Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kamu Näin viime yönä unta, johon heräsin aamuyöstä.
Unessa minulle järjestettiin jonkinlainen vastaanotto/ tilaisuus, jossa neljäsluokkalaiset lapset lauloivat kuorossa minulle jotakin joka oli ehkä ruotsia? Kirjoitin heti ylös seuraavan kerttiksen, joka foneettisesti meni suunnilleen näin:
"Var slimma nu (ny?), var varse nu (ny?)!
Ai kun hassua, löytyisiköhän ketään joka osaisi vähän tätä availla? |
Itse näin nuorena naisena unen jossa kuljin kylän raittia pitkin juuri tullen sinne ikäänkuin uutena asukkaana tai vierailijana. Ihmiset olivat kuin enkeleitä ja ehkä mukana olikin enkeleitä. He heittivät päälleni ja eteeni kukkia ja lauloivat riemuisaa halleluja-laulua.
Unen jälkeen on tapahtunut varmasti ikäviäkin asioita mutta niitä tapahtuu elämässäni muutenkin, näinpä unia tai en. Oma uneni kuvasti kuitenkinn kiitosta itselleni siitä että olin selviytynyt lapsuudestani ja nuoruudestani. Otinkin kiitoksen mielihyvällä vastaan:)
Blogi hedelmäpuu näyttää tulkitsevan myös unia. Hän sanoo "Laulu tietää yleisesti hyvää."
Laulu, laulaminen unessa
Minusta nuo laulusi sanat "Ole tietoinen nyt, ole huomioiva nyt" voisi tarkoittaa myös että pidä tämä uni mielessäsi. Eli kertosäkeellä haluttiin havahduttaa sinut muistamaan unesi herättyäsi?