Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.04.06, 11:07   #1 (linkki)
maire
(Vierailija)

intiaanisokeri ja ruususuola

Onkos täällä näiden käyttäjia ja mitä mieltä ko tuotteista?
Itse ostin vasta intiaanisokeria mutten ole vielä juurikaan testaillut. Senhän pitäisi ainakin olla aika hivenaine rikasta.
  Vastaa viestiin

08.04.06, 13:07   #2 (linkki)
ankka
(Vierailija)

Re: intiaanisokeri ja ruususuola

Mulla on sitä käytössä. Muista laittaa sellaiseen astiaan ettei se saa ilmaa sillä se kovettuu helposti. Maku on hiukan erilainen kuin puhdistetussa sokerissa. Meillä nuoriso ei välitä moisesta mutta terveyden kannalta sen pitäisi olla kivennäisaine yms. rikkaampaa .
http://www.cc.jyu.fi/~hepatomo/intiaanisokeri/sisaltaa.html
Käyppä tuolla katsomassa vertailevaa tutkimusta mitä eroa on valkoisella sokerilla ja intiaanisokerilla.
  Vastaa viestiin
08.04.06, 13:32   #3 (linkki)
kumpaa
(Vierailija)

Kumpaakos se tämä intiaanisokeri on, täysruokosokeria vaiko raakaruokosokeria ?
  Vastaa viestiin
09.04.06, 19:40   #4 (linkki)
Skorppari5
(Vierailija)

Itseltäni leikattiin viime kesänä oikea silmä kun verkkokalvo putosialas.
Tänä kevänä kävin meedion luona ja tapasi edesmenneen mummuni.
Hän kertoi että miksi mun verkkokalvo putosi, sanoi että valkoinen sokeri ja suola ovat myrkkyä, (jos halutt pitää toisen silmäsi lopeta valkoisen sokerin käyttö) hän kertoi.
Nyt olen käyttänyt 2,5 kk Intiaani ja ruokosokeria sekä ruususuolaa.
Mutta ei ne enää näköä paranna mutta jos ei huonontaisikaan.

T: Skorppari5
  Vastaa viestiin
11.04.06, 14:03   #5 (linkki)
terveempi elämä
(Vierailija)

Kysyit kumpaa on intiaanisokeri täysruoko vai raakaruokosokeria? Minäpä vastaan, se on TÄYSRUOKOSOKERIA. Se sisältääpi yli 60 hivenaine ja vitamiini sekä erilaisia mineraaleja. Lisätietoja saapi maahantuojan eli Masajo ab:n kotisivuilta ja minäkin voin tarvitt. antaa niitä. Myös ruususuolasta on samoil sivuil vankkaa tietoa. Olen itse käyttänyt molempia tuotteita jo kohta 3 v. Enkä suurin surminkaan vaihtais niitä enää valkoisiin myrkkyihin. Se hyvä asia täs on, et kuka tahansa voi tilata näitä tuotteita maahantuojalta suoraan, vain postimaksu on aika huikea.Voin antaa vinkin, tilatkaa kimpassa p-maksuis säästää.

Minä itsekin välitän näitä kumpaakin eteenpäin ja maahantuoja on käyny kouluttamassa minuakin. Hän tulee edelleenkin kertomaan vaikka kerää ryhmän ja silloin se ainakin onnistuupi.
Meillä täällä Oulun seudulla ainakin, inkkarisokerista on tullut hittituote, jona meidän Kotikaupungissa ilmestyvä sanomalehti-Kalevan sivulla oleva juttu ilmoitti.

Aloitan tässä juuri merkkipäivien leipomukset ja milläs muulla sokerilla leivon kuin INKKARILLA , myös täytekakuista puhumattakaan sekä aivan hurmaava inkkarisokeri jätski!!

