Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.09.05, 09:19   #1 (linkki)
SYYLIIN
(Vierailija)

ILMASTOINTITEIPPI

Hei!

Olen kokeillut hopeanväristä ilmastointiteippiä syyliin.
Vatsaani oli tullut suuria ikäsyyliä. Peitin syylät lmastointiteipillä, välillä vaihdoin teippiä ja kun tuli kuivaa ihoa raaputin sitä pois. Jatkoin näin kunnes syylät lähtivät kokonaan. Päänahassa on myöskin tätä samaa syylää siihen on vaikea laittaa ilmastointiteippiä, kysynkin onko jollain kokemuksia miten päänahan syylät saisi pois. Yhden kerran lääkäri kaapi päänahan syylät mutta ne ovat tulleet takaisin.

Terveisin Syyläpää
  Vastaa viestiin

11.09.05, 10:44   #2 (linkki)
Syyläri
(Vierailija)

Re: ILMASTOINTITEIPPI

Jatkuvasti tulee uusia syylähoito-ohjeita. Tässä niiden tärkein sanoma: Syylät lähtee kun ne peitetään millä hyvänsä ilmatiiviisti, niin ettei syylä saa happea. Kaikki riittävän lujaliimaiset teipit sulkevat ihon. Samoin vaikkapa kynsilakka tai vaikka venelakka. Pääasia, että syylä tukehtuu ilman puutteeseen. Kuitenkin olisin varovainen näitten hoitojen kanssa. Olisi nimittäin hyvä tietää ensiksi, ettei näissä liimoissa ja lakoissa ym. ole mitään sellaisia ainesosia jotka saattavat aiheuttaa muita ongelmia. Kotikonstein tämä on vaikea tutkia. Olisiko sittenkin turvallisempi konsti joko leikkauttaa ne pois tai käyttää jotakin hyväksi osoittautunutta voidetta jonka on todettu auttavan. Kuusenpihkavoiteella on muutama tuttava saanut myös syylät katoamaan. Se on ainakin vaaratonta.
  Vastaa viestiin
11.09.05, 12:05   #3 (linkki)
Kävipä
(Vierailija)

Köpelösti

En ikänä laita ilmastointiteippiä. Siitä nousi niin silmitön tuska jalkaan. Lienee liimassa jokin aineosa, jota en siedä.

Mun syylääni jalassa ensin kärsin, sitten kokeilin ilmastointieippiä, mutta se kariutui hirmuiseen tuskaan. Sitten hoiti jalkahoitaja 6 kk, ei apua. Sitten menin ihotautilääkärille, ja gryohoidettiin muutaman kerran. Aina se syylä kasvoi uudelleen. Lopuksi lääkäri kaiveli veitsellä pois, ei auttanut, taas pamahti takaisin samaan paikkaan. Olin vuoden, ja kävelin vain aamutossulla, kun ei kärsinyt kenkää laittaa jalkaan.

Sitten aloin voitelemaan aloe verageelillä sitä. Olin sitä aiemminkin tehnyt, mutta en niin säännöllisesit. Nyt sitten aloin tuon voitelun jälkeen syylän reunasta kynnellä heilutella, ja se alkoi pikkuhiljaa irrota. Meni siinä monta viikkoa, aina voitelin ja nytkyttelin sitä yhä enemmän ja enemmän irtoavaa syylää. Sitten yks kaunis kerta, se irtosi ja jäi käteen. Semmonen pitkä juuri siinä oli perässä. Ja nyt se ei ole enää kasvanut siihen uudelleen vuoteen. Toivon mukaan ymmärtää pysyä poissa.
  Vastaa viestiin
12.09.05, 23:56   #4 (linkki)
Marjaana
(Vierailija)

""Sekä vanhemmat että lapset haluavat tavallisesti päästä syylistä eroon mahdollisimman nopeasti, sillä syyliä pidetään rumina, ne aristavat tai niiden pelätään tarttuvan muihin. Kaikki nämä syyt ovat asiallisia. Tosiasia on kuitenkin, että syyliin ei ole olemassa kovin tehokasta hoitoa ja että ne yleensä parantuvat itsestään. Lisäksi viruksen tarttuminen eteenpäin voidaan estää pitämällä syylä peitettynä ja välttämällä kosketusta.""

-> eli syylät lähtevät itsestään aikanaan
  Vastaa viestiin
13.09.05, 10:19   #5 (linkki)
Kia
(Vierailija)

""eli syylät lähtevät itsestään"".

MIten kauan se kestää? MInulla on ollut yksi sormessa jo yli 8 vuotta.
  Vastaa viestiin
14.09.05, 01:02   #6 (linkki)
Marjaana
(Vierailija)

Kun viruksen elinvoima loppuu. Sitä ennen voit vain poistaa näkyvän osan, mutta syylän varsinainen aiheuttaja jää elimistöösi, verenkiertoon.

Kosmeettinen haittahan poistuu, kun otatat syylän pois.
  Vastaa viestiin
16.09.05, 12:10   #7 (linkki)
Syylätön
(Vierailija)

Mulla oli pahassa kohdassa peukalon ""taitteessa"" iso syylä ja sain sen pois, kun raaputin syylän pinnan rikki ja laitoin siihen raparperimehua. Kirveli kamalasti, mutta syylä hävisi viikon kuluessa.
Naapurin iäkäs rouva neuvoi tekemään noin. Eikä ole syyliä ollut sen jälkeen.
  Vastaa viestiin
26.09.11, 19:01   #8 (linkki)
Seija
(Vierailija)

syylä

Mulla oli aivan hirveän kiepeä ja tosi iso syylä pikkuvarpaan alapuolella siinä taitteessa. Se oli mulla seitsämän vuotta ja se aika oli kyllä jatkuvaa taistelua sitä syylää vastaan. Se haittas muo jo henkisestikin tosi paljon ja olin melkeen valmis leikkaamaan koko varpaan irti. Sitä yritettiin leikata (josta jäi aivan kamalan iso reikä ja saikkua sain muutaman päivän) 3 kertaa, jäädytettiin 5 kertaa ja kokeilin kaikki apteekista saatavat lääkkeet (syövyttävät voiteet, kotijäädytykset ym.). Eräs lääkäri mulle neuvoi tuon ilmastointiteippihoidon jota jatkoin sitkeästi pari kuukautta ja ainoa mitä siitä sain oli jalkasieni. Eli en todellakaan sitä suosittele kenellekkään. Sitten kävin hakemassa apua täältä keskustelupalstoilta ja päätin alkaa kokeilemaan. Laitoin teipillä valkosipulimurskaa aamuisin ja iltaisin, liotin koivuntuhkavedessä iltaisin ja silloin tällöin vielä laitoin teepuuöljyä syylään mikä rauhoitti sitä mukavasti sillä tuo valkosipulimurska sattui aika prk:leesti. Ja puolitoista viikkoa meni, minkä jälkeen syylä kuoli ja irtosi kuin rupi!! Uskon että suurin apu noista oli se valkosipulimurska. Tai mä ainakin uskon niin koska aina kun sitä laittoi niin kyllä alkoi varvas kihelmöimään. Koivuntuhkaveden sanotaan muuttavan ph arvoa sellaiseksi ettei syylä voi siinä elää ja voipi olla että sekin auttoi. Mutta kokeilkaa ihmeessä noita kahta ainakin!!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku