Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.05.10, 18:17   #26 (linkki)
Ole varovainen
(Vierailija)

Kohtuus kaikessa

Foolihappoa voit tosiaan saada liikaa pillereistä ja saada itsesi sairaaksi.
  Vastaa viestiin
07.05.10, 09:25   #27 (linkki)
tellu
(Vierailija)

oma kokemus

Tässä mikä mulle auttoi: vähähiilarinen ruokavalio toi heti muutamassa viikossa suuren muutoksen. Mun masennukseen ei ollu mitään erityistä syytä, olin vaan voimaton ja surumielinen, eikä mikään kiinnostanut. Ruokavalio oli semmonen että paljon hiilareita (leipää, pastaa, pottua, riisiä), rasvatonta maitoo, kevytlevitteitä, rypsiöljyy ja vain rasvatonta lihaa, kanaa, kalaa ja sokeriakin söin lähinnä pullana melkein päivittäin. Liikuntaa olin aina harrastanu vaan ei sekään enää piristäny. Masennus vaan syveni ja lekuri kirjotti lääkkeet mut en niitä noutanut kun olin kuullu miten moni tuli niistä riippuvaiseksi. Kaverini on syöny niitä nyt 12 v vaikka hälle aikonaan lekuri sano,että puolikin vuotta voi riittää ja ei ei tule riippuvaiseksi enää nykylääkkeistä. 2 v sitten alotin karppaamaan ja tosiaan muutamassa viikossa tapahtu jo paljon muutoksia. Olo vaan oli kevyempi ja parempi ja sain taas liikunnastakin mielihyvää.Olon parantuminen innosti sitten kaikkeen uuteen ja sitä kautta piristyin lisää. Nyt myöhemmin oon käyny mm.aromaterapiassa ja sen jälkeen on aina ihan autuas olo pitkän aikaa ja energiahoidon aloitin vasta ja se myös tuntuu hyvältä.Sen myötä oon alkanu myös tajuta mikä mut ajoi siihen masentuneeseen tilaan ja muutoinkin huonoon kuntoon siis muukin kuin huono ruoka.
  Vastaa viestiin
08.05.10, 16:44   #28 (linkki)
Lukaisehan
(Vierailija)

filosofinen praktiikka ja siellä Artikkelit: "Elämän tienhaarassa" - Masennus: filosofinen ja ratkaisukeskeinen lähestymistapa,

Erilaiset lähestymistavat ja näkökulmat voivat suoda voimavaroja, ehkä vähentää masennukseen liittyvää itseinhoa/-pettymystä ja tulevaisuuden vaihtoehdottomuutta.

Jos et jaksa elää arkea7et selviä siitä ilman lääkitystä, on lääkitys ainakin jossain vaiheessa paikallaan. Mutta olethan sitten tarkkana, ettet lähde lääkitsemään, muuttamaan kemiallisesti oloasi, alkoholilla. Etenkään silloin -ei tietysti muutekaan! Alkoholin kanssa oltava aina tarkkana, mutat erityisesti lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutus voi johtaa vaikeuksiin.

Jooga ja muut rentouttavat ja hengitystä parantavat keinot voivat auttaa. Myös luonnossa liikkuminen. Tämä keväinen luonto ja metsä ovat nyt puolellasi.
  Vastaa viestiin
19.10.11, 09:35   #29 (linkki)
Halle
(Vierailija)

D-VITAMIINI kunniaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kommentti Näytä viesti
Halusin vielä sanoa yhden asian - masennuksen syy olisi hyvä tunnistaa. En voi uskoa että masennukseen vaipuu ilman jotain tunnistettavaa etukäteistapahtumaa. Masentuneisuutta voi esiintyä eri elämänvaiheissa ilman että ne vielä ovat kriittisiä oireita. Mutta jos ei kykene työhön, ei pääse sängystä ylös eikä huolehdi itsestään ja omaisistaan, sanoisin että taustalla on joku asia, joka pitää käsitellä sanallisesti.

TAI syysmasennus. Joka iskee meillä suomalaisilla kun syksy saapuu ja kestää pitkälle kevääseen, koko pimeän puolivuoden.
Olen itse yksi niistä. Kaikki perusasiat kunnossa, vaan syksyn pimeys, auringonvalon puute, tekee mieleni raskaaksi. Olen alkanut ottamaan D-vitamiinia jo kesällä, 40 mikrogrammaa /pvä. Nostan annostuksen 60-80 sitä mukaa kun yöt pitenee. Tällä menetelmällä tulen toimeen "masennuksen" kanssa ja pärjään hyvin, olen iloinen ja jaksan. (kokeillut jo usean vuoden ajan!)
Meillä suomalaisilla on jo kansantautina masennus, johtuen vähäisestä auringonvalosta=vähäisestä D-vitamiinin saannista!!!!!!!
  Vastaa viestiin
19.10.11, 11:31   #30 (linkki)
tammi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Halle Näytä viesti
TAI syysmasennus. Joka iskee meillä suomalaisilla kun syksy saapuu ja kestää pitkälle kevääseen, koko pimeän puolivuoden.
Olen itse yksi niistä. Kaikki perusasiat kunnossa, vaan syksyn pimeys, auringonvalon puute, tekee mieleni raskaaksi. Olen alkanut ottamaan D-vitamiinia jo kesällä, 40 mikrogrammaa /pvä. Nostan annostuksen 60-80 sitä mukaa kun yöt pitenee. Tällä menetelmällä tulen toimeen "masennuksen" kanssa ja pärjään hyvin, olen iloinen ja jaksan. (kokeillut jo usean vuoden ajan!)
Meillä suomalaisilla on jo kansantautina masennus, johtuen vähäisestä auringonvalosta=vähäisestä D-vitamiinin saannista!!!!!!!

Tämä on varmasti totta. Itseäkin aina vaivannut syksyisin lievä väsähtäminen juuri silloin kuin pitäisi aloittaa innolla uusi harrastus tuntuukin että haluaa vain vetäytyä talviunille :) Väsyttää, veto on poissa.
Mutta nyt kun olen tuplannut, triplannut ja aion vielä enemmänkin kohottaa D- vitamiinin syöntiä, niin ei mitään väsähtämistä ei tietoakaan siitä! Uskon että D- vitamiini on purkitettua aurinkoa :) AI niin ja eihän se olekkaan vitamiinia vaan hormoonia, vai hormoonin esiastetta?
  Vastaa viestiin
20.10.11, 10:19   #31 (linkki)
D-vitamiinia
(Vierailija)

Mielenterveysongelman taustalla voi lymyillä gluteeni

Highway to Health: Mielenterveysongelman taustalla voi joskus lymyillä gluteeni

Tärkein hoito kilpirauhastulehdukseen on luontaisesti gluteiiniton ruokavalio.

Luontaisnetti

Ja täällä lisää viljoista:

Vaaralliset viljat!

Itse jätin viljat ja niin lähti masennuskin. Ja D-vitamiinia syön myös.
  Vastaa viestiin
20.10.11, 15:21   #32 (linkki)
pysy asiassa
(Vierailija)

Jos sinulla on keliakia, niin terveysongelmasi voivat tosiaankin johtua siitä.

Jos sinulla ei ole keliakiaa, niin sitten ei. Tyrkyttämäsi linkki porilaisten homeopaattien firman sivulle oli tässä yhteydessä täysin aiheeton. Voisitko olla sekoittamatta asiallista terveyskeskustelua ja täyttä huuhaata.
  Vastaa viestiin
20.10.11, 15:28   #33 (linkki)
tuota
(Vierailija)

Palstan nimi..

Palstan nimi on edelleen vaihtoehtoiset hoitomuodot.
  Vastaa viestiin
20.10.11, 15:57   #34 (linkki)
väärä palsta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota Näytä viesti
Palstan nimi on edelleen vaihtoehtoiset hoitomuodot.
Ihan totta. Se olikin se keliakiajuttu joka oli asiallinen eikä siksi olisi kuulunut palstalle ollenkaan.
  Vastaa viestiin
20.10.11, 16:05   #35 (linkki)
tuota
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja väärä palsta Näytä viesti
Ihan totta. Se olikin se keliakiajuttu joka oli asiallinen eikä siksi olisi kuulunut palstalle ollenkaan.

Ja mitäs sinä sitten täällä teet ? =)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku