Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.01.07, 11:44   #26 (linkki)
Tiedän mitä syön
(Vierailija)

ilman päiväkirjaakin, koska en syö mitään viljatuotteita, en mitään missä on sokeria(tiedän, että esim. leikkeleissä ja monissa valmiissa lihatuotteissa), ketsupissakin on sokeria.
Kevytlevitteet on tosi haitallisia, itse voista-kylmäpuristetusta oliiviöljystä valmistettu tuote on parasta, mutta kun ei minkäänlaista leipää syö, niin ei tarvitse levitteitäkään.
Kaikki leivonnaiset mitkä on valmistettu valkoisista vehnäjauhoista, sokerista ja keinotekoisista rasvoista, on haitaksi ihmisille.
  Vastaa viestiin
30.01.07, 13:19   #27 (linkki)
Huiu kamalaa
(Vierailija)

[quote="Minua vähän epäilyttää"]Vaikka kuinka käyttäisi kevytlevitteitä ja rypsi- tai muita öljyjä, ei se riitä.quote]
Mainitsit kevytlevitteet, niin ne ne vasta pahoja ovatkin. Tässä nähdään, miten tuktimus on ollut harhaan johtavaa. Jotkut eivät uskalla elää, kuin tutkimusnäyttöjen kautta, mutta kuinka moni tutkimus on osoittautunut fiaskoksi. Ja nämä kevytlevitteet ovat juuri sellaisia, huijauksia suorastaan. Ihmiset tuudittautuvat niihin, ja ne suorastaan kovettavat ihmisten verisuonia.

Mihin sitä ylipäätään niitä levitteitä oikei tarvitaan ? En minä sitä oikein jaksa tajuta. Leipä on hyvää ilman levitteitäkin. Vihanneksia, raasteita päälle vaan, ja tehkää seos erilaisista kylmäpuristetuista öljyistä, ja sitä pieni sipaisu leivälle. Tai sit voitte tehdä soijasta, tällaisesta mainitsemastani kylmäpuristeusta öljystä, valkosipulista yms... tahnaa. Mikäpä on sitä leivälle levittäessä. Ei lisäaineita, ei kovia rasvoja. Oliiviöljy yksin käytettynä ei ole hyvä, siitä puuttuvat omega 3 rasvahapot. Ja lisäksi höyrytettyä merilohta leivälle, voiko parempaa leipää olla ?
  Vastaa viestiin
30.01.07, 13:48   #28 (linkki)
Ni mikä?
(Vierailija)

[quote="Huiu kamalaa"]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minua vähän epäilyttää
Vaikka kuinka käyttäisi kevytlevitteitä ja rypsi- tai muita öljyjä, ei se riitä.quote]
Mainitsit kevytlevitteet, niin ne ne vasta pahoja ovatkin. Tässä nähdään, miten tuktimus on ollut harhaan johtavaa. Jotkut eivät uskalla elää, kuin tutkimusnäyttöjen kautta, mutta kuinka moni tutkimus on osoittautunut fiaskoksi. Ja nämä kevytlevitteet ovat juuri sellaisia, huijauksia suorastaan. Ihmiset tuudittautuvat niihin, ja ne suorastaan kovettavat ihmisten verisuonia.

Mihin sitä ylipäätään niitä levitteitä oikei tarvitaan ? En minä sitä oikein jaksa tajuta. Leipä on hyvää ilman levitteitäkin. Vihanneksia, raasteita päälle vaan, ja tehkää seos erilaisista kylmäpuristetuista öljyistä, ja sitä pieni sipaisu leivälle. Tai sit voitte tehdä soijasta, tällaisesta mainitsemastani kylmäpuristeusta öljystä, valkosipulista yms... tahnaa. Mikäpä on sitä leivälle levittäessä. Ei lisäaineita, ei kovia rasvoja. Oliiviöljy yksin käytettynä ei ole hyvä, siitä puuttuvat omega 3 rasvahapot. Ja lisäksi höyrytettyä merilohta leivälle, voiko parempaa leipää olla ?
Niin mikä on niin kamalaa sinusta?

Vastaa viestiin
30.01.07, 14:13   #29 (linkki)
Hui kamalaa
(Vierailija)

[quote="Ni mikä?"]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huiu kamalaa
Lainaus:
Vaikka kuinka käyttäisi kevytlevitteitä ja rypsi- tai muita öljyjä, ei se riitä.quote]

Kevytlevitteet

Vastaa viestiin
30.01.07, 17:45   #30 (linkki)
Ni mikä?
(Vierailija)

[quote="Hui kamalaa"]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ni mikä?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huiu kamalaa
Lainaus:

Kevytlevitteet
Niin todella on!
Anteek, en honannut!
  Vastaa viestiin
08.02.07, 12:14   #31 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Olen käyttänyt Omega-3 kapseleita joka päivä ja paino ym.arvot ovat pysyneet oikeissa lukemissa. Näissä tapleteissa on mm A-D-E vitamiinit mukana. Vähentäkää muiden rasvojen käyttöä . Itse käytän Keijua normaalisuolaisena ja siinäkin on omega-3 -ta. Terveellinen rasvakoostumus. Kokeilkaa...
  Vastaa viestiin
08.02.07, 12:20   #32 (linkki)
Kysyn
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehdokki
Olen käyttänyt Omega-3 kapseleita joka päivä ja paino ym.arvot ovat pysyneet oikeissa lukemissa. Näissä tapleteissa on mm A-D-E vitamiinit mukana. Vähentäkää muiden rasvojen käyttöä . Itse käytän Keijua normaalisuolaisena ja siinäkin on omega-3 -ta. Terveellinen rasvakoostumus. Kokeilkaa...
Onko Keiju todella terveellistä? Mikä sen tekee terveelliseksi? Mitä luonnonmukaista siinä on jäljellä?
Tämä ei ole riitelykysymys vaan kysymys.
  Vastaa viestiin
08.02.07, 14:50   #33 (linkki)
Ei mitään
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehdokki
Onko Keiju todella terveellistä? Mikä sen tekee terveelliseksi? Mitä luonnonmukaista siinä on jäljellä?
Tämä ei ole riitelykysymys vaan kysymys.
Keijussa ei todella ole mitään terveellistä. Kevyt ei ole sama asia kuin terveellisyys. Kevythän on jo todettu erittäin epäterveelliseksi ja verisuonia kovettavaksi. Miksi luonnonmukainen rasva pitää muuttaa molekyyleiltään ihmiskeholle vieraaksi "muka kevyellä" ilmaisulla ?

Kokeilkaa myös erilaisia itse tehtyjä seoksia, on aitoa itseään. Vaikka nokare voita, vettä, kylmäpuristettua öljyjä, seesamin siemeniä, soijajauhoja, valkosipulia tai sipulia, jotain vihreää yms... aivan mahtavia levitteitä. Ja monin verroin ravitsevampää kuin nämä moneen otteeseen teollisuuden prosesseissa prosessoidut ja molekylirakneteita muutetut rasvat.
Mihinkän niitä levitteitä ylipäätään tarvitaan ? Kokeilkaa vihanneksia ja vihannesraasteita, niihin tottuu pian ja ovat tosi hyviä.
  Vastaa viestiin
08.02.07, 15:41   #34 (linkki)
Käytän Keijua
(Vierailija)

Se on ihan hyvää ja kolesterolitasoni on korjaantunut, kun lakkasin käyttämästä voita ja sitä sisältäviä muita levitteitä. Tykkään ruisleivästä ja se ei ilman levitettä ole paljon minkäänmoista.

Vastaa viestiin
08.02.07, 17:23   #35 (linkki)
Kyllä on
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käytän Keijua
Se on ihan hyvää ja kolesterolitasoni on korjaantunut, kun lakkasin käyttämästä voita ja sitä sisältäviä muita levitteitä. Tykkään ruisleivästä ja se ei ilman levitettä ole paljon minkäänmoista.
Kolesteroli tuskin siitä Keijusta juurikaan miksi muuttu. Älä tuijota kolesteroliin vain niiden suhteeseen. Ei sillä ole merkitystä mikä se kokonaiskolesteroli on, se on vain markkinointiväline jolla saadaan markkinoitua tuotteita. Vaan se, mikä on näiden hyvien ja huonojen kolesterolien suhde. Se on se jippo. Riski pysyy edelleen jos niiden suhde pysyy samana. Kolesterolihan on aivan välttämätön ihmiselämälle.

Kyllähän ruislevän päälle voidaan parempiakin päällysteitä laittaa, mielikuvitus vaan liikkeell.

Vastaa viestiin
08.02.07, 21:00   #36 (linkki)
Käytän Keijua
(Vierailija)

Keiju oli osa rasvaremonttiani. Otin rypsiöljyn jopa leivontaan. Olin juuri eilen erikoislääkärillä, jossa keskusteltiin näistä rajoista. Kyllä jippo on se, että kun kuuluu riskiryhmään, kaikilla kolesteroliarvoilla on merkitys.

Se menee näin: Jos on esim. sepelvaltimotauti, niin tiukat nykysuositukset ovat: Kokonaiskolesteroli alle 4,5. HDL siitä vähintään viidennes, LDL ei saa olla yli 2,5. Siinä alkaa kolesterolin lisääntyminen verisuonten seinämissä.

Minä en halua kinastella rasvoista kenenkään kanssa. Kerroin vain oman tapaukseni. Jokainen saa syödä just mitä tykkää, vaikka panisi voita silavan päälle, kuten ukkini teki ja hän eli sentään vanhaksi:).
  Vastaa viestiin
09.02.07, 10:44   #37 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Olen seurannut keskusteluanne siitä onko öljyista hyötyä terveydelle?
Itse syön Omega-3 kapseleita ja voin sijasta käytän Keiju-levitettä jossa siinäkin on Omega-3-ta. Painoni on ihanteellinen ja jos mikä on tärkeintä niin verisuoneni pitää siitä. Suvussani on perintötekijöinä korkea verenpaine, ja olen saanut kaikki pysymään pois, vain ja ainoastaan kevyen ruokavalioni takia. Liikuntaa harrastan sopivasti, vain siten kun se tuntuu hyvältä. Olen 70-vuotias ja en käytä mitään lääkkeitä. Teidän kaikkien on vain oltava lujia ja vahvoja jos aiotte pysyä terveenä. Kevyempi ravinto ja liikunta auttaa pitämmän terveenä. Tietysti täytyy välttää myös niitä leivonnaisia ym jos aikoo laihtua ja pitää sokeri arvot kunnossa. Tässä teille vähän tietoa...
  Vastaa viestiin
01.11.09, 10:12   #38 (linkki)
kaija
(Vierailija)

kolestrooli arvot

Kolestrooli arvoni olivat 5,7 työpaikka lääkärini ohjas ravintoterapeutille
0,5 vuoteen en ole syönyt suklaata ,vaaleaa leipää, juustoja ,ruokajuoma on vain vettä,käytän paljon kalaa,en syö pullaa,enkä muitakaan makeisia,käytin rypsiöljyä ruuan valmistamiseen.Kävin uudesta kolestroli testissä
arvo oli 8 noussu Suvussa ei ole kolestroolia En kertakaikkiaan tiedä enää mitä pitäisi syödä
silloin kun söin melkeimpä joka päivä suklaata ja voita kolestroli arvot olivat kohdallan
mutta näiden kevyt tuotteiden käytön jäkee arvot ovat nousseet, se kyllä kyseen alaistaa kaikki kevyt tuotteet ainakin minun kohdalla
  Vastaa viestiin
01.11.09, 11:21   #39 (linkki)
Miten LDL ja HDL
(Vierailija)

Kerrotko vielä, mitä lukemia tarkoitat. Oliko kokonaiskolesteroli ennen 5,7 ja nyt 8? Miten LDL ja HDL muuttuivat?
  Vastaa viestiin
01.11.09, 12:10   #40 (linkki)
kaija
(Vierailija)

[QUOTE=Miten LDL ja HDL;10286734]Kerrotko vielä, mitä lukemia tarkoitat. Oliko kokonaiskolesteroli ennen 5,7 ja nyt 8? Miten LDL ja HDL muuttuivat?[/QU
kokonais kolestroli
  Vastaa viestiin
01.11.09, 12:13   #41 (linkki)
kaija
(Vierailija)

[QUOTE=kaija;10286805]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten LDL ja HDL Näytä viesti
Kerrotko vielä, mitä lukemia tarkoitat. Oliko kokonaiskolesteroli ennen 5,7 ja nyt 8? Miten LDL ja HDL muuttuivat?[/QU
kokonais kolestroli
lukemia en muista mutta lääkäri sano että hyvät kolestroli arvot olivat tosi hyvät
  Vastaa viestiin
03.11.09, 08:34   #42 (linkki)
luettavaksi
(Vierailija)

Sydänkohtaus. Kolesteroli. Verisuonikalkki.
  Vastaa viestiin
03.02.10, 02:41   #43 (linkki)

Rekisteröitynyt: 02/2010
Kolesteroliin pika-apua ja ihmetystä sapesta

Kokonaiskolesteroli laskenut jo yli 6:sta ja on nyt vaan 5,28 ja sehän ei lähes 5-kymppiselle ole kai paha lukema.

Korjaamista kuitenkin piisoo:
HDL 0,85 (saatava nouseen)
Trig 0,57 (tämä ymmärtääkseni tosi ok)
LDL 4,17 (saatava laskemaan)
TC/HDL 6,2
LDL/HDL 4,9

En tiennyt, että hyvä kolesteroli on päässyt nuon alhaiseksi ja huono taas noussut. Näillä vissiin selittyvätkin omituiset näkö- ja pienet tajunnanhäiriöt, jotka ovat kuitenkin menneet ohi itsekseen siinä vartissa tai puolessatunnissa: jälkeenpäin olo on ollut normaali.

Kalaöljykapselit, ruisleipä ja valkosipuli ovat jo olleet pitkään käytössä, mutta lisäkeinoja kaipailen.

Rasvana olen käyttänyt pääsääntöisesti Voileviä, Flooraa, Keijua ja Voita. Kun olen hoikanpuoleinen, ovat rasvat olleet minulle aina mieluista tavaraa, näköjään ihan liikaa...

Nyt vissiin pitää vaihtaa johonkin öljyyn ja ruveta keitteleen punaista riisiä... Jo pikaluvulla huomasin, että tältäkin palstalta löytyy paljon vinkkejä... Jos jollakin on selvä suomenkielinen vinkki toteutettavaksi, niin idea on tervetullut. En ymmärrä mitään ravintopuolen erikoissanastoa, joten... mulle asiat pitäisi tavata a,b,c... -tyyliin :))).

Lääkkeisiin turvautuminen ei mun mielessä tunnu kauhean houkuttelevalta vaihtoehdolta, kun suvussa niistä kokemusta runsainmitoin... myös haittavaikutuksista. Useimmilla on mm. tukka ohentunut ja jalat muuttuneet koppuraksi käyttää, kipuineen.

Mun arvot ovat huonontuneet reilusti ja nopeasti, alle vuodessa. Mulla on jotain sappivaivantapaista, johon Litalginit auttaa..., vaikka tosin ultrassa ei vuosi sitten kiviä näkynytkään. Tosin tutkinut tohtori sanoi, että sappi on osaksi jonkun takana ja sappitiehyessä olevat kivet ei näy.

Voikohan sappijutut liittyä kolesteroliin jotenkin?
  Vastaa viestiin
19.08.11, 22:57   #44 (linkki)
kassia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mainio999 Näytä viesti
Kokonaiskolesteroli laskenut jo yli 6:sta ja on nyt vaan 5,28 ja sehän ei lähes 5-kymppiselle ole kai paha lukema.

Korjaamista kuitenkin piisoo:
HDL 0,85 (saatava nouseen)
Trig 0,57 (tämä ymmärtääkseni tosi ok)
LDL 4,17 (saatava laskemaan)
TC/HDL 6,2
LDL/HDL 4,9

En tiennyt, että hyvä kolesteroli on päässyt nuon alhaiseksi ja huono taas noussut. Näillä vissiin selittyvätkin omituiset näkö- ja pienet tajunnanhäiriöt, jotka ovat kuitenkin menneet ohi itsekseen siinä vartissa tai puolessatunnissa: jälkeenpäin olo on ollut normaali.

Kalaöljykapselit, ruisleipä ja valkosipuli ovat jo olleet pitkään käytössä, mutta lisäkeinoja kaipailen.

Rasvana olen käyttänyt pääsääntöisesti Voileviä, Flooraa, Keijua ja Voita. Kun olen hoikanpuoleinen, ovat rasvat olleet minulle aina mieluista tavaraa, näköjään ihan liikaa...

Nyt vissiin pitää vaihtaa johonkin öljyyn ja ruveta keitteleen punaista riisiä... Jo pikaluvulla huomasin, että tältäkin palstalta löytyy paljon vinkkejä... Jos jollakin on selvä suomenkielinen vinkki toteutettavaksi, niin idea on tervetullut. En ymmärrä mitään ravintopuolen erikoissanastoa, joten... mulle asiat pitäisi tavata a,b,c... -tyyliin :))).

Lääkkeisiin turvautuminen ei mun mielessä tunnu kauhean houkuttelevalta vaihtoehdolta, kun suvussa niistä kokemusta runsainmitoin... myös haittavaikutuksista. Useimmilla on mm. tukka ohentunut ja jalat muuttuneet koppuraksi käyttää, kipuineen.

Mun arvot ovat huonontuneet reilusti ja nopeasti, alle vuodessa. Mulla on jotain sappivaivantapaista, johon Litalginit auttaa..., vaikka tosin ultrassa ei vuosi sitten kiviä näkynytkään. Tosin tutkinut tohtori sanoi, että sappi on osaksi jonkun takana ja sappitiehyessä olevat kivet ei näy.

Voikohan sappijutut liittyä kolesteroliin jotenkin?
Eräs tuttavani käyttää punariisiä tabletin muodossa pitääkseen kolestrolitason kurissa, ja kait takana on liiallinen verenpainekin. Olenpa ollut hänen asiallaankin kun on pitänyt hankkia punariisiä jostakin marketista, sieltäkin sitä saa. Se vain on aikas kallista. Jos minulta joku kysyisi, neuvoisin hankkimaan punariisin Iherbiltä, vaikkapa tätä näin:

21st Century Health Care, Red Yeast Rice, 300 Capsules - iHerb.com

Tai voisin neuvoa käyttämään moniomegaöljyä, 3, 6 ja 9:

Now Foods, Omega 3-6-9, 1000 mg, 250 Softgels - iHerb.com

Monilääkevalmiste on myös hamppuöljy, eikä sen epäilyksiä herättävään nimeen pidä kiinnittää huomiota, se ei liity huumeaineisiin:

Nutiva, Organic Hemp Oil, Cold Pressed, 8 fl oz (236 ml) - iHerb.com

Muuten kyllä sanoisin, että korkeakolestrolitaso ei itsessään ole sairaus. Se on oire siitä, että kaikki ei ole kohdallaan. Ehkäpä ruokavaliossa tai elämäntavoissa on korjattavaa. Tupakka, alkoholi, sokeri, valkoinen vehnäjauho, hiilihydraattipitoinen tai yksipuolinen ruoka, liharuokapainotteisuus, paistettu ruoka, tyydytetyt rasvat, valmisruuat, lisäaineet, ylirasitus, stressi ym., nämä pois tai vähemmälle.

Jos haluat tilata Iherbiltä joitakin valmisteita, muista että Ensitilaaja saa alennusta 5 doallaria jos käyttää alennuskoodia IKI555.

Kiitos jos käytät tätä koodia!

Laita alennuskoodi kohtaan, jossa kysytään 'referral code'. Saat ottaa tilaukseen mukaan myös yhden ilmaisnäytteen tai ostaa kokeilutuotteita, jotka ovat normituotteita halvempia.
  Vastaa viestiin
23.08.11, 13:01   #45 (linkki)
paramedikalisaatio
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kassia Näytä viesti
Jos haluat tilata Iherbiltä joitakin valmisteita, muista että Ensitilaaja saa alennusta .
Et ajatellut valistaa punahomeriisin hankalista sivuvaikutuksista? Vaan suosittelet kemikaalia, jonka pitoisuus myyntipakkauksissa voi vaihdella aika lailla?

Sikäli tietysti ikävä, että sinä et saa mitään taloudellista hyötyä siitä että neuvoisit muita juomaan vähemmän, lopettamaan tupakinpolton tai laihtumaan.
  Vastaa viestiin
10.02.12, 20:09   #46 (linkki)
parempi olo
(Vierailija)

kolesterooli

Ai kun hyviä ideoita. Punariisi on parempi kuin lääkkeet. Niitä ei pitäisi muutenkaan ottaa. Tulee muuta vaivoja lisää hetken kuluttua. Ruokavalio ehdotukset OK. Mutta minulla tippui 2 kuukaudessa kolesterooli alas ihanne lukemiin ;-))). Kävin verikuppauksessa! Hauska kokemus. Kolesterooli kun jää kehoon ne on sellaisia valkosia nauhoja. Inhottavia. Selässä ne viihtyy. Niitä saa pois. Jaloissa ne viihtyy. Saa pois. Käsissä ne viihtyy. Saa sieltäkin pois. Miksi tehdä elämästä niin hankalaa kun sen saa alas. Samoin verenpaine alaenee. Liikkuvuus paranee. Olotila paranee. Täytyy vaan löytää sellainen joka ymmärtää ja osaa asiansa. Kuppari näki heti ensimmäisellä kerralla, että tämä olisi hyvä toistaa myös kehon muissa osissa. Kehon pala kerrallaa. Ruokavalio on erittäin tärkeätä. Katso mitä syöt, sitä sinulla on.

Jos sinulla on vielä korkea hemoglobiini kannattaa käydä verenluovutuksessa sopivan ajan kuluttua.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 18:05   #47 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Niasiini on kuulemma erityisen hyvä kolesterolin suhteen mutta kannattaa tutkia asiaa miten ja minkälaisena määrinä voisi yksilöllisesti sopia.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 20:06   #48 (linkki)
Oliivia
(Vierailija)

Nyt kyllä pelleilet

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parempi olo Näytä viesti
Ai kun hyviä ideoita. Punariisi on parempi kuin lääkkeet. Niitä ei pitäisi muutenkaan ottaa. Tulee muuta vaivoja lisää hetken kuluttua. Ruokavalio ehdotukset OK. Mutta minulla tippui 2 kuukaudessa kolesterooli alas ihanne lukemiin ;-))). Kävin verikuppauksessa! Hauska kokemus. Kolesterooli kun jää kehoon ne on sellaisia valkosia nauhoja. Inhottavia. Selässä ne viihtyy. Niitä saa pois. Jaloissa ne viihtyy. Saa pois. Käsissä ne viihtyy. Saa sieltäkin pois. Miksi tehdä elämästä niin hankalaa kun sen saa alas. Samoin verenpaine alaenee. Liikkuvuus paranee. Olotila paranee. Täytyy vaan löytää sellainen joka ymmärtää ja osaa asiansa. Kuppari näki heti ensimmäisellä kerralla, että tämä olisi hyvä toistaa myös kehon muissa osissa. Kehon pala kerrallaa. Ruokavalio on erittäin tärkeätä. Katso mitä syöt, sitä sinulla on.

Jos sinulla on vielä korkea hemoglobiini kannattaa käydä verenluovutuksessa sopivan ajan kuluttua.

Kuppauksessa näkemäsi pienet " nauhat" ovat hytynyttä verta, ei sen kummenpaa. Ei kuppausreistä mitään nauhoja tule, mutat hyytymisaineet ovat ihmisen veressä normaalilla mormaalisti. Veri kiertää ihmisessä joka puolella. Toki kuppauksessa tulee pois huonojakin aineita, jos niitä on, mutta ennenkaikkea hyviä aineita mitä veressä pitää olla. Järkikin sanoo,e ttei pienestä reiästä mitään erikoista osaa pois tulla. Kuppauksen avulla on monia ihmisiä tapettu ennen muinoin ihan puhtaseen anemiaan eli verenvähyyteen.
Verenluovutus on tietenkin eri asia ja siitä on hyötyä ainakin sille saajalle. Periaatteessa luovutksessa on samojakin elementtejä kuin kuppauksessa, mutta mietipä vähäsen.
  Vastaa viestiin
12.02.12, 08:39   #49 (linkki)
EI MARGARIINIA
(Vierailija)

"" Ainoa potilasryhmä, jolla on merkitystä kolesterolin vähentämisellä, on familiaarista hyperkolesterolemiaa sairastavat (n. 7000 henkilöä Suomessa), eli ne joilla geneettisen perimän vuoksi maksa muodostaa huomattavasti liikaa kolesterolia (kokonaiskolesteroli 15-20). Muille kolesterolilääkkeitä käyttävistä kolesteroliarvojen keinotekoinen pienentäminen on terveydelle haitallista. ""

70-luvulla Suomalaisten kokonaiskolesteroli oli n. 7
Norjassa kokonaiskolesterolin yläraja on 6,9 ja Suomessa 5,0
Yli puolet infarktin saaneista omaavat alle 5 kokonaiskolesterolin Suomessa
Miesten ihanteellinen kokonaiskolesteroli on 5–7 ja naisten 6–9 mmol/l

Suomalainen terveys/ravitsemuspolitiikka!
  Vastaa viestiin
12.02.12, 08:47   #50 (linkki)
EI MARGARIINIA
(Vierailija)

Voilla voittaa ja margariinilla ennenaikaiseen hautaan!
Eläinrasva ei todellakaan ole vaarallista. THL:lla on aihetta pyytää anteeksi Suomen kansalta. Teidän kannattaa kysyä mihin tutkimuksiin eläinrasvan vaarallisuus perustuu. Aina kun lehdessä tulee vastaan jokin älytön väite, kuten esimerkiksi, että voi tai eläinrasvaa tukkii suonet tai niitä syömällä kuolee sydänkohtaukseen, pyytäkää silloin jutun julkaisseelta lehdeltä perustelut miksi kirjoittavat juuri sillä tavalla. Jos jutussa haastatellaan jotain asiantuntijaa, pyytäkää häneltä viipymättä tietoa siitä, mihin tutkimuksiin hän perustaa näkemyksensä eläinrasvojen vaarallisuudesta.

Margariini aiheuttaa tulehdusta elimistössä (mm. suolistossa ja verisuonissa), jonka seurauksena yleinen vastustuskyky heikkenee. Lisäksi margariinit lisäävät riskiä sairastua syöpään, sydän- ja verisuonitauteihin sekä suolistosairauksiin. Tulehduksellisista suolistosairauksista uhkaa tulla kansantauti vuoteen 2020 mennessä. Tällä hetkellä suolistosairauksista kärsii n. 40 000 suomalaista. On todettu, että linolihaponkäyttö kolminkertaistaa riskin saada haavaisen paksusuolen tulehduksen. Happoahan saa rypsistä, rapsista, auringonkukkaöljystä ja margariinista.
Suolistotusairauksiin liittyy lisääntynyt syövän riski.

Suomalainen terveys/ravitsemuspolitiikka!

Teollisesti käsiteltyjä kevytlevitteitä pyritään voimallisesti markkinoimaan terveystuotteina. Mutta mikä on lopulta totuus tämän takana? Miten margariinia valmistetaan? Onko media missään vaiheessa pyrkinyt oikeasti kyseenalaistamaan näitä eräiden "terveysgurujen" väitteitä? Heillähän on asiassa oma lehmä ojassa, siis merkittävät omistusosuudet kasvirasvateollisuuden osakkeita.
Median vahtikoira: Totuus kevytlevitteistä, margariinista ja teollisesti käsitellyistä rasvoista

"" Margariinin valmistuksessa kasvisöljyjä käsitellään lipeällä, niitä valkaistaan ja hydrogenoidaan, niihin lisätään nikkeliä ja emulgointiaineita ja taas valkaistaan. Harmaa massa höystetään sitten väri- ja makuaineilla. Hydrogenoinnin yhteydessä syntyvät transrasvahapot ovat juuri niitä rasvapaholaisia, joina viralliset ravintosuositukset nyt ja yhä pitävät tyydyttyneitä rasvoja (Hbl 6.1.2010). Margariini lisää astmaa, ekseemaa, allergioita ja paksusuolen haavaumia. Useat tutkimukset osoittavat, että margariinia ja muita omega 6-ruokia syövillä lapsilla on kohonnut tulehdustautien riski. Tuoreen ruotsalaisen tutkimuksen mukaan lapsilla jotka syövät voita on muita vähemmän astmaa (Hbl 4.12.2009). Minusta on käsittämätöntä, että terveysviranomaiset voivat suositella margariineja, kevytlevitteitä, kevytmaitoja ja vastaavia lapsille ja nuorille, ylipäätään kenellekään. Ja käsittämätöntä on, että lasten on pakko syödä niitä päiväkodeissa ja kouluissa.
Lyhyt rasva-aapinen | Elina Hytönen

THL:n tuhannet tutkimukset eläinrasvan muka haitallisuudesta kutistuivat nollaan!
Koltta karppaa.: Asiantuntijalaitosko?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku