| Kissa ja sen pelastaminen/hoivaaminen
Unessa oli rakenteilla oleva talo, jota rakensi aika monta ihmistä. Kiipesin ylös jollekin leveälle "parvekkeelle" mutta yhtä äkkiä talon ulkopuolella ja sisällä olevat ihmiset alkoivat heiluttamaan taloa eri koneiden avulla. Talo alkoi heilumaan ja putosin kaiteen yli maahan. Tunsin kauhun tuossa vaiheessa, mutta minulle ei käynyt mitään pudotessani maahan.
Siinä maassa istuessani vieressäni oli kaksi kissaa. Toinen valkoinen ja toinen musta. Uni kuitenkin pomppasi kummallisesti ihan toiseen paikkaan ja minulla oli jäljellä tuo musta kissa. Kissa oli vielä pentu, tosi pehmeä ja sillä oli valkoinen täplä mahan alla. Olin olevinaan pelastanut sen jostakin talosta, koska se oli hylätty sinne. Kissa oli hyvässä kunnossa ulkoisesti, mutta ajattelin sen olevan laiha. Hoivasin tuota kissaa ja olin iloinen, että olin pelastanut sen. Jossain vaiheessa sillä oli jaloissa punaiset korkokengät, mutta vain hetken ajan! Jossain vaiheessa kissa kuitenkin katosi unesta ja etsin sitä todella huolestuneena jonkun kanssa. Olimme pienessä vajassa ja jostain vajan nurkasta juoksi kolme eläintä. Olin näkeväni kissan niiden joukossa, mutta eläimet törmäsivät puukasaan (puut oli pitkiä ja pinottu ristikkäin ja niiden alla oli syvä upottava monttu). Huomasin kissani surkeana puiden alla ja tämä toinen henkilö yritti hypätä puukasan päälle pelastamaan kissaa. Puukasa kuitenkin huojui ja hän joutui hyppäämään sieltä takaisin vajan lattialle. Sitten kurkotin itse kohti kissaa, nappasin sen niskasta kiinni ja sain syliiin. Olin niin onnellinen ja silitin sitä. Mutta yhtä äkkiä tajusin ettei se oli todella painava ja se ei ollutkaan kissa. Olin tuossa vaiheesssa vajan ulkopuolella ja vajan vieressä oli pienen pieni kettu ja ehkä mäyräkoira tai vastaava. Ne hävisivät metsään. Lisäksi edessämme oli koira, joka oli lempeä, mutta sekin hylätty. Olin vieläkin huolissani kissasta ja menin takaisin vajaan. Näin kissan kuitenkin juoksevan minua kohti ja olin taas iloinen, että se palasi luokseni! Seuraavaksi lähdin pois siitä ympäristöstä ja minun piti kiivetä ylös loskaista mäkeä. Kissa oli olkapäälläni ja se tuntui painavalta. Mutta kun pääsin ylös huoneeseen, (siellä oli muita ihmisiä) laskin kissan alas penkille ja se oli niin laiha, että sormeni menivät sen vatsan ympäri. Kerroin muille, että olin pelastanut sen ja muut ihmetteli sen laihuutta.
Talounen pystyn liittämään selkeästi omaan elämään. Viime vuosi oli aika rankka ja kävin läpi kaikenlaista, esteitä sekä onnistumisia. Nyt elämäni on siinä vaiheessa, että asiat on ok, mutta koen olevani hieman jumissa. Olen lopettamassa opintoja, mutta työtön. En ole parisuhteessa (takana vaikea ero entisestä poikaystävästä), mutta olen ihastunut. Ihastukseni asuu todella kaukana. Luin jostakin, että kissa liittyy jotenkin naisellisuuteen ym. Minulla on ollut ongelmia syömisen kanssa viimeiset vuodet ja omakuvani on välillä vääristynyt. Voisiko tässä olla jotain tulkintaa tuohon? Olen tehnyt töitä tuon asian kanssa viimeiset puoli vuotta, mutta laihuusajatukset pyörii mielessä. Viime aikoina olen myös miettinyt paljon omaa elämää, myös lasten saamista. Haluaisin lapsia tulevaisuudessa, mutta pelkään todella paljon, että en saa (suvussa lapsettomuutta). Onko tuo kissan hoivaaminen yhteydessä tähän?
|