| |  | | |
27.06.05, 15:14
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | tri Kaarlo Jaakkolan hoidot
terve, www.antioksidanttiklinikka.fi
tarjoaa hoitoa vähän vaivaan kuin vaivaan. Tämä tohtori on vähän kyseenalaisessa maineessa, osa pitää häntä uranuurtajana ja uusien hoitomuotojen loistavana kehittäjänä ja osa suorastaan huijarina jolta pitäisi viedä lääkärinoikeudet. Kaarlo on vuosien aikana hoitanut jo tuhansia potilaita. Harkitsen nyt itse hänen hoitoonsa menemistä koska itselläni on todettu krooninen vaiva johon ei suoranaista apua kuulemma löydy. onko tällä palstalla kävijöissä / tuttavien joukossa ihmisiä keillä on kokemuksia näistä hoidoista? onko niistä löytynyt apua? nämä hoidot ovat sen verran kalliita että täytyy tehdä tällaista selvittelyä ennenkuin alan rahojani enempää tuohon laittamaan :)
ystävällisin terveisin Markus | |
| | |
27.06.05, 15:46
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: tri Kaarlo Jaakkolan hoidot
Nämä herrat ovat erikoisia persoonoita. Mutta silti, vaikka en aina ymmärtänytkään hänen persoonallisuuttaan, hän on kuitenkin ukkeli, joka pelasti henkeni lääkemyrkytyskuolemalta.
Siinä, missä virallinen erikoissairaanhoito määräsi lääkettä lääkkeen päälle, ja kun määrääjiä oli useilla erikoissairaanhoidon klinkoilla, eihän sellaisesta mitään tule. Ja niin siinä kävi, että minulle syötettiin tappaviksi yhdeistelmiksi ristireagoinniltaan luokiteltuja lääkkeitä. Olin huonossa kunnossa, ja tietoisuus lääkkeiden oton jälkeen hunningolla. En tiennyt aina tästä maailmasta mitään.
Lääketieteellä ei ollut muuta tarjota. Ei todella hoitoa, joka auttaisi, koska jo tiedettiin se, ettei lääketiede tunne tähän sairauteen hoitoa. Oireita vaan yritettiin lievittää sillä seurauksella että henki olisi lähtenyt, ellen älynnyt hakeutua heti Jakkolan potilaaksi, kun näitä tiedottomia tiloja alkoi esiintyä, huimausta, ja pahoinvointia.
Syön edelleen Jaakkolan määräämiä antioksidantteja, ja varmasti syön lopun elämäni. Paluuta minulla ei ole lääketieteen peukaloitavaksi. Toki syön muitakin ravintojuttuja, ja lääkkeitä vain minimaalisen vähän näiden antioksidanttien ja ravitsemuksellisten tukihoitojen ansiosta. | |
| | |
27.06.05, 21:30
|
#3 (linkki)
Jotkut pitävät Jaakkolaa huijarina koska mikään hoitomuoto ei tehoa kaikkiin potilaisiin.Lääkkeilläkin on usein huono hoitovaste,mutta siitä ei vaan tehdä numeroa.Virallisen lääketieteen antioksidanttivastaisuus johtuu suurimmaksi osaksi lääketeollisuuden liian suuresta vallasta hoitojärjestelmään.Esim. sydänlääkäreitä kiinnostaa antioksidanttihoidot,mutta virallisesti ei saa kiinnostaa.Muuten on ura vaarassa.Jaakkolakin kyllä käyttää myös lääkkeitä,niitäkin tarvitaan.
| |
| | |
28.06.05, 10:50
|
#4 (linkki)
Totta, Jaakkola entrasi myös mun lääkehoitoa siinä samalla, kun aloitti antioksidanttihoidot.
| |
| | |
28.06.05, 12:00
|
#5 (linkki)
Mulla on muutama tuttu, joka on käynyt rintasyövän jälkeen Jaakkolan vastaanotolla ja tulokset ovat hyviä. Hän myös neuvoo amalgaamipaikkojen poistoissa. Olen myös lukenut hänen kirjaansa eikä siinä mielestäni mitään hämärää ole. Sehän on selvää etteivät muut lääkärit ja perinteinen lääketiede tällaista persoonaa hyväksy. Ellen pian pääse masennuksestani taidan itsekin mennä hänen puheilleen.
| |
| | |
28.06.05, 14:10
|
#6 (linkki)
Uskon kyllä vitamiinihoitoihin jne..mutta kävin kyseisen herran vastaanotolla ja hän nukahteli n. 4-5krt sinä aikana! Sitäpaitsi hän tiuski minulle jutellessamme, kun uskalsin mainita joistain epäluuloistani. Meinasin lähteä kesken kaiken pois vastaanotolta. Valitettavasti minulle jäi hänestä todella huono mielikuva. No en joutunut siitä käynnistä sitten maksamaankaan mitään, kun mainitsin vastaanotto virkailijalle asiasta. Mutta valtavan pettynyt olin lähtiessäni pois. Mutta onhan niitä muitakin lääkäreitä ja ehkäpä hän tosissaan oli tehnyt liikaa töitä ??? Olen kyllä täällä lueskellut, että moni on saanut avun häneltä, tiedä sitten.
| |
| | |
28.06.05, 16:52
|
#7 (linkki)
Olen käynyt hänen vastaanotollaa useamman kerran, ja kerran minullekkin kävi niin, että hän torkkui, ja seurasin sivusta, kun istuin siinä pöydän päässä, että mitähän tästäkin tulee.
Tiedä sitten, miksi hän torkkui. mutta siihen lopetin minäkin käynnit. Onhan antioksidanttilääkäreitä muitakin. | |
| | |
28.06.05, 17:09
|
#8 (linkki)
Heh,tohtori tekee pitkää päivää.Herää klo 4.00 ajamaan sen päivän vastaanotolle,voi olla kaukana.
| |
| | |
28.06.05, 17:56
|
#9 (linkki)
JOo, varsin hyvin tiedän sen, mutta kun on kyse vakavista hoitotilanteista, ei mistään ihottumista tai migreeneistä, vaan sieltä vaikeimmista asioista, niin kieltämättä, tuli tunne, että eihän siinä lääkärillä ole edes ajatus koossa, kun nukkuu ja torkkuu kesken keskustelun.
Antioksidanteista en ole luopunut, mutta en vain oikein enää luottanut. Ehkä lääkärinkin kannattaisi ajatella itseään ihmisenä ja pitää tarvittavat lepoajat. Antaa aikoja sen verran vähemmän, että ehtii itse levätä välissä.
Kuten sanoin, Jakkolakaan ei ole korvaamaton, on muitakin hyviä antioksidanttilääkäreitä.
| |
| | |
28.06.05, 20:26
|
#10 (linkki)
Jos kenen, niin hoitoalan ammattilaisen täytyy osata asettaa myös itselleen jaksamisensa rajat. Et voi auttaa muita, jos itse voit huonosti. Ei ole potilaidenkaan kannalta kovin mieluisaa, että lääkäri nukahtelee kesken vastaanoton, ei kovin luotettavaa kuvaa luo koko klinikasta. Kyllähän sitä ihmisen nukkua täytyy, hyvänen aika. Ei kai lääkärikään kehoita ihmisiä tekemään töitä hiki hatussa ja nukkumaan mahdollisimman vähän? Eikai keho sellaisesta tykkää, siinä ei paljon enää antioksidikdantit auta, jos noin lyö itseänsä laimi. Ei kyseinen lääkäri pysty koko maailmaa pelastamaan, niinkuin ei kukaan muukaan ihminen tässä maailmassa. Kuten sanonta kuuluu ""kukaan ei ole korvaamaton""
| |
| | |
28.06.05, 20:57
|
#11 (linkki)
Hyvä antioksidanttilääkäri on Osman Gebreil. Vastaanotto
Lahdessa ja Hesassa.
| |
| | |
29.06.05, 21:45
|
#12 (linkki)
Onhan sanomattakin selvää että raha ei ole Jaakkolan suurin motiivi toimintaansa.Hän käytti lyhyen kesälomansakin ammattikirjallisuuden kirjoittamiseen.Neroilla on aina oikkunsa.
| |
| | |
30.06.05, 09:05
|
#13 (linkki)
Olen tosiaan kuullut Jaakkolan läheisiltä sukulaisilta, että Kaarlo lukeutuu lähinnä nerojen luokkaan. Ja on joiltain osin omituinen.
Niinhän se on, että kun jokin sektori on kehittynyt keskivertoa paremmin, me koemme heidät koemme heidät omituisiksi. Meilläkin on yksi lapsista, jolla on hyvin outoja piirteitä, mutta hän teki jo pikkulapsena ihmeellisiä teknisiä ratkaisuja ja 15 vuotiaana sellaisia autojen moottorikorjauksia, mikä jäi autokorjaamoilta tekemättä.
Palauttivat auton, ettei ole mahdollista. | |
| | |
30.06.05, 17:17
|
#14 (linkki)
Kesäloma oli silloinkin v. 1976 kun Jaakkola lähti perehtymään oppi-isänsä Thomas Tallbergin immunoterapiaan.Kyseessä oli Jaakkolan ""toivoton"" rintasyöpäpotilas joka lopulta eli vielä yli 20 vuotta.Virallinen lääketiede ei kuunnellut Tallbergia vaan hänelle kävi kuten pioneereille yleensä.
| |
| | |
30.06.05, 17:38
|
#15 (linkki)
Minä kävin Jaakkolan vastaanotolla yhden kerran amalgaamipaikkojen poiston jälkeen. Vointini oli tosi huono, yöunet täysin poissa, kovaa sydämentykytystä, pysyvä paniikkihäiriötila. Sain parin viikon kortisonikuurin, joka auttoi hetkeksi. Testien jälkeen sain hirveän kasan erilaisia pillereitä jotka omasta mielestäni eivät auttaneet siinä tilanteessa mitenkään, eikä myöskään hivenaine-arvoissa ollut mitään dramaattista puutosta näkyvissä. Avun sain vasta Andrew Cutlerin kelatointiprotokollasta ALA:n (alfalipoiinihappo) avulla. Ideana myrkkyjen kelatointi ja poistaminen elimistöstä. Tästä ei Jaakkola puhunut mitään, eikä näillä hänen pillereillä sitä olisi voinut tehdäkään, koska elohopeaa kelatoivat vain määrätyt aineet, joita ei kaikkia edes saa Suomesta. Itselläni kauhea antioksidanttimäärä tuntui vain pahentavan tilannetta, niiden tarkoitus oli ilmeisesti neutraloida irtautuneen elohopean vaikutukset.
Varmasti monelle oireilijalle Jaakkola ehdottaa amalgaamien poistamista, koska niiden aiheuttama myrkkylasti on aivan kamala. Sen jälkeinen hoito on sitäkin tärkeämpää, siis että myrkyt saadaan vielä uloskin kropasta. Tässä Jaakkola kulkee ihan eri linjoilla Adrew Cutlerin kanssa. Mikäli amalgaamien poisto kiinnostaa kannattaa lukea Cutlerin kirja: Amalgam Illness
http://www.noamalgam.com/
Nyt tuosta tilanteesta on kulunut jo 1,5 vuotta ja amalgaamien poisto on toistaiseksi ollut järkevin ja ehkä myöskin järkyttävin tapahtuma elämässäni. Vointini on nyt niin paljon parempi ja tuntuu edelleen paranevan lähes päivä päivältä. Edelleen teen ""hoitorundeja"" ALA:lla, mutta nyt täysin kontrolloidusti ja tuloksekkaasti.
| |
| | |
30.06.05, 20:11
|
#16 (linkki)
Näin televisiosta Talberista ohejelmaa, ja siinä oli muutama potilas, jotka oli jo hylätty julkisen sektorin syöpähoidoista ja onnistuivat pääsemään Talberin potilaiksi siihen rokotusohjelmaan.
Ja siinä haastatteluvaiheessa heidän syöpäänsä oli rauhoittunut ja olivat eläneet monta vuotta, vaikka julkinen sairaanhoito ei enää suostunut heitä hoitamaan toivottomina tapauksina, että syöpä oli levinnyt niin pahoin.
Silloin ajattelin, että jos omalle kohdalle syöpä osuu, säntään heti tuohon rokotusohjelmaan. Mutta kun se sitten osuikin, että todella sairastuin, enhän minä enää silloin mistään johtolankoja löytänyt, kun tautini oli levinnyt, ei voinut enää ajatella, että kuluttaisi aikaa sen hoidon etsimiseen kun ei tiennyt, mistä etsii.
| |
| | |
01.07.05, 00:08
|
#17 (linkki)
Oliskos tuosta Suomen kielistä mitään ? Sinä siis luit tuon kirjan ja sen kirjan ohjeiden mukaanko? Siinä kerrottiin aineet, joita hankit. Saitko Suomesta ?
| |
| | |
01.07.05, 13:28
|
#18 (linkki)
Kyllä joo, tilasin kirjan netistä ja luin läpi. Erittäin loogisesti ja ymmärrettävästi kirjoitettu kirja, mikäli englantia vähän edes osaa. Alfalipoiinihappoa (ALA) saa myös Suomesta, mutta tosi suurta annosta 100mg. Tuo määrä on aivan liian suuri otettavaksi 3:n tunnin välein heti amalgaamien poiston jälkeen. Tilasin netin kautta ALA 25mg ja sillä toimi tosi hyvin. Myös DMSA on tärkeä aine kelatoinnissa, sitä ei saa Suomesta ja aika huonosti Euroopastakin. Löysin kuitenkin Englannista sitäkin ja toimii tosi hyvin. Erittäin oma-aloitteinen täytyy olla koska Suomessa on niin paljon hyviä luontaistuotteita kiellossa...
| |
| | |
03.07.05, 00:07
|
#19 (linkki)
Yllätyksekseni luin Kallen torkkuvan vastaanotolla; oliko se
torkkumista vain asiaan syventymistä. Kalle on varmaankin
aika ""omanlaisensa"" mutta ehkä perin viisas. En ole käynyt
Kallen vast.otolla mutta mieli tekisi mennä ja katsastaa
onko ihmisten puheissa mitään perää ja mitä itse hänestä
ajattelisin.
| |
| | |
03.07.05, 00:39
|
#20 (linkki)
Tämä mies pelasti minun rakkaan ystäväni lääkäreitten käsistä ja auttoi häntä saamaan sydänvikaansa apua ja toivoa. Pidetiin toivottomana ja nyt eletty sentään yli 8 vuotta. Hyvin menee.
| |
| | |
03.07.05, 19:46
|
#21 (linkki)
Kyllä se totta on, että nukahteli hoidon aikana. En itse missään nimessä kiellä sitä, että hän ei olisi auttanut monia. Varmaan onkin. Mutta minä koin hänet epäystävällisenä ja niinkuin olen tuolla kirjoittanut aiemmin, niin kyllä lääkärin tulee pitää huolta itsestään. Ei todellakaan luottamusta herättävää käytöstä jos tiuskii ja nukahtalee. Vai mitä olisitte terveyskeskus lääkärin vastaanotosta mieltä, jos lääkäri nukahtelisi. Ettekö siitä sanoisi kenellääkään mitään? Kannattaa toki käydä hänen vastaanotolla itse, eihän sitä muuten tiedä saako apua vai ei.
| |
| | |
03.07.05, 23:32
|
#22 (linkki)
Heh, Kallu tarttee TasaPaino-ohjaajaa ilmiselvästi.
Ei takulla syö tasapinoisesti, koska on niin uupunut.
| |
| | |
03.05.07, 11:24
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja käynyt Kyllä se totta on, että nukahteli hoidon aikana. En itse missään nimessä kiellä sitä, että hän ei olisi auttanut monia. Varmaan onkin. Mutta minä koin hänet epäystävällisenä ja niinkuin olen tuolla kirjoittanut aiemmin, niin kyllä lääkärin tulee pitää huolta itsestään. Ei todellakaan luottamusta herättävää käytöstä jos tiuskii ja nukahtalee. Vai mitä olisitte terveyskeskus lääkärin vastaanotosta mieltä, jos lääkäri nukahtelisi. Ettekö siitä sanoisi kenellääkään mitään? Kannattaa toki käydä hänen vastaanotolla itse, eihän sitä muuten tiedä saako apua vai ei. | Minä olen kokenut tuon saman. Hän suorastaan nuokkui siinä pöytänsä ääressä, ja välillä havahtui säpsähtäen.
Olisko hänellä uniapnea ? Hyvin mahdollista. | |
| | |
03.05.07, 12:02
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Migreenistä
Sinä "Sattunut", joka kirjoitit kesäkuussa, ymmärsin kyllä pointtisi, mutta särähti korvaan tuo "kun on kyse vakavista sairauksista eikä mistään migreeneistä". Olen kärsinyt kahden vuoden ajan kroonisesta migreenistä, johon juuri mikään morfiinin lisäksi ei tunnu tehoavan. Syön neljää estolääkettä, kolmea kohtauslääkettä, olen kuukausien sairauslomalla asian takia, seuraava kokeiltava on Botox-injektiot (botuliinia). Sivuvaikutuksina lääkkeistä mm. painon nousua, pahoinvointia, mielialan heilahteluja, hiusten lähtöä, puhevaikeuksia, vapinaa jne.
Jatkuva krooninen kipu ei tapa, mutta siitä seuraava masennus voi sen tehdä.
| |
| | |
28.07.08, 14:08
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mielenkiintoisia detaljeja. Vai nuokkuu Jaakkola vastaanotollaan?
Minua häiritsee Jaakkolan tyyli. Olkoon vaikka nero (en tosin usko), mutta ei tuolla tyylillä saa mitään pysyviä tuloksia aikaan missään ammatissa.
Ei ihme, että Jaakkolalla (ja Arstilalla, Tolosella jne) on niskassaan koko etabloitunut lääketiede kun tyyli on "perinteinen lääketiede haistakoon v*ttu, syö näitä minun vitamiinipillereitä nyt vaan".
Ei noin, vaikka olisi oikeassakin asiassaan.
En tosin usko, että Jaakkola on kovin oikeassa.
Antioksidanttijutuissa voi olla jonkin verran perääkin, mutta Jaakkola ilmeisesti huseeraa hommassa vaan rahan kiilto silmissä. Tähän viittaa koko bisnes. Ensin muka lääkärinvastaanotto, kasa laboratoriotestejä ja määrätään vitamiinipilleireitä ENNEN kuin on edes diagnosoitu mitään! Jaakkola itse omistaa Mineraalilaboratorio Milansa....
Ei siinä mitään että tehdään rahaa. Suurin osa lääkäreistä ellei perätä kaikki on rahan perässä. Suurin osa on vaan pilleriteollisuuden konsultteja. Yhtäkaikki, moni lääkäri tunnustaa avoimesti, että "raha kiinnostaa ja siksi tuli valittua tämä ammatti".
Se siitä altruistisesta hoitokutsumuksesta :)
Vanha kiinalainen sananlasku sanoo, että "luoja varjelkoon sinua köyhältä lääkäriltä". Näin se on. Lekurille on kymmenykset maksettava. Toivoa sitten sopii, että lekuri jopa tekisi jotain terveydellesi hyödyllistä sitä korvausta vastaan.
Jaakkola on sen verran ajanut itsensä umpinurkkaan, että tuossa tilanteessa herkästi homma menee mustavalkoiseksi.
En usko Jaakkolan touhuja, jos hän kerran kieltää mm. sytostaatti hoitojen hyödyllisyydet. Niin monta henkeä on sillä pelastettu.
Ei meidän länsimainen lääketieteemme nyt sentään täyttä humpuukia ole. Kyllä siillä on vahvat näyttö. Kaikki maakarit, jotka leimaavat koko lääketieteemme kategorisesti humpuukiksi, saavat minulta ainakin itse humpuukimaakarin leiman otsaansa. Jos Jaakkola on noin tehnyt, niin humpuukiäijä on.
Sen sijaan *voi* olla totta, että lääketieteemme on liikaa lääkemolekyyli ja sairausorientoitunut. Sairauksien ennaltaehkäisyyn ei panosteta riittävästi. Raha ei liiku noissa kuvioissa. Ikävä kyllä.
Antioksidantti ja vapaiden radikaalien teoreettinen pohja on kova. Ei sitä voida kiistää eikä kukaan järkevä lääkäri sitä rupea kiistämään.
Sen sijaan on kiistanalaista, onko vitamiinipillereiden popsinnasta hyötyä.
Esim. E-vitamiinin napsiminen apteekin purkista vaikuttaa uusimpien tutkimusten mukaan olevan HYÖDYTÖNTÄ tai peräti haitallista. Sen sijaan löytyy tutkimuksia, joissa E-vitamiinin määrät plasmassa korreloivat terveyteen (ruuassa saadut E-vitamiinimäärät). Ristiriitaista? E-vitamiini purkista otettuna ei paranna. Sen sijaan jos saat sen ruuassa, se parantaa! Selitys saattaa olla se, että purkkiin laitettu, lääketeollisuuden tuotta alfa-tokoferoli on vääränlaista E-vitaaminia. Tai liian yksipuolista. E-vitamiinia kuin on useammanlaisia variaatioita ja lisäksi joistakin yhdisteistä keho syntetisoi E-vitamiinia tai sen lähellä olevia yhdisteitä. Lisäksi ruuassa voi olla mukana jotain apuaineita (yhdisteitä, esim. muita vitamiineja tai vaikka flavonoideja). Noista jokin saattaa toimia yhteisvaikutteisesti E-vitamiinin kanssa niin, että ruuan E-vitamiini onkin hyvis, pilleristä otettu synteettisen puhdas E-vitamiini onkin sitten pahis....
Olisi mielenkiintoista, jos tehtäisiin E-vitamiinitutkimus, jossa E-vitamiininlähteenä olisi esim. vehnänydinöljy tmv. "ruuassa oleva lähde".
Thomas Tallbergista olen muuten kiinnostunut. Hän vaikuttaa olevan näistä tohtoreista eniten asiallinen ja vähiten kiinnostunut potilaiden rahastuksesta. Kuinka hänen kävi?
Kiinasta kuuluu nyt kummia. Jonkinsortin rokotusjutulla parannetaan jopa terminaalivaiheessa olevia syöpapotilaita. Tulee mieleen Thomas Tallberg, rokotushoidot syövän nitistämiseksi ja mm. interferonitutkimukset....
| |
| | | | |