| |  | | |
27.03.06, 09:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | atooppinen iho
Mikä avuksi kamalaan kokovartalon kutinaan?? Kortisonivoiteet, eikä atarax auta..
| |
| | |
27.03.06, 10:16
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: atooppinen iho
Kyse voi olla välttämättömien rasvahappojen puutteesta.
Helokkiöljy (+ Evit ) erittäin usein auttaa atooppiseen ihoon.
400 kapselin purkki ei nykyään ole enää kallista tarjous -hintaisena. Otettava vähintään päivän annos, ei vähempää!
Sinkki on myös hyväksi iholle
Erään asiakkaani iho oli ensi kertaa aromaterapiaan tullessa aivan kuin karkeinta hiekkapaperia. Hän kertoi ihon kutisevan niin valtavasti, että sitä piti raapia juuriharjalla.
Suosituksesta asiakas hankki kyseisen helokkiöljypurkin ja alkoi käyttää sitä säännöllisesti.
Jo seuraavaan hoitokertaan mennessä, 2 viikkoa, kutina oli täysin kadonnut.
Aromaterapeuttisten öljyjen ja helokkiöljyn yhteisvai -kutuksesta iho myös pehmeni nopeasti. Lienee ollut apua siitäkin ettei enää tarvinut käyttää sitä juuriharjaa.
Jatkossa a.o. asiakas oireiden kadottua jätti hellokkiöljyn käytön vähemmälle eli otti silloin tällöin ja kutina palasi.
Käyttöä on siis jatkettava säännöllisesti, jotta elimistö saa
ne välttämättömät rasvahapponsa.
Kaiketi on terveellisempää menettää rasvahapot iholta kuin aivokudoksesta. Siitä se kutina ja rasvansäästö. Aivothan koostuvat pääosin rasvoista. Rasvattomuus on siis epäterveellistä.
| |
| | |
27.03.06, 10:40
|
#3 (linkki)
Mutta olen syönyt helokkiöljykapseleita maximi suosituksen jo kuukauden eikä mitään apua?!
| |
| | |
28.03.06, 15:23
|
#4 (linkki)
Kotilääkäri-lehdessä (11-12.2005) olleessa artikkelissa oli tuoreista tutkimuksista, joita on tehty probioottien myönteisistä vaikutuksista. Artikkelissa todettiin ""hyviä tutkimustuloksia on saatu lasten atooppiseen ihottumaan ja ruoka-allergioihin."" Miksipä ei tehoais vauvasta vaariin. ALL-IN-1000-jogurtti on siitä hyvä, että sitä voi käyttää sekä sisäisesti, että ulkoisesti.
Tiedossani on pari tapausta, toinen Säärihaava ja toinen Ruusu jotka ovat hoituneet kyseisellä jogurtilla, kun on nautittu sisäisesti ja hoidettu myös ulkoisesti. Molemmat tapaukset ovat miehiä, joista Säärihaavan hoiti vaimonsa.
| |
| | |
28.03.06, 16:41
|
#5 (linkki)
Tuo helokinkukkaöljyn tarpeellisuus voidaan todeta laboratoriotutkimuksin. Minulla, vaikka on atooppinen iho, minä en hyödy helokinkukkaöljystä tippaakaan, koska mun kroppani valmistaa sitä samaa rasvahappoa, mitä saadaan helokinkukkaöljystä.
Kun taas lapsellani, jolla on myös atooppinen iho ja ihottuma, hän hyötyy, koska hänen keho ei itse pysty valmistamaankaan niitä rasvahappoja.
Toi Helokinkukkaöljyjuttu ei olekaan mikään automaatti. Monet syövät sitä täysin turhaan.
| |
| | |
29.03.06, 09:46
|
#6 (linkki)
Jotta elimistö pystyisi valmistamaan kyseistä gammalinoleenihappoa ravinnossa on toki oltava siihen
tarvittavia rasvahappoja eli cis-linolihappoja sekä prosessissa välttämättömiä vitamiineja ja kivennäisaineita
esim sinkki, magnesium,B6vit, biotiini,c-vit, B3vit, Evit
Näin ei useinkaan ole.
Lisäksi prosessin esteenä voi toimia mm. alkoholi, tyydyttyneet ja , trans rasvahapot, insuliinin liian vähäinen määrä jne..
Kyseessä on siis elimistön monimutkainen ja vaativa prosessi . Valmiissa muodossaan gammalinoleenihappo on
vaurioituneenkin elimistön helppo hyödyntää.
Kuten luontaisläääkityksessä useinkin , voi joutua käyttämään pitkään, ennenkuin tulokset alkavat näkyä.
| |
| | |
29.03.06, 15:12
|
#7 (linkki)
Meillä on vaikea atooppinen ihottuma. Noni on tuonut siihen kertakaikkisen hyvän vasteen. Ja lapsi mielellään sitä nonia ottaakin, kun kaikki kutina pysyy poissa, samoin verivisvaa vuotava ihottuma.
| |
| | |
30.03.06, 15:34
|
#8 (linkki)
moi,
saimme apua aika nopeasti kun tutustuimme ja kokeilimme kirjan: syo oikein tyyppisi mukaan, ohjeitten mukaisesti. tyttareni (nyt 20v) on ollut rupinen lapsi 3v.asti, hanen kohdalla selvisi etta vehna on se pahin atooppisen ihottuman aiheuttaja. yllattavaa kun luimme kirjaa kuinka asiat loksahtivat paikoilleen: miksi kaurapuuro aiheutti pahaa oloa ym. Kirja kertoo veriryhmista ja selittaa miksi jokin ruoka-aine ei sovi ko.veriryhmille,siella on myos listattuna ruoka aineet hyodyllisiin ,neutraaleihin ja haitallisiin kaikille veriryhmille erikseen.Tyttareni on O+ ja kirja perusteelekin etta mm. vehna purkaa O-veriryhman omaa antihistamiinia ja siksi useimmin O-ryhmalaiset ovat attooppisia. itse kun lopetin juuston syonnin paasin kroonisesta nuhasta eroon (olen itse O+ myos). ystavani on ollut yli 10v. ajan vatsakipu-kroonikko ja mitaan ei ole tutkimuksissa loytynyt mutta nyt suostutteluni jalkeen hankin kokeili ko.kirjan ohjeita ja iloisena soitti ja kertoi etta vatsakivut olivat havinneet. kokemuksesta voimme suositella!!!
| |
| | |
30.03.06, 20:43
|
#9 (linkki)
http://www.helsinginsuolahuone.fi/sh_taustaa.html
Käyppä tuolla sivulla olisiko suolahuone hoidosta sinulle apua. Siis tuo paikka ei ole ainoa vaan yksi esimerkki että suolalla voi hoitaa mm. ihottumia. Viimeisessä Valituissa paloissa oli myös laaja artikkeli aiheesta.
| |
| | |
30.03.06, 20:59
|
#10 (linkki)
Omalla kohdallani veriryhmän mukainen ruokavalio ei toimi alkuunkaan.
| |
| | |
05.04.06, 19:14
|
#11 (linkki)
Itse sain apua pitkäaikaiseen atopiaani seuraavilla keinoilla:
Kotimaiset viljat pois.
Sokeri pois.
Maitotuotteista vain hapanmaitovalmisteita.
Selvästi allergiaa aiheuttavat ruuat pois: minulla ne ovat kala, muna, pähkinät, suklaa, sitrukset, pippurit, persilja, raaka porkkana,luumu. Allergiathan ovat aina erilaisia jokaisella.
Tein omatekoiset antioksidanttikuurin: kolme kertaa päivässä seuraava annos, 2 multitabsia, 2 cevitabsia, 2 bevitabsia. Kerran päivässä magnesium 350 mg sekä 1 tabl. D-vitam. Pari rkl Camelina-öljyä. Tutkin, että tällä annostuksella ei tule myrkytyksiä rasvaliukoisista vitamiineista. Ns. yliannostus toki tulee, jos ajatellaan suosituksia.
Lisäksi otan yhden Duactin, jos joudun ympäristöön, jossa altistun eläinpölyille.
Tällä kuurilla aukinainen, kipeä ihoni niskassa, kaulassa, silmäluomissa ja kämmenselissä alkoi parantua.
Nyt käytän ylläpitoannostuksena kerran päivässä 2 multitabs + 2 cevitabs. + 2 bevitabs. + 1 magnesium + 1 d-vitam + 2 rkl Camelina-öljyä.
Aivan ihmeellistä on, että kuuri on auttanut. Kokeilkaa omalla vastuulla.
| |
| | |
05.04.06, 21:23
|
#12 (linkki)
Mistä saa, en ole kuullutkaan.
| |
| | |
08.04.06, 07:58
|
#13 (linkki)
Moi. Itselläni atooppinen iho parani huomattavasti kun aloitin e-epa -kapselien käytön. Vaikka olen kalalle allerginen, on tuo kalaöljy-valmiste niin puhdistettu valkuaisesta, että en saa siitä ollenkaan oireita. Muita valmisteita en ole uskaltanut kokeilla.
| |
| | |
10.04.06, 21:12
|
#14 (linkki)
Riittävä määrä, huom! eläviä probiootteja päivittäin kohentaa kuntoa niin, ettei tarvitse enää välttää aineita, jotka ovat aiemmin aiheuttaneet allergiaoireita. Varmasti riittävän määrän, huom! eläviä maitohappobakteereja (probiootteja) saa ALL- in-1000- jogurtista.
| |
| | |
02.05.06, 14:25
|
#15 (linkki)
hei,
mulla helpotti vuosikausien ärsyttävä atopia kropassa minimoimalla ensin saippuan- sitten suihkunkäyttö. otin tosin kamalan kuumia suihkuja ja pitkiä sellaisia joka ilta. mutta nyt käyn vain 2krt viikossa koko suihkussa. tietty jos urheilen ja hikoan käyn suihkussa. mutta siis muina iltoina pesu bideessä ja lavuaarissa.
tulos: ihon rikkonaisuus ja haavoittuvuus hävisivät ja ihon yleiskunto parani. ihon oma rasva palasi, ei tarvitse enää rasvailla. ennen jalatkin vuotivat verta koska raavin hirveästi.
suihkuttomuus oli siis minun paras lääke 2 vuosilkymmenen kaameaan kuivaan atopiaan!
| |
| | |
02.05.06, 21:30
|
#16 (linkki)
www.freederm.com
Selaa sivun loppuun, sieltä löytyy paljon ennen ja jälkeen kuvia.
| |
| | |
04.05.06, 09:17
|
#17 (linkki)
Mielestäni kannattaa käydä vitamiini- ja hivenainehoitoihin perehtyneen lääkärin vastaanotolla. Verikokeilla selviää, mitä lisäravinteita tarvitsee. Nämä ovat niin yksilöllisiä asioita, ettei summassa kannata yrittää hoitaa. Omalla pojallani on helokki, sinkki, magnesium, seleeni, joiden annostusta lääkäri seuraa.
Huom! Kerran ostin vahingossa liian voimakasta seleeniä, onneksi meillä oli juuri läärärillä käynti lähiaikoina. Olin itsekin ihmetellyt kun lapsi alkoi näyttään normaalia keltaisemmalta, lääkärikin säikähti kun näki veriarvot. Onneksi ei ollut ehtinyt tapahtua vaurioita, hän ehti syödä niin lyhyen aikaa tätä väärää seleeniä. Oikea seleeni ostetaan yliopiston apteekista, tekevät siellä siitä erityisen pieniannoksista.
| |
| | |
04.05.06, 12:06
|
#18 (linkki)
Ystäväni atooppiseen ihoon löysimme avun yhteistyöllä. Volgansieniä välittävä nainen auttoi ja neuvoi. Sekoitimme normaaliin perusvartalovoiteeseen aluksi 1/3, nyttemmin 1/4 volgansieniteetä. Sillä rasvasin ystäväni todella pahan selän päivittäin ja viikon sisällä kutina katosi ja iho parani normaaliksi.
| |
| | |
09.09.11, 11:01
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | ihottuma
minulla on ollut atooppista ihottumaa n. pari vuotta käsissä. Kaikkea kokeilin, helokkikapseleita, cetiriziniä, kaikkea mahdollista. No kun mikään ei auttanut kävimme lääkärissä, lääkäri antoi vain reseptin ceridal-rasvaan. Puoli kuukautta käytin ceridal-rasvaa, ei tulosta. :( Kävin sitten jorvissa (äiti on siellä töissä) näytimme käsiäni yhdelle ihottuma-lääkärille ja liuotimme käsiäni kaliumpermanganaatti-liuoksessa n.5 min. Sen jälkeen hän laittoi sibicort-hauteet käsiini, luojan kiitos se on auttanut ihottumaa käsissäni. ELIKKÄS, KOKEILKAA TUOTA SIBICORT-HAUTEITA !
Ne auttoivat minua ihan hirveästi, ihottumaa ei enää edes melkein ole ! Lääkäri jorvissa sanoi että atoopikon on ihan turha syödä cetirizin-lääkkeitä, eivät hyödytä kutinaan mitenkään, väsyttävät vain. Toivottavasti ihottumanne paranevat näillä sibicort-hauteilla ! KOKEILKAA :))
| |
| | |
11.09.11, 11:17
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joonnzzu minulla on ollut atooppista ihottumaa n. pari vuotta käsissä. Kaikkea kokeilin, helokkikapseleita, cetiriziniä, kaikkea mahdollista. No kun mikään ei auttanut kävimme lääkärissä, lääkäri antoi vain reseptin ceridal-rasvaan. Puoli kuukautta käytin ceridal-rasvaa, ei tulosta. :( Kävin sitten jorvissa (äiti on siellä töissä) näytimme käsiäni yhdelle ihottuma-lääkärille ja liuotimme käsiäni kaliumpermanganaatti-liuoksessa n.5 min. Sen jälkeen hän laittoi sibicort-hauteet käsiini, luojan kiitos se on auttanut ihottumaa käsissäni. ELIKKÄS, KOKEILKAA TUOTA SIBICORT-HAUTEITA !
Ne auttoivat minua ihan hirveästi, ihottumaa ei enää edes melkein ole ! Lääkäri jorvissa sanoi että atoopikon on ihan turha syödä cetirizin-lääkkeitä, eivät hyödytä kutinaan mitenkään, väsyttävät vain. Toivottavasti ihottumanne paranevat näillä sibicort-hauteilla ! KOKEILKAA :)) |
Mistä saa SIBICORT-Hauteita, apteekista vai?
| |
| | |
14.10.11, 16:55
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | puhdistusta
Nokkosta teenä, kiehauta 2 min. kuivattuja, puoli min. tuoreita .Puhdistaa elimistön ja auttaa siten.
Myös yrtti uutteena löytyy.
| |
| | |
14.10.11, 17:51
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | homeopatia
Homeopatialla saatu atooppinen ihottuma hoidettua
Hankkiudu kunnon homeopaatin hoitoon - saat apua ikävään vaivaasi
| |
| | |
19.04.12, 20:36
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | järkevää kerrankin
Kerrankin joku täälä kiinnittää huomion ruokavalioon.Jättäkää se kortisonilla läträäminen. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lilja Itse sain apua pitkäaikaiseen atopiaani seuraavilla keinoilla:
Kotimaiset viljat pois.
Sokeri pois.
Maitotuotteista vain hapanmaitovalmisteita.
Selvästi allergiaa aiheuttavat ruuat pois: minulla ne ovat kala, muna, pähkinät, suklaa, sitrukset, pippurit, persilja, raaka porkkana,luumu. Allergiathan ovat aina erilaisia jokaisella.
Tein omatekoiset antioksidanttikuurin: kolme kertaa päivässä seuraava annos, 2 multitabsia, 2 cevitabsia, 2 bevitabsia. Kerran päivässä magnesium 350 mg sekä 1 tabl. D-vitam. Pari rkl Camelina-öljyä. Tutkin, että tällä annostuksella ei tule myrkytyksiä rasvaliukoisista vitamiineista. Ns. yliannostus toki tulee, jos ajatellaan suosituksia.
Lisäksi otan yhden Duactin, jos joudun ympäristöön, jossa altistun eläinpölyille.
Tällä kuurilla aukinainen, kipeä ihoni niskassa, kaulassa, silmäluomissa ja kämmenselissä alkoi parantua.
Nyt käytän ylläpitoannostuksena kerran päivässä 2 multitabs + 2 cevitabs. + 2 bevitabs. + 1 magnesium + 1 d-vitam + 2 rkl Camelina-öljyä.
Aivan ihmeellistä on, että kuuri on auttanut. Kokeilkaa omalla vastuulla. | | |
| | |
03.05.12, 15:17
|
#25 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2012
|
Ruokavaliolla on merkitystä, kunhan kykenee ankarasti sitä noudattamaan :/ Kai pitäis alkaa kasvissyöjäksi.
Ja kortisoni pidemmän päälle huonontaa itellä (vaikka hetkellisesti parantaa). Parempi on Protopic, joka ei ohenna ihoa. Mutta niin uusi, ettei siitä vielä tiedetä pidempiaikaisia vaikutuksia? Tietääkö joku tuosta?
| |
| | | | |