Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.02.12, 07:29   #1 (linkki)
opas
(Vierailija)

ja seurakunnan kokoussali

Hei!

Heräsin pari päivvä sitten lyhyeen uneen oppaasta ja jonkin seurakunnan (ehkä pelastuarmeijan) kokoussalista. Seisoin sivukäytävällä sen puolessa välissä ja edessä olevan lavan sivuportaat olivat kauempana edessäni. Portaat olivat muistaakseni valkoiseksi maalattua sementtiä, samoin sen kaideosa, paitsi sen päällinen josta otataan kädellä tukea, se oli tumman ruskeaksi maalattua jykevää puuta. Portaiden päässä oli ovi jonnekin mutta en tiedä minne. Takahuoneeseen kai. Portaan kaiteen toiselta puolelta alkoi lavarakennelma joka oli puun väristä, lähinnä lämmintä keltaista.
Seisoessani siinä puolessa välissä sivukäytävää penkkirivien vieressä, näkymätön henkioppaani joka seisoi takanani ja teki oloni kevyeksi ja valoisaksi, pyysi minua katsomaan tarkasti portaiden ja lavarakennelman liitoskohtaan, siihen jossa nämä rakennelmat yhtyvät. Katsoin ja samalla näin ne ikäänkuin lähempää. En nähnyt niissä mitään erityistä, muuta kuin rajan missä toinen ja toinen rakennelma yhtyivät. Oppaani kumartui lähemmäksi puoleeni ja ojensi kätensä (näin käden ikäänkuin henkisin silmin tai intuitiivisesti vaikka en varsinaisesti nähyt häntä) ja sanoi että minun ei pidä kulkea portaita pitkin eikä lavalle vaan mennä siitä liitoksesta.
Liitoksessa ei ollut mitään muurahaisen mentävää aukkoa isompaa rakoa. Silmäilin liitosta ja mietin miten siitä välistä voisi mennä, olisiko mahdollista.
Siihen heräsin.

En keksi tähän muuta taustatietoa kuin että edesmennyt tätini oli pelastusarmeijalainen, siksi kokoushuone muistutti hiukan heidän kokoushuonettaan. Elämä on mallillaan, suorastaan onnellista. Huolia juuri sopivassa määrin eli hyvin vähän, eikä mitään katastrofaalista näkyvissä.

Osaakohan joku avata tämän?
  Vastaa viestiin

05.02.12, 16:21   #2 (linkki)
lisäys
(Vierailija)

tämä ei kuulu uneen mutta...herätessä oli mielessä Potter ja se kun menivät juna-asemalla seinästä läpi. Vähän kuin olisin ollut Potter tai jotain. Minun ei kuitenkaan pitänyt mennä seinästä vaan pienestä raosta.

Vasta herättyäni oli ajatusissani että opas oli kuin Gandalf (vanha tietäjä) jostain toisesta filmistä joita olen lapsille lukenut.
  Vastaa viestiin
08.02.12, 18:15   #3 (linkki)
opas yrittää itse
(Vierailija)

sitten :)

Tähän tulkintayritykseeni ei liity mitään suurta heurekaa tai resonointia, mutta pyörittelen tätä jos avautuisi näin.

Luulen että opas on oma alitajuntani eikä varsinainen opas. Alitajuntaani on tietenkin voinut kuiskia ihan oikea opas mutta silti. Unen opas on liikaa kääriytynyt kirjan hahmoihin- edes mielessäni unen jälkeen- ollakseen puhtaasti oma oppaani.

Yritän kai sanoa itselleni että minun on unohdettava hengellisyys (seurakunnansali) ja minulle vieraampi henkisyys (rapattu tuntemattomaan vievät portaat ) ja mentävä joko niiden välistä oman totuuteni mukaan kuin kameli neulansilmän läpi tjsp. .
Jos tämä osoittautuu myöhemmin enneuneksi niin sitten se tarkoittaa että omaksun (koen) henkisellä/hengellisellä tiellä jotain jota en ole aiemmin tiennyt tai kokenut. Jos teen kuten tuossa neuvotaan.

Tajusin juuri jotain lisää unen elementeistä ja symboleista (ajatella että noin lyhyestä unesta voikin vielä löytyä jotain ;) ) mutta ei silti vielä auennut. Jätän hautumaan ja palaan tähän ehkä myöhemmin.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 08:08   #4 (linkki)
opas
(Vierailija)

uni selvisi :)
  Vastaa viestiin
09.02.12, 09:58   #5 (linkki)
opas
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opas yrittää itse Näytä viesti
Tähän tulkintayritykseeni ei liity mitään suurta heurekaa tai resonointia, mutta pyörittelen tätä jos avautuisi näin.

Luulen että opas on oma alitajuntani eikä varsinainen opas. Alitajuntaani on tietenkin voinut kuiskia ihan oikea opas mutta silti. Unen opas on liikaa kääriytynyt kirjan hahmoihin- edes mielessäni unen jälkeen- ollakseen puhtaasti oma oppaani.

Yritän kai sanoa itselleni että minun on unohdettava hengellisyys (seurakunnansali) ja minulle vieraampi henkisyys (rapattu tuntemattomaan vievät portaat ) ja mentävä joko niiden välistä oman totuuteni mukaan kuin kameli neulansilmän läpi tjsp. .
Jos tämä osoittautuu myöhemmin enneuneksi niin sitten se tarkoittaa että omaksun (koen) henkisellä/hengellisellä tiellä jotain jota en ole aiemmin tiennyt tai kokenut. Jos teen kuten tuossa neuvotaan.

Tajusin juuri jotain lisää unen elementeistä ja symboleista (ajatella että noin lyhyestä unesta voikin vielä löytyä jotain ;) ) mutta ei silti vielä auennut. Jätän hautumaan ja palaan tähän ehkä myöhemmin.
Tarkennan vielä muistiin, että tämä ei ollut lähimainkaan oikea tulkinta, kuten epäilinkin :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku