Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.12.05, 12:40   #1 (linkki)
O
(Vierailija)

Veriryhmän muk. ruokavalio

Kertoisiko joku minulle veriryhmän mukaisesta ruokavaloista. Veriryhmäni on O Rh+.
Jos joku tietää jonkun, mielellään suomenkielisen linki, olisin siitäkin mielissäni.
Jospa kokeilisin sitä ainaiseen (joskus jopa maatakaatavaan) väsymykseen ja kaikenlaisiin särkyihin :)
  Vastaa viestiin

16.12.05, 13:20   #2 (linkki)
Nat
(Vierailija)

Re: Veriryhmän muk. ruokavalio

http://www.eu.gw.com/laihis/vryhma.html
Tuolla jotain.
  Vastaa viestiin
16.12.05, 13:33   #3 (linkki)
tieteen tekijä
(Vierailija)

Et kai ole tosissasi!
  Vastaa viestiin
16.12.05, 15:32   #4 (linkki)
HuuHaa
(Vierailija)

...kukaan omilla aivoillaan ajatteleva ei voi tosissaan ja täydellä järjellä uskoa, että ohjeet tyyliin 'saat syödä tätä kasvista muttet tätä' perustuisivat mihinkään oikeaan tietoon. Nuo veriryhmäruokavaliot ovat silkkaa huuhaata, vaikka huuhaa-maakarit ja puoskarit muuta väittäisivätkin. Ruokavalion kehittäjät ovat vaan keksineet yhden uuden tavan tehdä rahaa epätoivoisten, kaikkea jo kokeilleiden ihmisten kustannuksella.
Uskon moniin vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin, mutta tämä on jo liikaa.
  Vastaa viestiin
16.12.05, 18:18   #5 (linkki)
0
(Vierailija)

Kiitos, Nat :)
Olipas mielenkiitoista luettavaa. Tästäköhän selittyy, että olen aina inhonnut possunlihaa. Enkä ole perunankaan ystävä. Enkä syö muuta leipää kuin täysrukiista.
Kohdallani varmaan vehnäkin pitää paikkansa: muutama vuosi sitten kokeilin (soveltaen) Montignacin dieettiä. Laihduin varsin helposti 16 kg. Voin koko dieetin ajan erinomaisesti.Veriarvoni olivat lääkärin mukaan loistavat, vaikka söin runsaasti voissa ja öljyssä paistettua kalaa (lohta ja haukea) ja punaista lihaa. Olin siis tietämättäni noudattanut veriryhmälleni sopivaa ruokavaliota.
Täytyypäs taas palata siihen....olipa se sitten huuhaata tai ei :)
  Vastaa viestiin
17.12.05, 15:53   #6 (linkki)
katsika
(Vierailija)

Kalan eikä lihan paistamista pannulla ei veriryhmädieetissä suositella. O-veriryhmäläisen pitäisi mieluiten syödä pihvinsä aika lailla raakana tai sitten höystää sitä esimerkiksi terveellisillä tummilla marjoilla. Kalaa kannattaa kypsentää grillivastuksen alla, paistaa uunissa, höyrystää tai sitten grillata pihagrillissä epäsuorasti. Veriryhmädieetti ei ole aivan samoilla linjoilla O-ryhmän osalta muiden vähähiilihydraattisten ruokavalioiden kanssa ja esimerkiksi se suosittelee mahdollisimman vähärasvaisia lihoja ja aika runsaasti erilaisia hedelmiä. Maitotuotteitakaan ei juuri suosita. Tuo mainittu sivu on muuten jo hiukan vanhentunut tiedoiltaan.
  Vastaa viestiin
18.12.05, 20:46   #7 (linkki)
O
(Vierailija)

Kiitos!
Osaisitko neuvoa lisää linkkejä tai kirjallisuutta asiasta.
  Vastaa viestiin
19.12.05, 11:57   #8 (linkki)
katsika
(Vierailija)

Suomenkielellä taitaa uusin julkaisu olla D'Adamon Elä oikein oman tyyppisi mukaan vuodelta 2004. Aika lailla samoilla linjoilla minusta on myös Antti Heikkilä ainakin niissä kirjoissaan joihin olen tutustunut esimerkiksi Elämän paras aika ja Mielenrauha. Mutta Heikkilän opit ruokavaliosta eivät taida sopia aivan kaikille noudatettaviksi:-)
  Vastaa viestiin
09.01.12, 21:37   #9 (linkki)
menda
(Vierailija)

syö veriryhmäsi mukaan

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja O Näytä viesti
Kertoisiko joku minulle veriryhmän mukaisesta ruokavaloista. Veriryhmäni on O Rh+.
Jos joku tietää jonkun, mielellään suomenkielisen linki, olisin siitäkin mielissäni.
Jospa kokeilisin sitä ainaiseen (joskus jopa maatakaatavaan) väsymykseen ja kaikenlaisiin särkyihin :)
Hei

Noin 10 vuotta sitten luin kirjan "Syö veriryhmäsi mukaan".
Olen Orh+ ja toteutin kirjan ohjeita n. 1 vuoden ajan.
Loistava juttu!!!!!!! Ei ollut nälkä, ruoan laitto oli mielenkiintoista, hyvät yöunet, ei päänsärkyä ja painokin putosi lähes 10 kiloa. Ei muuta kuin kirjastoon ja lainaa ko. kirja! Suosittelen!!
Niin, valkoviini kuului neutraaleihin aineisiin, mikä sen mukavampaa

Lycka till

t. Menda
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku