osaan työni ja voin menestyä omalla alallani? Työni on vähän ryhmätyötä, mutta käytännössä tehdään itse. Eli oikeastaan, kuin joukkuepeli!
Lukuja kentällä olivat 4 ja 6. Siis pelaajien lukumäärä jonka muistan, jompi kumpi.

Voisikohan työttömyys siis johtua minusta vai pomosta kun sopimusta ei uusittu? Sehän lamautti minut täysin ja sai vain katkeruutta esille.

Ahaa. Ilmeisesti uni havainnollisti sinulle esimiehen tuntemuksia ja pelin henkeä sellaisella kielellä joka on sinulle tuttu. Se radion sulkeminen viittaa juuri yhteyksien katkaisemiseen, kotipihalle siirtyminen oli sitten varmaan suora vertaus työttömäksi / kotiin jäämisestä.
Ne kolme neljä patteria voivat viitata vaikka henkilömäärään joka tarvittiin johonkin projektiin.

Unessa voi olla sinulle kaipaamasi selitys, jos luet sitä niin että nuo sinun omat tuntemukset siinä edustavatkin sen pomon ajatuksia. (- eli kirjoita uni vaikka uudelleen niin että 'minän' kohdalla lukee sen esimiehen nimi..)

Se radio edustaa yhteyksiä, joten sieltä voi löytyä lisää vinkkejä ihmissuhteisiinkin.
Ne pitää vaan osata tunnistaa sieltä itse.

Aika hyvä uni oikeastaan, prosessoit siinä aktiivisesti tapahtunutta.
Se 'maailmanliigaa pelannut' voi sitten tosiaan olla ohje, neuvo tai kehotus laajentaa näkökulmaa.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 10:56   #13 (linkki)
Hippu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä Näytä viesti
Ahaa. Ilmeisesti uni havainnollisti sinulle esimiehen tuntemuksia ja pelin henkeä sellaisella kielellä joka on sinulle tuttu. Se radion sulkeminen viittaa juuri yhteyksien katkaisemiseen, kotipihalle siirtyminen oli sitten varmaan suora vertaus työttömäksi / kotiin jäämisestä.
Ne kolme neljä patteria voivat viitata vaikka henkilömäärään joka tarvittiin johonkin projektiin.

Unessa voi olla sinulle kaipaamasi selitys, jos luet sitä niin että nuo sinun omat tuntemukset siinä edustavatkin sen pomon ajatuksia. (- eli kirjoita uni vaikka uudelleen niin että 'minän' kohdalla lukee sen esimiehen nimi..)

Se radio edustaa yhteyksiä, joten sieltä voi löytyä lisää vinkkejä ihmissuhteisiinkin.
Ne pitää vaan osata tunnistaa sieltä itse.

Aika hyvä uni oikeastaan, prosessoit siinä aktiivisesti tapahtunutta.
Se 'maailmanliigaa pelannut' voi sitten tosiaan olla ohje, neuvo tai kehotus laajentaa näkökulmaa.

Avaanpa vielä vähän tätä unta ja reaalimaaimaani.
Unessa minä olin se joka hermotui, ja minä hermostuin työssä siihen aliarviointiin ja siihen, että työlistat tulivat laittoman myöhään (näin ei saisi olla, mutta käytäntö on aina toinen juttu).
Nuo radion patterit, hmm. Töitä sovittiin niin, että menin henkilön A työyksikköön, johon pomoni B minut päätti laittaa. Minä henkilö C työskentelin siis henkilön A yksikössä, vaikka pomoni oli B. Henkilö A tilasi minut B:n kautta, ja B käski tämän C:n menemään sinne tietyksi aikaa. Henkilö A vaihtui aina, mutta pieni sama porukka siinä oli. Tarpeen mukaan siis paikka vaihtuu. Sitäkö ne 3 patteria kuvastivat? Oikeastaan siihen olisi tarvinnyt neljännen eli TULKIN :D Koska kommunikointi oli heikkoa B:ltä C:lle. Toisinpäin liiankin suorasanaista. Huumoria pomoni ei ymmärtänyt lainkaan.

Näen valtavasti unia ja nyt on menossa kausi jolloin näen taas monena yönä peräkkäin. Ilmeisesti merkitykset tarkoittavat prosessoida tuota minkä valveilla kiellän. Jos ehdin kirjoittaa uneni ylös, siitä saa enemmän irti ja toiset unet palaavat päivällä mieleen.

Vielä kun osaisi ottaa kaiken unista irti, häviäisi tämä väsymys ja murehtiminen ja pääsisin elämässä eteenpäin. Olen selkeästi jumittunut tuohon epäonnistumiseen!
  Vastaa viestiin
01.02.12, 20:19   #14 (linkki)
mitäihmettä
(Vierailija)

Ihan mielenkiintoisesti avasit tätä .

Kannattaa tosiaan kirjoittaa ylös niitä unia, joidenkin asioiden merkitys voi selvitä vuosien kuluttua.

Carl Jungin 'Symbolit'-kirja on varsinainen piilotajunnan kielioppi, erilaisista unisanakirjoista löytää jatkuvasti uutta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku