Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
10.12.05, 13:12   #1 (linkki)
Milan
(Vierailija)

Känsä jalassa

Olisiko kenelläkään vinkkejä siihen millä känsän saisi pois jalasta?
Apteekin tökötit ei auta ja käveleminen on välillä yhtä tuskaa. On varmaan haittaa koko kropalle kun välillä joutuu kävelemään vähän miten sattuu ettei vahingossakaan laittaisi painoa känsän kohtaan. Ei uskoisi, että yhdestä känsästä voisi olla näin paljon harmia ja eroon pääseminen vaikeaa!
Sattuu olemaan just keskellä jalkapöytää. Löytyisikö mitään vaihtoehtoista vinkkiä apteekin tököttien lisäksi?
  Vastaa viestiin
10.12.05, 20:38   #2 (linkki)
matti_v
(Vierailija)

Re: syylä jalassa

Epäilen että kyseessä on papillomaviruksen aiheuttama syylä eikä suinkaan känsä, mikä syntyy useimmiten vääränlaisista jalkineista.

Mielestäni jalkapohjan syylän saa parhaiten pois ilmastointiteippihoidolla. Yksinkertaisesti pidä syylää peitettynä sopivan kokoisella ilmastointiteipin palalla niin kauan kunnes syylä on kuollut. Teipin pala pitää uusia päivittäin tai aina kun liima alkaa pettämään. Hoito auttaa usein jo parissa viikossa, joskus sitä on jatkettava pari kuukauttakin. Teippiä vaihtaessa voi poistaa irtoavaa syylän pintaa varoen levittämästä virusta sisältävää ainesta muualle.
  Vastaa viestiin
11.12.05, 11:44   #3 (linkki)
ankka
(Vierailija)

Re: Känsä jalassa

Vaihtoehto 1. Luen alempana oleva viestiketju syylistä ja känsistä.
Vaihtoehto 2. Tilaa lääkärille aika jossa hän voi jäädyttää sen lähtee pois melko kivuttomasti eikä mulla ainakaan ole tullut takaisin sormeen
  Vastaa viestiin
11.12.05, 16:38   #4 (linkki)
matti_v
(Vierailija)

En pidä ankan vaihtoehtoa 2 ollenkaan hyvänä.

Jalkapohjan syylän poistaminen kirurgisesti tai jäädyttämällä aiheuttaa helposti arpikudoksen kasvua mistä voi myöhemmin olla ikäviä seurauksia. Kaiken lisäksi jäädytyshoidon teho on ollut huomattavasti heikompi kuin ilmastointiteippihoidolla, joten en keksi mitään syytä käyttää sitä.

Vaihtoehto 1 on mitä suositeltavin. Aiheesta on käyty keskustelua vaikka kuinka paljon, ja vanhemmissakin viestiketjuissa on usein kaikki tarvittava.
  Vastaa viestiin
11.12.05, 19:23   #5 (linkki)
ankka
(Vierailija)

Minulta on poistettu jäädyttämällä sormesta syylä eikä ole jäänyt minkäänlaista arpikudosta. Lisäksi kahdelat tyttäreltäno on poistettu jaloista eikä arpikudoksista ole tietoakaan joten...........................
Voihan sitä teipinkin kanssa pelata jos haluaa.
  Vastaa viestiin
11.12.05, 21:17   #6 (linkki)
Mariella
(Vierailija)

Minulla poistettiin aivan samasta paikasta tosi kipeä syylä polttamalla n. viikko sitten. Aiemminkin on tehty sama toimenpide. Ainoa joka on auttanut, on testattu jäädytykset ja ilmastointiteipit. Mene lääkäriin niin siellä osaavat poistaa sen.
  Vastaa viestiin
13.12.05, 21:53   #7 (linkki)
jalkahoitaja
(Vierailija)

Miten voit Matti tietää, että kyseessä on syylä? Kyllä känsä
osaa pistää todella ilkeästi kävellessä. Käypäs jalkahoitajan
luona, niin saat ammatti-ihmisen apua vaivaasi. Jos on syylä,
niin sitten ilmastointiteipit ja muut konstit peliin.
  Vastaa viestiin
14.12.05, 15:01   #8 (linkki)
Viestin aloittaja
(Vierailija)

Kyseessä on siis känsä eikä syylä. Joskus nuorempana oli pari syylää jalkapohjassa, mutta niistä nyt pääsi suht helposti eroon. Tämä känsä se yks pirulainen on:)
Jalkahoitajalla on käyty ja sen jälkeen oli jonkun aikaa suht hyvä, mutta sitä onnea ei kauaa kestänyt. Jotain kalliita erikoisjalkapohjallisia suositteli, mutta niihin ei yksinkertaisesti ole työttömällä varaa. Ei mistään pysty nipistämään 200-300 euroa vaikka kuinka haluaisi. Siihen asti täytyy vain kärvistellä.
Jalkahoitaja, onko mitään miten tätä känsää voisi itse hoitaa??
Iho on jotenkin niin paksuuntunutkin tuosta känsän ympäriltä, ettei siihen mitkään kosteusvoiteetkaan tunnu tehoavan. Itse känsään olen käyttänyt apteekin tököttiä, mutta ei se ole auttanut.

Vastaa viestiin
02.06.10, 02:17   #9 (linkki)
Google-taitoinen
(Vierailija)

Teippi

Jospas nämä itsehumpuukihoidot vähitellen koetettaisiin unohtaa:

" * Ilmastointiteippihoidon tehoa lumehoitoon nähden on sittemmin tutkittu hieman isommilla ryhmillä mm. Hollannissa koululaisilla [5], sekä Yhdysvalloissa aikuisilla[6]. Näissä ilmastointiteippihoito oli vain hyvin vähäisesti tai ei lainkaan lumehoitoa tehokkaampaa. Lisäksi koululaistutkimuksessa osa teippihoitoa saaneista lapsista ilmoitti joistain sivuvaikutuksista. Mm. näihin tutkimuksiin ja muihinkin lähteisiin viitaten ilmastointiteipin teho asetettiin kyseenalaiseksi myös Newsmax.com:ssa 2007 maaliskuussa julkaistussa artikkelissa "Study Casts Doubt on Duct Tape Wart Cure" [7]"

Lähteenä aina luotettava internet eli http://fi.wikipedia.org/wiki/Syylä
  Vastaa viestiin
02.06.10, 02:20   #10 (linkki)
Google-taitoinen
(Vierailija)

Jatkoja

RAIMO SUHONEN - IHOTAUTIARTIKKELIT - Syylien hoito tuolta voi lukea lisää jänniä.
  Vastaa viestiin

19.07.10, 23:15   #11 (linkki)
Vanhan kansan konsti
(Vierailija)

känsän poistoon

Kokeile känsään seuraavanlaista ohjetta:

Murskaa 2 aspiriinia ja sekoita aspiriinijauhe 2 tl vettä ja 1/4 teelusikalliseen sitruunamehua. Levitä seos känsän (ei terveen ihon) päälle. Kiedo jalka elmukelmuun ja hauduta jalkaa kuuman/lämpimän pyyhkeen alla noin 20 minuuttia. Tämän jälkeen voit raaputtaa känsää hyvin varoen pois. Toista hoitoa ainakin kerran tai pari päivässä. Tuloksia saa hyvin nopeasti...
  Vastaa viestiin
20.07.10, 17:27   #12 (linkki)
syyläkäs
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti_v Näytä viesti
Epäilen että kyseessä on papillomaviruksen aiheuttama syylä eikä suinkaan känsä, mikä syntyy useimmiten vääränlaisista jalkineista.

Mielestäni jalkapohjan syylän saa parhaiten pois ilmastointiteippihoidolla. Yksinkertaisesti pidä syylää peitettynä sopivan kokoisella ilmastointiteipin palalla niin kauan kunnes syylä on kuollut. Teipin pala pitää uusia päivittäin tai aina kun liima alkaa pettämään. Hoito auttaa usein jo parissa viikossa, joskus sitä on jatkettava pari kuukauttakin. Teippiä vaihtaessa voi poistaa irtoavaa syylän pintaa varoen levittämästä virusta sisältävää ainesta muualle.
Mulle silloin tällöin ilmaantuu just noita syyliä jalkapohjaan ja jos en viitsi ajoissa hoitaa pois, se ilmastointiteippi-kuuri voi kestää viikkojakin, kun syylä on päässyt kasvamaan. Mutte tehonnut on joka kerta. Känsistä en tiedä mitään, mutta syylävaivaiselle tepsii. Tosin sitten pitää olla tarkkana, ettei unohdu välillä.

Luin ton jutun, missä sanottiin, ettei kaikille tepsi. Ehkä niin, tai sitten ei ole pidetty jatkuvasti. Toisaalta harva hoito tai lääke on sellainen, mikä kaikille sopii.
  Vastaa viestiin
20.07.10, 21:14   #13 (linkki)
Jäädytetty
(Vierailija)

Ei auttanut

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankka Näytä viesti
Vaihtoehto 1. Luen alempana oleva viestiketju syylistä ja känsistä.
Vaihtoehto 2. Tilaa lääkärille aika jossa hän voi jäädyttää sen lähtee pois melko kivuttomasti eikä mulla ainakaan ole tullut takaisin sormeen
Mulla taas ei auttanut sekään, vaikka useampaan kertaan jäädytettiin, aina tuli uudelleen.
  Vastaa viestiin
09.02.11, 19:19   #14 (linkki)
vieras
(Vierailija)

viesti

Hei !
minulla on kummassakin
jalkopohjassa keskellä känsä
millä konstin sen saa poistettua
  Vastaa viestiin
24.02.11, 19:52   #15 (linkki)
känsät lähti
(Vierailija)

känsä hoito

Ostakaa apteekista sellaista känsä voidetta joka on pienessä lennokki liimatuubin tapaisessa tuubissa jota levitetään känsän päälle ja kuoritaan myöhemmin pois iholta ja hoito toistetaan kunnes känsä on kuollut.Itselläni oli useitakin känsiä ja sillä lähtivät.Tosi tehokasta ainetta.En saanut känsä laastarilla känsiä pois kun laastari lähti koko ajan irti.
  Vastaa viestiin
19.04.11, 17:42   #16 (linkki)
Kk
(Vierailija)

Same

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja känsät lähti Näytä viesti
Ostakaa apteekista sellaista känsä voidetta joka on pienessä lennokki liimatuubin tapaisessa tuubissa jota levitetään känsän päälle ja kuoritaan myöhemmin pois iholta ja hoito toistetaan kunnes känsä on kuollut.Itselläni oli useitakin känsiä ja sillä lähtivät.Tosi tehokasta ainetta.En saanut känsä laastarilla känsiä pois kun laastari lähti koko ajan irti.

Oon ite 14 ja kahdessa sormessa oli monta känsää, käytin tota ainetta ja oli pian pois
  Vastaa viestiin
05.06.11, 23:44   #17 (linkki)
Outoa käytöstä
(Vierailija)

Tulevat ja menevät itsestään

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kk Näytä viesti
Oon ite 14 ja kahdessa sormessa oli monta känsää, käytin tota ainetta ja oli pian pois
Mun känsillä on outoa käytöstä. Jos niitä häätää, ne vain äityvät entisestään. Mutta omia aikojaan tulevat ja menevät. Tuossa oli vasemman pikkuvarpaan ja nimettömän varpaan päällä muutama vuosi känsät. Kengät eivät painaneet, kun avosandaaleissa kuljen talvellakin. Lääkäikin niitä hääti eri aineilla, jäädytti, höyläsi, mutta aina ne siihen ilmestyivät uudelleen.

Nyt ovat olleet siitä kohtaa poissa varmaan kolme tai neljä vuotta. Mutta sitten paukahti oikean jalan pikkuvarpaaseen känsä. Välillä se märkiikin. Nyt luultiin, että se mätäni pois juuriltaan, vaan eipäs. Tänään kattoi sitä, kun siinä pistää joku... heh, siinä on taas känsän sydän kova piikki kehittymässä.

Nuoruudessa myös oli varpaiden päällä, tulivat ja menivät, vaihoitovat varpaita välillä vaan, vaikka samat kengät oli, eikä kengät painaneet. Mutta osaa ne tulla ilmankin.
  Vastaa viestiin
16.05.12, 22:21   #18 (linkki)
tuttu juttu
(Vierailija)

känsä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Milan Näytä viesti
Olisiko kenelläkään vinkkejä siihen millä känsän saisi pois jalasta?
Apteekin tökötit ei auta ja käveleminen on välillä yhtä tuskaa. On varmaan haittaa koko kropalle kun välillä joutuu kävelemään vähän miten sattuu ettei vahingossakaan laittaisi painoa känsän kohtaan. Ei uskoisi, että yhdestä känsästä voisi olla näin paljon harmia ja eroon pääseminen vaikeaa!
Sattuu olemaan just keskellä jalkapöytää. Löytyisikö mitään vaihtoehtoista vinkkiä apteekin tököttien lisäksi?

Itsellä oli juuri känsä jalanpohjassa ja on ollut joskus aikaisemminkin. Apteekin tökötit ei tehoa mullakaan, mutta suvulta opittu vanha konsti on kaikkein paras ja känsä häviää nopeasti. Hae kaupasta peruna ja pistät sen vaa puoliksi. Sitten hinkkaa perunan puolikasta känsään. Perinteeseen kuuluu että toinen puoli perunasta pitäisi jonkun piilottaa niin etet tiedä paikkaa, mutta en usko sillä oikeasti merkitystä olevan. :)
  Vastaa viestiin
16.05.12, 23:48   #19 (linkki)
Uskonnoton

Käyttäjän Sivaltaja avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu juttu Näytä viesti
Hae kaupasta peruna ja pistät sen vaa puoliksi. Sitten hinkkaa perunan puolikasta känsään
En usko että tästä on mitään apua, mutta ei varmasti mitään haittaa.

Tosin puoliksi laittaminen on perunan tuhlaamista; jo pelkästään kuoren palan luulisi riittävän.

Mutta toisaalta mikään järkevä syy ei estä syömästä sitä puolikasta jolla känsä on käsitely.

Joten tässä kokeilussa häviää korkeintaan vain sen ajan joka kuluu perunan halkaisemiseen ja känsään hinkkaamiseen.
21.05.12, 08:28   #20 (linkki)
atoopikko
(Vierailija)

Minulle alkoi otsaan nousta sellainen syylä, kait se syylä oli tarkkailin sitä ja muistin tuon ilmastoinitteipin, laitoin sitä yöksi ja päiväksi silloin kun en liikkunut ihmisten ilmoilla ja kyllä se syylä tai mikä lien hävisi. Samoin minulla kulmakarvan alle jo kerkesi kasvamaan riippuluomen tapainen, mutta se poistatin silmäpkl, ette voi uskoa miten näpsä tyttö siellä oli ja niin nuori että luulin ettei hän osaa poistaa ilman arpea, no hänpä oli kätevä, riippuluomi ei ollut ohut vaan n. 4 mm. leveä, hän ei laittanut tikkiä vaan teipin siis ihoteipin ja mitään jälkeä ei jäänyt. Hän sanoi että jos tikin laittaa jää jälki.
  Vastaa viestiin

19.11.12, 21:42   #21 (linkki)
Nuppu
(Vierailija)

Mulla kanssa!

Mul on tosi monta känsää jalkapohjissa, yhteensä kai 8 :/ ja molempien jalkojen etuvarpaissa siinä taitoskohassa on liikavarpaat/känsät ja pikeen jalan pottuvarpaassakinon liikavarpaita kaks / känsiä kaks ja sit oikeen jalan pottuvarpaan alapuolella siinä taitoskohassa on joku jätti rykelmä känsiä
  Vastaa viestiin
29.09.13, 10:17   #22 (linkki)
En_ymmartäny
(Vierailija)

meidän nuppu 5vee

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu Näytä viesti
Mul on tosi monta känsää jalkapohjissa, yhteensä kai 8 :/ ja molempien jalkojen etuvarpaissa siinä taitoskohassa on liikavarpaat/känsät ja pikeen jalan pottuvarpaassakinon liikavarpaita kaks / känsiä kaks ja sit oikeen jalan pottuvarpaan alapuolella siinä taitoskohassa on joku jätti rykelmä känsiä

äidinkieli 5+
  Vastaa viestiin
26.10.13, 15:59   #23 (linkki)
Jalkahoitaja
(Vierailija)

Känsä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Google-taitoinen Näytä viesti
RAIMO SUHONEN - IHOTAUTIARTIKKELIT - Syylien hoito tuolta voi lukea lisää jänniä.
Suosittelen menemään hyvälle ,kokeneelle jalkahoitajalle niin hän poistaa sinulta känsän kivuttomasti.Känsä lähtee mutta syylä on viruksen aiheuttama joka on vähn työläämpi . .
  Vastaa viestiin
27.10.13, 14:06   #24 (linkki)
hmmm..
(Vierailija)

Onkohan tuo edes känsä? Voi olla, että siellä on tikku ja sit kovettunut känsän näköiseksi, koskapa on myös kipeä kävellessä. Tai sit se on diabeteksen takia tullu, joka ei parane sit millään. Yhellä sukulaisella on jalkapohjassa ollu jo monta v. Ei meinaa parantua.
  Vastaa viestiin
17.12.13, 05:52   #25 (linkki)
meve1
(Vierailija)

Kokeile lampaanvillaa

Paras konsti on laittaa jalan hiertymään / syylään / känsään tuoretta lampaanvillaa. Siis suoraan lampaasta leikattua villaa, jota ei saa pestä. Villa on erittäin rasvaista, eikä tuota rasvaa siis saa poistaa. Minulla on lampaanvillan tehosta omakohtaista sekä lähipiirin kokemusta. Äidiltäni lähti kymmeniä vuosia vaivannut känsä, hän oli sitä käynyt välillä jalkahoitajalla hoidattamassa, mutta sitä ei saatu koskaan kokonaan pois vaan se tuli aina uudestaan.
Äidin veli sitten kyläillessään sattui mainitsemaan että lampaanvilla auttaa, ja seuraavalla kerralla hän toi sitä mukanaan (hänellä on pari lammasta), ja sitten minä ja äitini kokeilimme onko villasta apua. Minä pääsin pitkään vaivanneesta hiertymästä pikkuvarpaan ja nimettömän välissä, ja äitini pääsi kokonaan eroon tuosta känsästä. Hän piti villaa paikoillaan useammaan päivän ja yön. Minullakin oli villaa pari vuorokautta varpaiden välissä.
Tuosta kokeilusta on nyt melkein vuosi, ja olin jo unohtanut koko asian, kun viime viikonloppuna puhuin äidillä kyläillessäni että minulla on kipeä syylä yhdessä varpaassa. Hän kehotti taas käyttämään lampaanvillaa, jota minulla oli vielä hiukan jäljellä. Nyt olen pitänyt sitä taas pari päivää, ja syylä on menossa pois. Kipu siitä häviää jo villahoidon alkuvaiheessa. Todella tehokasta se siis on.
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku