Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Unien tulkinta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.02.12, 23:40   #1 (linkki)
kamu
(Vierailija)

Hassut laulun sanat

Näin viime yönä unta, johon heräsin aamuyöstä.

Unessa minulle järjestettiin jonkinlainen vastaanotto/ tilaisuus, jossa neljäsluokkalaiset lapset lauloivat kuorossa minulle jotakin joka oli ehkä ruotsia? Kirjoitin heti ylös seuraavan kerttiksen, joka foneettisesti meni suunnilleen näin:

"Var slimma nu (ny?), var varse nu (ny?)!

Ai kun hassua, löytyisiköhän ketään joka osaisi vähän tätä availla?
  Vastaa viestiin

11.02.12, 22:07   #2 (linkki)
kamu
(Vierailija)

Löysin sanalle varse mm. merkityksen tietoinen, mutta slimma on vielä auki. Voi olla että tosiaan kirjoitetaan toisin.
Laulu esitettiin juuri minua varten, sanottiin, siksi sen viesti kiinnostaa edes siltä osin kun sanoja muistan. Sekin oli jännä yksityiskohta että sanat eivät olleet äidinkielelläni suomella..
  Vastaa viestiin
12.02.12, 05:55   #3 (linkki)
mitäihmettä
(Vierailija)

Tamara Maunosen mukaan kunniavieraana oleminen voisi merkitä palkankorotusta,
mutta laulaminen taas ei lupaa mitään hyvää.

slimma = tehostaa
varse= huomata

Ilman taustatietoja voisi kuvitella, että esim. työpaikalla taas kerran (kertosäe) sama tilanne kuin joskus aiemmin ? Onko siellä 'huomattu tehostamisen tarvetta' ?
Olet ilmeisesti vaistonnut, että jotain on tekeillä.
  Vastaa viestiin
14.02.12, 08:43   #4 (linkki)
Laulu-unessa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kamu Näytä viesti
Näin viime yönä unta, johon heräsin aamuyöstä.

Unessa minulle järjestettiin jonkinlainen vastaanotto/ tilaisuus, jossa neljäsluokkalaiset lapset lauloivat kuorossa minulle jotakin joka oli ehkä ruotsia? Kirjoitin heti ylös seuraavan kerttiksen, joka foneettisesti meni suunnilleen näin:

"Var slimma nu (ny?), var varse nu (ny?)!

Ai kun hassua, löytyisiköhän ketään joka osaisi vähän tätä availla?

Itse näin nuorena naisena unen jossa kuljin kylän raittia pitkin juuri tullen sinne ikäänkuin uutena asukkaana tai vierailijana. Ihmiset olivat kuin enkeleitä ja ehkä mukana olikin enkeleitä. He heittivät päälleni ja eteeni kukkia ja lauloivat riemuisaa halleluja-laulua.

Unen jälkeen on tapahtunut varmasti ikäviäkin asioita mutta niitä tapahtuu elämässäni muutenkin, näinpä unia tai en. Oma uneni kuvasti kuitenkinn kiitosta itselleni siitä että olin selviytynyt lapsuudestani ja nuoruudestani. Otinkin kiitoksen mielihyvällä vastaan:)

Blogi hedelmäpuu näyttää tulkitsevan myös unia. Hän sanoo "Laulu tietää yleisesti hyvää."

Laulu, laulaminen unessa

Minusta nuo laulusi sanat "Ole tietoinen nyt, ole huomioiva nyt" voisi tarkoittaa myös että pidä tämä uni mielessäsi. Eli kertosäkeellä haluttiin havahduttaa sinut muistamaan unesi herättyäsi?
  Vastaa viestiin
19.02.12, 10:51   #5 (linkki)
kamu
(Vierailija)

Hei, kiitos paljon vastauksistanne!

Tuo tietoinen ja tehokas- ohje sopii kyllä hyvin tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni, erityisesti työasioihin mutta myös henkilökohtaisesti. Slimma liittyy tehostamisen lisäksi kai laihtumiseen- turhia asioita ja kiloja karsimaan siis! ; )

Mitään muuta en unesta muistanut herättyäni kuin että tunnelma oli mukava, tilaisuus ja laulu olivat tosiaan minulle, minut ohjattiin paikalle kädestä pitäen. Ehkä korkeintaan olin hieman hämmentynyt huomiosta ja samalla liikuttunut lasten laulusta. Unessa jostakin syystä arvioin lapset noin neljäsluokkalaisiksi vai kerrottiinko se, en muista.

Tuli mieleen, että jospa oli siksi vieraalla kielellä että herätti enemmän huomiota, joutui hieman enemmän miettimään sanojen merkityksiä ja siten jäi paremmin mieleenkin!
  Vastaa viestiin
19.02.12, 11:25   #6 (linkki)
Laulu-unessa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kamu Näytä viesti
Hei, kiitos paljon vastauksistanne!

Tuli mieleen, että jospa oli siksi vieraalla kielellä että herätti enemmän huomiota, joutui hieman enemmän miettimään sanojen merkityksiä ja siten jäi paremmin mieleenkin!
Hassua mutta ajattelin aivan samaa vaikka en kirjoittanut sitä tähän.

Omat tulkinnat on kuitenkin ne oikeimmat ja ns. täsmätietoa siitä mihin ne on omassa elämässä tarkoitettu. Hienoa että ne on sinulle avautuneet :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku