Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.09.06, 20:29   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Kolesteroli alas

Minulla on hieman koholla oleva kolesteroli, jota olen yrittänyt saada alas punariisillä, E-Epalla ja karnosiinilla. Eivät ole kuitenkaan vaikuttaneet alentavasti, päinvastoin kolesteroli on noussut 5,5:stä 6,2:een. Olen syönyt näitä vaihtoehtojuttuja kohta 4 kuukautta, joten kyllä niiden olisi pitänyt siinä ajassa auttaa, mutta ei. Täytynee ryhtyä syömään lääkkeitä.
  Vastaa viestiin

07.09.06, 15:30   #2 (linkki)
Suhde
(Vierailija)

Re: Kolesteroli alas

Ei se yksin kolesterloarvo, vaan niiden keskinäinen suhde on se, joka kertoo, missä on Sinulle se rajapyykin paikka.
  Vastaa viestiin
07.09.06, 21:32   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006

HDL on 1.42, LDL 3.86 ja Trigly 3.63. Varsinkin tuo Trigly on mielestäni liian korkea.
  Vastaa viestiin
07.09.06, 22:22   #4 (linkki)
cxzx
(Vierailija)

Viitearvoja: HDL >1, LDL <3, trigly <2.
  Vastaa viestiin
07.09.06, 22:29   #5 (linkki)
Neitsytöljyt
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hamali
HDL on 1.42, LDL 3.86 ja Trigly 3.63. Varsinkin tuo Trigly on mielestäni liian korkea.
Otahan käyttöön kylmäpuristetut neitsytöljyt, ja lopeta kaikenlaiset rasvajalosteet. Paranevat verisuonien kimmoisuus samalla, ja rasvat putsaantuu verisuonistosta pois. Ja sit näitä öljyjä todella käytetään eikä tiputeta. Minä lorautan niin että syönnin päälle saan koukkaista oikeen lusikalla lautasen pohjalta öljyä.

Nyt en ole vähään aikaan käynyt mittauttamassa, mut viimeksi kun se tehtiin, lääkäri hämmästeli, miten ihmeellä minulla voi olla hyviä kolesteroleja näin paljon ettei suomalaisilla tällaista suhdetta ole tavannut. Mut eihän suomalaiset öljyjä osaakkaan käyttää.. Minä olen niitä käyttänyt aivan pikkulapsesta saakka kiinteiden rasvojen tilalla. Sitten kun lääkäri kuuli öljynkäyttökulttuurin, totesi, et nyt minä ymmärrän, että Sinulla on näin hyvä suhde näillä kolesteroleilla.
  Vastaa viestiin
11.09.06, 19:34   #6 (linkki)
vinkkaaja
(Vierailija)

Kuulin tällaisen vinkin luontaisterapeutilta. Ruokalusikallinen hyvälaatuista öljyä aamulla tyhjään vatsaan. 15 minuuttiin ei saa syödä sen jälkeen. Selittyi jotenkin sappeen, että kolesteroli poistuu elimistöstä sillä elimistö ei tällaisen rasvashokin jälkeen pidä kynsin hampain kiinni siitä. Muutoin kolesteroli jää kiertämään elimistöön. En muista ihan tarkkaan tätä selitystä.
  Vastaa viestiin
12.09.06, 07:07   #7 (linkki)
kun muitakin on
(Vierailija)

Otahan käyttöön kylmäpuristetut neitsytöljyt- - - -Puhutaanko nyt oliiviöljystä?
  Vastaa viestiin
12.09.06, 17:49   #8 (linkki)
suosittelen
(Vierailija)

Suosittelen käyttämään 1-2 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä päivässä!

Vältä myös juustoa (käytä vain rasvattomiaaitotuotteita) ja kaikkea sellaista missä on kovetettua tai osittain kovetetttua kasvisrasvaa (lue tuoteselosteet)
  Vastaa viestiin
12.09.06, 20:02   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/1999

Itse otan ruokalusikallisen maissiöljyä aamuisin tyhjään vatsaan. Ei ole kova vatsa enään.
  Vastaa viestiin
13.09.06, 07:25   #10 (linkki)
kysymysmerkkinä?
(Vierailija)

Öljyt ovat 100 prosenttista rasvaa, eikö teille runsaasti öljyä käyttävillä ole paino-ongelmia. Mikä voisi olla kohtuullinen määrä öljyn käytössä, nyt käytän öljyä n. yhden ruokalusikallisen päivässä. Rasvainen kala on ruokavaliossani pari-kolme kertaa viikossa. Kevyt levitteitä käytän jonkin verran, niistä olisi kai hyvä luopua, vaan pitääkö sitten siirtyä voikatteeseen leivällä.
  Vastaa viestiin
13.09.06, 09:17   #11 (linkki)
triglyt
(Vierailija)

Triglyjäjä voit alentaa myös välttämällä sokeria ja alkoholia ja vaaleaa leipää ja riisiä. Käytä vain täysjyvätuotteita.
  Vastaa viestiin
13.09.06, 13:18   #12 (linkki)
Laihduttavat
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymysmerkkinä?
Öljyt ovat 100 prosenttista rasvaa, eikö teille runsaasti öljyä käyttävillä ole paino-ongelmia. Mikä voisi olla kohtuullinen määrä öljyn käytössä, nyt käytän öljyä n. yhden ruokalusikallisen päivässä. Rasvainen kala on ruokavaliossani pari-kolme kertaa viikossa. Kevyt levitteitä käytän jonkin verran, niistä olisi kai hyvä luopua, vaan pitääkö sitten siirtyä voikatteeseen leivällä.
Laadukkaat hyvät öljyt laihduttavat. Ei niillä ole mitään lihomisen kanssa tekemistä. Noilla levitteillä te lihotatte itsenne. Monet laihduttavat nimeenomaan öljyjen kanssa itseään. Mutta niiden öljyjen on toldella oltava laadullisesti hyviä kylmpärustettuja öljyjä.
Rasva ja rasva ovat eri asioita.

Vastaa viestiin
15.01.07, 10:06   #13 (linkki)
pumpum
(Vierailija)

cholexit

Mulla on kokonaiskolesteroli 5,5 ja kokeeksi testaan Cholexit-tabletteja jos niillä olis vaikutusta alentamaan. Kolesterolin muut arvot ovat hyviä mutta ei noista tabuista kait haittaakaan ole. Onko joku käyttänyt ja testannut onko vaikutusta? Noita saa siis apteekista.
  Vastaa viestiin
15.01.07, 12:15   #14 (linkki)
Vieraileva Realisti
(Vierailija)

Lainaus:
Todellakin joillakin tuntuu olevan käsitys, että rasva jossa ei ole kolesterolia ei myöskään lihota, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Oliiviöljy ja voi sisältävät kaloreita painoyksikköä kohti osapuilleen yhtä paljon.

Rasvan/öljyn käyttöä ei pidä myöskään kokonaan lopettaa ja rasvoja pitää ravinnosta kohtuullisesti saada. Sinällään jopa kolesteroli on välttämätön aine solujen toiminnalle. Ratkaisevaa on kokonaisuus eli miten paljon energiaa ruokavaliostaan saa ja miten tuo energiamäärä suhtautuu kulutukseen.

Muistan myös jostain lukeneeni, että elimistö osaa itsekin kolesterolia tuottaa. Eli kaikki veressä oleva kolesteroli ei ole syötyä, vaan osa on itse tuotettua. Osaako joku vahvistaa?
  Vastaa viestiin
15.01.07, 15:59   #15 (linkki)
Hamali55
(Vierailija)

Elimistö tuottaa suurimman osan

Pääosan kolesterolista eli n. 90 % tuottaa elimistö itse. Syötyä on siis noin 10 %. Kolesterolilääkkeet ja myös esim. punariisi vaikuttavat juuri tähän elimistön tuottamaan kolesteroliin.
  Vastaa viestiin
15.01.07, 16:09   #16 (linkki)
Vieraileva Realisti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hamali55
Pääosan kolesterolista eli n. 90 % tuottaa elimistö itse. Syötyä on siis noin 10 %. Kolesterolilääkkeet ja myös esim. punariisi vaikuttavat juuri tähän elimistön tuottamaan kolesteroliin.
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti tämä elimistön oma aktiivisuus kolesterolin tuotannossa on myös jonkin verran riippuvaa perimästä. Ainakin itse tiedän tapauksia, joissa ruokavaliolla kolesteroli on saatu kuntoon ja toisaalta yhden surullisen tapauksen joka kuoli sydänkohtaukseen alle 45 vuotiaana kolesterolilääkityksestä ja ruokavaliosta huolimatta.
  Vastaa viestiin
15.01.07, 18:31   #17 (linkki)
korkea kolestroli
(Vierailija)

kolestroli alas

Minulla myös korkea kolestroli, oli jo yli 7:n kolmisen vuotta sitten. Työterveyslääkäri olisi määrännyt kolestrolilääkkeet, mutta en ottanut. Kaksi vuotta söin töissä pelkkää ruisleipää ilman päällysiä ja join vettä. Kolestroli putosi 0,2:n verran. Että ei se ruokavaliolla tipu niinkuin tutut yrittävät väittää, että katso mitä syöt. Katson kateellisena kun muut tuputtavat suuhunsa mitä sattuu ja kolestroili on alle viiden. Perintötekijät siinä varmaan jyllää. En ole luopunut vielä toivosta ja lääkkeet on se viimeinen vaihtoehto. Kun niitä alkaa käyttämään ei niitä sitten pitäisi lopettaa ja varmasti on sivuvaikutuksia vaikka kuinka väitetään ettei ole. Synteettinen valmiste on aina synteettinen.
  Vastaa viestiin
16.01.07, 12:03   #18 (linkki)
Vieraileva Realisti
(Vierailija)

Totuus ei ole mustavalkoinen. On niitä joilla geenien ansiosta kolesteroliarvot ovat suht kohdallaan vaikka söisikin vähän epäterveellisemmin ja sitten on niitä, jotka kiitos perintötekijöiden omaavat korkean kolesterolin vaikka söisivät miten terveellisesti ja sitten on me (enemmistö?), jotka pystyvät pitämään kolesterolin hyvällä tasolla oikealla ruokavalioll ja pilaamaan sen väärällä.

Minä olen käsittänyt, että kaiken rasvan/öljyn pois jättäminen ruokavaliosta ei ole paras vaihtoehto taistelussa kolesterolia vastaan. Jos on arvonnassa sattunut saamaan sellaiset perintötekijät, jotka tuottavat tehokkaasti elimistöön tätä "pahaa" kolesterolia, niin on parempi syödä kohtuullisesti kasvisöljyjä ja muita rasovoja, joissa pahaa kolesterolia ei ole, kuin olla kokonaan ilman rasvaa.
  Vastaa viestiin
16.01.07, 15:31   #19 (linkki)
man*
(Vierailija)

Pudotin

Mulla oli kymmenisen vuotta sitten kokonaiskolestroli yli 9 ja muutkin arvot huonot -tarkemmin en muista.Vanhemmilla ollu aina yli 7 kolestroli arvot .
Ruokavalion rakentelin mistä kaikki turhat karsin pois esim.sokerit,pullat ja muuten söin melko puhdasta ruokaa ja vihanneksia ,hedelmiä .Lisäravinteena aloin käyttämään raelesitiiniä 1-rkl päivässä ja monivitamiinia (vahva) jotta täydentäisi ruokavaliota .Pikku hiljaa rupesi arvot tippumaan ja nykyään kokonaiskolestroli on jotain 5 luokkaa ja muutkin hyvät.
Kohonneella kolestrolilla peloitellaan liikaa ja samanaikaisesti meillä suomalaisilla on korkeat homokysteiini arvot jotka ovat myös haitallisia ellei haitallisimpia kuin korkea kolestroli .Niistä vaan ei puhuta koska ne alenee helposti käyttämälla B-6,B-12 ja foolihappoa lisäravinteena.Lääketehdas tekee aina bisnestä .
Tämä on minun valinta ja sen olen hyväksi kokenut -kokeilkaa ruokavaliota ja vaihtoehtoja ennen kuin aloitatte elinikäisen lääkityksen
  Vastaa viestiin
16.01.07, 20:10   #20 (linkki)
Terveiset ulkoa!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja man*
Mulla oli kymmenisen vuotta sitten kokonaiskolestroli yli 9 ja muutkin arvot huonot -tarkemmin en muista.Vanhemmilla ollu aina yli 7 kolestroli arvot .
Ruokavalion rakentelin mistä kaikki turhat karsin pois esim.sokerit,pullat ja muuten söin melko puhdasta ruokaa ja vihanneksia ,hedelmiä .Lisäravinteena aloin käyttämään raelesitiiniä 1-rkl päivässä ja monivitamiinia (vahva) jotta täydentäisi ruokavaliota .Pikku hiljaa rupesi arvot tippumaan ja nykyään kokonaiskolestroli on jotain 5 luokkaa ja muutkin hyvät.
Kohonneella kolestrolilla peloitellaan liikaa ja samanaikaisesti meillä suomalaisilla on korkeat homokysteiini arvot jotka ovat myös haitallisia ellei haitallisimpia kuin korkea kolestroli .Niistä vaan ei puhuta koska ne alenee helposti käyttämälla B-6,B-12 ja foolihappoa lisäravinteena.Lääketehdas tekee aina bisnestä .
Tämä on minun valinta ja sen olen hyväksi kokenut -kokeilkaa ruokavaliota ja vaihtoehtoja ennen kuin aloitatte elinikäisen lääkityksen
JA SÄÄNNÖLLISTÄ LIIKUNTAA: HYÖTYLIIKUNTAA, REIPPAILUA RAITTIISSA ILMASSA ULKONA kukin kuntonsa (joka kyllä kohoaa!) mukaan! Ei tarvita kalliita liikuntamuotoja. Suurin este lienee liikkumattomuudelle korvien välissä - ainakin minulla.
Maalaisjärki muutenkin käyttöön!
  Vastaa viestiin
17.01.07, 20:48   #21 (linkki)
Kuin myös
(Vierailija)

Kaurapuuroa tai -hiutaleita!
  Vastaa viestiin
27.01.07, 21:50   #22 (linkki)
onnistunut (vierailija)
(Vierailija)

painonpudotus

Minulla putosi kolesteroliarvo 7-5 painonpudotuksella. 74 kg - 57 kg/pituus 165.

Paino putosi Herbalifella.
  Vastaa viestiin
29.01.07, 23:23   #23 (linkki)
Ei liian vähän rasvaa
(Vierailija)

Näissä kolesteroliasioissa pitäisi muistaa tarpeellinen rasvan määrä.

Löysin asiasta tuollaisen osoitteen kuin: http://www.verkkoklinikka.fi/?page=0205850&id=5202830
  Vastaa viestiin
30.01.07, 00:06   #24 (linkki)
Näin se on
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraileva Realisti
Lainaus:
Todellakin joillakin tuntuu olevan käsitys, että rasva jossa ei ole kolesterolia ei myöskään lihota, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Oliiviöljy ja voi sisältävät kaloreita painoyksikköä kohti osapuilleen yhtä paljon.
Rasvan/öljyn käyttöä ei pidä myöskään kokonaan lopettaa ja rasvoja pitää ravinnosta kohtuullisesti saada. Sinällään jopa kolesteroli on välttämätön aine solujen toiminnalle. Ratkaisevaa on kokonaisuus eli miten paljon energiaa ruokavaliostaan saa ja miten tuo energiamäärä suhtautuu kulutukseen.
Muistan myös jostain lukeneeni, että elimistö osaa itsekin kolesterolia tuottaa. Eli kaikki veressä oleva kolesteroli ei ole syötyä, vaan osa on itse tuotettua. Osaako joku vahvistaa?
Näin se on. Vaikka ruokavaliossa ei olisi kolesterolin kolesterolia, niin silti sitä kehossa syntyy, ja toisilla vieläpä hyvin hyvin paljon. Eräs tuttavani on kuin nälkää nähnyt, mutta hirvittävät kolesteroliarvot, vaikka ruokavalio on kovin karsittu kolesteroleista tyhjäksi, ja vernepaine, että pitää syödä koko ajan lisäksi lääkkeitä.

Vastaa viestiin
30.01.07, 09:39   #25 (linkki)
Minua vähän epäilyttää
(Vierailija)

Kun ihmiset sanovat syövänsä vain hyvänlaatuisia rasvoja, olisi hyvä tarkistaa asia. Hyvin harva lopulta edes osaa valita oikeat ruoat. Olen sen itse huomannut omassa syömisessäni. Miten helposti esim. kahvin kanssa töissä lipsahtaa sen kavereiden tarjoama viineri tai munkki kurkusta alas. Ja moni muu asia. Piilorasvoihin sitä huomio kannattaa kiinnittää. Vaikka kuinka käyttäisi kevytlevitteitä ja rypsi- tai muita öljyjä, ei se riitä.

Pitäkääpä rehellistä ruokapäiväkirjaa vaikka vain viikko ja tarkistakaa sitten, tuliko syödyksi vain hyvää rasvaa, niin siinä saattaa silmät pyöristyä tosiasioiden edessä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku