Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.02.12, 14:28   #1 (linkki)
Matkaaja
(Vierailija)

Mitä näin vanhaan palaaminen tietää?

Näin unta, että olin käynyt veljeni kanssa vanhempiemme asunnossa, joka todellisuudessa on myyty ajat sitten, koska molemmat kuolivat monta vuotta sitten.
Olimme lähdössä bussilla pois.
Veli oli jo pysäkillä, kun ajattelin vielä käväistä sisällä, kun tajusin, että avaimeni olivat kotona, enkä pääsekään.
Kaiken lisäksi olin oikeastaan pyrkimässä jo väärään taloonkin, sillä olin menossa sinne, missä silloinen paras ystäväni asui ja jonka vanhemmat asuvat siellä edelleen.(alunalkaen kävimme kyllä oikeassa paikassa)
Nousimme bussiin, joka oli sisäpuolelta enemmän junan tapainen, mutta kuljettaja siinä oli edessä.
Olimme jo vähän matkaa ajaneet, kun lähdin lähestymään kuskia maksaakseni, kun kuski lähti paikaltaan ja kun sanoin haluavani maksaa, hän sanoi menevänsä tauolle nyt ja että voin maksaa sillä aikaa.
Jäin ymmälläni ihmettelemään miten ja velipoika päätti lähteä syömään tauon aikana.
Miksiköhän menin käymään siellä? Olen kyllä asunut siellä aikoinaan, mutta siitä on monta kymmentä vuotta.
Veljen kanssa en ole varmaan koskaan matkustanut bussilla, tai junallakaan. Hän oli lapsi, kun muutin kotoa aikoinaan omilleni.
Mitä näin vanhoihin paikkoihin palaaminen tietää?
  Vastaa viestiin

19.02.12, 16:39   #2 (linkki)
eikö mitään?
(Vierailija)

Nostelen tätä vielä.
  Vastaa viestiin
20.02.12, 11:33   #3 (linkki)
Ci
(Vierailija)

Ei ole harvinaista palata unessa nuoruuden tai lapsuuden aikoihin, ne ajat painavat leimansa meihin. Entisiä tuttaviakin tavatessa puhelemme herkästi entisistä yhteisistä ajoista. Mikä tahansa saattoi muistuttaa sinua entisestä ja laukaista tämän unen. Bussilla ja junalla liikkuminen veljesi kanssa on yhteistä elämän matkaa. Tuosta alusta tulee mieleen, että toteat ettei paluuta takaisin ole. Se, ettei sinulla ole avaimia mukana voi osoittaa, ettet ymmrärrä tai haluaisit tietää enemmän jostain asiasta, tai aivan yleensäkin sen ajan tapahtumista, mutta sinulla ei ole siihen avainta ja palaat kuin tyhjin toimin. Väärään taloon meneminen kodin sijasta - riippuu siitä, millaisena koit niin kotisi kuin ystäväsi kodin, millainen henki niissä oli. Joudumme maksamaan kaikesta elämässä, kuljettaja osoitti sinulle luottamusta...siihen tarvitaan omia assosioita. Pääsetkö tällä alkuun mistä voi olla kyse?
  Vastaa viestiin
21.02.12, 09:55   #4 (linkki)
Matkaaja
(Vierailija)

Kiitos. Sain ainakin ajattelemisen aihetta. Ehkä tämä tästä avautuu.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku