| |  | | |
24.10.06, 18:38
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Apua masennukseen?
Kärsin keskivaikesta/vaikeasta masennuksesta. Olen menossa terapiaan, mutta jotakin akuutimpaa apua olisi pakko saada; terapian tulokset eivät kuitenkaan ole nähtävissä vielä viikkoihin tai kuukausiin ja en yksinkertaisesti kestä tätä oloa. En selviydy arjesta, en saa töitä tehtyä, pelottaa, että kaikki romahtaa, jos ei pian löydy apu. Olen lääkehoitoa vastaan, mutta sitäkin olen nyt harkinnut, jos ei muuta keinoa ole. Jos joku tietää masennukseen jotakin luonnollisia keinoja, olisin todella kiitollinen.
| |
| | |
24.10.06, 20:54
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Apua masennukseen
Minun oman kokemukseni myötä tulosta ei tapahdu hetkessä. Sanoit olevasi lääkehoitoa vastaan. Miksi? Minulle lääkehoito oli alkuvaiheessa todella hyvä apu ja lääke alkoi heti parinpäivän päästä vaikuttamaan. Olin aivan toinen ihminen, mutta kaikki on yksilöllistä.
Terapiassakin kävi neljä viikkoa ja siitä oli apua. En usko mistään luontaistuotteesta olevan nopesti apua. E-Epa kalaöljyä käytän nyt säännöllisesti ja yritän aina pitää kotona paljon valoja päällä, että ei olisi niin hämärää. Valoisuus auttaa ja se, että uskaltaa antaa itselleen aikaa, eikä pelkästään vaadi itseltään tekoja. Muuten siihen auttaa vain aika ja itsensä hyväksyminen heikkouksineen. Ei kukaan ole täydellinen sillä, että aina hyväksyy muut, mutta ei itseään. | |
| | |
26.10.06, 17:05
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen yrittänyt kukka- ja vyöhyketerapiaa,homeopatiaa (olen vaihtanut homeopaattiakin),kaikki mahdolliset luontaislääkkeet jne.Mikään niistä ei ole auttanut!
Valitettavsti joudun taas turvautumaan lääkkeisiin.Olin monta vuotta niitä ilman,mutta nyt jo fyysisetoireet on niin kauhet,että luulin jo että minulla on joku vakava sairaus.
En jaksa enää.
E-Epaakin olen käyttänyt jo useamman vuoden.
Hyviä vointeja ja voimaa teille kummalekin!
| |
| | |
27.10.06, 19:38
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Haluatteko, että yritän auttaa teitä energian lähettämisen avulla?
Jos haluatte, että kokeillaan, niin meilatkaa iisoppi@hotmail.com
Ei maksa mitään. | |
| | |
27.10.06, 21:48
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entäpä jos hankkisit pienen koiran esim. Bichon Frise. Siinä on iloinen vesseli jonka kanssa on pakko mennä ulos joka päivä ja siellä tapaat muita ihmisiä joiden kanssa voit puhua muustakin kuin ongelmistasi eli unohdat ainakin hetkeksi ne. Lisäksi tuo vesseli on niin iloinen kaveri että se kyllä tarttuu. Kirjoitan kokemuksesta. Meillä on sellainen. AIVAN IHANA PAKKAUS :))
| |
| | |
28.10.06, 01:17
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Ehdotus
Ajatelkaa ihmiset hieman, ennenkuin lähdette opastamaan jotain toista. Ensinnäkin koira ei ole vain jokin joka hankitaan koira on kokoajan elämässä mukana.
| |
| | |
28.10.06, 11:33
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuuleppa olen sitä kovasti miettinytkin ja tuo idea tuli eräästä artikkelista jossa eräs masennuksen voittanut itse kertoi että ilman tuota koiraa hän riutuisi ja piehtaroisi vieläkin omassa itsesäälissään.
Tämän ehdotuksen lähettäessäni luotan jokaisen omaan arviointi kykyyn miettiä sopisiko tuo juuri MINULLE!!!!
MIETI SITÄ !! Ja tuo oli vain ehdotus ei käsky.
| |
| | |
28.10.06, 12:52
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus Kuuleppa olen sitä kovasti miettinytkin ja tuo idea tuli eräästä artikkelista jossa eräs masennuksen voittanut itse kertoi että ilman tuota koiraa hän riutuisi ja piehtaroisi vieläkin omassa itsesäälissään.
Tämän ehdotuksen lähettäessäni luotan jokaisen omaan arviointi kykyyn miettiä sopisiko tuo juuri MINULLE!!!!
MIETI SITÄ !! Ja tuo oli vain ehdotus ei käsky. | Ehdotuksesi toimii ihan takuulla jollekin, ja kiitokset siitä. Sinulle se toimi, joten sitä voit tietysti kehua. Joidenkin maijojen pitää vaan levittää pahaa oloaan ympärilleen jatkuvasti, valitettavasti. :( | |
| | |
28.10.06, 13:29
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Miten nämä?
Miten sitten ulkoilu ja liikunta esim tanssi onnistuvat?
Jaksatko lähteä ulkoilemaan ? Onko sinulla ketään, joka veisi sinut kanssaan kävelylle?
Jaksatko esim. vaikka tanssia kotona oman musiikin tahdissa? | |
| | |
28.10.06, 15:11
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
HYVÄ JOE!!
"Sinulle se toimi, joten sitä voit tietysti kehua."
Opettele lukemaan oikein ja ymmärtämään se myös. Kerroinko itsestäni????? Minulla ei ole masennuksesta tietoakaan mutta täytyy sanoa että näitä vietejä kun lukee niin väkisinkin tuppaa masentamaan kun ei ymmärretä kirjoitettua tekstiä.
JA edelleen tuo oli vain yksi ehdotus joka on jollakin ihmisellä toiminut. Olisin toki voinut jättää tuon kertomattakin....sitä pyydän anteeksi.
Nyt jätän teidät märehtimään tätä.
| |
| | |
28.10.06, 15:45
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Joe!
Miten niin levitin pahaa mieltä, kun kerroin, että koiraa ei pidä ottaa masentuneena?
Olen itse käynyt lävitse keskivaikean masennuksen ja omalta kohdalltani voin sanoa, että en olisi pystynyt koiraa hoitamaan, kun en jaksanut edes itseäni hoitaa. Jopa aamuinen ylösnousu oli vaikeaa, samoin peseytyminen ja melkein kaikki asiat tuntui liian raskailta.
Masennus on jotain muuta, kuin ehdotuksen mainitsemaa -tuppaa masentaa , kun lukee näitä viestejä.
Olkaa ihmiset tyytyväisiä, kun ette ole sairastuneet masennukseen. Onneksi lääkityksen ja hyvän terapian avulla selvisin siitä, mutta toisinaan tuntuu vieläkin, että siihen voi sairastua uudelleen. | |
| | |
28.10.06, 16:13
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus HYVÄ JOE!!
"Sinulle se toimi, joten sitä voit tietysti kehua."
Opettele lukemaan oikein ja ymmärtämään se myös. Kerroinko itsestäni????? Minulla ei ole masennuksesta tietoakaan mutta täytyy sanoa että näitä vietejä kun lukee niin väkisinkin tuppaa masentamaan kun ei ymmärretä kirjoitettua tekstiä.
JA edelleen tuo oli vain yksi ehdotus joka on jollakin ihmisellä toiminut. Olisin toki voinut jättää tuon kertomattakin....sitä pyydän anteeksi.
Nyt jätän teidät märehtimään tätä. | Sanoit, että sinulle tulee siitä iloinen mieli ja että kirjoitat kokemuksesta. Eikö se oma iloinen mielesi ole kokemusta? Sinunkin kannattaisi opetella lukemaan ja tajuamaan lukemasi, ettet pillastu noin helposti. Vai lääkityskö sitten pettää? Jotain sinulla näemmä kuitenkin on pielessä noin helposta kohtauksesta päätellen, ja siitä sinulle pahoittelut. Toivottavasti saat itsekin apua jostain.
| |
| | |
28.10.06, 16:42
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lopettakaa ilkeily
Miksi pitää vastata näsäviisaasti tai ilkeillen toisen ihan asialliseen kirjoitukseen? Onko itsellä niin paha olla, että pitää saada toinenkin pahalle mielelle. Onhan näitä keskustelupals-toja muunkinlaisia. Sellaisiakin varmaan missä voi näsäviisastella mielin määrin.
Jos joku pyytää neuvoa, siihen kukin voi antaa ohjeen parhaan tietämyksensä mukaan. Neuvon hakija ( ja vertaiset ) voivat tykönään ottaa kantaa , sopiiko ohje hänelle vaiko ei.
Oletan, että monet jättävät avunpyyntönsä kirjoittamatta juuri noiden ilkeilyjen pelosta. Etenkään sairaana tai väsyneenä ei huumorintaju ole parhaimmillaan.
Olen huomannut, että viisainta on jättää omalaatuiset kirjoitukset kommentoimatta, ottamatta mitään kantaa ymmärtämättömän huomautuksiin. | |
| | |
28.10.06, 16:56
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Maija Miten niin levitin pahaa mieltä, kun kerroin, että koiraa ei pidä ottaa masentuneena? | Sanoit sanasta sanaan näin: "Ajatelkaa ihmiset hieman, ennenkuin lähdette opastamaan jotain toista. Ensinnäkin koira ei ole vain jokin joka hankitaan koira on kokoajan elämässä mukana."
Eikö tuotakin olisi voinut vähän fiksummin sanoa, kuten juuri nyt viimeisimmässä viestissäsi sanoit? Ekasta viestistä tulee vaan todella töksähtävä ja alkuperäistä kirjoittajaa tölväisevä sävy. Kuten muutkin ovat sanoneet, tällä palstalla on ylipäätään liikaa negatiivista asennetta muihin. Kannattaa muistaa, että se, mikä itselle ei toimi, voi toimia jollekin toiselle. Ja päinvastoin.
| |
| | |
28.10.06, 17:09
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi Miksi pitää vastata näsäviisaasti tai ilkeillen toisen ihan asialliseen kirjoitukseen? Onko itsellä niin paha olla, että pitää saada toinenkin pahalle mielelle. Onhan näitä keskustelupals-toja muunkinlaisia. Sellaisiakin varmaan missä voi näsäviisastella mielin määrin.
Jos joku pyytää neuvoa, siihen kukin voi antaa ohjeen parhaan tietämyksensä mukaan. Neuvon hakija ( ja vertaiset ) voivat tykönään ottaa kantaa , sopiiko ohje hänelle vaiko ei.
Oletan, että monet jättävät avunpyyntönsä kirjoittamatta juuri noiden ilkeilyjen pelosta. Etenkään sairaana tai väsyneenä ei huumorintaju ole parhaimmillaan.
Olen huomannut, että viisainta on jättää omalaatuiset kirjoitukset kommentoimatta, ottamatta mitään kantaa ymmärtämättömän huomautuksiin. | Oikeassa olet. Käsittämättömiä ovat nämä palstojen kirjoittajat. Kun tosiaan joku kysyy jopa asiallisesti, sillä usein näkee jo kysymyksen olleen asiattoman, ja toinen vastaa omalta näkökantiltaan asiallisesti ja fiskusti, eikö kolmas ole jo tonkimassa kärsällään, kuin sika paskakasaa, että lehahtaisipa nyt. Ja pianpa lehahtaa. Mikä hemmetti siinä on, että sitä tonkivaa kärsää pitää tunkee toisten vastauksiin ? Keskittyisi itsekkin vastaamaan omalta osaltaan ASIALLISESTI, eikä tonkimaan ja rikkomaan toisten vastauksia.
Palsta olisi palkitseva ja antoisa, kun täällä saisi ihmsten vastaukset olla rääpimättä ja repimättä.
| |
| | |
28.10.06, 17:52
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Koethan nyt jo oppia asiallisuutta - tai sitten pidä turpasi kiinni. Ei tuolla tonkimisella saa aikaiseksi kuin paskaa omasta päästä muuallekin. Eli lopeta jo lapsellisuutesi itsekin. Vaikkethan sinä siihen pysty, tässäkään aiheessa. Kunnon moderointi tänne palstalle ja paskiaiset ulos. Kiitos.
| |
| | |
29.10.06, 10:14
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Apua masennukseen
Luin vuosia sitten Kunto plussasta pienen kirjoituksen , jossa kerrottiin Calsiumin auttavan keskivaikeaan masennukseeen.
Tämä ei tarkoittanut mitään kalkkitabletin syöttämistä lumelääketarkoituksessa.
Kirjoituksessa mainittiin suomalaissyntyinen lääkäri, joka asuu Yhdysvallaoissa. Hän oli pitkään kokeillut psykiatrisessa hoitolaitoskessaan mielenterveyspotilaiden saamaa hyötyä
calsium lisästä. Hoitotulokset olivat kirjoituksen mukaan olleet
todella hyvät. Lievä ja keskivaikea masennus oli parantunut. Vaikea masennus sensijaan ei ollut hellittänyt.
Muistaako joku muukin tämän tai jonkin vastaavan kirjoituksen?
Calsium valmisteitakin on monenlaisia. Kannattaa hankkia parasta. Laatua voi kysyä asiantuntevalta luontaistuotekaupan
myyjältä eli fytonomilta
| |
| | |
06.11.06, 11:41
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen juuri valmistumassa FREEWAY-CER Meridiaani Energia Terapian edistyneeksi terapeutiksi ensi kuussa ja olen tehnyt paljon harjoitus sessioita juuri masennukseen sekä suruun (kun rakas on kuollut tms)
Tämä terapia on ollut niin uskomaton, nopeita tuloksia ja vaivat usein poistuu pysyvästi ja myös toinen etu on se ettö kun opit käyttämään tekniikkaa ensimmäisen parin session jälkeen voit tehdä terapian itse aina tarvittaessa, se on helppo oppia, eli ei tarvitse maksaa kymmenistä terapia istunnoista.
Lisätietoa FREEWAY-CER terapiasta on omilla sivuillani www.universalessence.co.uk tai sitten terapian kehittäjien Tom ja Beverly Anderssonin sivuilla: www.freeway-cer.com
heillä on myös lista kaikista koulutuksen saaneista henkilöistä (omat tietoni löytyvät sieltä myös)
On myös muita energia terapioita jotka voivat auttaa, esim EFT, mutta olen itse käyttänyt molempia mutta FREEWAY saa tulokset aikaan paljon nopeammin.
Tämä terapia auttaa unettomuuteen, phobioihin (esim korkean paikan kammo tai esiintymis kammo, hämähäkkien pelko jne) masennus, hermostuneisuus, shokki, kaikki tunnepohjaiset ongelmat, addiktiot (tupakka, alkoholi, huumeet) tunnepohjaisiin kiputiloihin, ärtymykseen, agressiivisuuteen jne...myös useisiin fyysisiin vaivoihin koska noin 75% fyysistä sairauksista on alunperin aiheutunut tunnepohjaisesta syystä.
| |
| | |
06.11.06, 13:15
|
#19 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
| - Tämäkin menee ohi -
Taistelin masennuksen kanssa kai vuosia, en oikein kai ymmärtänyt miten kaikki vaan paheni ja paheni. Onneksi osasin lähteä puhumaan elämän vaikeudestani terveysalan ammattilaiselle, joka neuvoi minua menemään mielenterveystoimistoon. Sitä kautta sain lääkityksen, jonka turvin sain edes nukutuksi, jaksoin ajatella elämääni taas eteenpäin. Näin oman elämäni kuin uusin silmin, kuka minä olen, mitä minä elämältäni haluan.
Kävin vuoden verran terapiassa, jossa kuitenkaan en moneen kuukauteen kohdannut sellaista ammattiauttajaa, että olisimme kuin puhuneet samaa kieltä. Kunnes lääkäri kun oli jo moneen kertaan vaihtunut – kohdalle sattui kerran ihminen, jonka kanssa ymmärsimme toisiamme. Muutaman kerran ehdimme tavata, hän oli vaan tuuramassa, hän lähti jatkamaan opintojaan. Hänen ajatuksista sain voimaa jatkaa yksin eteenpäin ja pikkuhiljaa pääsin eroon lääkkeistäkin.
Se on suuri totuus, että ilman lääkkeitä en olisi jaksanut masennuksen kanssa elää. Lääkkeet auttoivat uuteen elämän alkuun. - Tänään olen onnellinen oman tieni kulkija. Olen löytänyt elämääni vertaistukena, sydänystäväksi samanlaisen elämän myllerryksen kokeneen. Voimme puhua toisille kaikesta mahdollisesta. Toki vieläkin meillä on huonoja päiviä, kai meillä kaikilla on, mutta meillä on elämän mottona suuri viisaus;
"- Tämäkin menee ohi -
Isoäitini opetti minulle nämä sanat, jotta voisin
käyttää niitä mottona elämäni kaikissa käänteissä.
Kun asiat ovat fantastisen huonosti;
Kun asiat ovat kerrassaan kauhistuttavalla tolalla;
Kun kaikki on loistavaa ja ihanaa ja ihmeellistä
ja onnellista, sano nämä kolme sanaa itsellesi.
Ne antavat sinulle perspektiiviä ja auttavat sinua
saamaan eniten irti siitä, mikä on hyvää,
ja suhtautumaan stoalaisen tyynesti siihen,
mikä on pahaa." Claire Rayner | |
| | |
06.11.06, 14:26
|
#20 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
|
Suomenkieli on niin vaikeaa – ei ihme, jos ei aina tämä terapiakaan puhuen toisen kanssa onnistu :)
Kirjoitin aiemmin; Olen löytänyt elämääni vertaistukena, sydänystäväksi samanlaisen elämän myllerryksen kokeneen. Voimme puhua toisille kaikesta mahdollisesta.
- Toki tarkoitukseni oli kirjoittaa, että voimme puhua toisillemme kaikesta mahdollisesta. - Siitähän se vasta varsinainen soppa syntyisi, jos toisille puhuisi kaikesta :) | |
| | |
15.11.06, 19:58
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | muutos ajattelussa
kun keskittyy lujasti omaan masennukseensa niin aivan varmasti se pysyy. mitäpä jos lakkaisi keskittymästä surkeisiin asioihin ja yrittäisi kiinnostua jostain muusta. olen vuosikausia sivusta seurannut erään henkilön kamppailua joka on kiinnipitämistä masennuksesta ja kiinnipitoa vanhoissa asioissa. mitään uutta tämän henkilön elämään ei pääse tulemaan koska hän ei halua luopua vanhoista asioista eikä ajatusmalleista, eikä lakkaa syyttelemästä muita.
| |
| | |
16.11.06, 09:55
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Todempaa Koethan nyt jo oppia asiallisuutta - tai sitten pidä turpasi kiinni. Ei tuolla tonkimisella saa aikaiseksi kuin paskaa omasta päästä muuallekin. Eli lopeta jo lapsellisuutesi itsekin. Vaikkethan sinä siihen pysty, tässäkään aiheessa. Kunnon moderointi tänne palstalle ja paskiaiset ulos. Kiitos. | Pilvessäkö vai pilvi saamatta ? | |
| | |
16.11.06, 11:52
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä vaivana ? Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Todempaa Koethan nyt jo oppia asiallisuutta - tai sitten pidä turpasi kiinni. Ei tuolla tonkimisella saa aikaiseksi kuin paskaa omasta päästä muuallekin. Eli lopeta jo lapsellisuutesi itsekin. Vaikkethan sinä siihen pysty, tässäkään aiheessa. Kunnon moderointi tänne palstalle ja paskiaiset ulos. Kiitos. | Pilvessäkö vai pilvi saamatta ? | Jos tarkoittamallasi henkilöllä menee huonosti, kannustatko häntä tällä kommentillasi parempaan?? Yrititkö nostaa häntä montustaan vai vyörytitkö järkäleen hänen päälleen? | |
| | |
17.11.06, 10:58
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Heikkoudesta vahvaksi
Hyvä nimimerkki Itku, muista, että masennus on viesti sisimmästäsi. Tiedän, että kuulostaa jeesustelulta, mutta jokin maailmassasi on pahasti pielessä. Oletko työssä, jossa et viihdy? Haluaisitko järjestää elämäsi palikat uusiksi? Vai peräti suoritatko elämää, kun pelkäät niin romahdusta? Masentuneen pitää tunnustaa heikkoutensa itselleen ja myös muille. Ei tarvitse jaksaa, jos on piiskannut itseään kuuntelematta sisintään ja siinä menossa loppuun palanut. Se on hyvä alku. Naamiot on nyt aika pudottaa. Jos itkettää, itke. Jos tuntuu ettet jaksa käydä töissä, juttele työterveyslääkärin kanssa. Uskalla pyytää arkeen apua läheiseltä. Masennukseen sairastuu usein sellainen ihmistyyppi, joka ei kuuntele itseään, pitää muiden hyvinvointia tärkeämpänä kuin omaansa ja yrittää näytellä olevansa vahva ja kunnossa. Mistäkö tiedän? Olen itse läpikäynyt masennuksen ja paranemiseni alkoi, kun ymmärsin tehdä viimein kaiken tuon luettelemani. Masennus on mahdollisuus kasvaa eheämmäksi ihmiseksi. Onnea sille tielle!
| |
| | |
17.11.06, 13:45
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Brahma Hyvä nimimerkki Itku, muista, että masennus on viesti sisimmästäsi. Tiedän, että kuulostaa jeesustelulta, mutta jokin maailmassasi on pahasti pielessä. Oletko työssä, jossa et viihdy? Haluaisitko järjestää elämäsi palikat uusiksi? Vai peräti suoritatko elämää, kun pelkäät niin romahdusta? Masentuneen pitää tunnustaa heikkoutensa itselleen ja myös muille. Ei tarvitse jaksaa, jos on piiskannut itseään kuuntelematta sisintään ja siinä menossa loppuun palanut. Se on hyvä alku. Naamiot on nyt aika pudottaa. Jos itkettää, itke. Jos tuntuu ettet jaksa käydä töissä, juttele työterveyslääkärin kanssa. Uskalla pyytää arkeen apua läheiseltä. Masennukseen sairastuu usein sellainen ihmistyyppi, joka ei kuuntele itseään, pitää muiden hyvinvointia tärkeämpänä kuin omaansa ja yrittää näytellä olevansa vahva ja kunnossa. Mistäkö tiedän? Olen itse läpikäynyt masennuksen ja paranemiseni alkoi, kun ymmärsin tehdä viimein kaiken tuon luettelemani. Masennus on mahdollisuus kasvaa eheämmäksi ihmiseksi. Onnea sille tielle! | Kylläpä sinulla osaa olla samanlaiset kokemukset kuin itselläni! Juuri näin se on!
Olemme ihmisinä yksilöitä ja erilaisia, mutta psyykkemme taitavat tarpeineen ja huomioon ottamisineen olla kaikilla saman suuntaiset. Psyyken kohentumisen myötä kohennumme kokonaisvaltaisestikin.
Toivotat "onnea sille tielle"! Sitä todella tarvitaan ja tie saattaa olla pitkäkin, mutta se kannattaa! | |
| | | | |