Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
28.03.06, 14:34   #1 (linkki)
mia
(Vierailija)

Näkö kuntoon

Mulla on likinäköä -2.5. Olen harkinnut leikkaukseen menoa tai sitten täytyy vaan kärvistellä rillien kanssa.

Onko kukaan saanut millään jumpalla, luontaistuotteilla tms saanut näköään paranemaan? Ja siis nimen omaan tällaista nuoruuden likinäköisyyttä, ei mitään ikääntymisestä johtuvaa.
  Vastaa viestiin
28.03.06, 15:23   #2 (linkki)
Miika
(Vierailija)

Re: Näkö kuntoon

Likinäkö on rakenteellinen virhe, jossa silmämuna on taittokykyyn nähden liian pitkä ja kuva muodostuu verkkokalvon eteen. Ei tällaisiin rakenteellisiin virheisiin ole valitettavasti mitään poppakonsteja. Vaan jotain hyvääkin. Likinäköiset voivat usein lukea ilman lukulaseja vanhanakin.
  Vastaa viestiin
28.03.06, 19:11   #3 (linkki)
mia
(Vierailija)

Mistä tämä rakenteellinen vika johtuu? Eikös kuitenkin ole niin, että jos lukee paljon, likinäkö lisääntyy. Joskus se myös korjaantuu itsekseen, ainakin osittain. Kai tähän jokin myös vaikuttaa...
  Vastaa viestiin
28.03.06, 19:13   #4 (linkki)
rillipää
(Vierailija)

Riippuu varmaan siitä, minkä tyyppisestä likinäköisyydestä on kyse. Lapsena alkanut on kai ""vakavampaa"", teini-iässä tapahtunut lievä näön huonontuminen taas liittyy jotenkin siihen, että silmän lihakset ei kehity tarpeeksi nopeasti (tms, en nyt muista tarkkaa selitystä, luin sen vuosia sitten jostain).
Teini-iässä alkanut likinäköisyys saattaa parantua itsestäänkin.

Mulla on tätä jälkimmäistä, ja aikoinaan innostuin kokeilemaan silmäjumppaa. Ihan simppeliä ylös-alas, yläkulmasta-alakulmaan, oikealta-vasemmalle. Näkö parani molemmissa silmissä 0,25. Sitten silmäjumppa vaan jäi, enkä ole sen koommin ""tosissaan"" aloittanut.. ehkä pitäis.

Jos tekee päätetyötä tai muuta silmiä rasittavaa, silmäjumpasta ei ainakaan ole mitään haittaa! :)
  Vastaa viestiin
28.03.06, 19:34   #5 (linkki)
näkemyksiä
(Vierailija)

silmälääkärin

- Likinäköisyyskin on selvästi lisääntynyt viimeisten vuosikymmenten aikana. Tällä voi olla tekemistä lukutottumusten kanssa. On myös olemassa väitteitä, joiden mukaan nykyaikainen ravinto saattaisi lisätä likinäköisyyttä.
Silmälääkäri Blomster kertoo eräästä likinäköisyyden syntymekanismiin liittyvästä uudesta teoriasta.

- Viime vuosisadan alussa likinäköisiä ihmisiä ei ollut juuri lainkaan. Heidän lukumääränsä on kuitenkin kasvanut kulovalkean tavoin sotien jälkeen. Amerikkalais-australialaisen teorian mukaan tähän liittyy olennaisesti ravitsemuksen muutos. Liian tärkkelyspitoisen ruoan epäillään lisäävän likinäköisyyttä. Tällainen ravinto nostaa verensokeria nopeasti, jolloin erittyy runsaasti insuliinia, joka on omiaan kasvattamaan elimistön kudoksia, esimerkiksi silmämunaa, jonka pituuden kasvu aiheuttaa likinäköisyyttä. Teoriaa on tukemassa muun muassa tieto siitä, että eräällä Tyynen valtameren saarella asuvia nuoria ei vaivaa lainkaan likinäköisyys, koska heidän ruokavalionsa käsittää etupäässä kalaa, hedelmiä ja vihanneksia.
Antioksidantit auttavat

Vastaa viestiin
31.03.06, 12:19   #6 (linkki)
esa
(Vierailija)

Re: silmälääkärin

Rupea syömään paljon mustikoita tai Visio Balance luontaistuote kapseleita sekä Strix mustikka kapseleita jos mustikoita ei ole.
Noissa molemmissa kapseleissa on juuri näkökykyä ylläpitäviä tehokkaita luonnon tuotteita.
Kiinalainen silmävoimistelu joka edellä mainiittiin on kans todella tehokas hierontoineen.
  Vastaa viestiin
04.04.06, 16:22   #7 (linkki)
Kyllä
(Vierailija)

Vaan ei

No likinäköön ei ole kokemusta mutta ihan normaaliin ikänäön heikkenemiseen on valtavan hyvät kokemukset. Nimittäin antioksidantit + NONimenu.
Minulla pysähtyi ikänäön heikkeneminen siihen kun aloin käyttää nonimehua antioksidanttien kanssa. Ja siinä se pysähdyksissä on ollut 8 vuotta, tai oikeastaan vähän parempikin, kuin aiempina vuosina ennen nonin aloittamista.
  Vastaa viestiin
06.04.06, 11:34   #8 (linkki)
Mustikka+noni
(Vierailija)

Re: Vaan ei

Meillä syödään mustikoita melkein litra päivässä, 05-1 litra henkee kohti, ja nonia. Ei parempaa näön hoitomuotoa olekkaan.
  Vastaa viestiin
01.03.09, 19:13   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2009
onko mulla huöno näkö

oikea 0,4 vasen 0,4 yhteisnäkö 0,5 eli ooon 15 kuinka huono näkö toi on
  Vastaa viestiin
04.03.09, 10:50   #10 (linkki)
likinäkö
(Vierailija)

Sähän näet vielä hyvin ilman silmälaseja. Sulla on kai plusnäkö, kun et ole laittanut miinuksia noiden lukujen eteen.. eli sä näet hyvin kauaksi, mut vähän huonommin lukea. Mutta sulla toi on niin pientä vielä, että varmaan ei haittaa lukemistakaan?
Esimerkiksi mulla on likinäköisyys eli miinusnäkö ja mulla on noi arvot
-13 ja -15 eli jo tosi huono näkö, en näe selvästi ilman laseja kuin noin 10-15 cm päähän, lukea voin siis vielä ilman laseja melkein nenä kirjassa. Tuon senttimäärän jälkeen näen esim. kuin epätarkalla kameran linssillä katsoen.
  Vastaa viestiin