Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.02.07, 09:32   #51 (linkki)
En silti hurahtanut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laajensin tietojani nonista
Luin pari kirjasta nonista ja tulin täysin vakuuttuneeksi, että se on täyttä humpuukia. Jos tuollaiset määrät tauteja parantuisivat pelkällä nonilla niin ei tarvittaisi lääkäreitä eikä sairaaloita melkein minkä tahansa taudin hoitoon.

Mutta uskoahan saa, ken tahtoo ja jos uskomalla parantuu, ei siinä ole mitään pahaa.

Terveiset parikymmentä vuotta minua hoitaneen lääkärini eiliseltä vastaanotolta.
Hän kehotti minua käyttämään nonia jo kuusi vuotta sitten vaikeaan aineenvaihduntavaikeuteeni.
Kun olen käynyt vastaaotolla, hän on aina kysynyt noninkäytöstäni ja kehottanut jatkamaan.
Samoin kävi eilen.
Minulle noni on ollut ratkaiseva apu laaja-alaiseen vaivaani ja toimii nyt oivallisena ylläpitäjänä.
Toki homeopaattisia lääkkeitä on ollut rinnalla kuntouttamisessani, mutta nonilla on silti ollut merkittävä osuus.

Loukkasin joku aika sitten lonkkani kaatuessani. Ortopedit olisivat laittaneet heti leikkausjonoon. En ollut siihen silloin valmis.
Nyt lonkkani hoidossa nonilla on tärkeä osuus. Nonin rinnalla minulla on vahva täsmälääkitys puuttuvilla hivenaineilla, ravinteilla, vitamiineilla. Ilahduttavasti kuntoituminen on edistynyt ja pääsen liikkumaan aika hyvin ilman tukivälineitä.
Mielenkiintoista! Miten käy leikkaustarpeen, sen aika näyttää...

Mitähän tapahtuisi, jos ihmiset rynnäköllä alkaisivat käyttää nonia omaa kehoaan kuunnellen? Saattaisiko vähentyä sairaaloiden ja lääkäreiden tarve...
Voisi olla kansantaloudellisesti hyvinkin merkittävää!

Omalla kohdallani en kyllä voi allekirjoittaa ehdottamaasi "uskolla parantumista". Minulla nonin vaikutkset ovat olleet todellisia, kliinisesti todettuja ja mitattuja.

Jos noita nonikirjoja lukee ilman mitään omakohtaista nonikontaktia, saattaa hyvinkin joutua päättelemään laillasi. Kummalliselta se tosiaan tuntuu.
Käytännössä nonikaan ei ole apu kaikkeen ja kaikille ja lääkäriä ja sairaalaa voidaan tarvitaan nonista huolimatta.
Nonin käyttö tehokkaana tukihoitona on maassamme vielä paljolti hukassa koululääketieteen puolella.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 11:10   #52 (linkki)
Hurahtanut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja En silti hurahtanut
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laajensin tietojani nonista
Luin pari kirjasta nonista ja tulin täysin vakuuttuneeksi, että se on täyttä humpuukia. Jos tuollaiset määrät tauteja parantuisivat pelkällä nonilla niin ei tarvittaisi lääkäreitä eikä sairaaloita melkein minkä tahansa taudin hoitoon.

Mutta uskoahan saa, ken tahtoo ja jos uskomalla parantuu, ei siinä ole mitään pahaa.

Terveiset parikymmentä vuotta minua hoitaneen lääkärini eiliseltä vastaanotolta.
Hän kehotti minua käyttämään nonia jo kuusi vuotta sitten vaikeaan aineenvaihduntavaikeuteeni.
Kun olen käynyt vastaaotolla, hän on aina kysynyt noninkäytöstäni ja kehottanut jatkamaan.
Samoin kävi eilen.
Minulle noni on ollut ratkaiseva apu laaja-alaiseen vaivaani ja toimii nyt oivallisena ylläpitäjänä.
Toki homeopaattisia lääkkeitä on ollut rinnalla kuntouttamisessani, mutta nonilla on silti ollut merkittävä osuus.

Loukkasin joku aika sitten lonkkani kaatuessani. Ortopedit olisivat laittaneet heti leikkausjonoon. En ollut siihen silloin valmis.
Nyt lonkkani hoidossa nonilla on tärkeä osuus. Nonin rinnalla minulla on vahva täsmälääkitys puuttuvilla hivenaineilla, ravinteilla, vitamiineilla. Ilahduttavasti kuntoituminen on edistynyt ja pääsen liikkumaan aika hyvin ilman tukivälineitä.
Mielenkiintoista! Miten käy leikkaustarpeen, sen aika näyttää...

Mitähän tapahtuisi, jos ihmiset rynnäköllä alkaisivat käyttää nonia omaa kehoaan kuunnellen? Saattaisiko vähentyä sairaaloiden ja lääkäreiden tarve...
Voisi olla kansantaloudellisesti hyvinkin merkittävää!

Omalla kohdallani en kyllä voi allekirjoittaa ehdottamaasi "uskolla parantumista". Minulla nonin vaikutkset ovat olleet todellisia, kliinisesti todettuja ja mitattuja.

Jos noita nonikirjoja lukee ilman mitään omakohtaista nonikontaktia, saattaa hyvinkin joutua päättelemään laillasi. Kummalliselta se tosiaan tuntuu.
Käytännössä nonikaan ei ole apu kaikkeen ja kaikille ja lääkäriä ja sairaalaa voidaan tarvitaan nonista huolimatta.
Nonin käyttö tehokkaana tukihoitona on maassamme vielä paljolti hukassa koululääketieteen puolella.
Nyt se hemmetti alkoi. Se hirvittävä mahakipu, minkä noni on pitänyt poissa. Kortisoni on yksi, joka aiheuttaa valtavan mahaärsytyksen. Ja se kylläkin on ihan kliinisesti tähystyksellä todettu. Aiemmin ärsytystä on yritetty hoitaa lääkkeillä, mutta kahta kuuri pidempää jaksoa ei saa käyttää, eivätkä lääkärit edes uusi reseptiä. Ja kun lääkekuuri loppui, silloin se polte ja tuska alkoi, ja se on niin lamaannuttava, ettei jaksa olla ylhäälläkään.

Noni on pitänyt mahakivut täydellisesti poissa. Nyt olein reisun päällä, ja noni loppuikin kesken, ja pienensin päiväannoksia, niin että joka päivälle himpun riittäisi. Mutta eihän se riittänyt. Eilen se hillitön mahan polte ja tuska alkoi, ja tänään jatkuu eilista ankarampana. Yöllä oli jo niin kovat tuskat, et oli pakko etsiä joka paikasta, kun tulin yöllä kotiin, eikö missään olisi tippaakaan. Ja löysin vielä pienen tilkan. Nopeasti se vaikuttikin, kun maha oli tyhjä. Pystyin nukkumaan, mutta nyt on asiat rumasti, on odotettava iltaan ja kärvisteltävä mahatuskissa. Tänä iltana saan nonia, että monta hikikarpaloa tässä vielä pitää vuodattaa tämän päivän aikana, ennekuin saan lisää nonia.
Jos ei olisi nonia, ei olisi olemassakaan mitään apua tähän kortisonin aiheuttamaan mahakatarriin.

Vastaa viestiin
13.02.07, 13:17   #53 (linkki)
Eihän vai ole
(Vierailija)

noniriippuvuudesta kyse?
  Vastaa viestiin
13.02.07, 13:43   #54 (linkki)
Hurahtanut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eihän vai ole
noniriippuvuudesta kyse?
Ilman muuta, ainakin minulla. En hemmetti soikoon vapaaehtoisesti kärsi tommosista mahakivuista, mitä lääkitys tuo tullessaan, enkä tieten tahtoen anna tulla vatsahaavoja, mitä kortisoni pitkäaikaiskäytössä usein tuo tullessaan. Joten olen ehdottomasti NONIRIIPPUVAINEN, kun kerran voin ehkäistä vatsahaavojenkin kehityksen NONI:lla.

Vastaa viestiin
13.02.07, 16:32   #55 (linkki)
näin se menee...
(Vierailija)

Lainaus:
Terveiset parikymmentä vuotta minua hoitaneen lääkärini eiliseltä vastaanotolta. Hän kehotti minua käyttämään nonia jo kuusi vuotta sitten vaikeaan aineenvaihduntavaikeuteeni.
...
Tuttu lääkäri sanoi, että homeopatiaa, nonia tai muuta huuhaata suositellaan potilaille, joilla ei oikeasti ole mitään fyysistä vaivaa. Näin terveydenhoidon kulut ovat vähäisemmät, uskossa oleva potilas kokee saavansa avun eikä kukaan häviä.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 16:55   #56 (linkki)
kukte
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee...
Lainaus:
Terveiset parikymmentä vuotta minua hoitaneen lääkärini eiliseltä vastaanotolta. Hän kehotti minua käyttämään nonia jo kuusi vuotta sitten vaikeaan aineenvaihduntavaikeuteeni.
...
Tuttu lääkäri sanoi, että homeopatiaa, nonia tai muuta huuhaata suositellaan potilaille, joilla ei oikeasti ole mitään fyysistä vaivaa. Näin terveydenhoidon kulut ovat vähäisemmät, uskossa oleva potilas kokee saavansa avun eikä kukaan häviä.
Niinhän se pitääkin aloittaa itsensä hoitaminen, ennenkuin on sairastunut. Sairastuminen tapahtuu pitkällisen laiminlyönnin seurauksesta. Siiloin on jo vetelät housuissa ja aika ikävä, että sitten aletaan oireita peittävä hoito.

Vastaa viestiin
13.02.07, 17:08   #57 (linkki)
niin niin
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
...
Ja uskossa oleva häirikkö suoltaa huuhaata minkä ehtii.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 17:41   #58 (linkki)
Kyllä.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin
Niinpä tekee. Noniusko tuntuu tosiaan saavan kirjoittamaan samaa mainostekstiä joka palstalle. Moderointia tai rekisteröitymistä kaivattaisiin tännekin.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 18:04   #59 (linkki)
Terve järkeni sanoo
(Vierailija)

että huuhaata tuo koko nonitouhu on, mutta onhan monta muuta vastaavaa höyryämistä. Pitää vain itse tietää, missä mennään ja antaa kunkin asiaansa uskovan pitää omat ajatuksensa. Eihän minunkaan uskoani, että noni on humpuukia, kukaan pysty horjuttamaan.

Niin kuin joku aiemmin kirjoitti, jos nuo Lindin jutut olisivat totta, olisi lääketiede jo aikaa testannut tuotteen ja ottanut käyttöön vaan eipä ole - eikä tule.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 18:21   #60 (linkki)
Comm.Ent.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terve järkeni sanoo
että huuhaata tuo koko nonitouhu on, mutta onhan monta muuta vastaavaa höyryämistä. Pitää vain itse tietää, missä mennään ja antaa kunkin asiaansa uskovan pitää omat ajatuksensa. Eihän minunkaan uskoani, että noni on humpuukia, kukaan pysty horjuttamaan.

Niin kuin joku aiemmin kirjoitti, jos nuo Lindin jutut olisivat totta, olisi lääketiede jo aikaa testannut tuotteen ja ottanut käyttöön vaan eipä ole - eikä tule.
Juuri noin. Nonista on ihan takuulla joillekin siihen oikeasti uskoville apua, koska oma mieli kuitenkin parantaa monia fyysisiäkin asioita. Ja mehuthan harvoin ovat suoranaisesti haitaksi normaaleille ihmisille, päin vastoin.

Ja olisihan se oikeasti hienoa, jos nonin väitetyt tehot omaava tuote joskus löydettäisiin. Nyt kyseessä on vain tunnetusti epäeettisin keinoin ainakin aluksi (sen jopa Olli myöntää, vaikkakin pitkin hampain) mainostettu tuote, jonka myyntivoima ja teho tuntuu perustuvan käytännössä vain ja ainoastaan toimivaan verkostoon markkinoinnin takana. Moni vain menee vähän liian pitkälle "todistustensa" kanssa täälläkin, joten suuret puheet kääntyvät koko tuotetta vastaan.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 19:56   #61 (linkki)
Jaakko79
(Vierailija)

[/quote]
Ole hyvä vaan, kun olet noin noniriippuvainen. Sehän on oikein mukavaa, että jostain se huumori Sinunkin elämääsi viriää.

[/quote]

Kyllä ja kiitos. Täytyy myöntää että ehkäpä se noni sittenkin auttaa terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin. Joskaan ei suoraan, sillä en moista tärpättiä käytä, mutta välillisesti. Sanotaan että nauru pidentää ikää ja kun olen lukenut mitä kaikkea NONI parantaakaan puhumattakaan sen hämmästyttävistä ihmekyvyistä, niin johan tässä on hihitellyt itselle vähintään 20vuotta lisää elinaikaa.

On se ihmeaine hittolainen.
  Vastaa viestiin
13.02.07, 20:16   #62 (linkki)
Tulipahan vain mieleeni
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
...
Hei, kirjottelisitko ihan omalta kannaltasi ja henkilökohtaisia kokemuksiasi. Ei tänne kannata oletuksiaan mahdollisesti ... ehkä ... kai...juttuja ja järjen päätelmiä tunkea. Ketä ne auttavat? Kokemuksista saattaa jollekin olla jopa vinkkiä.

Ketä myöskään auttaa eipäs - juupas-nonijutut?
Jotka kayttävät ja saavat apua nonista. OK. Se on heidän juttunsa.
Sinulla on omasi. Pidä siitä kiinni lujasti, jos olet siihen tyytyväinen.

En toki ole rajoittamassa kenenkään kirjoittelua. Siitä vaan!
  Vastaa viestiin
13.02.07, 22:35   #63 (linkki)
On se
(Vierailija)

Ole hyvä vaan, kun olet noin noniriippuvainen. Sehän on oikein mukavaa, että jostain se huumori Sinunkin elämääsi viriää.

[/quote]

Kyllä ja kiitos. Täytyy myöntää että ehkäpä se noni sittenkin auttaa terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin. Joskaan ei suoraan, sillä en moista tärpättiä käytä, mutta välillisesti. Sanotaan että nauru pidentää ikää ja kun olen lukenut mitä kaikkea NONI parantaakaan puhumattakaan sen hämmästyttävistä ihmekyvyistä, niin johan tässä on hihitellyt itselle vähintään 20vuotta lisää elinaikaa.
On se ihmeaine hittolainen.
[/quote]
On se ihmeaine, että vaikka kuinka pöyhistelet, voi tulla kuule aika, että niskasi nöyrtyy hyvin auliisti nonin edessä. Näitä on nähty mennen tullen, pöyhkeilijöitä, tyhjän naurajia, märkäkorvia, aikuistumattomia peräkamarin tyttöjä ja poikia, joilla luonto nöyrtyy kovan paikan tullen.

Vastaa viestiin
13.02.07, 22:36   #64 (linkki)
jos ja kun, eikun sit vaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin
Niinpä tekee. Noniusko tuntuu tosiaan saavan kirjoittamaan samaa mainostekstiä joka palstalle. Moderointia tai rekisteröitymistä kaivattaisiin tännekin.
Mitä se muka muuttaisi ? Ei niin mitään.

Vastaa viestiin
13.02.07, 22:38   #65 (linkki)
Totta totta totta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terve järkeni sanoo

VAAN O N P A S I H A N T O T T A
  Vastaa viestiin
13.02.07, 23:59   #66 (linkki)
Totta niin kuin
(Vierailija)

Potta tai rotta.
  Vastaa viestiin
14.02.07, 18:25   #67 (linkki)
Jaakko79
(Vierailija)

Lista ei kun pitenee

[/quote]
On se ihmeaine, että vaikka kuinka pöyhistelet, voi tulla kuule aika, että niskasi nöyrtyy hyvin auliisti nonin edessä. Näitä on nähty mennen tullen, pöyhkeilijöitä, tyhjän naurajia, märkäkorvia, aikuistumattomia peräkamarin tyttöjä ja poikia, joilla luonto nöyrtyy kovan paikan tullen.

[/quote]

Älä nyt ala väittämään että NONI auttaa edellämainittuihin tapauksiin. Johan tämä vallanmahdottomaksi menee kun on löydetty lääke uusavuttomuuteen. Vaikka sehän teillä NONI:n puolestapuhujilla tuntuu sloganina olevan että NONI on patentti ratkaisu kaikkiin ongelmiin/sairauksiin tämänpäivän "kaikki heti mulle nyt" maailmassa. Ei tarvitse ottaa kuin NONI nappi huuleen kun kaikki muuttuu jo paremmaksi. Miksipäs sitä lähtisi kuntosalille tai lenkille kun yleiskunnosta huolehtiminen hoituu NONI mehulla tai muutamalla NONI kapselilla.

Hassuja haastelet.

Tämä NONI hehkutus
  Vastaa viestiin
14.02.07, 22:32   #68 (linkki)
Minä&Sinä
(Vierailija)

[/quote]

Älä nyt ala väittämään että NONI auttaa edellämainittuihin tapauksiin. Johan tämä vallanmahdottomaksi menee kun on löydetty lääke uusavuttomuuteen. Vaikka sehän teillä NONI:n puolestapuhujilla tuntuu sloganina olevan että NONI on patentti ratkaisu kaikkiin ongelmiin/sairauksiin tämänpäivän "kaikki heti mulle nyt" maailmassa. Ei tarvitse ottaa kuin NONI nappi huuleen kun kaikki muuttuu jo paremmaksi. Miksipäs sitä lähtisi kuntosalille tai lenkille kun yleiskunnosta huolehtiminen hoituu NONI mehulla tai muutamalla NONI kapselilla.

Hassuja haastelet.

Tämä NONI hehkutus [/quote]

Tosi empaattista ystävänpäivän loppua Jaakolle!
Kyllä se siitä!
  Vastaa viestiin
14.02.07, 22:49   #69 (linkki)
Jaakko79
(Vierailija)

Hassuja haastelet.

Tämä NONI hehkutus [/quote]

Tosi empaattista ystävänpäivän loppua Jaakolle!
Kyllä se siitä![/quote]

Kiitos ja sitä samaa!
  Vastaa viestiin
15.02.07, 02:03   #70 (linkki)
Owl.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaakko79

Hassuja haastelet.

Tämä NONI hehkutus
Huomaahan sen täälläkin, ettei se ihmisten henkisen puolen ongelmiin ainakaan vaikuta. :)

Vastaa viestiin
15.02.07, 09:05   #71 (linkki)
Kukin tyylillään
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Owl.
Lainaus:

Hassuja haastelet.

Tämä NONI hehkutus
Huomaahan sen täälläkin, ettei se ihmisten henkisen puolen ongelmiin ainakaan vaikuta. :)

Kuka huomaa, mitä huomaa, kenestä huomaa ja miltä asian kulmalta huomaa?
Henkiseen vajavaisuuteen takertuminen näyttää olevan aika yleistä sillä asian toisella puolella.
Aika mutupohjaisilla perusteilla porskutellaan!
  Vastaa viestiin
15.02.07, 10:43   #72 (linkki)
Tykin kuulillaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukin tyylillään
Henkiseen vajavaisuuteen takertuminen näyttää olevan aika yleistä sillä asian toisella puolella.
[/quote]
Mennäänhän täällä molemmilla puolilla mutu-tuntumalla. Eikös se niin ollut, ettei täällä tarvitse tai oikeastaan edes saa asioita perustella? Jokaisellle lukijalle - no, melkein ainakin - tulee muista kirjoittajista jonkinlainen oma kuvansa, fiilis- ja tekstianalyysipohjalta. Toiset osaavat argumentoida paremmin kuin toiset, ja myös puuttua muiden kirjoittajien asioihin sekä teksteihin. Yksinkertaista. Subjektiivinen mielipidehän tuo lienee, kuten kaikki mielipiteet periaatteessa. :)
  Vastaa viestiin
15.02.07, 10:44   #73 (linkki)
Tykin kuulillaan
(Vierailija)

Hups, tuli sotkettua viittaussuhteet, yks quote-tägi puuttui. Toimisikohan tämä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukin tyylillään
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Owl.
Mennäänhän täällä molemmilla puolilla mutu-tuntumalla. Eikös se niin ollut, ettei täällä tarvitse tai oikeastaan edes saa asioita perustella? Jokaisellle lukijalle - no, melkein ainakin - tulee muista kirjoittajista jonkinlainen oma kuvansa, fiilis- ja tekstianalyysipohjalta. Toiset osaavat argumentoida paremmin kuin toiset, ja myös puuttua muiden kirjoittajien asioihin sekä teksteihin. Yksinkertaista. Subjektiivinen mielipidehän tuo lienee, kuten kaikki mielipiteet periaatteessa. :)

Vastaa viestiin
15.02.07, 11:43   #74 (linkki)
Jaakko79
(Vierailija)

Olen sitä mieltä että jos appelsiini löydettäisiin vasta nyt niin olisi se varmasti varmasti NONI:n verrattavissa oleva mullistava hedelmä, jonka mehua alkuperäiskansat käyttivät jo tuhansien vuosien ajan lääkkeenä sen piristävän ja energiaa antavan vaikutuksen vuoksi. Onhan appelsiineissa runsaasti vitamiineja. Appelsiinia tutkineet tiedemiehet eivät voisi kiistää ettei appelsiini olisi terveellinen hedelmä ihmiselle ja kohisten lähtisi valtaisa huhukampanja liikkeelle. Markkinamiehet ylistäisivät hurmokseen asti uutta hedelmää joka toimii lääkkeen tavoin. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa raportoisivat että kuinka appelsiini todellakin auttaa ja eräs jos toinen on parantunut sairauksistaan. Jotkut jopa parantumattomasta syövästä syötyään appelsiinia. Hurjimmat olisivat perustamassa appelsiini kylää jossa ihmiset söisivät appelsiineja ja oltaisiin onnellisia.

Summa summarum olen sitä mieltä vaikka edellä mainittu olisikin totta niin appelsiini olisi vain appelsiini eikä mitään muuta. Tässä NONI hedelmässä yritetään kuorruttaa paskaa sokerilla.

En sano etteikö NONI olisi ihan yhtä terveellistä kuin muutkin tuoremehut mutta sen ihmeellisistä parantavista terveysvaikutuksista keksitään höpö höpö juttuja.

Ihmisillä on tarve uskoa johonkin ja markkinamiehet/naiset ovat tuumanneet että NONI:lla tuo tarve voidaan tyydyttää. Jos nyt joku siitä avun saa ja sitä ylihinnoiteltua mehua litkii niin litkikööt mutta jätetään ne satujen kertomiset pois. Saman asian tosin ajaa ihan mistä tahansa muista hedelmistä puristettu mehu, mutta makunsa kullakin eihän se ole minun pussista pois.
  Vastaa viestiin
15.02.07, 14:54   #75 (linkki)
Kukin tyylillään
(Vierailija)

Lainaus:
Olen sitä mieltä että jos appelsiini löydettäisiin vasta nyt niin olisi se varmasti varmasti NONI:n verrattavissa oleva mullistava hedelmä, jonka mehua alkuperäiskansat käyttivät jo tuhansien vuosien ajan lääkkeenä sen piristävän ja energiaa antavan vaikutuksen vuoksi. Onhan appelsiineissa runsaasti vitamiineja. Appelsiinia tutkineet tiedemiehet eivät voisi kiistää ettei appelsiini olisi terveellinen hedelmä ihmiselle ja kohisten lähtisi valtaisa huhukampanja liikkeelle. Markkinamiehet ylistäisivät hurmokseen asti uutta hedelmää joka toimii lääkkeen tavoin. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa raportoisivat että kuinka appelsiini todellakin auttaa ja eräs jos toinen on parantunut sairauksistaan. Jotkut jopa parantumattomasta syövästä syötyään appelsiinia. Hurjimmat olisivat perustamassa appelsiini kylää jossa ihmiset söisivät appelsiineja ja oltaisiin onnellisia.

Summa summarum olen sitä mieltä vaikka edellä mainittu olisikin totta niin appelsiini olisi vain appelsiini eikä mitään muuta. Tässä NONI hedelmässä yritetään kuorruttaa paskaa sokerilla.

En sano etteikö NONI olisi ihan yhtä terveellistä kuin muutkin tuoremehut mutta sen ihmeellisistä parantavista terveysvaikutuksista keksitään höpö höpö juttuja.

Ihmisillä on tarve uskoa johonkin ja markkinamiehet/naiset ovat tuumanneet että NONI:lla tuo tarve voidaan tyydyttää. Jos nyt joku siitä avun saa ja sitä ylihinnoiteltua mehua litkii niin litkikööt mutta jätetään ne satujen kertomiset pois. Saman asian tosin ajaa ihan mistä tahansa muista hedelmistä puristettu mehu, mutta makunsa kullakin eihän se ole minun pussista pois.
Tämä kaikkihan on SINUN subjektiivinen käsityksesi ja kokemuksesi asiasta. Eikö niin?
Toisenlaisellekin ajattelulle on olemassa perusteita ja tilaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku