Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellunkana8 En osaa tulkita untani, jonka muistan kuitenkin ihan poikkeuksellisen selvästi. Eli kaikki tunteetkin siitä. Elämäntilanteeni vuoksi tämä kuitenkin jäi vaivaamaan, jos joku osaisi selittää. Eli olin laskeutumassa ulkona jyrkkiä portaita ja minulla oli jokin painava kassi toisessa kädessä. Portaiden yläpäässä otin kaiteesta kiinni ja käännyin katsomaan hetkeksi taakseni. Samassa kaide lähti irtoamaan ja en kyennyt päästämään siitä kassistani irti, joten menetin tasapainoni ja putosin alas. Heräsin siihen putoamisen tunteeseen, tai säikähdykseen. Muistan myös että ajattelin, ettei pitäisi katsoa taakse, mutta silti tein niin. Kiitos jos joku osaa auttaa. |
Pelko.
Itse olen pohdiskellut omaa untani, jossa putosin kuin hidastetussa filmissä. Tiedostaen sen, tavallaan oman valinnan kautta vapaasti pudoten, mutten vielä ole oikein saanut kiinni siitä pelosta, joka sen taustalla on. Sinun unessasi kassissa on jotain, mistä haluaisit pitää vielä kiinni, joka tuon putoamisen tunteen aiheuttaa, mutta omassani ei ollut sellaista.
Ainoa mitä itse keksin on kuolemanpelko. Mutta ei taida oikein sopia sinun uneesi. Unessasi avain on siellä kassissa.