Minulta todellakin voi kysyä neuvoja ihan mitä vain tähän asiaan liittyvää. Ei muuta kuin kokeilemaan. Paitsi, että Ruususuolaa ei nyt saa tilaamalla ainakaan, ellei jossain luontaistuotekaupas sattuis oleen jäljel. Sieltä mistä tätä suolaa tuotetaan, siellä jatkuu rankkasateet edelleen tiet ovat sökönä ja menee kuulemma ainakin touko-kesäkuun vaihteeseen.
  Vastaa viestiin
11.04.06, 15:06   #6 (linkki)
Hamali
(Vierailija)

Ruususuolan käytössä on huomiotava, että se ei sisällä jodia, joten jodin saanti pitää sitten turvata muutoin. Ja on myös muistettava, että intiaanisokeri on myös sokeria ja sokerin runsaalla käytöllä on omat varjopuolensa.
  Vastaa viestiin
11.04.06, 17:29   #7 (linkki)
huolestunut jodista
(Vierailija)

Minä käytän vähäisiä määriä ruususuolaa, mutta olen todella huolestunut jodin saannista, koska sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Siihen on jodi tarpeellista. Mitä suosittelet jodin saannin turvaamiseksi, jos käyttää ruususuolaa.
  Vastaa viestiin
11.04.06, 19:33   #8 (linkki)
terveempi elämä
(Vierailija)

Siihen varmuudella osaa vastata Maahantuojan Masajo ab:n Matti Kuosmanen. Kannattaa kysyä oitis häneltä!
  Vastaa viestiin
12.04.06, 08:01   #9 (linkki)
maire
(Vierailija)

No kuules terve elämä!
Mistäs sitä vois ostaa täällä oulussa?KAi joku kauppa myy?
Itse ostin ekan sokeripussini inspis messuilta.
  Vastaa viestiin
13.04.06, 10:47   #10 (linkki)
?
(Vierailija)

Oulussa myy ainakin luontaistuotekaupat Raksilan Prismassa ja Galleriassa.
  Vastaa viestiin
13.04.06, 11:50   #11 (linkki)
Ei makean ystävä
(Vierailija)

Sen vähäisen määrän, mitä nyt yleensä sokeria johonkin laitan niin käytän pelkästään intiaanisokeria tai hunajaa.
Kyllä kaikki tietää, että sokeri on aina sokeria, mutta joissakin tapauksessa intiaanisokeri tai hunaja on parempaa, kuin puhdistettu sokeri.

Uskoisin myös, että jodin saanti on turvattu, jos ei ihan kaikkia ruokia tee itse. Ihminen ei tarvitse kun 1g. suolaa/pv, mutta saa sitä valmiiden elintarvikkeiden mukana jopa 7g./pv.
Uskoakseni teollisuus käyttää jodioitua suolaa ja sitä kautta sitä saa myös ihmiset.
Tietysti jos leipoo kaiken leivän itse, tekee itse juustot kaiken ruoan mitä syö, niin silloin täytyy saada jodi vaikka spiruliina-levästä, en muista onko sitä puristeina, mutta luontaistuote kaupoista voi kysyä.
Fineli on oikein hyvä tietolähde sille, mitä elintarvikkeet sisältää.
Samoin google on hyvä linkki etsiä tietoa.
Eihän kaikki tieto ole netissäkään oikeaa, mutta Suomalaisiin tietolähteisiin luotan.

Minulla ainakin 4:n kilon paketti intiaanisokeria kestää melkein vuoden ja suolapaketti vaikka on paljon pienempi, niin yhtä kauan. En sitten tiedä olenko käyttänyt sitä liikaa, mutta ainakin sokeriarvot ihan normaalit.

Vastaa viestiin
11.02.10, 19:22   #12 (linkki)
Ruusunen
(Vierailija)

Entäs ekologisuusaste?

Teolliset ruoan valmistajat käyttävät joditonta suolaa, sillä se on halvempaa kuin jodioitu. Suomalaiset saavat pääosan tarvitsemastaan jodista maidosta (lehmät saavat jodia rehusta ja se siirtyy maitoon), viljavalmisteista ja lihasta. Jodioitua suolaa tarvitaan vain vähän, tai ei ollenkaan. Näin sanoi ravitsemusterapeutti.

Ruususuolan ekologisuus mietityttää...
  Vastaa viestiin
18.06.10, 13:10   #13 (linkki)
Teme
(Vierailija)

Jodi ja ruususuola

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut jodista Näytä viesti
Minä käytän vähäisiä määriä ruususuolaa, mutta olen todella huolestunut jodin saannista, koska sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Siihen on jodi tarpeellista. Mitä suosittelet jodin saannin turvaamiseksi, jos käyttää ruususuolaa.

Kyllä mun ruususuola tuotesisällössä mainitaan JODI.
  Vastaa viestiin
20.06.10, 09:20   #14 (linkki)
hyvät arvot
(Vierailija)

Onhan tuota jodia nyt lähes missä ruuassa, joten ei sitä suolasta tartte saada.

Fineli : Eniten ja vähiten sisältävät elintarvikkeet

Kilpirauhasen vajaatoiminta on sairaus ja siihen auttaa lääke.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 00:48   #15 (linkki)
Nolo
(Vierailija)

Nostan tätä ketjua koska koen tämän (jodin-puutteen ja sen seuraukset) tärkeäksi aiheeksi...

Itse olen käyttänyt pelkkää ruususuolaa jo pitkään, vasta nyt kun etsin selitystä koville (reuman kaltaisille) kivuilleni, tajusin etten saa jodia mistään ja nämä järkyttävät kivut saattavat johtua siitä...
  Vastaa viestiin
20.01.12, 13:10   #16 (linkki)

Käyttäjän blueQ avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
Himalajan suola sisältää myös jodia.

Itse syön paljon merikalaa ja käytän myös jonkin verran merisuolaa, esim. perunoiden keitinvedessä, joten jodia saan monista lähteistä.
  Vastaa viestiin
21.01.12, 21:52   #17 (linkki)
suolaisa
(Vierailija)

Minä sekotan ruususuolaa ja tavan jodisuolaa noin fifty- fifty, koska todellakin tahdonn saada myös sen jodin, niin ja kolmanneksi laitan vielä joukkoon hienonnettua merisuolaa.
  Vastaa viestiin
25.01.12, 15:03   #18 (linkki)
Turkanen
(Vierailija)

Vähän jodista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suolaisa Näytä viesti
Minä sekotan ruususuolaa ja tavan jodisuolaa noin fifty- fifty, koska todellakin tahdonn saada myös sen jodin, niin ja kolmanneksi laitan vielä joukkoon hienonnettua merisuolaa.

Jodia kannattaa tilata vaikka iHerbistä (nestemäisenä), sillä suomalaisilla on useimmilla jodin puutetta ja jos käyttää merisuolaa tai ruususuolaa, niin jodia ei saa kunnolla mistään. Jodin liikasaanti on harvinaista, saisi sitten vedellä ihan purkista kaksin käsin. Pelkkä jodioidun suolankaan käyttö ei välttämättä riitä.

Varsinkin keski-ikäiset naiset ovat jodin puutteessa ja heille kehittyy kilpirauhasen vajaatoimintaa. Suosituin lääke tyroksiini sisältää vain yhtä kilpirauhashormonia, joten se ei auta kaikille kaikkiin oireisiin. Muitakin lääkkeitä on, mutta tyroksiini on halpaa.

Paras olisi turvata se oma tuotanto.
  Vastaa viestiin
Eilen, 09:50   #19 (linkki)
Maukkaat keksit
(Vierailija)

Video, miten intiaanisokeri-spelttikeksit tehdään

Jopa Valiolla tiedetään, miten maukasta on leipoa intiaanisokerilla.
Katsopa:
Valio Kotiruoka Live: Olga Temosen kokkikoulu - YouTube
  Vastaa viestiin
Eilen, 13:48   #20 (linkki)
lakkasi maistumasta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maukkaat keksit Näytä viesti
Jopa Valiolla tiedetään, miten maukasta on leipoa intiaanisokerilla.
Jotenkin toi videolla näkyvä isomahainen kaveri vei halun napottaa keksejä. Sama efekti kuin Jutilalla grillaamiseen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku