| |  | |
16.11.05, 22:54
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Auttakaa...
Olen 24.v. Mulla on ennen ollut pitkät ja kauniit hiukset. Nyt pitäis varmaan tajuta leikata tää hiirenhäntä... Hiustenlähtö alkoi yhtäkkisesti varmaan jo neljä vuotta sitten. (Muistan sen tilanteen kun olin suihkussa ja kiinnitin huomiota siihen, et multa irtosi tavallista enemmän hiuksia.) En huolestunut ihan heti, koska olen ollut aina tietoinen hiuksenkasvusta (hiustenkasvun lepoajasta jne.). Oiskohan hiustenlähtö jatkunut jotain puoli vuotta ja menin vähän nolonakin lääkäriin (hyvin arka aihe kun mulle ainakin on). Mut ""naurettiin pihalle"" sekä opiskelijaterveydenhuollossa että omalla terveysasemalla ja kerrottiin et ei hätää asia kyllä korjaantuu. Välillä otettiin verikokeet -kaikki arvot normaaleja. Yritin uskoa ja ajatella positiivisesti, sekä keskittyä muiden asioiden ajatteluun. Kokeilin vaikka mitä ja aloin kiinnittämään huomiota kovasti ravintooni sekä syömään kaikenlaisia vitamiineja jne. (biotiinit ym. on kokeiltu). Lopetin välillä hiuslakan käytön, pitkän aikaa olin värjäämättä hiuksiani, vaihdoin e-pillereitä, lopetin e-pillerit...jne.
Olen vaan toivonut että tää loppuis yhtä yllättäen kuin alkoikin ja yrittänyt keskittyä muuhun elämään. Mut ei, hiukset ovat lähteneet hitaasti ja varmasti ja nyt yritän taas löytää asiaan ratkaisua. Hakeuduin taas kunnallisen terveydenhuollon puolelle ja kokeet otettiin -kaikki ok. Mulla on siis ehkä kolmasosa tai neljäsosa jäljellä hiuksistani. Hiukset ovat ohentuneet joka puolelta suht tasaisesti, mutta ohimoilla alkaa olla enää hiusten tilalta pelkkää valkoista karvaa ja hiusraja on siirtynyt kaksi senttiä otsalta ylöspäin. Kaikki hiukset mitä mulle kasvaa uusia, ovat hentoja ja putoavat jo heti lyhyinä pois. Eli hiukset kasvaa takaisin enään ohuina karvoina, jotka nekin putoaa pois. Yritän kaiken aikaa ""kasvaa"" tähän todellisuuteen, mut piru et on vaikeeta...
Tulin tänne palstalle, koska tahtoisin kuulla jotain oikeesti positiivista ja tietää, että joku on ollut vastaavassa tilanteessa kuin minä nyt ja selvinnyt tästä! Keksinyt jonkin keinon hiustenlähdön lopettamiseksi... Tosiaan kaikki kun on yksilöllistä ja hiustenlähtöön on niin monia eri syitä ja sitä kautta myös monia eri ""parannuskeinoja"". Mut onko mulle? Entä ""ammattilaiset"", tiedättekö?
Olen muutoin terve nuori nainen ja yrittänyt miettiä kaikkia vaihtoehtoja ja että voisiko hiustenlähtöni liittyä johonkin muuhun tilaan elimistössäni. Kuulostaa ehkä huvittavalta, mutta olen miettinyt myös voisiko asioilla olla yhteyksiä toisiinsa; myös vuosia jatkunut erittäin runsas valkovuoto...? peräpukamat...? Siis mietin, että kuulostaisko siltä, että mulla olis esim. jokin selkeä puutostila elimistössä joka ilmenis näin? Kokemuksia??? Ajatuksia? Tietoa? | |
| | |
17.11.05, 14:57
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Stressistä
Josko lie vaikka sama juttu kuin meidän tyttärellä. Onko Sinulla henkisiä paineita, huolia, onko perheessäsi sairautta, oletko kokenut vanhempiesi avioeron tai muuta hätää ?
Stressi on todella monivaikutteinen kehon syöpäläinen. Se voi olla esim. stressin aiheuttama hiuspohjan epätasapaino. Ja kun hiuspohjassa tapahtuu epätasapainoa, stressi saa karvankohottajalihaksen kouristelemaan, ja se repäisee ravinteita kuljettavat lihakset irti hiustupesta. Näin hius ei saa ravinteita, kuolee ja putoaa pois.
Tämä epätasapaino saa aikaan talipunkin suhteettoman lisääntymisen hiuspohjassa. Lähes jokaisella ihmisellä on talipunkkeja. Ne elävät siinä ihon sisällä, ja nousevat hiukseen. Mikroskoopilla niitä näkee hiuksessa.
Suhteeton talipunkkien lisääntyminen aiheuttaa sen, että talipunkit syövät hiuspohjasta ravinteita ja epätasapainon kierre senkuin vain jatkuu.
Hoito: Stressin hoito eli pitää oppia ajattelemaan asioita toisin, eikä stressata itseään.
Talipunkkien häätö. En enää muista niiden aineiden nimiä, millä hiuksia pestiin.
Me käytettiin tytärtä Hiusakatemiassa, Helsingissä, ja talipunkkien häädön ensihoito tehtiin Hiusakatemiassa, ja aineet kotiin, jossa hoitoa jatkettiin.
Kun uusi tukka oli n. 2,5 cm:n mittainen, sekin putosi pois. Mutta tutkija sanoi, että hän näkee, että kun tämä uusi kasvaa, se putoo pois, koska karvankohottajalihaksessa on vielä näitä kouristuksia. Mutta seuraava hius sitten jo pysyykin, ja niin siinä kävi, että seuraava hius pysyi.
| |
| | |
18.11.05, 00:41
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Stressistä
Kiitos kovasti uudesta toivonkipinästä! Kävin jo katsomassa hiusakatemian sivuja...
Tuliko koko hoito/käynnit teillä kalliiksi? Oliko teidän tyttärellä hiustenlähtö jatkunut kuinka kauan?
Onko muilla kokemuksia?
| |
| | |
14.02.06, 12:22
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Stressistä
Toivon mukaan yhä luet näistä sivuja...satuin vain löytämään kysymyksesi sattumalta, ja haluan vastata jotain. Minä olen 38 v...sama tilanne ollut kuin sinulla.
Hiusten lähtö alkoi vajaa 3 vuotta sitten, kokeet kaikki otettu, valkosolut vähän ylhäällä, mutta muuten ei erikoista. Kokeilin myös kaikkea pesuaineista vitamiineihin. Tuntui vain niin toivottomalta, koska mikään ei auttanut. Joka kerta kun hiuksia pesi tai kanpasi, niitä lähti ihan tukottain. Ja aivan samoin minulla, että kun uusi hius kasvoi, putosi jo lyhyenä pois, jos niitä nyt sitten edes kasvoi. Etenkin niskassa ei ollut enää kuin haituvia...sellanen kanan takamus tuli mieleen...
Kun kerran ajattelin laittaa letit kummallekin puolelle päätä, eihän niitä hiuksia riittänyt mihinkään. Kun letitn yhden letin taakse, oli sen letit paksuus sunnilleen pikkurillini verran. Aiemmin sain normaalin paksuiset letit kummallekin puolelle päätä. Ja niin myös oli minulla, että lääkärit vain hymyilivät, eivätkä pitäneet sitä ongelmana...kyllä se siitä, aina välillä lähtee hiuksia enemmänkin, ne vaan sanoivat. Tai sitten käskivät minun hyväksyä se tosiasia, että olen vanhenemassa ja tuo hiuskato tulee olemaan vastasuudessa jokapäiväinen.
MUTTA....MINULLEPA LÖYTYI APU!
Ikinä en olisi vitamiini-ja hivenaineviidaksosta löytänyt ratkaisua itse....Mutta paljon parjattu (siis lähinnä siksi, että esittää rohkealla tavalla metodeja, joiden avulla ihmiset saa konkreettista apua...auttaa ihmisiä oikeasti, eikä vaan käske syömään buranaa) mutta minun suuresti kunnioittamani kansanparantaja asiaa häneltä kysyessäni antoi minulle selkeän ja huh!...niin hyvän diagnoosin hiusteni kunnosta: SULLA ON TYTTÖ HYVÄ, KOVA SINKIN PUUTE!!!!!!
Siltä istumalta alotin syömään sinkkipillereitä (siis ihan vain pelkkä sinkki). Sinkin lisäksi söin kalsium/magneesium-valmistetta, mutta en tiedä vaikuttiko ne yhdessä paremmin, vai oliko kal/mag -valmisteella mitään vaikutusta hiuksiin.
Nyt sinkin alottamisesta on kulunut noin 2 kk (ehkä viikon yli), ja olen huomannut ihka selvästi, miten hiustenlähtöä ei juurikaan enää ole, ja hiukset tuntuvat päälaella paljon paksummalle....latvoissa ei vielä tietenkään näy tulosta, koska aikaa on kulunut vasta 2 kk. Mutta tämä on nyt tuntunut minun kohdallani olevan se ratkaisun ydin....SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI.
Tuloksia voi odotella parin kk kuluttua. Muista syödä pillerin alle, ei saa ottaa tyhjään vatsaan, eikä saa yliannostaa, koska liiallinen sinkki on lievästi myrkyllinen. Purkin kyljessä on annostusohje, noudata sitä...JA EIKUN SINKKIÄ SYÖMÄÄN...KENTIES HIUKSET TUUHENTUU.
Sinkin puute on saattanut aiheutua joko ravinnon yksipuolisuudesta, tai syötkö runsaasti kuituja. Kuidut jonkin verran estävät sinkin imeytymistä. Tai jokin sinun kroppaasi (ehkä tietämättäsi )vaivaa jokin asia, jota se itsenäisesti yrittää korjata, ja tarvitsee siihen elimistössäsi olevan sinkin, ja näin ollen sinkkiä ei riitä enää elimistön mielestä vähemmän tärkeään toimintaan eli hiusten kunnon ylläpitoon ja kasvamiseen ym ym. | |
| | |
14.02.06, 14:36
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Auttakaa...
Itse kamppailen myös saman ongelman kanssa, jota on kestänyt ehkä viisi vuotta. Lääkärillä on käyty, mutta eihän niistä apua ole tullut.
Alkuperäinen, oletko keksinyt avun itsellesi? Kävitkö hiusakatemian tutkimuksessa? Itse kävin vastaavassa joskus neljä-viisi vuotta sitten, mutta en käynyt heidän suosittelemiaan hoitoja läpi (sen verran kalliita ovat, ja netissä kerrottiin kalliiden hoitojen olevan turhaa). Eli oliko/ onko sinulle ollut niistä apua?
Ja edelliselle kirjoittajalle: Mitä sinkkivalmisteita syöt ja suosittelet?
| |
| | |
14.02.06, 14:40
|
#6 (linkki)
Ainiin... Sellainen vielä tuli mieleen, että miten kauan hiuksia on ""saanut"" lähteä, että ne vielä suostuvat tulemaan takaisin. Vaikka avun keksisinkin, niin tuskin on mitään mahdollisuutta saada neljä-viisi vuotta sitten lähteneitä hiuksia takaisin? Hiustupet taitavat kuolla kokonaan pois suht nopeastikin?? | |
| | |
14.02.06, 17:57
|
#7 (linkki)
Sinkkivalmiste, JOTA SYÖN on nimeltään KELASIN SINKKI, VALMISTAJA NÄYTTÄÄ OLEVAN oY VALIORAVINTO aB, PIETARSAARI, APTEEKISTA OSTETTU.
OLEN KUULLUT, ETTÄ ""NORMALLI HIUSKATO"" VOIPI KESTÄÄ 3-6 KK, MUTTA SEN JÄLKEEN LÄHTÖ PYSÄHTYY JA UUTTAKIN HIUSTA KASVAA, TAI SIIS ON KASVANUT KOKO AJANKIN, MUTTA NIITÄ SIIS ON VAIN IRRONUT KERRALLA POIKKEUKSELLISEN RUNSAASTIJA SIKSI VAIKUTTAA SILTÄ, ETTÄ HIUKSIA VAIN LÄHTEE MUTTA EI KASVA.
EN OLE KUULLUT HIUSTUPPIEN KUOLEMISESTA KOSKAAN, JOTEN SIIHEN EN OTA KANTAA, MUTTA KUULOSTAA KYLLÄ AIKA KOHNOLTA, JA SELLASESTA, ETTÄ EN OIKEIN USKOISI NIIDEN KUOLEMISEEN.
| |
| | |
11.10.10, 21:50
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Hiusakatemia ja talipunkit
Haluaisin kertoa koko tarinani, jotta muutkin, jotka epäilee isellään olevan talipunkkeja, eivät menisi tuhlaamaan kaikkia rahojaan Hiusakatemiaan.
Minulla on lähtenyt hiuksia noin puolen vuoden ajan hyvin runsaasti.Löysin netistä Hiusakatemian, jossa sitten kävin ja jonka käynnistä maksoin 130e.Minulla todettiin heti talipunkkeja, isompia ja pienempiä, maitoyliherkkyyttä, nestehukka, stressiä ja kuiva hiuspohja.Hoidoksi määrättiin kapillaarihoitoja ja talipunkin häätöä, ja näistä 10 kerrasta hintaa olisi tullut n. 1000e. Hiusakatemia suositteli minulle kaikenlaisia vitamiineja ja käski juoda väh. litra päivässä vettä, sillä en syö monipuolisesti enkä juo vettä. Sitten löysin netistä näitä keskustelupalstoja, joissa epäiltiin Hiusakatemian toimintaa ja ihmeellistä kyllä lähes kaikilla siellä käyneillä oli samat oireet kuin minulla! Päätin tutkia asiaa lisää ja menin viikon päästä vielä myös ihotautilääkärille. Tämän viikon aikana (hiusakatemiasta ihotautilääkäriin) söin siis koko ajan vitamiineja, join vettä, söin kananmunan päivässä, söin omegakapseleita ja hoidin hiuspohjaani öljyllä. Vaihdoin myös harjan pehmeämpään.Tässä yhdessä viikossa, kenties näiden kaikkien asioiden vaikutuksesta, hiustenlähtöni väheni RAJUSTI!Voisi melkein sanoa, että loppui kokonaan, jolloin rupesin miettimään, että tarvinkohan niitä myrkyllisiä hoitoja lainkaan. Iloisin päivä oli ihotautilääkärillä, kun hän totesi, että talipunkkeja on KAIKILLA ja niistä EI TARVITSE päästä eroon!!!Lisäksi hän totesi, että maitoyliherkkyyttä EI VOI nähdä hiuksista, vaan siihen tarvitaan labratestejä, ja mä kun lopetin maidonkin.Lisäksi minulle olisi kuulemma riittänyt kalliiden vitamiinien sijasta tavallinen multitabs.Hän määräsi minulle siis lopulta rautatablettikuurin, jo aloittamieni vitamiinien ja ruokavalion jatkamisen samaan malliin sekä jonkin päänahan desinfioivan aineen, joka palauttaa siihen oikeanlaisen ph-arvon. Joten jokainen voi miettiä, että haluaako mennä niihin hoitoihin, jotka maksavat paljon (olin siltikin valmis maksamaan), hoidot ovat aiheuttaneet joillakin vielä runsaampaa hiustenlähtöä ja lisäksi voi miettiä tarvitseeko niitä, jos päänahka vaikuttaa normaalilta.Olen saanut kuitenkin Hiusakatemiasta jotakin hyvääkin: terveellisemmän ruokavalion, josta aion pitää kiinni!
| |
| | |
29.11.10, 18:37
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta rikkaampi Haluaisin kertoa koko tarinani, jotta muutkin, jotka epäilee isellään olevan talipunkkeja, eivät menisi tuhlaamaan kaikkia rahojaan Hiusakatemiaan.
Minulla on lähtenyt hiuksia noin puolen vuoden ajan hyvin runsaasti.Löysin netistä Hiusakatemian, jossa sitten kävin ja jonka käynnistä maksoin 130e.Minulla todettiin heti talipunkkeja, isompia ja pienempiä, maitoyliherkkyyttä, nestehukka, stressiä ja kuiva hiuspohja.Hoidoksi määrättiin kapillaarihoitoja ja talipunkin häätöä, ja näistä 10 kerrasta hintaa olisi tullut n. 1000e. Hiusakatemia suositteli minulle kaikenlaisia vitamiineja ja käski juoda väh. litra päivässä vettä, sillä en syö monipuolisesti enkä juo vettä. Sitten löysin netistä näitä keskustelupalstoja, joissa epäiltiin Hiusakatemian toimintaa ja ihmeellistä kyllä lähes kaikilla siellä käyneillä oli samat oireet kuin minulla! Päätin tutkia asiaa lisää ja menin viikon päästä vielä myös ihotautilääkärille. Tämän viikon aikana (hiusakatemiasta ihotautilääkäriin) söin siis koko ajan vitamiineja, join vettä, söin kananmunan päivässä, söin omegakapseleita ja hoidin hiuspohjaani öljyllä. Vaihdoin myös harjan pehmeämpään.Tässä yhdessä viikossa, kenties näiden kaikkien asioiden vaikutuksesta, hiustenlähtöni väheni RAJUSTI!Voisi melkein sanoa, että loppui kokonaan, jolloin rupesin miettimään, että tarvinkohan niitä myrkyllisiä hoitoja lainkaan. Iloisin päivä oli ihotautilääkärillä, kun hän totesi, että talipunkkeja on KAIKILLA ja niistä EI TARVITSE päästä eroon!!!Lisäksi hän totesi, että maitoyliherkkyyttä EI VOI nähdä hiuksista, vaan siihen tarvitaan labratestejä, ja mä kun lopetin maidonkin.Lisäksi minulle olisi kuulemma riittänyt kalliiden vitamiinien sijasta tavallinen multitabs.Hän määräsi minulle siis lopulta rautatablettikuurin, jo aloittamieni vitamiinien ja ruokavalion jatkamisen samaan malliin sekä jonkin päänahan desinfioivan aineen, joka palauttaa siihen oikeanlaisen ph-arvon. Joten jokainen voi miettiä, että haluaako mennä niihin hoitoihin, jotka maksavat paljon (olin siltikin valmis maksamaan), hoidot ovat aiheuttaneet joillakin vielä runsaampaa hiustenlähtöä ja lisäksi voi miettiä tarvitseeko niitä, jos päänahka vaikuttaa normaalilta.Olen saanut kuitenkin Hiusakatemiasta jotakin hyvääkin: terveellisemmän ruokavalion, josta aion pitää kiinni! | Kiitos, mikähän tämän desifioivan shamppoon nimi oli?
Mä putosin pohjalle ja kävin itse tänään hiusakatemian tutkimuksessa ja mulle annettiin myös sama "diagnoosi"; talipunkki ja tulehdus päänahassa.
Mä tiedän, etä talipunkit on lähes kuuluvia päänahkaan, joten kalliit hoidot jätän väliin.
Kun päänahkani kutisi enemmän, niin pesin viikon ajan hiuksiani pelkästään etikalla ja vedellä. Toisekseen, kun katsoin kapillaarihoidossa käytettävän aineen ph. arvoa, niin se on täysin sama kuin esim. Pirkan valmistamassa etikassa.
| |
| | |
29.11.10, 20:46
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | maitoallergia jne.. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 200€ köyhempi Kiitos, mikähän tämän desifioivan shamppoon nimi oli?
Mä putosin pohjalle ja kävin itse tänään hiusakatemian tutkimuksessa ja mulle annettiin myös sama "diagnoosi"; talipunkki ja tulehdus päänahassa.
Mä tiedän, etä talipunkit on lähes kuuluvia päänahkaan, joten kalliit hoidot jätän väliin.
Kun päänahkani kutisi enemmän, niin pesin viikon ajan hiuksiani pelkästään etikalla ja vedellä. Toisekseen, kun katsoin kapillaarihoidossa käytettävän aineen ph. arvoa, niin se on täysin sama kuin esim. Pirkan valmistamassa etikassa. |
Minullakin löytyi tämä maitoallergia, ja tulehdus, talipunkkeja ei löytynyt, mutta niin kalliit hoidot kyllä jotka jätin suosiolla pois. Olisi pitänyt ottaa hapanhoitoa, laseria, pillereitä, hierontaa jne.. laskin että varmaan 1000 e menee että sutkahtaa..
Menin apteekkin ja siellä neuvottiin shampoota ja päänahkaan system 4 sarjasta puteli joka rauhoittaa ärtynyttä päänahkaa ja koettaa estää hiustenlähtöä.Nämä auttoi, sekä ostin Anttilasta Optivit vitamiinipurkin, se rauhoitti kummasti päänahkaa, sekä otatin sinkin verestä ja se oli alaviivoilla, eli juuri ja juuri hyväksyttävä eli normaali, Sinkkiä en ole vielä erikseen ottanut mutta otan nyt sen käyttöön.
| |
| | |
30.11.10, 00:07
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kävin myös Minullakin löytyi tämä maitoallergia, ja tulehdus, talipunkkeja ei löytynyt, mutta niin kalliit hoidot kyllä jotka jätin suosiolla pois. Olisi pitänyt ottaa hapanhoitoa, laseria, pillereitä, hierontaa jne.. laskin että varmaan 1000 e menee että sutkahtaa..
Menin apteekkin ja siellä neuvottiin shampoota ja päänahkaan system 4 sarjasta puteli joka rauhoittaa ärtynyttä päänahkaa ja koettaa estää hiustenlähtöä.Nämä auttoi, sekä ostin Anttilasta Optivit vitamiinipurkin, se rauhoitti kummasti päänahkaa, sekä otatin sinkin verestä ja se oli alaviivoilla, eli juuri ja juuri hyväksyttävä eli normaali, Sinkkiä en ole vielä erikseen ottanut mutta otan nyt sen käyttöön. | Miten sulta ei löydetty talipunkkeja? Jos niitä on vaan niin vähän, että ne ei haittaa talirauhasten normaalia toimintaa? Kyllä multakin löytyi myös maitoyliherkkyyttä, mutta eräältä toiselta keskustelupalstalta luin, että tätä ei pystytä toteamaan kuin verinäytteellä. Ei siis mikroskoopilla.
Sekin jo kertoo hiusakatemian luotettavuudesta, että kyseinen laitos ei saa Kelan tukea. Hoitokuluihin ei saa korvausta, eikä lääkäri kirjoita maksusitoumuksella lähetettä hiusakatemiaan. Että se siitä...
| |
| | |
18.08.12, 14:09
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | hiukset ja niiden lähtö Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu Sinkkivalmiste, JOTA SYÖN on nimeltään KELASIN SINKKI, VALMISTAJA NÄYTTÄÄ OLEVAN oY VALIORAVINTO aB, PIETARSAARI, APTEEKISTA OSTETTU.
OLEN KUULLUT, ETTÄ ""NORMALLI HIUSKATO"" VOIPI KESTÄÄ 3-6 KK, MUTTA SEN JÄLKEEN LÄHTÖ PYSÄHTYY JA UUTTAKIN HIUSTA KASVAA, TAI SIIS ON KASVANUT KOKO AJANKIN, MUTTA NIITÄ SIIS ON VAIN IRRONUT KERRALLA POIKKEUKSELLISEN RUNSAASTIJA SIKSI VAIKUTTAA SILTÄ, ETTÄ HIUKSIA VAIN LÄHTEE MUTTA EI KASVA.
EN OLE KUULLUT HIUSTUPPIEN KUOLEMISESTA KOSKAAN, JOTEN SIIHEN EN OTA KANTAA, MUTTA KUULOSTAA KYLLÄ AIKA KOHNOLTA, JA SELLASESTA, ETTÄ EN OIKEIN USKOISI NIIDEN KUOLEMISEEN. | Hei!
Mulla hiuksia tippunut jo liki 10v. olen 30v. Jos ei hiukset ois ollut nuorempana super paksut ei niitä nyt ois olleenkaan. Lähtenyt tosiaan tasaisesti jo monen monta vuotta ja tosiepätoivoinen. Kävin kerran ihotautilääkärillä,mutta ei apua, ei kait ottanut tosissaan. Kelasinin sinkkiä täytyy kokeilla. Toivois vaan,että hiustenlähtö pysähtyis. Ikuinen stressaaja kyllä olen ehkä osasyy siitä. Ois kiva käydä kampaajalla värjäyttämässä,mutta ei voi. Kait se kuiva hiusphja n ja talia ku hiekantun tuntu kun koskee hiuspohjaa.
| |
| | |
19.08.12, 08:38
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulta loppui 30 vuoden (alkoi jo teininä) aivan järjetön päänahan kutina, rasvoittuminen ja hilseily, kun lopetin viljojen syönnin. Myös hiuksia kasvoi runsaasti lisää (parturi kertoi hiuksieni uuskasvusta) ja huomasin sen lopulta itsekkin, kun hiukset olivat paksummat kuin koskaan ennen.
Kuuntelin lääkäri Antti Heikkilää muutaman kerran televisiossa Studio55-ohjelmassa ja ja luen hänen nettisivuaan ja sen innoittamana jätin viljat ja aloin syömään kunnon ruokaa. Moni muukin vaiva lähti ja kokonaisolotila parantui.
Nyt tulee syötyä se 500 grammaa kasviksia, kun vatsa ei täyty ravintoköyhästä leivästä ja perunasta.
Syön kauden kasviksia, marjoja ja hedelmiä.
Hillitöntä päänahan kutinaa ja hilseilyä pidin hyvin kurissa käyttämällä 4 eri shampoota (ja näitä sopivia etsin 10-15 vuotta) vuorottain eli joka pesukerralla oli eri shampoo.
Aloin saamaan aikuisena allergisia oireita lepästä ja koivusta. Sain myös oireita punaisesta paprikasta ja currysta. Lisäksi sain oireita jostain ulkopuolisesta, joka hävisi kun tuli pakkanen ja lumi. Alkoi taas heti lumien sulattua. Söin vuosia antihistamiinia keväästä syksyyn ja monesti siihen pakkaseen astikin. Vuonna 2009 luin Tiede-lehden keskustelupalstan D-vitamiiniketjua ja sen innoittamana aloin syömään D-vitamiinia 100µg/vrk syyskuun alusta toukokuun loppuun, koska kesällä olen päivällä auringossa nahka paljaan (pari viime kesää aurinko on paistanut runsaasti). Tämä auttoi allergiaan hiukan, mutta jouduin silti syömään antihistamiinia koko kevään, joka ei edes vienyt oireita kokonaan. Vuonna 2011 syksyllä jätin viljat ja sen jälkeen en ole antihistamiinia tarvinnut eli allergiani parani täysin. Viljaa vai ei viljaa! | |
| | |
24.08.12, 10:26
|
#14 (linkki)
| | Nautiskelija, etsijä.
Rekisteröitynyt: 08/2007 Sijainti: maapallo
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tällainen tarina Minulta loppui 30 vuoden (alkoi jo teininä) aivan järjetön päänahan kutina, rasvoittuminen ja hilseily, kun lopetin viljojen syönnin. Myös hiuksia kasvoi runsaasti lisää (parturi kertoi hiuksieni uuskasvusta) ja huomasin sen lopulta itsekkin, kun hiukset olivat paksummat kuin koskaan ennen.
Kuuntelin lääkäri Antti Heikkilää muutaman kerran televisiossa Studio55-ohjelmassa ja ja luen hänen nettisivuaan ja sen innoittamana jätin viljat ja aloin syömään kunnon ruokaa. Moni muukin vaiva lähti ja kokonaisolotila parantui.
Nyt tulee syötyä se 500 grammaa kasviksia, kun vatsa ei täyty ravintoköyhästä leivästä ja perunasta.
Syön kauden kasviksia, marjoja ja hedelmiä.
Hillitöntä päänahan kutinaa ja hilseilyä pidin hyvin kurissa käyttämällä 4 eri shampoota (ja näitä sopivia etsin 10-15 vuotta) vuorottain eli joka pesukerralla oli eri shampoo.
Aloin saamaan aikuisena allergisia oireita lepästä ja koivusta. Sain myös oireita punaisesta paprikasta ja currysta. Lisäksi sain oireita jostain ulkopuolisesta, joka hävisi kun tuli pakkanen ja lumi. Alkoi taas heti lumien sulattua. Söin vuosia antihistamiinia keväästä syksyyn ja monesti siihen pakkaseen astikin. Vuonna 2009 luin Tiede-lehden keskustelupalstan D-vitamiiniketjua ja sen innoittamana aloin syömään D-vitamiinia 100µg/vrk syyskuun alusta toukokuun loppuun, koska kesällä olen päivällä auringossa nahka paljaan (pari viime kesää aurinko on paistanut runsaasti). Tämä auttoi allergiaan hiukan, mutta jouduin silti syömään antihistamiinia koko kevään, joka ei edes vienyt oireita kokonaan. Vuonna 2011 syksyllä jätin viljat ja sen jälkeen en ole antihistamiinia tarvinnut eli allergiani parani täysin. Viljaa vai ei viljaa! |
Tuossa linkissä mainittu kirja kertoo siitä, miten haitallisia viljat oikeasti on. Ne kun on nykyisin vielä niin jalostettuja, että saataisiin vain yhä suurempia ja suurempia satoja, mutta sitten ne ei enää sovi ihmisille monellekkaan. Ainakaa valkaistut viljat, mitä monet ihmiset käyttävät.
Hius ongelmissa minulla auttoi se, kun aloin pesemään hiukseni marseille saippualla ja lopetin hoitoaineiden käytön melkein kokonaan. Myös D-vitamiini, sinkki, seleeni ja C-vitamiini ovat hyväksi.
| |
| | | | |