Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.01.12, 13:34   #1 (linkki)
pyykkäri
(Vierailija)

muiden vaatteita

Näin unta että olin pyykkituvassa laittamassa omia vaatteitani koneeseen.
Siihen tulla tupsahti entisen naapurin tyttö tuomaan vaatteita pesuun. Siis minun pestäväksi, pyykkituvassa oli kaksi konetta, mutta hän ei osannut pestä pyykkiään joten tyrkytti niitä minulle pestäväksi. Laitoin heidän pyykit koneeseen jota itse olin aikonut käyttää. Tyttö hävisi ja kohta tuli uuden kasan kanssa, siinä oli hieno pöytäliina seassa joka oli ollut juhlissa heidän pöydällään, tyttö työnsi koneeseen sen muiden vaatteiden sekaan, sanoin että tämä pitää pestä erikiseen kun on niin hieno liina ettei mene pilalle. Kohta tuli äitinsäkin siihen katsomaan miten pyykkäri on työnsä tehnyt, siis tyttö. Hän kyllä huomasi että minä ne koneeseen laitoin ja vahdin levittelin jopa kuivamaan. Tyttö oli unessa on noin 14 vuotias ja nyt hän on aikuinen ehkä noin 27 vuotias. Äitinsä ei ottanut mitään kantaa siihen että minä ne vaatteet pesin.

Mitähän tämä tarkoittaa, heidän asuessa naapureina olimme hyvän päivän tuttuja, ei sen kummempia, ja tyttö kyllä leikki ulkona poikamme ja muiden pihalasten kanssa?
Kävi myös pojan synttäreillä, he muutti pois tytön ollessa ehkä 10 vuotias.
Hyviä naapureita olivat, reiluja ihmisiä, sellaisia jotka ei ainakaan ole muiden asioita setvimässä eikä oltu mekään.
Jos joku nyt tietäisi mitä tämä pyykkäys oikein tarkoittaa? En ole ajatellut heitä vuosiin enkä nähnytkään joten heräsi uteliaisuus miksi juuri he tuli uniini?
  Vastaa viestiin

31.01.12, 10:33   #2 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Hyvä että annoit taustaa, muuten olisi tullut täysin erilainen ajatus. Taidat itse olla reilunlainen auttava nainen. Voin kuvitella, että sinulle tässä unessa vieraiden ihmisten pyykit ovat heidän ongelmiaan, joihin automaattisesti ja konemaisesti ojennat auttavan kätesi, olet taipuvainen ottamaan ne omiksesi. Olen huomannut, että joskus kun olen auttanut toisia itsestäänselvästi, niin se otetaan itsesäänselvästi vastaan, mikä on hieman turhauttavaa, vaikka en kiitoksen toivossa toiminutkaan. Voitko kuvitella kokeneesi valve-elämässä samanlaista?
  Vastaa viestiin
31.01.12, 11:51   #3 (linkki)
pyykkäriltä
(Vierailija)

niin

Kiitos Ci, aivan totta tuo ajatelmasi. Täytyy kyllä todeta että olen tainnut ojentaa auttavaa kättä liikaakin ihmisille. Samoin tuossa ajassa kun asuttiin siinä talossa missä olin olevinaan. Niin minä ja mies tehtiin paljon sellaista työtä joka ei olisi edes ollut meille kuuluvaa.
Haravoin suuret piha-alueet syksyisin ja pitkin kesää melkein yksin. Mies kolasi lumet talvella vaikka ei ollut meidän vuoro. jne. Samoin työssä ollessa autoin muita vaikka ei olisi ollut tarviskaan, ja annas olla kun eräskin otti kiitokset pomolta itselleen. Minullakin oli tuolloin kiire mutten sitä ajatellut, lapsia olen auttanut ja paljon, mutta ehkäpä tämä uni nyt antaa minulle sen kuvan etten enää tarvitse toisten töitä tehdä.
Lapset ovat kiittäneet todella upeasti, mutta ulkopuoliset ei mitään kiitostakaan, no itsehän ne hommat tein ja otin tehtäväksi. En ole odottanut kiitoksia mutta pitkän työuran tehneenä, ei tainnut kukaan paitisi yksi hlö sanoa johtoasemaan, että olin auttanut häntä monen monta kertaa.. juu nyt kun jälkeenpäin ajattelen, itse olisin ollut todella reilu ja sanonut että minua autettiin, en tehnyt kaikkea yksin. Taisi mennä toisinpäin, luulen että sain vain kateutta ja huomasin monesti kun menin kahvihuoneeseen kyräilyä osakseni. Syytä en tiedä enkä tarviikkaan, en kuulunut juorukerhoon ja osasin työni oikein ja nurin, vaikka se ei ollut mitään peukalojen pyörittelyä.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 12:34   #4 (linkki)
Ci
(Vierailija)

"ehkäpä uni antaa kuvan ettei enää tarvitse tehdä toisten töitä". Selitykseksi, että tämä uni on sellainen, joka ei moralisoi puoleen eikä toiseen, vaan vaan näyttää, että katso näin oli ja päätä itse miten toimit tulevaisuudessa. Unen äiti, joka ei kommentoinut tyttärensä auttamistasi on kokonaisuudessaan sitä, avullesi ei ole annettu sen ansaitsemaa arvoa. Toisaalta myös sitä,, että reilua suoraselkäistä asennettasi juorukellot katsovat kyräillen, koska et ole manipuloitavissa heidän tarkoituksiinsa.
Mutta nyt menox!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku