Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.04.07, 11:52   #1 (linkki)
herpestyttö
(Vierailija)

herpekseen apua luontaishoidoista..?

moi! sain diagnoosin, että herpes taitaa vaivata. oireet ovat aika lievät, mutta on nyt uusiutuneet joka kuukautisten yhteydessä (siis tää on toinen kerta).

onko kellaan kokemuksia www.neveranoutbreak.com mainostamista luontaishoidoista? saako niitä tilattua suomeen? ovatko turvallisia? ovatko tuoneet avun?

sain acloviiri kuurin, josta sain kovasti kihelmöintiä ja puutumisen tunnetta ympäri kroppaa. muutenkin pyrin hoitamaan itseäni luontaislääketieteellä. mm. homeopatialla olen saanut muissa jutuissa hyviä tuloksia.

kiinnostais tietää onko kokemuksia emäksisen kehonhoidon tai ravinnon vaikutuksista herpekseen? ylipäänsä, millä ruokavaliolla olette saaneet taisteltua viirusta vastaan, ehkä kokonaan voiton puolelle?

haluan saada oman kehon niin vahvaksi, ettei siinä herpes idä :)

mites valkosipuli ja L-lysiini onko ollut avuksi?
kiitos vinkeistä jo etukäteen!

Vastaa viestiin

11.04.07, 13:09   #2 (linkki)
'virus'
(Vierailija)

Kun olet herpeksen saanut niin se on ja pysyy. Vastaan voit taistella pitämällä kehosi
vastustuskykyisenä niin että vitamiinien, kivennäisaiden etc. saanti on hyvä ja tasa-
painossa. Välttämällä ylenmääräistä stressiä (alentaa vastustuskyä) ja kaikin puolin
elämällä hyvin ja tasapainoisesti - mutta tämähän ei ole mitenkään aina ja kaikille
mahdollista ja vaikka olisikin niin herpes vaan kuitenkin ilmaisee olemassaolostaan...:)
Tiedän tämän kun olen herpeksen joskus itsekin saanut 'rakkaudenlahjana'....
  Vastaa viestiin
28.04.07, 17:34   #3 (linkki)
hänen herneensä
(Vierailija)

Mulla on myös sitkeä huuliherpes. B-vitamiini (joku niistä, en muista oliko b6, b12 vai mikä) auttaa. Samainen vitamiini auttaa myös stressioireisiin. Itse juon muutaman kerran viikossa Beroccaa, niin pysyy molemmat pois: herpes ja stressi. Allergialääke auttaa myös, koska itselläni tulee herpes myös pitkittyneistä allergiaoireista, pölystä, homeesta jne.
  Vastaa viestiin
28.04.07, 17:34   #4 (linkki)
hänen herneensä
(Vierailija)

Mulla on myös sitkeä huuliherpes. B-vitamiini (joku niistä, en muista oliko b6, b12 vai mikä) auttaa. Samainen vitamiini auttaa myös stressioireisiin. Itse juon muutaman kerran viikossa Beroccaa, niin pysyy molemmat pois: herpes ja stressi. Allergialääke auttaa myös, koska itselläni tulee herpes myös pitkittyneistä allergiaoireista, pölystä, homeesta jne.
  Vastaa viestiin
26.06.07, 07:46   #5 (linkki)
Lååde
(Vierailija)

Olisit miettinyt kaksi kertaa ennen kuin menit persettäsi jakamaan tautiselle jätkälle tai olisit ainakin vaatinut kondomia. Tyhmyydestä sakotetaan, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
  Vastaa viestiin
26.06.07, 14:29   #6 (linkki)
Hannaliini
(Vierailija)

Lysiini

Lysiini niminen aminohappo on tunnettu herpeksen parantaja. Itselläni on huuliherpestä ja kun syön lysiiniä, niin johan talttuu. Eli heti kun huomaat oireita, niin lysiiniä 1500mg/pv ja lisäksi C-vitamiinia 1000mg/pv, kannattaa ottaa osissa, esim. aamu, päivä ja ilta. Nopeuttaa paranemista ja lisäksi suoraan herpesrakkulaan voi laittaa tuota lysiiniä, kun sekoittaa esim. neitsytkookosöljyyn tai johonkin kylmäpuristettuun öljyyn.
  Vastaa viestiin
26.06.07, 15:07   #7 (linkki)
lkj
(Vierailija)

huono juttu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja herpestyttö
kokonaan voiton puolelle?
Herpes ei nykymenetelmin parane.

[quote="herpestyttö"
mites valkosipuli ja L-lysiini onko ollut avuksi?
[/quote]

Sellaisiin sairauksiin, joiden oireet vaihtelevat, myydään valmisteita yksittäisllä todistuskertomuksilla. Kunnollisissa tutkimuksissa lysiinillä ei ole ollut vaikutusta.

Vastaa viestiin
26.06.07, 15:45   #8 (linkki)
auttanut
(Vierailija)

mulla

itse olen kärsinyt herpeksestä melkein koko ikäni, vasta nyt aikuisiällä löysin keinon välttää mokoma kiusankappale kokonaan.
käy luontaistuotekaupassa, osta immunobalans MSM+karpalo&ollivinlehti -tabletteja, myös voit kokeilla greipinsiemenuutetta, näitä ottamalla ei mulla ainakaan huuliherpes aktivoidu ollenkaan.
herpes alapäässäkin vain 1-2 kertaa vuodessa.
  Vastaa viestiin
29.06.07, 20:55   #9 (linkki)
hakanen
(Vierailija)

l-lysiiniä

l-lysiini niminen aminohappo voi auttaa kuulemma herpekseen ainakin jonkin verran. Varmaan kannattaa ainakin kokeilla.
  Vastaa viestiin
02.08.07, 22:56   #10 (linkki)
Onnelisempi
(Vierailija)

Tässä hyvä keino

Minä olen pitänyt herpesoireet poissa jo 3 vuotta sinkillä ja b-vitamiinilla. Sitä ennen oli joka kuukausi todella isot ja kipeät rakkulat alapäässä.
  Vastaa viestiin
08.05.09, 02:58   #11 (linkki)
helpottunut
(Vierailija)

oi kiitos

tosi kiva kuulla muiden kokemuksia mikä on auttanut. itse olen ollut ihan musertunut tiedosta että sairastan herpestä. lysiiniä olen kokeillut, ohjeessa sanotaan että 500mg per päivä. onko siis "!epäterveellistä" jos ottais tupla-annoksen? auttaako enemmän?

kiitos bvielä tosi paljon! ehkä tässä vielä toivoa on!! :)
hyvää kesää kaikille!

Vastaa viestiin
08.05.09, 06:12   #12 (linkki)
minulta lähti
(Vierailija)

kookosöljyllä

lähes vuoden sitä sitä söin ruokalusikallisen päivässä.

ei oo herbestä näkynyt

noita synteettisiä vitamiineja kannattaa välttää
  Vastaa viestiin
08.05.09, 22:17   #13 (linkki)
herbaali
(Vierailija)

Kookosöljyä kokeilin, eikä ehkäise herpestä. Ei sisäisesti eikä ulkoisesti "nautittuna"
Lähes jatkuvia oireita jo 15 vuoden ajan.
Ei myöskään B-vitamiini.
Ei myöskään valkosipuli.
Muita?
Aclovirilla pidän sen "aisoissa", mutta se ei ehkäise oireilua. Vain (ehkä) miedontaa ne.
  Vastaa viestiin
20.01.10, 14:51   #14 (linkki)
ej
(Vierailija)

vältä suklaata

Kuulin että suklaa laukaisee herpeksen samoin pähkinät ja siemenet runsaasti nautittuna... Onko kokemusta?
  Vastaa viestiin
21.01.10, 13:05   #15 (linkki)
her pes
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ej Näytä viesti
Kuulin että suklaa laukaisee herpeksen samoin pähkinät ja siemenet runsaasti nautittuna... Onko kokemusta?
mul herpes puhkeaa usein ennen joulua, juhlia ja työmuutoksia. Yhteys jonkinlaiseen stressiin?
  Vastaa viestiin
30.04.10, 14:39   #16 (linkki)
##$é!!!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja her pes Näytä viesti
mul herpes puhkeaa usein ennen joulua, juhlia ja työmuutoksia. Yhteys jonkinlaiseen stressiin?
Mulla hepres puhkesi äsken ja takana oli poikkeuksellisen kova stressi. Sattumaa vai ei - kuka tietää.
  Vastaa viestiin
03.05.10, 07:00   #17 (linkki)
kookosöljyä...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja herbaali Näytä viesti
Kookosöljyä kokeilin, eikä ehkäise herpestä. Ei sisäisesti eikä ulkoisesti "nautittuna"
Lähes jatkuvia oireita jo 15 vuoden ajan.
Ei myöskään B-vitamiini.
Ei myöskään valkosipuli.
Muita?
Aclovirilla pidän sen "aisoissa", mutta se ei ehkäise oireilua. Vain (ehkä) miedontaa ne.

Sitten kannattaa selvittää aiheuttajan syy.

Stressi ja auringonvalo ovat yleisimpiä.

Mulla auttaa kookosöljy.

Muuten syön ravinteet ruuasta ja D:n purkista.
  Vastaa viestiin
26.08.10, 22:21   #18 (linkki)
mrsw
(Vierailija)

greipinsiemenöljyllä paranneltu useasti pahaakin herpestä. parantanee tosin enemmän kehon omaa puolustusta kuin hyökkää itse herpekseen. mutta suoraan tai välillisesti niin onpahan toiminut.
  Vastaa viestiin
01.04.11, 12:16   #19 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

b-vitamiini ja sinkki

Noin vuosi sitten sain diagnoosin sukuelin herpeksestä. Gynegologi ei osannut muuta kuin pahoitella ja määrätä lääkkeet, jotka eivät auttaneet millään tavalla. Oireet kestivät yhtäjaksoisesti noin kaksi kuukautta, jonka aikana luulin tulevani hulluksi. Lopulta oireet olivat niin pahat, että käveleminen, istuminen ja muut välttämättömyydet sattuivat.

Onnekseni löysin netistä vinkkejä b-vitamiinista ja sinkistä. Välittömästi aloitettuani b-vitamiini ja sinkkikuurin oireet alkoivat lientymään ja paranivat pois nopeasti. Otin tuolloin 2-3 kertaisen b-vitamiiniannoksen ja 1-2 sinkkitablettia päivässä. Lisäksi sivelin valkosipulilla ja hunajalla haavaumia. Olin siis valmis ihan mihin tahansa, jotta oloni paranisi. Ja se tosiaan parani. Vitamiinien ja muiden päivittäisannoksille lienee tieteelliset perusteet, joita rikoin tietoisesti ilman keskustelua lääkärin kanssa. Kannattaisi varmasti ottaa selville, mitä yliannostuksista voi seurata.

Oireiden paranemisen jälkeen jatkoin b-vitamiinin ja sinkin ottamista normaaleilla päiväannoksilla säännöllisen epäsäännöllisesti kunnes äskettäin huomasin oireiden palanneen. Aloitin superkuurin saman tien uudestaan ja jälleen kerran olo alkoi heti paranemaan. Tällä kertaa oireet eivät ehtineet pahoiksi ja paranivat täysin vajaassa viikossa.

Älkää siis kukaan vaipuko epätoivoon kuten minä taannoin. Vaikka tautia ei voida parantaa, voi sen kanssa elää.
  Vastaa viestiin
01.04.11, 19:43   #20 (linkki)
Hmph!
(Vierailija)

Herpes on kuin yskä:

Itsekseen se paranee kahdessa viikossa, lääkittynä siihen menee 14 päivää.

Ottakaa hyvät ihmiset selvää, mistä herpeksessä on edes kyse ja miettikää sitten järjellä, auttaako siihen joku öljy vai ei. Joillain saattaapi se rakkula parantuakin, kun on syönyt tiettyä ainetta jonkin aikaa, mutta tuskin sen aineen ansiosta...sitten kehutaan, kun aine auttoi ja kannustetaan muitakin hassaamaan rahansa ylihinnoiteltuihin ja alitutkittuihin luontaistuotteisiin.
  Vastaa viestiin
02.04.11, 13:23   #21 (linkki)
mutris
(Vierailija)

Olen hoitanut huuliherbestä Blistexs huulivoiteella hyvin tuloksin. Voidetta pitää kuitenkin laittaa mahdollisimman nopeasti, mielummin heti ensi kihelmöinnin alkaessa Sinkistä uskoisin myös olleen apua, kun moneen vuoteen ei ole ilmaantunut. Kuusenpihka voidetta ajattelin seuraavaksi testata, jos ilmantuu vielä tarvetta. Semppiä kaikille:)
  Vastaa viestiin
02.04.11, 14:02   #22 (linkki)
helppo ja nopea
(Vierailija)

keino on tuo Compeed laastari, ja tehokas myös, siitä en luovu enkä vaihda

COMPEED® Tehokas huuliherpeksen hoito
  Vastaa viestiin
06.04.11, 23:19   #23 (linkki)
aminohappo
(Vierailija)

lysiini

Noniin, pariviikkoa sairaslomalla ankaran huimauksen vuoksi. Tohtori määräsi fysioon niska hierottavaksi ja kävinkin 3 kertaa eikä tullut vastetta. Netistä löysin sisäkorvan kaarikäytävien asentohoito ohjeita (oli aika kiertämistä) ja tein muutamana päivänä, ei apua. Sitten lisää surffailua kun tuli esille että herpesvirus voisi aiheutta tasapainoon ongelmia. Minullahan oli syylien takia lysiiniä kaapissa, ei kun kuurille . Nyt näyttäisi että lähtee kuin krapula buranalla. Alan vähitellen olla sitämieltä että nykymuotoinen lääketiede ja koulutus alalle tarvitsee jonkin murroksen ja antamaan tilaa ravitsemushoidoille koska tietoa on saatavissa kun sitä vain hakee.
  Vastaa viestiin
06.04.11, 23:32   #24 (linkki)
vastustetaan
(Vierailija)

henkeen ja vereen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aminohappo Näytä viesti
Noniin, pariviikkoa sairaslomalla ankaran huimauksen vuoksi. Tohtori määräsi fysioon niska hierottavaksi ja kävinkin 3 kertaa eikä tullut vastetta. Netistä löysin sisäkorvan kaarikäytävien asentohoito ohjeita (oli aika kiertämistä) ja tein muutamana päivänä, ei apua. Sitten lisää surffailua kun tuli esille että herpesvirus voisi aiheutta tasapainoon ongelmia. Minullahan oli syylien takia lysiiniä kaapissa, ei kun kuurille . Nyt näyttäisi että lähtee kuin krapula buranalla. Alan vähitellen olla sitämieltä että nykymuotoinen lääketiede ja koulutus alalle tarvitsee jonkin murroksen ja antamaan tilaa ravitsemushoidoille koska tietoa on saatavissa kun sitä vain hakee.
Niin ja kuten huomaat, sitä vastustetaan henkeen ja vereen.
  Vastaa viestiin
09.04.11, 07:58   #25 (linkki)
apua Epleystä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aminohappo Näytä viesti
Noniin, pariviikkoa sairaslomalla ankaran huimauksen vuoksi. Tohtori määräsi fysioon niska hierottavaksi ja kävinkin 3 kertaa eikä tullut vastetta. Netistä löysin sisäkorvan kaarikäytävien asentohoito ohjeita (oli aika kiertämistä) ja tein muutamana päivänä, ei apua.

Tarkoititko Epleyn manooveria tuolla asentohoidolla. Tässä muillekin tiedoksi nuo ohjeet joita voi kotona itsekin tehdä. Auttanut ainakin minulle.
BPPV
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku