| |  | |
10.02.12, 16:44
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Puro lumen alla!
Näin unta kirkasta vettä solisevasta purosta. Välillä se oli lumen alla, ja siitä näkyi vain alku ja loppu. Lopussa se näkyi kokonaan. Ukki se siinä lapioon nojaten minun kanssa puroa katseli. Se virtasi lähellä synnyinkodin pihaa. Mäeltä alaspäin.. Mitäs se Ukki halusi minulle kertoa? ()Ukki ei ole enää tässä ajassa.) Minulla on ollut vähän hankalaa ollut, tuli tunne vaan, että unella on joku hyvä merkitys... Eli vaikka ois hankalaa(luntajajäätä) niin siellä piilossa kuitenkin virtaa... ?
| |
| | |
10.02.12, 20:01
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja *mie* Näin unta kirkasta vettä solisevasta purosta. Välillä se oli lumen alla, ja siitä näkyi vain alku ja loppu. Lopussa se näkyi kokonaan. Ukki se siinä lapioon nojaten minun kanssa puroa katseli. Se virtasi lähellä synnyinkodin pihaa. Mäeltä alaspäin.. Mitäs se Ukki halusi minulle kertoa? ()Ukki ei ole enää tässä ajassa.) Minulla on ollut vähän hankalaa ollut, tuli tunne vaan, että unella on joku hyvä merkitys... Eli vaikka ois hankalaa(luntajajäätä) niin siellä piilossa kuitenkin virtaa... ? | Aika kaunis uni tämä.
Se lumi ja jää viittaavat kylmään harkintaan, tunnekylmyyteenkin.
Puro , joka solisi siellä 'mäeltä alaspäin' voisi kertoa tilanteesta, jossa koet menettäneesi aiemman asemasi.Sieltä alhaalta kumminkin erottuu - lumen ja jään alta- valtoimenaan soliseva tunteiden virta. Elämää kokonaisuudessaan voisi edustaa se puro, jossa alku ja loppu. Välillä olet vaan joutunut peittämään tunteesi kylmän kuoren alle.
Mitä se ukki sinulle merkitsi ? Yleisesti voisi tarkoittaa viisautta.
| |
| | |
10.02.12, 21:48
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä Aika kaunis uni tämä.
Se lumi ja jää viittaavat kylmään harkintaan, tunnekylmyyteenkin.
Puro , joka solisi siellä 'mäeltä alaspäin' voisi kertoa tilanteesta, jossa koet menettäneesi aiemman asemasi.Sieltä alhaalta kumminkin erottuu - lumen ja jään alta- valtoimenaan soliseva tunteiden virta. Elämää kokonaisuudessaan voisi edustaa se puro, jossa alku ja loppu. Välillä olet vaan joutunut peittämään tunteesi kylmän kuoren alle.
Mitä se ukki sinulle merkitsi ? Yleisesti voisi tarkoittaa viisautta. | Hieno tulkinta, kiitos! Minulle ukki oli rakas ihminen, jolla oli aikaa lapsenlapselle, kun vanhemmilla oli niin paljon työtä. Hän oli leikkikaveri, huolehtija, lastenohjelmien katsojakaveri, pelikaveri, opettaja ja pieniin kotitöihin patistelija, kuten sipulipenkkien kasteluun ja viinimarjojen keruuseen. Myöhemmin oli niin ylpeä kouluarvosanoistani. Ukilla oli hyvä huumorintaju, mutta hän oli myös jämäkkä ihminen, jota kunnioitettiin. Keskustelen ukin kanssa joskus unessa! Ja luulen, että olet aivan oikeassa, ukki nyt voisi ohjata minua siihen, että minun pitäisi uskaltaa näyttää tunteeni.
| |
| | |
11.02.12, 12:01
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja *mie* Hieno tulkinta, kiitos! Minulle ukki oli rakas ihminen, jolla oli aikaa lapsenlapselle, kun vanhemmilla oli niin paljon työtä. Hän oli leikkikaveri, huolehtija, lastenohjelmien katsojakaveri, pelikaveri, opettaja ja pieniin kotitöihin patistelija, kuten sipulipenkkien kasteluun ja viinimarjojen keruuseen. Myöhemmin oli niin ylpeä kouluarvosanoistani. Ukilla oli hyvä huumorintaju, mutta hän oli myös jämäkkä ihminen, jota kunnioitettiin. Keskustelen ukin kanssa joskus unessa! Ja luulen, että olet aivan oikeassa, ukki nyt voisi ohjata minua siihen, että minun pitäisi uskaltaa näyttää tunteeni. |
Oma sisäinen viisaus ja kokemus ( se ihana ukki ) pistää tässä merkille, että kylmänviileä asennekin on ihan luonnonmukaista - ajallaan (luonnossa tietysti talvella)
Lapionvarteen nojaaminen voisi viitata väliaikaiseen taukoon töistä (?) asioiden tarkastelua etäältä.
| |
| | |
11.02.12, 17:16
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä Oma sisäinen viisaus ja kokemus ( se ihana ukki ) pistää tässä merkille, että kylmänviileä asennekin on ihan luonnonmukaista - ajallaan (luonnossa tietysti talvella)
Lapionvarteen nojaaminen voisi viitata väliaikaiseen taukoon töistä (?) asioiden tarkastelua etäältä. | Oonkin jo nyt tauolla töistä, äitiyslomalla. Mutta niin, unessa minulla oli "tieto" että ukki on ollut hetki sitten tekemässä sitä puroa, sillä lapiolla... Eli ehkä tämän muistettuani vielä enemmän uskon tuon kirkkaan puron merkitsevän tunteita. Ja olen tälläinen(osaan rakastaa!) osaksi ukin ansiosta.. Siis kun oli joku, joka ehti rakastamaan, kuuntelemaan, olemaan läsnä. Rakastan omaa lastani tosi paljon, mutta vauvani herättää minussa tunteita ehkä jopa siitä ajasta, kun olin itse vauva. Olin ollut vaativa vauva sen vuoksi, kun minulla oli ollut kipuja.Äiti hoiti minua mutta olin paljon sairaalassakin. Suhde omaan äitiin ei ole koskaan ollut kovin läheinen.
| |
| | | | |