| |  | |
28.01.12, 16:38
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | ötököitä rinnasta nahan läpi
Hei,
Voisiko joku teistä unia tunteva auttaa tulkinnassa, koska näin sellaisen kummallisen unen ja itselläni on tunne, että se uni tahtoi kertoa minulle jotain.
En muista koko unta, mutta tunnelma oli sellainen enemmänkin surullinen ja ahdistava, ei siis painajainen kuitenkaan. Näin, että rinnoistani/tisseistäni tuli sisältä ulos nahan läpi jotain ötököitä, en ole varma olisiko ne olleet koppakuoriaisia tai hämähäkkejä. Muistan sen, että tein jotain, kosketin ihoani tai jotain, niin sitten niitä tuli ihon läpi ulos ja unessa minun piti muistaa välttää sitä, ettei niitä tulisi...
En saa tuota mielestäni ja itse en osaa tulkita mitä uni tahtoo kertoa/voisi tarkoittaa. Auttaisiko joku teistä pliis?
| |
| | |
28.01.12, 23:18
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VJK Hei,
Voisiko joku teistä unia tunteva auttaa tulkinnassa, koska näin sellaisen kummallisen unen ja itselläni on tunne, että se uni tahtoi kertoa minulle jotain.
En muista koko unta, mutta tunnelma oli sellainen enemmänkin surullinen ja ahdistava, ei siis painajainen kuitenkaan. Näin, että rinnoistani/tisseistäni tuli sisältä ulos nahan läpi jotain ötököitä, en ole varma olisiko ne olleet koppakuoriaisia tai hämähäkkejä. Muistan sen, että tein jotain, kosketin ihoani tai jotain, niin sitten niitä tuli ihon läpi ulos ja unessa minun piti muistaa välttää sitä, ettei niitä tulisi...
En saa tuota mielestäni ja itse en osaa tulkita mitä uni tahtoo kertoa/voisi tarkoittaa. Auttaisiko joku teistä pliis? |
Kertoisitko jotain taustoja, ihan yleisesti ?
| |
| | |
29.01.12, 00:04
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Taustoja Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä Kertoisitko jotain taustoja, ihan yleisesti ? | Olen 40-vuotias nainen, minulla on yksi 10-vuotias lapsi ja olen avoliitossa ollut n. 5 vuotta ja perheemme on ns. uusioperhe. Olen yrittäjä ja yritys menee ihan ok:sti myös, vaikka ei sillä rikastu, mutta ihan hyvän toimeentulon saa, vaikka töitä on luonnollisesti tehtävä ja välillä kiire ja vastuu painaa. Lapseni on ihana ja hänen kanssaan minulla menee hyvin. Suhteessa on ollut vaikeaa, koska mieheni on hieman vaikea luonne, joka jaksaa valittaa joka asiasta, vaikka toisaalta on hänessä paljon hyvääkin. Joskus tuntuu sen suhteen kuin kivirekeä vetäisi perässä, koska hän ei tunnu innostuvan mistään ja se hieman latistaa itseänikin. Äiti asuu melko lähellä ja auttaa paljon lapsen hoidossa. Äitini on selättänyt rintasyövän. Ihania ystäviä on tarpeeksi, sosiaalistakin elämää olisi varmasti enemmän, jos jaksaisin vain ja ehtisin ja mies innostuisi. Välillä tuntuu, että minun on huolehdittava kaikesta ja olen vastuussa kaikkien hyvinvoinnista ja onnellisuudesta.... ja minä itse ja omat toiveeni jäävät jonnekkin taka-alalle...
Enpä tiedä mitä muuta kertoisin, mutta auttaisiko nuo taustat avaamaan tuota unen viestiä.
| |
| | |
29.01.12, 09:47
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja VJK Olen 40-vuotias nainen, minulla on yksi 10-vuotias lapsi ja olen avoliitossa ollut n. 5 vuotta ja perheemme on ns. uusioperhe. Olen yrittäjä ja yritys menee ihan ok:sti myös, vaikka ei sillä rikastu, mutta ihan hyvän toimeentulon saa, vaikka töitä on luonnollisesti tehtävä ja välillä kiire ja vastuu painaa. Lapseni on ihana ja hänen kanssaan minulla menee hyvin. Suhteessa on ollut vaikeaa, koska mieheni on hieman vaikea luonne, joka jaksaa valittaa joka asiasta, vaikka toisaalta on hänessä paljon hyvääkin. Joskus tuntuu sen suhteen kuin kivirekeä vetäisi perässä, koska hän ei tunnu innostuvan mistään ja se hieman latistaa itseänikin. Äiti asuu melko lähellä ja auttaa paljon lapsen hoidossa. Äitini on selättänyt rintasyövän. Ihania ystäviä on tarpeeksi, sosiaalistakin elämää olisi varmasti enemmän, jos jaksaisin vain ja ehtisin ja mies innostuisi. Välillä tuntuu, että minun on huolehdittava kaikesta ja olen vastuussa kaikkien hyvinvoinnista ja onnellisuudesta.... ja minä itse ja omat toiveeni jäävät jonnekkin taka-alalle...
Enpä tiedä mitä muuta kertoisin, mutta auttaisiko nuo taustat avaamaan tuota unen viestiä. |
Kerrot, että kannat paljon vastuuta joka painaa mieltä – ja parisuhdettakin.
Samaan aikaan uni kertoo äitisi, miehesi ja tyttäresikin (?) tunteista.
Kuka heistä on ’surullinen ja ahdistunut’ , kuka koittaa välttää kosketusta ?
Rinnat edustavat naiseutta, äitiyttä ja huolenpitoa. ne ötökät merkitsevät huolta ja ahdistusta, hämähäkit naisellista valtaa ja/tai voimakasta naista.
Unikuva kuulostaa viittaavaan suoraan siihen oman äidin rintasyöpään.
Ihon koskettaminen voi viitata läheisyyteen ja koskettamiseen parisuhteessa, itsesuojeluvaistoa.
Toisaalta se kertoo siitä ettei yksityisiä asioita parane käsitellä, ’ettei äiti suutu’ . Voi kertoa suhteesta omaan äitiin ja/tai tyttären suhteesta sinuun ?
Taustat kehystävät hyvin sitä kuvaa keskinäisistä suhteista. Aukeneeko näistä itsellesi jotain ?
| |
| | |
29.01.12, 13:08
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sinulla on hyvin stressaavaa. Kun tietoisesti yrität olla koskettamatta rintojasi, se voi olla yritys olla käsittelemätta tilannettasi kokonaisuudessaan. Voit tuntea olevasi ns tuolin ja seinän välissä, jossa mitä tahansa tekisitkin, arvelet saavasi tuta sen jälkimainingit.
En missään nimessä halua pelotella sinua, mutta oletko käynyt tarkastuttamassa rintasi?
| |
| | |
30.01.12, 11:56
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ci Sinulla on hyvin stressaavaa. Kun tietoisesti yrität olla koskettamatta rintojasi, se voi olla yritys olla käsittelemätta tilannettasi kokonaisuudessaan. Voit tuntea olevasi ns tuolin ja seinän välissä, jossa mitä tahansa tekisitkin, arvelet saavasi tuta sen jälkimainingit.
En missään nimessä halua pelotella sinua, mutta oletko käynyt tarkastuttamassa rintasi? | Kiitos teille molemmille vastaamisesta. Tiedostan itsekin, että olen stressaantunut ja että se on jotain syvempää stressiä. Olen käynyt viime vuonna alkukesästä mammografiassa ja ekografiassa tutkituttamassa rintani ja tämän vuoksi meinaan pyytää ajan heti, varmuuden vuoksi. Tuo tuli itsellekin heti mieleen ja tietysti se hieman peloittaa tuolla omalla taustalla.
