Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Mielelläni lukisin kuinka unesi avautui sinulle, jos se ei ole liian henkilökohtaista. |
Pyörittelin sanojasi ja hylkäsin taloudellisen epävarmuuden ja terveyteen liittyvän huolen vaikka niistäkin voisi saada aiheen, mutta ei vain "kolahtanut".
Kesken pyörittelyn se aukeni: olen aina inhonnut ajatusta että elämästäni tehdään johtopäätöksiä joita en itse allekirjoita. Muutama kuukausi sitten kuulin että minua oli käytetty materiaalina eräässä kirjassa, ei tietenkään tunnistettavassa muodossa. Asiat olivat siinä aivan päälaellaan, mutta lukukokemus vapautti minut em. pelosta. Tunsin vain helpotusta ja jostain syystä suurta vapautumisen tunnetta ja koko asia tuppasi naurattamaan. .
Kun veljeni muutama viikko sitten kiinnostui yhtäkkiä yliluonnollisista kokemuksistani ihmettelin mielessäni miksi, ja kysyin itseltäni, aikooko kirjoitaa niistä kirjan. Kavahdin ajatusta että yrittäisi hyötyä taloudellisesti kokemuksistani ja siksi näin unen jossa veljeni on "alitajunnassani" salaa minusta "ihan väärässä koossa" ja ehkä ihan väärässä viitekehyksessäkin.
Se että kellari oli tuttu ja olin käynyt siellä ennenkin kertoi, että ajatukseni ei ollut uusi vaan olin aiemmin jo tutustunut ajatukseen (aiempi kirja).
Ihmettelin miksi rotat ja hämähäkit, kun ne useimmiten yhdistetään johonkin epämiellyttävään. Minusta ei kuitenkaan ollut kirjoitettu mitään epämiellyttävää. Veljeni ei huomannut rottia ja hämähäkkejä eikä edes minua koska oli niin keskittynyt kirjoittamiseen. Hän ei kirjoittanut niistä vaan hän oli keskittynyt omiin päässään oleviin ideoihinsa minusta.
Rotat ja hämähäkit edustivatkin SEKÄ omaa vastenmielisyyttäni sitä kohtaan että tiedot olisivat väärät, väärässä suhteessa ja väärässä kontekstissa, ETTÄ itse vääristymistä. Nyt ne kuitenkin saivat olla. Ajatus siitä ei häirinnyt minua enkä tuominnut niitä enkä veljeäni niiden mahdollisena kirjoittajana.
Tulkintasi ei mennyt yksi yhteen mutta eihän niin ole tarkoituskaan. Ilman tulkintaasi en olisi osannut pyöritellä sitä juuri niin, että se voi avautua!
En olisi osannut myöskään taustoittaa untani oikein ennenkuin vasta sen avauduttua.
Toivottavasti saat tästä kiitokseksi irti jotain josta on sinulle tulkitsijana hyötyä <3