| |  | | |
31.07.06, 22:41
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | kirkasvalolamppu
olisin kiinnostunut hankkimaan itselleni kirkasvalolampun. onko aina ostettava sellainen laite, vai löytyykö tavallisista hehku-tms. lapuista kirkasvalolamppua vastaavaa valonsävyä? opiskelijana minulla ei ole varaa ostaaa kalliita kirkasvalolaitteita. muita ideoita?
| |
| | |
02.08.06, 10:11
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Re: kirkasvalolamppu
Ebay:ta tarkkailemaan. Sieltä voit löytää edullisemmin. En ole kuullut että ns. halpisversiota olisi?
| |
| | |
02.08.06, 13:00
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: kirkasvalolamppu Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja talvea varten olisin kiinnostunut hankkimaan itselleni kirkasvalolampun. onko aina ostettava sellainen laite, vai löytyykö tavallisista hehku-tms. lapuista kirkasvalolamppua vastaavaa valonsävyä? opiskelijana minulla ei ole varaa ostaaa kalliita kirkasvalolaitteita. muita ideoita? | Mihin tarkoitukseen ajattelit sitä tarvita ? | |
| | |
02.08.06, 13:17
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: kirkasvalolamppu
Itse olen kokeillut omia viritelmiä, mutta eivät ole toimineet oikein hyvin ja tulee niilekin hintaa. Löysin sitten kesäkuussa Euromarketista 60 %:n alennuksella hyvän lampun. Eli nyt kesäaikana kannattaisi kytätä tarjouksia,
| |
| | |
09.08.06, 01:52
|
#5 (linkki)
Mihin tarvitset kirkasvalolamppua?
Omatoiminen itsensä sillä hoitaminen sillä kun saattaa olla jopa haitallista.
( psykiatrini sanoi senb sotkevan normaalin hormoonitoiminnan ja seurauksena saattaa olla jopa masennuksen kaltainen tila juuri keväällä kun on luonnostaan kirkasta ja kaunista)
Sinuna varoisin. | |
| | |
09.08.06, 10:47
|
#6 (linkki)
Olen aika lailla epäileva koko kirkasvalolamppuja kohtaan. On se mullakin, mutta olen sen todennut olevan höpö höpö ostos.
Vaihdappa ainakin oleskelu ja työskentelylamppusi päivänvalolamppuihin, ota C-vitamiinia 1000 mg päivässä, vaihda tummat sävyt vaaleiksi, rupee mielikin piristymään ja vaihda ravinnostasi nopeat hiilihydraatit hitaisiin hiilihydraatteihin. Kyllä elämä muuttuu totaalisesti.
| |
| | |
09.08.06, 15:43
|
#7 (linkki)
Silläkin on jo merkitystä mielialaan, jos kämppä on valaisultaan liian "hämärä"
Mulla auttoi talven pimeän aiheuttamaan "ahdistukseen" (edullinen) kattoon asennettava loisteputkilamppu, jollainen pistettiin keittiöön, eteiseen ja olkkariin. Ei maksanutkaan paljoa, ostin Bauhausista.
| |
| | |
19.09.06, 14:18
|
#8 (linkki)
Olen saanut avun kaamosajan pimeyteen kirkasvalolampusta.
Se täytyy tajuta laittaa komeron kätköön keväällä luonnonvalon lisääntyessä, muuten joutuu valvomaan yönsä ja se ei suinkaan ole valohoidon tarkoitus.
Ilman valoa nukkuisin lokakuusta helmikuulle kuin karhu.
| |
| | |
30.09.06, 11:30
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Kunnollinen yleisvalaistus
Ensimäinen ehto on, että yleisvalaistus on RIITTÄVÄ, ja päivänvalolampuin varustettu.
Muut muutoksen sen tueksi, varmasti pirteyttä löytyy.
| |
| | |
12.10.06, 15:11
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuulehan uusi. Emme ole kaikki samanlaisia.
Joillekin saattaa kirkasvalista olla apua, toisille sitten taas ei.
Kokeilu sen vasta paljastaa, miten juttu toimii.
| |
| | |
01.11.06, 11:38
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Joku tiesi kertoa Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja talvea varten olisin kiinnostunut hankkimaan itselleni kirkasvalolampun. onko aina ostettava sellainen laite, vai löytyykö tavallisista hehku-tms. lapuista kirkasvalolamppua vastaavaa valonsävyä? opiskelijana minulla ei ole varaa ostaaa kalliita kirkasvalolaitteita. muita ideoita? | Laitoin itselleni muistiin jonkun toisen vastaukset samasta asiasta jostain toisesta keskustelupalstasta:
Tee itse: Loisteputkivalaisimet ja niihin päivänvalo loisteputket (SkyWhite 880). Loisteputki valaisimet maksoi 30 euroa kappale plus 5 euroa per putki.
Osta lamppu: EBAY.de nettisivut: Hae Elta + lampen, alle 60 Eur +postitus 17 Eur.
Maksat tilisiirolla tai paypal:n kautta visalla. Tämän kirjoittajan mukaan tuotteet hyviä ja maksutavat ovat molemmat olleet turvallisia. | |
| | |
02.11.06, 09:21
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Mulle toimii. Kuulehan uusi. Emme ole kaikki samanlaisia.
Joillekin saattaa kirkasvalista olla apua, toisille sitten taas ei.
Kokeilu sen vasta paljastaa, miten juttu toimii. | Kuulehan, suosittelen tutustumaan asioihin. Päivänvalolamppu ja puhumasi kirkasvalo ovat täysin eri asioita. Jos et päivänvaloa siedä, miten selviät keväästä syksyyn ? | |
| | |
02.11.06, 13:58
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Tarpeellinen vai tarpeeton
Olen itse kärsinyt pimeyden tuomasta mielialan laskusta. En ole kokeillut kirkasvalohoitoa, mutta toki uskon siitä olevan hyötyä saman ongelman kanssa painiville. Valonhan sanotaan vaikuttavan aivojen käpylisäkkeeseen ja parantavan näin mielialaa.
Ulkoilu ja terveellinen, monipuolinen ravitsemus auttavat myös varmasti. Olisi hyvä kuunnella itseään ja sitä, mitä oma elimistö sanoo. Eläinten aktiivisuus laskee pimeyden myötä (päiväeläimet); näin ehkä tulisi olla ihmiselläkin. Se on luonnollista!
| |
| | |
03.11.06, 08:18
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | keväästä syksyyn
Mikä on päivänvalolamppu? Olen aina pitänyt kaikkia sähkölamppuja samanlaisina.
Tarvitseeko talveksi vaihtaa lamput, niin kuin vaihdetaan autoihinkin talvirenkaat?
| |
| | |
03.11.06, 09:48
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Talvi Mikä on päivänvalolamppu? Olen aina pitänyt kaikkia sähkölamppuja samanlaisina.
Tarvitseeko talveksi vaihtaa lamput, niin kuin vaihdetaan autoihinkin talvirenkaat? | Ei vaan käytä aina kunnon lamppuja. Kun kerran vaihdat lamppusi päivänvalolamppuihin, ne kestävät jos kunnon lamput ostat, vuosikausia. Yks tuttava ihmetteli, et hänen keittiössä on ollu päivänvaloputket 5-6 vuotta, että eikö ne ollenkaan pala loppuun. Vaikka ne olivat kallit hankintahinnaltaan, mutta kestossa ne tuovat hinnan moninkertaisena takaisin.
Todella lamppuja on monenmoisia, on sinertäviä, kellertäviä, joissa on erittäin rasittavaa olla, saatikka sit lukea. Teeppä koe, et laita täysin erilaisia lamppuja, ja pahvi väliin, ja kokeile samaa tekstiä lukea jokaisen lampun alla, huomaat, miten valtaisa ero niiden antamalla valolla on lukuselvyyteen.
Ei kannata niita halpoja rihkamalamppuja ostaa, niissä ei oo kunnon valoa. | |
| | |
13.01.07, 23:37
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Löysin tuossa tämmöisen sivun jossa on kivasti tietoa kirkasvalolampuista http://www.kirkasvalolamppu.info/
| |
| | |
21.01.07, 17:55
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | kirkasvalolamppu
Kuulehan, suosittelen tutustumaan asioihin. Päivänvalolamppu ja puhumasi kirkasvalo ovat täysin eri asioita. Jos et päivänvaloa siedä, miten selviät keväästä syksyyn ?
Haluisin kristallikruunuun päviänvalolamput ja kysyin Prismasta, eikä ollut. Kuitenkin muistelisin,että joskus olisi ollut. Mistä kannattasi kysellä?
| |
| | |
24.01.07, 17:05
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Vastaus uudelle
Kukahan tässä nyt on sanonut, että ei siedä päivänvaloa, en minä ainakaan.
Tarkalleen sanoin, että kaikki ei sovi kaikille.
Tiedän myös, että päivänvalo- ja kirkasvalolamppu on eri asia.
Itselleni on kirkasvalo tuonut virkeyttä talveen jo monta vuotta.
Päivänvalolamppu tuo valoa viherkasveilleni.
Opettele ymmärtämään lukemasi!
Aurinkoisin terveisin: mulle toimii
| |
| | |
04.11.09, 12:38
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Keväästä syksyyn Kuulehan, suosittelen tutustumaan asioihin. Päivänvalolamppu ja puhumasi kirkasvalo ovat täysin eri asioita. Jos et päivänvaloa siedä, miten selviät keväästä syksyyn ? | Kirkasvalolamppu on luksimäärältään tehokkaampi päivänvaloloisteputki, eli kyllä ne hyvin pitkälti samoja "asioita" ovat. Eli päivänvaloputkia kämppään joka lamppuun + muutama ekstra valaisin talveksi ja todennäköisesti päästään samaan luksimäärään, kuin yhdellä kirkasvalolampulla.
| |
| | |
04.11.09, 17:26
|
#20 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007 Sijainti: Pk-seutu
|
Minä voin lämpimästi suositella kirkasvalolamppua kaamosmasennuksesta ja väsymyksestä kärsiville. Minulla lamppu on ollut jo monta syksyä, ja eron huomaa. Töissä on pirteämpi, aamuisin saattoi aiemmin mennä parikin tuntia ennenkuin tokkurainen olo hälveni. Kahvittelen aamulla puolisen tuntia lampun katveessa joka arkiaamu.
Lampun voi viedä myös työpöydälle, jos kotona ei aamukiireessä ole aikaa :)
| |
| | |
15.02.10, 22:11
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Philips goLITE BLU & Innosolin kirkasvalot
Philipsiltä on tullut uutuus, goLITE BLU-malli. Se ei ole "normaalien" kirkasvalolamppujen tyylinen, vaan valo on täysin sinistä. Monet tutkimukset ilmeisesti väittävät, että juuri sininen valo ajastaa biologista kelloa ja virkistää.
Itseäni tuo houkuttelee sen takia, että sen koko on todella paljon pienempi kuin perinteisempien mallien. Sijoittelu ja liikuttelu olisi helpompaa.
Mutta onko teho/vaikutus yhtä hyvä kuin perinteisillä malleilla ja onko sininen valo häiritsevä? En löytänyt tästä tuotteesta mistään käytännön kokemuksia, löytyykö niitä täältä?
Ja samalla tiedustelen kokemuksia Innosolin kirkasvalotuotteista. Ne tuntuvat muotoilultaan (varsinkin Aurora ja Origo) huomattavasti mielyttävämmiltä kuin esim. Philipsin tuotteet. Kokemuksia?
| |
| | |
26.09.10, 05:33
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Unohda normilamppu Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja talvea varten olisin kiinnostunut hankkimaan itselleni kirkasvalolampun. onko aina ostettava sellainen laite, vai löytyykö tavallisista hehku-tms. lapuista kirkasvalolamppua vastaavaa valonsävyä? opiskelijana minulla ei ole varaa ostaaa kalliita kirkasvalolaitteita. muita ideoita? |
...ja koeta Valkeen led-valoja. Itselläni lähti mussuttamisentarve talvella niillä, ja piristyin melkoisesti, vaikka minulla jo Philipsin normivalo olikin.
| |
| | |
23.10.10, 07:46
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Kirkasvalokuuloke vs normilamppu Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna K ...ja koeta Valkeen led-valoja. Itselläni lähti mussuttamisentarve talvella niillä, ja piristyin melkoisesti, vaikka minulla jo Philipsin normivalo olikin. | Kävin hakemassa Yliopiston Apteekista omani kun en päässyt mukaan testiryhmään ( Valkee Ihmiskoe) ja täytyy sanoa että VAIKUTTAA ainakin minulle. Vähän epäergonomiset noi korvanapit mutta voittaa normilampun vieressä istumisen (30-60 min ollakseen tehokas) ja ainakin minulla tehoaa paremmin.
| |
| | |
23.11.10, 11:14
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | kirkasvalolamppu Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luonnollisesti Olen aika lailla epäileva koko kirkasvalolamppuja kohtaan. On se mullakin, mutta olen sen todennut olevan höpö höpö ostos.
Vaihdappa ainakin oleskelu ja työskentelylamppusi päivänvalolamppuihin, ota C-vitamiinia 1000 mg päivässä, vaihda tummat sävyt vaaleiksi, rupee mielikin piristymään ja vaihda ravinnostasi nopeat hiilihydraatit hitaisiin hiilihydraatteihin. Kyllä elämä muuttuu totaalisesti. | Haluaisitko päästä eroon sinulla turhasta lampusta?Voisin ostaa sen sinulta, jos jaksat pakata postiin tai hakea, jos asut Hgissä tai Lapissa.Minulla on kakkoskodissa pöytälamppu, josta minulla on oikein hyviä kokemuksia 5 vuoden ajalta. Nyt tarvitsisin peruskotiinkin.
| |
| | | | |