Se vahva nainen olen varmasti minä itse, kuvittelisin. Äitisuhteessa ei ole ongelmia; vaikka äitini ottaakin välillä kantaa joihinkin asioihin ja on täysin eri mieltä, olen itse kuitenkin oman itseni herra, eli teen omat päätökseni itse, vaikka hänen kantansa otankin huomioon tai ainakin kuuntelen sen. Eli ei minua haittaa jos äiti suuttuu, siinäköhän sitten suuttuu, kun kyllä hän siitä sitten leppyykin. Sama on oman lapseni kanssa, joka on kylläkin poika. Hänkin tietää, että äiti voi suuttua joskus, mutta äiti rakastaa aina ja on läsnä ja tukena aina. Mikään maailmassa ei ole minulle tärkeämpää kuin hän. Ainut jonka kanssa voisi noin olla, on miehen kanssa. Eli kun joskus en yksinkertaisesti jaksaisin hänen valittamistansa, eli huomaan joskus jättäväni kertomatta asioita, joista tiedän hänen valittavan... tai teen asioita, jottei hän valittaisi... Toisaalta on tuossa miehessä niin paljon hyvääkin; eilenkin oltiin illalla kotona kaikki ja kolmistaan keskusteltiin vaikka mistä useampi tunti sohvalla maaten ja kaikilla oli niin mukavaa ja tunnelma oli erinomainen. Illalla sain niskahierontaa ja pitkiä halauksia ja katsottiin elokuva käsikädessä istuen poikani nukkumaan menon jälkeen... Miehessäni on kaksi todellista ääripäätä; se niin ihana mies ja sitten se niin paljon ärsyttävä ja hankala... Vaikka tässä mietin voiko minulla olla tosiaan mukamas tuollainen stressi tästä kaikesta? Kaiken organisointi ottaa voimille joskus... ja tuntuu että aina asiat ovat kasautuneet, koskaan ei kaikki ole yksinkertaisesti kunnossa ja ajantasalla ja sitten tuo mies vielä viitsii valittaa ja kiukkuilla.
| |
| | |
31.01.12, 10:22
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olet hyvin toimeksisaava nainen. Voiko avomies tuntea itsensä saamattomaksi rinnallasi ja siksi valittaa oman vajavaisuuden tunteen peittämiseksi?
| |
| | |
02.02.12, 12:01
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ci Olet hyvin toimeksisaava nainen. Voiko avomies tuntea itsensä saamattomaksi rinnallasi ja siksi valittaa oman vajavaisuuden tunteen peittämiseksi? | Voisi muuten hyvin olla noinkin, vaikka en ole asiaa tosin aiemmin ajatellutkaan. Mies kun aina silloin tällöin sanoo minun tekevän niin vähän ja antaa ymmärtävän, että olen laiska ja se on todellakin kaukana totuudesta...
Eilen meillä oli sanomista ja mies sanoi riidan aikana olevansa masentunut minun vuokseni, eli syy hänen masennukseensa olisi minussa. Olen suoraan sanoen todella loukkaantunut. Jos olen hänen masennuksensa syy, meidän on ehdottomasti parempi erota....
| |
| | |
02.02.12, 14:53
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuo on aika raskas syytös. Entä jos sanoisit aivan asiallisesti, ettet halua olla syyllinen hänen masennukseensa ja huonoon oloonsa, ehdottaisit muuttamista erilleen jokisikin aikaa ja että katsoisitte sitten eteenpäin? Neutraali ja itsenäinen asenne voi jo saada miehen miettimään.
Ci
| |
| | |
02.02.12, 22:43
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko miehelläsi hiukan miehen rooli hukassa koska olet niin vahva ja aikaansaava? Mieshän on aina tehnyt tärkeimmät ratkaisut ja huolehtinut perheen taloudellisesta turvallisuudesta . Hänellä voi olla hiukan sopeumisvaikeuksia ja identiteetti kriisiäkin? ja siksi hakee huomiota (lapsellisesti) kiukuttelun kautta ? Delegoi hommia hänellekkin niin että on osavastuussa, tuntee olevansa mukana, no ellei hänellä sitten ole ihan omat työnsä.
Vakka kantensa valitsee,, voimakas nainen saa kumppanikseen hellemmän luonteisen miehen, muutenhan siitä syytyisi sota jos kumpikin samanlaisia jääriä olisi ;)
| |
| | |
03.02.12, 14:23
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kuusi Onko miehelläsi hiukan miehen rooli hukassa koska olet niin vahva ja aikaansaava? Mieshän on aina tehnyt tärkeimmät ratkaisut ja huolehtinut perheen taloudellisesta turvallisuudesta . Hänellä voi olla hiukan sopeumisvaikeuksia ja identiteetti kriisiäkin? ja siksi hakee huomiota (lapsellisesti) kiukuttelun kautta ? Delegoi hommia hänellekkin niin että on osavastuussa, tuntee olevansa mukana, no ellei hänellä sitten ole ihan omat työnsä.
Vakka kantensa valitsee,, voimakas nainen saa kumppanikseen hellemmän luonteisen miehen, muutenhan siitä syytyisi sota jos kumpikin samanlaisia jääriä olisi ;) | Niin siinähän se dilemma onkin; mieheni kun ei todellakaan ole mikään nössö, vaan pikemminkin oikein mies, isolla M:llä, hyvin maskuliininen ja miehekäs ja voimakas luonteinen myös, vaikka toisaalta hänestä löytyy se huolehtiva, hellempi ja romanttinenkin puoli...
Olen yrittänyt delegoida, mutta kun mitään ei tapahdu.... En tiedä olenko sitten itse huono vain delegoimaan...
Meillä periaatteessa mies on se joka sanoo ja haluaa sanoa viimeisen sanan, vaikka aina hän kysyy mielipidettäni melkein kaikkeen, mutta loppujen lopuksi hän tekee sen ratkaisun sen jälkeen (tai on ainakin tekevinään)....
Eilen annoin palaa sitten minäkin; sanoin että eroan mieluummin kuin olen hänen pahoinvointinsa syy ja annoinpa samalla tulla muutaman muunkin totuuden.... Sen jälkeen meillä on puhuttu vain muutama sana...
| |
| | |
04.02.12, 14:05
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja VJK Niin siinähän se dilemma onkin; mieheni kun ei todellakaan ole mikään nössö, vaan pikemminkin oikein mies, isolla M:llä, hyvin maskuliininen ja miehekäs ja voimakas luonteinen myös, vaikka toisaalta hänestä löytyy se huolehtiva, hellempi ja romanttinenkin puoli...
Olen yrittänyt delegoida, mutta kun mitään ei tapahdu.... En tiedä olenko sitten itse huono vain delegoimaan...
Meillä periaatteessa mies on se joka sanoo ja haluaa sanoa viimeisen sanan, vaikka aina hän kysyy mielipidettäni melkein kaikkeen, mutta loppujen lopuksi hän tekee sen ratkaisun sen jälkeen (tai on ainakin tekevinään)....
Eilen annoin palaa sitten minäkin; sanoin että eroan mieluummin kuin olen hänen pahoinvointinsa syy ja annoinpa samalla tulla muutaman muunkin totuuden.... Sen jälkeen meillä on puhuttu vain muutama sana... |
Meidän naisten ei pidä koskaan aliarvioida omaa voimaamme ja sen vaikutuksia ;)) miehet voi näytellä mutta jossain kohtaa he aina paljastavat itsensä, etteivät olekkaan niin jämäkkiä mitä antavat ymmärtää heh.
Kuulostaa siltä että teillä kuitenkin on monet tärkeimmät asiat kunnossa, mutta jotain hiomista vielä olisi kun vaan komunikaatio pysyisi avoimena. Koska vain kommunikoimalla (mieluiten rauhassa puhumalla) niitä hankalia kohtia voi purkaa.
Tuohon uneen minulla olisi hiukan erilainen tulkinta,, ajattelisin että hyönteiset on kiusantekoa, ja jos niitä purkaantuu ulos rinnasta, voisi kertoa että olet kerännyt pahaa oloa jostai jonka koet kiusanteoksi itseäsi kohtaan ja se nimenomaan kohdistuu sinun naispuoleesi ? Voi olla myös itsetunto kysymys. (MUTTA se voi myös olla sinun haluasi kiusantekoon!)
Ja varominen koskemasta kertoisi että pitää varoa ottamasta asiaa esille(koskemasta sitä), mutta niin sinä nyt olet kuitenkin tehnyt , ja hyvä niin!, koska ne ötökät purkaantui rinnasta :)
Olet puhdistanut itseäsi ottamalla asian kuitenkin esille tavalla tai toisella, ja se on hyvä juttu.
| |
| | | | |