Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä juotte? Hei! Onkohan vihreillä teillä (mahdoinko muuttaa oikein monikkoon...) paljon eroja eri merkkien välillä? Onkohan marketista saatava vihreä tee yhtä ""hyvää"" kuin joku erikoistee luontaistuotekaupasta? Vaihteleeko maut paljonkin eri merkkien välillä? Itse olen juonut sellaisessa tummanvihreässä peltipurnukassa irtolehtenä olevaa China green teetä, mutta sen maku on kyllä aika kamala. Vihreästä teestä tietävät saisivat kernaasti antaa vinkkejä, maistelisin mielellään muutakin kuin tuota mainitsemaani teetä. |
Pure Green Tea - Twinings of London on hyvä ja neutraalin makuinen vihreä tee, jota saa kaikista kaupoista pussiteenä. Itse laitan pussin juuri kiehahtaneeseen veteen ja pidän noin 10 minuuttia, että tee on juotavan lämmistä. Tehoaineita irtoaa paljon enemmän kun teevesi on kuumaa ja liotusaika pitkä. Tehoaineet häviävät tutkimusten mukaan vasta puolen tunnin liotuksen jälkeen. Kylmennyt tee maistuu muutenkin tupakantumppivedeltä. Tee tulee juoda ilman maitoa, joka blokkaa tehoaineita. Mielummin ilman sokeria, tosin hunajaa voi laittaa joukkoon, samoin sitruunaa.