| |  | | |
03.04.07, 23:18
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ekoeläjä. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja jalat maassa kävellen Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ristikkäisiä mielipiteitä Täällä moni sanoo että pitäisi leikkauttaa sappi mahdollisimman pian. Leikkaukseen tarvitaan lähete ja jos ei ole varaa yksityseen lääkäriin turvautua ja arvauskeskuksen lääkäri ei lähetettä kirjoita ei vaihtoehdoksi jää kuin motivoituminen tosenlaisiin vaihtoehtoihin. | Eikö terveydestä kannattaisi maksaa kuitenkin?? Ostamme mitä hienoimpia tavaroita autoista ja taloista pienempiin ja niistä pidämme parempaa huolta kuin omasta terveydestämme. Milloin tavarat(koneet) ovat menneet ihmisen edelle? Varmaan silloin kun oma elämänhalua on kadonnut. Tsemppiä. | Mikä ihmeen leikkausmania täällä vaikuttaa. Motivoituminen vaihtoehtoiseen hoitoon on ihan kohdallaan. Jos sinä ostat mitä hienompia tavaroita, autoja ja taloja, eivät kaikkien kohdalla ole niin. Autot menevät edelläni, koska kuljen polkupyörällä. Elämänhalua on vielä, kadonneeksi sitä ei voi väittää sokea reetakaan. |
komsii komsaa | |
| | |
21.04.07, 12:20
|
#27 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006
| jello
Minä olen käynyt sappileikkauksen läpi jo 70-80 luvulla.
Mitään oireita ei sen jälkeen ole ollut.
Nyt jos oikein muistan niin tarvitaanko enää leikausta, sillä eikö nyt ole olemassa jo uusi keino poistaa kivet? Olen lukenut siitä jostain, että kivet
murskataan tähystyksessä.. ?? Miehelläni taas oli pahoja virtsakiviä jotka
häädettiin liikkeelle runsaalla nesteen juomisella. Onko asiatuntijoita jotka tietäisi tästä asiasta enemmän..
Kannattaisi ehdottomasti välttää rasvaisia käristettyjä ruokia niiden jotka
kärsii sappi-vaivoista...
| |
| | |
22.04.07, 15:52
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei kaikkia kiviä voi murskata, joskus joudutaan turvautumaan avolaikkaukseen. Jalat maassa kävelleen mielipidettä en ymmärrä, miten voihtoehtona voi olla autot, tavarat ja itsensä hoitaminen. Ruokavaliolla on nyt kipukohtauksia ehkäisty yli vuoden ajan.
| |
| | |
22.04.07, 17:25
|
#29 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ei kaikkia Ei kaikkia kiviä voi murskata, joskus joudutaan turvautumaan avolaikkaukseen. Jalat maassa kävelleen mielipidettä en ymmärrä, miten voihtoehtona voi olla autot, tavarat ja itsensä hoitaminen. Ruokavaliolla on nyt kipukohtauksia ehkäisty yli vuoden ajan. | Noni liuottaa noita kiviä. Kokemusta on. Koko suku jo käyttää ja ovat olleet tyytyväisä.
| |
| | |
22.04.07, 20:56
|
#30 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja matti yrjänä Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ei kaikkia Ei kaikkia kiviä voi murskata, joskus joudutaan turvautumaan avolaikkaukseen. Jalat maassa kävelleen mielipidettä en ymmärrä, miten voihtoehtona voi olla autot, tavarat ja itsensä hoitaminen. Ruokavaliolla on nyt kipukohtauksia ehkäisty yli vuoden ajan. | Noni liuottaa noita kiviä. Kokemusta on. Koko suku jo käyttää ja ovat olleet tyytyväisä. | Olenkin ihmetellyt, miten minulle ei ole vielä sappikiviä kehittynyt. Niitä kun on ollut suvun jäsenillä kovin monilla äidistä alkaen. Oliskohan tuo sitten noni joka olis voinut ehkäistä. Tiedä vaikka ihan oikeasti olisikin. | |
| | |
24.04.07, 21:34
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) |
Monivuotinen nonin käyttäjä täältä vastaa sappirakko täynnä peukalonpään kokoisia kiviä, ettei edes noni ole mikään jokavaivaan avunantava troppi.
| |
| | |
24.04.07, 21:34
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Monivuotinen nonin käyttäjä täältä vastaa sappirakko täynnä peukalonpään kokoisia kiviä, ettei edes noni ole mikään jokavaivaan avunantava troppi.
| |
| | |
06.12.07, 17:12
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Sappikivet
olen 18 vuotias tyttö ja minulla todettiin sappikiviä..leikkaus jännittää, mutta pakko mennä..ei näitä tuskaisia kipuja kestä muuten!rasvainen ruoka pois ja kaikki vihreät kasvikset..kurkku, lanttu ja omena on kaikista pahimmat..toivon että leikkaus menee hyvin ja saa taas alkaa elämään normaalisti..poikakaveri on enemmän huolissaan kuin minä..:)
| |
| | |
06.12.07, 17:41
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä putsasin saabista kaasarin nonilla. Pelaa kuin unelma. Suosittelen öljyn, bensan ja muiden rasvojen poistoon. Emäntä se tuolla nonilla hellaa peselöi juur. Ja puhtasta tullee.
| |
| | |
06.12.07, 18:10
|
#35 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja N_aina olen 18 vuotias tyttö ja minulla todettiin sappikiviä..leikkaus jännittää, mutta pakko mennä..ei näitä tuskaisia kipuja kestä muuten!rasvainen ruoka pois ja kaikki vihreät kasvikset..kurkku, lanttu ja omena on kaikista pahimmat..toivon että leikkaus menee hyvin ja saa taas alkaa elämään normaalisti..poikakaveri on enemmän huolissaan kuin minä..:) | Muutama tuttavani hoitelevat kivensä omaenviinietikkaa käyttämälla ja ovat vakuuttuneita, että omenaviinietikkka on se, joka heidän kivet on sulattanut. | |
| | |
25.05.09, 14:34
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | hoidata itsesi
tuttavani kuoli kun ei uskaltanut mennä leikkaukseen pääsi tulehtumaan niin meni kaikki sisäkalut oli työikäinen.
| |
| | |
23.04.10, 21:25
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) | voisit vältää sappikivi
vältät sappikiviä silloin jos et syö rasvaista ruokaa ja yrittää syödä vähäsen
silloin vältät sen ,minulla oli sappikiviä ja nyt olen tehnyt leikkauksen ja olen iloinen siitä, leikkaus oli helppo ja pääset kottin leikkauksen jälkeen
| |
| | |
24.04.10, 08:09
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehdokki Minä olen käynyt sappileikkauksen läpi jo 70-80 luvulla.
Mitään oireita ei sen jälkeen ole ollut.
Nyt jos oikein muistan niin tarvitaanko enää leikausta, sillä eikö nyt ole olemassa jo uusi keino poistaa kivet? Olen lukenut siitä jostain, että kivet
murskataan tähystyksessä.. ?? Miehelläni taas oli pahoja virtsakiviä jotka
häädettiin liikkeelle runsaalla nesteen juomisella. Onko asiatuntijoita jotka tietäisi tästä asiasta enemmän..
Kannattaisi ehdottomasti välttää rasvaisia käristettyjä ruokia niiden jotka
kärsii sappi-vaivoista... | Tähystyskin on leikkaus, minun kiveni poistettiin tähystysleikkauksella ja siitä on muistona kolme arpea kropassani. Sairaalassa olo aika venähti pitemmäksi kuin alussa arvioitiin, samoin sairasloma. Ei sekään leikkaus ole mikään ihan simppelijuttu
| |
| | |
28.10.10, 00:04
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos vinkistä Olenkin ihmetellyt, miten minulle ei ole vielä sappikiviä kehittynyt. Niitä kun on ollut suvun jäsenillä kovin monilla äidistä alkaen. Oliskohan tuo sitten noni joka olis voinut ehkäistä. Tiedä vaikka ihan oikeasti olisikin. | Olen 16-vuotias tyttö ja multa leikattiin puolisen vuotta sitten sappirakko pois. Muutama kuukausi sitä ennen äidillä todettiin sappikiviä myös ja oli samoihin aikoihin leikkauksessa :) aika sattumaa ja lääkärit varsinki olivat ihan ihmeissään ku näin nuorella voi olla sappikiviä :D
Tähystämällä leikattiin ja jäi nää 3 leikkausarpea vatsaan.. :( tietääkö kukaan että lähteekö arvet koskaan pois vai jääkö niistä jonkinlainen jälki?
Haluaisin myös tiedustella et onko teille muille leikkauksen jälkeen tullut jostain tietystä ruoasta sappikipuja? Itelleni tulee omenasta ja en kai enää koskaa voi syödä sitä :(
| |
| | |
05.02.11, 15:10
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) | Kalat ja katkaravut?
Osaako joku neuvoa, sopivatko kala ja katkaravut sappikivipotilaalle. Odotamme leikkaukseen pääsyä.
| |
| | |
26.02.11, 18:54
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) | sappi Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aviovaimo Osaako joku neuvoa, sopivatko kala ja katkaravut sappikivipotilaalle. Odotamme leikkaukseen pääsyä. | itselläni ei ainakaan kalan tai kanan tai muiden lihojen kanssa ole ongelmia.minulla todettiin sappi kivi 4kk sitten ,lääkäri kysyi että mitä haluan tehdä no miehenä tietysti ajattelin että eihän tässä mitään hätää jos ei tän pahempia oireita.2kk sitten kävin muissa asioissa lääkärillä ja kerroin sappi homman niin sanoi melko jyrkästi että leikkaus aika pitää varata,koska nykypäivänä ei enää odotella sappi kohtausta esim mökillä tai lomalla muuten vaan mistä ei sitten hoitoon niin vaan pääsekkään.
| |
| | |
13.01.12, 14:02
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) | sappikivet
Itseltäni poistettiin sappirakko avoleikkauksella jo 20 vuotta sitten. Nykyään tähystysleikkaus on rutiinitoimenpide. Samalla kun sappirakko ja kivet poistetaan, lähtee vaivakin. Jos on todettu kivet, niin paras pyytää heti leikkausjonoon. Paras kuitenkin leikkauksen jälkeenkin varoa kovin isoja aterioita ettei tule raskas olo. Kun ei ole enää rakkoa, johon varastoituu sappea "sitä isoa pihviä "varten, kestää aina vähän kauemmin kun elimistö "liruttaa" tarvittavan määrän ainetta. Sitä saa siten vähän kauemmin sulatella sapuskaansa.
| |
| | |
15.02.12, 17:13
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) | kivistä
Sain kivuliaita sappikohtauksia aika usein ja hakeuduin lääkäriin. Sain lääkkeet, leikkaustakin välätettiin, mutta sanottiin jos pärjään lääkkeillä niin ei ole kiirettä leikata. Kaksi vuotta sitten aloitin vhh-ruokavalion. eli syön suunnilleen kaikkea mitä pitäisi kai välttää: kananmunia, runsaasti rasvaa, paljon kaikenlaisia kasviksia, normaalisti lihaa ja kalaa, maitotuotteita. Tadaa: ei ole ollut sappivaivoja sen jälkeen kun näin aloin syödä. Outoa, enkä odottanut ruokavalion näin päin vaikuttavan, enemmänkin pelkäsin, että saan varmaan hirveitä kipuja jos edes kokeilen tällaista. Yhtään litalginia en ole sitten kahteen vuoteen tarvinnut, eikä ole tarvinnut lekurissa käydä. tutulta lääkäriltä tiedustelin asiaa ja hän sanoi, että jos ei mitään oireita ole, niin ei tarvitse huolehtia. Muuten hän sanoi, ettei ota ruokavalioon kantaa, vaikka potilailla onkin siitä hyviä kokemuksia.
| |
| | | | |