Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.02.12, 16:43   #1 (linkki)
Kellari
(Vierailija)

Jättiläis rottia ja hämähäkkejä

Olin jonkin talon kellarissa jossa oli patjoja ja vuodevaatteita lattialla sikin sokin. Sängyt eli patjat olivat petaamatta ja kellarissa oli hämyistä kuten kellareissa yleensä on.
En tiedä mikä kellari se oli mutta ei aivan vieraskaan koska en oudoksunut sitä. En kuitenkaan ollut siellä ensimmäistä kertaa koska käyttäydyin kuin kellari olisi minulle tuttu. Ehkä asuin siinä talossa.
Yhdellä patjalla istui veljeni läppäri sylissä, kirjoittamassa siihen jotain. Välillä hän otti siitä jonkin A4 paperin kuin tulostimesta ja laittoi vierelleen.

Ympärillä kulki ensin istuvan ihmisen kokoisia ja isompiakin mustia pitkäraajaisia karvaisia hämähäkkejä ja kohta esiin tuli myös ison kissan kokoisia ja isompiakin tumman harmaita rottia jotka loikkivat kiireellä patjojen yli.
Kumpikaan meistä ei pelännyt niitä vaan olimme kuin ei mitään. Minusta tuntui kuin veljeni olisi vakiasukas siellä kellarissa, jossa itse tulin vain käymään, katsomaan ehkä mitä sinne kuuluu. Veljeni vaikutti ihan tyytyväiseltä.
  Vastaa viestiin

06.02.12, 11:32   #2 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kellari Näytä viesti
Olin jonkin talon kellarissa jossa oli patjoja ja vuodevaatteita lattialla sikin sokin. Sängyt eli patjat olivat petaamatta ja kellarissa oli hämyistä kuten kellareissa yleensä on.
En tiedä mikä kellari se oli mutta ei aivan vieraskaan koska en oudoksunut sitä. En kuitenkaan ollut siellä ensimmäistä kertaa koska käyttäydyin kuin kellari olisi minulle tuttu. Ehkä asuin siinä talossa.
Yhdellä patjalla istui veljeni läppäri sylissä, kirjoittamassa siihen jotain. Välillä hän otti siitä jonkin A4 paperin kuin tulostimesta ja laittoi vierelleen.

Ympärillä kulki ensin istuvan ihmisen kokoisia ja isompiakin mustia pitkäraajaisia karvaisia hämähäkkejä ja kohta esiin tuli myös ison kissan kokoisia ja isompiakin tumman harmaita rottia jotka loikkivat kiireellä patjojen yli.
Kumpikaan meistä ei pelännyt niitä vaan olimme kuin ei mitään. Minusta tuntui kuin veljeni olisi vakiasukas siellä kellarissa, jossa itse tulin vain käymään, katsomaan ehkä mitä sinne kuuluu. Veljeni vaikutti ihan tyytyväiseltä.
Kellaria voidaan pitää alitajuntana, voisi ajatella että olet unessasi käynyt noilla alueilla vierailuilla, missä sijaitsevat vaistot ja muut ehkä tiedostamattomat tunteetkin. Hämähäkeillä ja rotilla voi olla yhteys yhteys taloudelliseen epävarmuuteen tai terveyteen. Oletko huolissasi veljestäsi, tai huolestuttaako oma tulevaisuutesi? Unilla ei aina ole sellaista merkitystä, jota voisi suoraan pitää merkkinä jostan todellisesta tapahtumasta. Joskus katsotut elokuvat voivat jatkua unissa. Tuo ettet unessa pelännyt on positiivien viesti, muuten vähän paijajaisen omaisesta unestasi.
  Vastaa viestiin
06.02.12, 16:31   #3 (linkki)
mitäihmettä
(Vierailija)

Onko sinulla meneillään suhde, joka jatkuu vanhasta tottumuksesta ?

Veli siinä unessa voi edustaa sen suhteen laatua, eli sisarellista tai veljellistä suhdetta ennemminkin kuin jotain palavaa intohimoa. Hämähäkit ja rotat kuvaavat tiettyjä ongelmia siinä keskinäisessä suhteessa

Ono sinulla itselläsi meneillään joku kirjoitusprojekti ?
Tällaisia ajatuksia tuli ilman mitään taustatietoja.Tunnistatko tästä jotain ?
  Vastaa viestiin
06.02.12, 17:24   #4 (linkki)
Kellari
(Vierailija)

Kiitos Inke ja mitäihmettä vastauksista.
Olen pyöritellyt Inken vinkkejä päässäni ja niiden avulla tämä tosiaan avautui.
Kuinka on, toivotaanko täällä jonkilaista vihjettä miten uni selittyi vai kiitänkö vain kauniisti avusta?

Joka tapauksessa Iso Kiitos:), uni olisi jäänyt häiritsemään jos en olisi saanut sitä auki, auki tulkittuna se ilahdutti.

Olen pyytänyt apua myös toisellekin unelleni otsikolla ja nikillä seurakuntasali ja opas tjsp. Osaisitteko ehdottaa sinne jotain?
  Vastaa viestiin
07.02.12, 06:42   #5 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kellari Näytä viesti
Kiitos Inke ja mitäihmettä vastauksista.
Olen pyöritellyt Inken vinkkejä päässäni ja niiden avulla tämä tosiaan avautui.
Kuinka on, toivotaanko täällä jonkilaista vihjettä miten uni selittyi vai kiitänkö vain kauniisti avusta?

Joka tapauksessa Iso Kiitos:), uni olisi jäänyt häiritsemään jos en olisi saanut sitä auki, auki tulkittuna se ilahdutti.

Olen pyytänyt apua myös toisellekin unelleni otsikolla ja nikillä seurakuntasali ja opas tjsp. Osaisitteko ehdottaa sinne jotain?
Mielelläni lukisin kuinka unesi avautui sinulle, jos se ei ole liian henkilökohtaista.
  Vastaa viestiin
07.02.12, 08:44   #6 (linkki)
Kellari
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Mielelläni lukisin kuinka unesi avautui sinulle, jos se ei ole liian henkilökohtaista.

Pyörittelin sanojasi ja hylkäsin taloudellisen epävarmuuden ja terveyteen liittyvän huolen vaikka niistäkin voisi saada aiheen, mutta ei vain "kolahtanut".

Kesken pyörittelyn se aukeni: olen aina inhonnut ajatusta että elämästäni tehdään johtopäätöksiä joita en itse allekirjoita. Muutama kuukausi sitten kuulin että minua oli käytetty materiaalina eräässä kirjassa, ei tietenkään tunnistettavassa muodossa. Asiat olivat siinä aivan päälaellaan, mutta lukukokemus vapautti minut em. pelosta. Tunsin vain helpotusta ja jostain syystä suurta vapautumisen tunnetta ja koko asia tuppasi naurattamaan. .
Kun veljeni muutama viikko sitten kiinnostui yhtäkkiä yliluonnollisista kokemuksistani ihmettelin mielessäni miksi, ja kysyin itseltäni, aikooko kirjoitaa niistä kirjan. Kavahdin ajatusta että yrittäisi hyötyä taloudellisesti kokemuksistani ja siksi näin unen jossa veljeni on "alitajunnassani" salaa minusta "ihan väärässä koossa" ja ehkä ihan väärässä viitekehyksessäkin.

Se että kellari oli tuttu ja olin käynyt siellä ennenkin kertoi, että ajatukseni ei ollut uusi vaan olin aiemmin jo tutustunut ajatukseen (aiempi kirja).
Ihmettelin miksi rotat ja hämähäkit, kun ne useimmiten yhdistetään johonkin epämiellyttävään. Minusta ei kuitenkaan ollut kirjoitettu mitään epämiellyttävää. Veljeni ei huomannut rottia ja hämähäkkejä eikä edes minua koska oli niin keskittynyt kirjoittamiseen. Hän ei kirjoittanut niistä vaan hän oli keskittynyt omiin päässään oleviin ideoihinsa minusta.
Rotat ja hämähäkit edustivatkin SEKÄ omaa vastenmielisyyttäni sitä kohtaan että tiedot olisivat väärät, väärässä suhteessa ja väärässä kontekstissa, ETTÄ itse vääristymistä. Nyt ne kuitenkin saivat olla. Ajatus siitä ei häirinnyt minua enkä tuominnut niitä enkä veljeäni niiden mahdollisena kirjoittajana.

Tulkintasi ei mennyt yksi yhteen mutta eihän niin ole tarkoituskaan. Ilman tulkintaasi en olisi osannut pyöritellä sitä juuri niin, että se voi avautua!
En olisi osannut myöskään taustoittaa untani oikein ennenkuin vasta sen avauduttua.
Toivottavasti saat tästä kiitokseksi irti jotain josta on sinulle tulkitsijana hyötyä <3
  Vastaa viestiin
07.02.12, 13:46   #7 (linkki)
Inkelle
(Vierailija)

Onkohan tuo unen veli myös minä jolloin uni ehkä kannustaisi toiselta tasoltaan minua tutkimaan paneutuen elämääni alitajuisen kautta? Onkohan siinä mieltä?
Itsestäni tuntuu että resonoin ainoastaan että pitäisi tutkia tarkemmin, ei vain alitajuiseen vaan kaikkia alueita, vaikka unessa näytettiin vain kellari.

Voin tietysti päättää tutkia mitä vain ilman unen näköäkin jos siltä tuntuu, mutta kysyn oppimismielessä, antaako tämä uni aineksia tulkita asiaa myös noin?
  Vastaa viestiin
07.02.12, 16:22   #8 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inkelle Näytä viesti
Onkohan tuo unen veli myös minä jolloin uni ehkä kannustaisi toiselta tasoltaan minua tutkimaan paneutuen elämääni alitajuisen kautta? Onkohan siinä mieltä?
Itsestäni tuntuu että resonoin ainoastaan että pitäisi tutkia tarkemmin, ei vain alitajuiseen vaan kaikkia alueita, vaikka unessa näytettiin vain kellari.

Voin tietysti päättää tutkia mitä vain ilman unen näköäkin jos siltä tuntuu, mutta kysyn oppimismielessä, antaako tämä uni aineksia tulkita asiaa myös noin?
Kyllä, voit hyvin tulkita untasi noinkin. Vahva viesti unessa on tunnelma, miltä se unta katsoessa tuntuu. On hyvä tutkia kellaria osana kokonaisuutta, niin kuin ihmisessäkin alitajunta on vain yksi osa ihmisen olemusta, niin ei sitä voi irroittaa omaksi alueekseen, silloin kun elämästä puhutaan.

Unet käyttävät kuvajaisina itsestä joskus muita henkilöitä, joten unen veli voi todella olla jokin osa sinua. Unet ovat oppimismielessä hyvä kirjoittaa ylös ja päivämäärittää ne ja lukea nähtyä unta myöhemmin aina uudelleen ja uudelleen. Minulle unet ovat ehtymätön kiinnostuksen aihe.
  Vastaa viestiin
07.02.12, 21:37   #9 (linkki)
Kellari
(Vierailija)

Kiitos Inke neuvoista. Huomasinkin lopulta, pyöritellessäni unta vinkkiesi jälkeen, että kokonaistunnelma oli äärettömän rauhallinen ja hyvä vaikka elementtinä oli kellari, rotat ja hämähäkit. Kuten sanoitkin niin on tosiaan hyvä tarkastella kokonaisuuksia ja osia sitten kokonaisuutta vasten.
Olenkin jo tallentanut muutamia viimeaikaisia unia "itsetutkiskelua" varten:) Olen kirjoittanut muistiin myös vanhempia unia samaa tarkoitusta varten ja huomannut, että nekin kertovat nyt enemmän kuin mitä niistä silloin aikoinaan ymmärsi. Mielenkiintoista!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku