Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.02.09, 11:07   #1 (linkki)
luontaista apua
(Vierailija)

Kolesterolin alentaminen

Kolesterolini on ollut koko ikäni 4 pinnassa. Nyt se li pompannut 6,7:ään. Haluaisinkin vinkkejä ruoka-aineista, joilla on vahva ominaisuus vähentää kolesterolia.
Pliis, pyydän, ettette ala tarjoilemaan liikuntaa ja kasviksia ruokavaliossa, sillä niitä ei voi enää lisätä.
  Vastaa viestiin

04.02.09, 11:34   #2 (linkki)
lisäinfoa
(Vierailija)

Annapa hieman enemmän lähtötietoja, eli, mikä on BMI tällä hetkellä, paljonko kuluu viinaa ja tupakkia, minkä verran ja miten päivittäin liikut, jos kasviksia ei voi lisätä, niin voisiko kovaa rasvaa edes vähentää? Entä mikä oli hyvän kolesterolin määrä?

Entä kuuntelitko, mitä lääkärisi sanoi, kun kertoi kolesteroliarvon tuloksen?
  Vastaa viestiin
04.02.09, 12:46   #3 (linkki)
luontaista apua
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lisäinfoa
Annapa hieman enemmän lähtötietoja, eli, mikä on BMI tällä hetkellä, paljonko kuluu viinaa ja tupakkia, minkä verran ja miten päivittäin liikut, jos kasviksia ei voi lisätä, niin voisiko kovaa rasvaa edes vähentää? Entä mikä oli hyvän kolesterolin määrä?

Entä kuuntelitko, mitä lääkärisi sanoi, kun kertoi kolesteroliarvon tuloksen?
Häh? Että kuuntelinko mitä lääkäri sanoi? Enpä nyt ymmärrä kysymystäsi.
Kontrolloidaan puolen vuoden päästä. Eipä se muuta sanonut, kuin että mielellään hän ei lääkityslinjalle menisi, enkäpä ole siihen hinkuamassakaan.

Kuule, ne viinat ja tupakat saat unohtaa, en ole ikänä kumpaakaan käyttänyt. Päivittäin liikun, johan sanoin, että siitä en kaipaa infoa, koska olen vaikeasti liikuntakyvytön. Ei mahdollista lainkaan liikkua.
Kova rasva on tullu kun viimevuonna olen joutunut käyttämään paljon valmisruokia, ruoka-annoksia. Suurvalmistajat eivät käytä parhaita rasvoja, etenkään kasvisöljyjä.
Tarkoittanet hyvällä kolesterolilla HDL joka oli 1,56
  Vastaa viestiin
04.02.09, 15:01   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/1999
Transrasva nostaa kolesterolia.

Eli oivariini on parasta leivän päällä.

Rypsiä voi käyttää muuten, jos haluaa esim. kasviksien kanssa syödä esim. kasvismuhenoksissa. On hyvää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Transrasva

Valmisruokien ravintoarvot ovat aikast alhaalla, koska kysessä on niin prosessoitu ruoka, että kaikki ravinteet ovat hävinneet siinä matkalla.
  Vastaa viestiin
04.02.09, 15:41   #5 (linkki)
ihan hyvä ratkaisu
(Vierailija)

Tässä varmaan lääkäri ajatteli, että mittaustulos saattaa olla yksittäinen poikkeama ja puolessa vuodessa ei vielä mitään radikaalia ehdi tapahtumaan, jos arvot ennen ovat olleet ok. Eli seuraaminen on ihan hyvä ratkaisu.

Ensisijainen hoito on aina ravinnon muutos. Vasta jos se ei toimi niin sitten lääkitys. Jos muutos ei niin paljoa häiritse, että ei aleta syömistä korjaamaan, niin turha on lääkkeitäkään antaa.

Jos arvot ovat todella pahat, niin sitten lääkitys voidaan määrätä saman tien, ettei potilaalle ehdi tulemaan odotellessa päätetapahtuma.

Vastaa viestiin
06.02.09, 07:31   #6 (linkki)
punariisi
(Vierailija)

Bioteekin Punariisi-valmiste, kuulemma auttaa
  Vastaa viestiin
06.02.09, 17:38   #7 (linkki)
JurpoUrpo
(Vierailija)

Kertokaas mulle kanssa mitä tehdä?

Siis oikeesti millä sen kolesterolin saa hyväksi? Mulla ne arvot vaan huononee kerta kerralta. Mitä pitäs syödä ja juoda? Ei se mullekkaan lääkäri kertonu mitään ohjeita, kysyi vaan käytänkö leivälle voita vai mitä ja onko suvussa korkeaa kolesterolia. Lääkkeet olis kirjottanut jo ajat sitten vaan en ottanu. Niin paljon olen niistä huonoa tuttavilta kuullut.

Että kun täällä teitä tietäjiä tuntuu olevan niin kertokaa nyt pöllömmälle mitä pitäs syödä ja miten liikkua? Mulla loppuu tieto vissiin kesken.
  Vastaa viestiin
06.02.09, 22:39   #8 (linkki)
Kauranlese
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JurpoUrpo
Siis oikeesti millä sen kolesterolin saa hyväksi? Mulla ne arvot vaan huononee kerta kerralta. Mitä pitäs syödä ja juoda? Ei se mullekkaan lääkäri kertonu mitään ohjeita, kysyi vaan käytänkö leivälle voita vai mitä ja onko suvussa korkeaa kolesterolia. Lääkkeet olis kirjottanut jo ajat sitten vaan en ottanu. Niin paljon olen niistä huonoa tuttavilta kuullut.

Että kun täällä teitä tietäjiä tuntuu olevan niin kertokaa nyt pöllömmälle mitä pitäs syödä ja miten liikkua? Mulla loppuu tieto vissiin kesken.
"kauranlese | 12.11.2008 12:14. Kauranleseellähän ( puoli desiä päivässä) saa kolestroolin alas melko nopeastikin, mitä syytä syödä lääkkeitä joista saa ..."
  Vastaa viestiin
09.02.09, 12:24   #9 (linkki)
Maukasta ja terveellistä.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JurpoUrpo

Minulla on ylipainosta huolimatta ollut aina hyvät kolesteroliarvot. Teen itse kaikki ruoat ja käytän oikeaa voita ja kermaa niissä ruoissa, missä haluan neuvotaan käyttämään kevyt tuotteita. Neitsyt-oliiviöljy, kylmäpuristettu, on parasta öljyä. Rypsiä ollut liian vähän aikaa vasta käytössä ja sen kasvattamisessa joudutaan joinakin vuosina käyttämään hurjasti myrkkyjä.
Täysjyvävilja, itse jyvistä jauhettuina, on kaikkein parasta. Ja sekin mieluimmin luomuna.

Kasviksia, puhdasta ruokaa ja ennenkaikkea hyvää mieltä, siinä apu moneen asiaan. Ruokakin pitää olla sellaista, että siitä nautii, vaikka moni yrittääkin aiheuttaa toisille syyllisyyden tunteita ruoasta, että kun siitä nauttii.

Mieluimmin vähän ja kunnollista ruokaa, kun paljon jotain keinotekoisia mössöjö, joita on esim. vähäräsvaiset juustot ja ruokakermat. Ruokakerma ei ole muuta kuin maitoa, johon on lisätty sakeuttamisainetta ja sitä sitten saa kutsua "ruokakermaksi".

Vastaa viestiin
09.02.09, 13:30   #10 (linkki)
opettele kokkaamaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maukasta ja terveellistä.
Minulla on ylipainosta huolimatta ollut aina hyvät kolesteroliarvot.
Vai niin. Ei kuitenkaan kannata yleistää. Hyvin monella ylipainoisella ja väärin syövällä taas on huonot kolesteroliarvot ja korkea verenpaine. Itse asiassa moni tällaista dieettiä noudattanut onkin jo kadonnut populaatiosta lopullisesti eikä siksi enää kirjoittele.

Lainaus:
Teen itse kaikki ruoat ja käytän oikeaa voita ja kermaa niissä ruoissa.
Tuo aika pitkälle selittääkin, miten olet saanut turvotettua itsesi. Jos kolesteroliarvot ovat vielä kohtuulliset, niin ei ole tullut yhtään mietittyä esimerkiksi metabolisen oireyhtymän kiusallisuutta?

Lainaus:
Ruokakin pitää olla sellaista, että siitä nautii
Jos on paino-ongelma, niin kannattaisi pohtia, onko ruoka ainoa elämänsisältö, josta saa mielihyvää. Ehkä voisi myös opetella tekemään hyvää ruokaa ilman tolkutonta rasvankäyttöä. Ei se niin vaikeaa ole.

Vastaa viestiin
09.02.09, 17:54   #11 (linkki)
Maukasta ja terveellistä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opettele kokkaamaan
Lainaus:
Minulla on ylipainosta huolimatta ollut aina hyvät kolesteroliarvot.
Vai niin. Ei kuitenkaan kannata yleistää. Hyvin monella ylipainoisella ja väärin syövällä taas on huonot kolesteroliarvot ja korkea verenpaine. Itse asiassa moni tällaista dieettiä noudattanut onkin jo kadonnut populaatiosta lopullisesti eikä siksi enää kirjoittele.

Lainaus:
Teen itse kaikki ruoat ja käytän oikeaa voita ja kermaa niissä ruoissa.
Tuo aika pitkälle selittääkin, miten olet saanut turvotettua itsesi. Jos kolesteroliarvot ovat vielä kohtuulliset, niin ei ole tullut yhtään mietittyä esimerkiksi metabolisen oireyhtymän kiusallisuutta?

Lainaus:
Ruokakin pitää olla sellaista, että siitä nautii
Jos on paino-ongelma, niin kannattaisi pohtia, onko ruoka ainoa elämänsisältö, josta saa mielihyvää. Ehkä voisi myös opetella tekemään hyvää ruokaa ilman tolkutonta rasvankäyttöä. Ei se niin vaikeaa ole.

Ei ole ruoka ainoa elämän sisältö, mutta juuri sinunlaisellesi nipottajalle se on. Missä kirjoitin, että minulla on paino-ongelma?
Teenkin hyvää ruokaa, ilman tolkutonta rasvan käyttöä ja sekös montaa laiheliinia, joilla korkea verenpaine ja kaikki muutkin rasva-arvot korkealla, keljuttaa.

Kannattaisi syödä hyvää, mutta terveellistä, niin ei pipokaan kiristäisi noin kovasti.

Monessa ruoassa, missä on vähän rasvaa, niin on paljon erilaisia sokereita. Niillä on korvattu rasvaisuus ja monet kuvittelevat syövänsä hyvin.
Tuoremehut on kanssa eräänlainen suuri huijaus. Tutkikaa mielenkiinnosta, että mitä ne oikein sisältää ja koska mehu on puristettu hedelmistä. Saattaa olla tosivanhaa mehua, mutta sehän ei joitain haittaa, kun siinä ei ole rasvaa.

Vastaa viestiin
09.02.09, 21:51   #12 (linkki)
ei kermaa syö kukaan
(Vierailija)

Itse kerroit, että ylipainoa on. Jos syöt enemmän kuin kulutat, niin se on ongelma.

Kun kerran itse tolkutat, että rasvaa ja kermaa menee, niin on aika helppo päätellä, että ylipaino on kertynyt rasvaa syömällä eikä esimerkiksi hiilihydraateista.

Vastaa viestiin
10.02.09, 00:02   #13 (linkki)
Jurpo-Urpo
(Vierailija)

Jaa kauranlesettä?

No pitääpä kokeilla vaikka sitä sitten. Aika vähiin jäi nämä neuvot nyt kyllä. Tästä palstasta kun olen saanut kuvan että täällä näitä tietäjiä riittää. Voisitko sinä "opettele kokkaamaan" antaa minulle jotain neuvoja terveelliseen ja erityisesti kolesterolia alentavaan ruokavalioon?

Voita en ole syönyt herran vuosiin, keijua ja beceliä leivälle, ruuanlaittoon rypsiöljyä. Tosin vähän mitään paistelen, teen etupäässä keittoja ja kalan ja lihan kypsennän melkein aina uunissa. Noita ruokakermojakaan en käytä tavallisesta kermasta puhumattakaan. Rasvatonta maitoa ja piimää juon, syön joka päivä hedelmiä ja aamupuurolla marjoja. Kahvipullaa otan aniharvoin, lähinnä jossain juhlissa. Alkoa en käytä enkä juuri sokeria.

Kalaa syön 3-4 kertaa viikkoon ja kanaa myös ja kalkkunaakin, muuta lihaa mahdollisimman vähärasvaisena. Salaatit ja kaikki kasvikset kuuluvat päivittäin ruokaani, mitään pitsoja yms en syö ollenkaan. RUisleipää monta palaa päivässä, perunaa, tummaa makaroonia ja riisiä syön aikas paljon. Syön pieniä ruoka-annoksia. Liikuntaa harrastan joka päivä (uintia, aerobicciä, kuntosalia, hiihtoa, pyöräilyä, hölkkää, sählyä, tennistä...) Ylipainoa ei ole, vaikka olen parissa vuodessa lihonut lähes 10 kg, kolesteroli kohoaa koko ajan ja nyt on jo verenpainekkin noussut. En tupakoi enkä käytä mitään lääkkeitä. Mitä tässä pitäisi tehdä? Tällaista ruokavaliota olen noudattanut ainakin 3 vuotta.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 05:56   #14 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jurpo-Urpo
No pitääpä kokeilla vaikka sitä sitten. Aika vähiin jäi nämä neuvot nyt kyllä. Tästä palstasta kun olen saanut kuvan että täällä näitä tietäjiä riittää. Voisitko sinä "opettele kokkaamaan" antaa minulle jotain neuvoja terveelliseen ja erityisesti kolesterolia alentavaan ruokavalioon?

Voita en ole syönyt herran vuosiin, keijua ja beceliä leivälle, ruuanlaittoon rypsiöljyä. Tosin vähän mitään paistelen, teen etupäässä keittoja ja kalan ja lihan kypsennän melkein aina uunissa. Noita ruokakermojakaan en käytä tavallisesta kermasta puhumattakaan. Rasvatonta maitoa ja piimää juon, syön joka päivä hedelmiä ja aamupuurolla marjoja. Kahvipullaa otan aniharvoin, lähinnä jossain juhlissa. Alkoa en käytä enkä juuri sokeria.

Kalaa syön 3-4 kertaa viikkoon ja kanaa myös ja kalkkunaakin, muuta lihaa mahdollisimman vähärasvaisena. Salaatit ja kaikki kasvikset kuuluvat päivittäin ruokaani, mitään pitsoja yms en syö ollenkaan. RUisleipää monta palaa päivässä, perunaa, tummaa makaroonia ja riisiä syön aikas paljon. Syön pieniä ruoka-annoksia. Liikuntaa harrastan joka päivä (uintia, aerobicciä, kuntosalia, hiihtoa, pyöräilyä, hölkkää, sählyä, tennistä...) Ylipainoa ei ole, vaikka olen parissa vuodessa lihonut lähes 10 kg, kolesteroli kohoaa koko ajan ja nyt on jo verenpainekkin noussut. En tupakoi enkä käytä mitään lääkkeitä. Mitä tässä pitäisi tehdä? Tällaista ruokavaliota olen noudattanut ainakin 3 vuotta.
30% päivän energiantarpeesta pitäisi tulla rasvasta.

Rasva olisi hyvä olla ns. monityydyttämätöntä eli jos menee velliksi huoneenlämmössä, niin on huono valinta.

Oivariini on hyvää ja siinä on vähiten lisäaineita, vaikka siinä on myös ns. kovaa rasvaa.

Merisuola on parasta.

Joillakin ihmisillä on geeneissä korkea kolesteroli ja korkea verenpaine ja niihin ei auta muu kuin lääkitys.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 08:31   #15 (linkki)
-jokin mättää
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jurpo-Urpo
Ylipainoa ei ole, vaikka olen parissa vuodessa lihonut lähes 10 kg, kolesteroli kohoaa koko ajan ja nyt on jo verenpainekkin noussut. En tupakoi enkä käytä mitään lääkkeitä. Mitä tässä pitäisi tehdä? Tällaista ruokavaliota olen noudattanut ainakin 3 vuotta.
Jos paino on noussut parissa vuodessa noin paljon, niin todennäköisin syy on, että saat ruuasta enemmän energiaa kuin mitä kulutat. Sillä se verenpaine ja kolesteroli nousevat.

Vastaa viestiin
10.02.09, 10:37   #16 (linkki)
Oliiviöljyä kehiin.
(Vierailija)

Mikähän siinä on, kun niin monella margariininia käyttävällä on korkeat, sekä verenpaine, että kolesteroli?
  Vastaa viestiin
10.02.09, 12:39   #17 (linkki)
luontevin selitys
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Oliiviöljyä kehiin.
Mikähän siinä on, kun niin monella margariininia käyttävällä on korkeat, sekä verenpaine, että kolesteroli?
Olisikohan niin, että ovat siirtyneet margariinin käyttöön, kun ovat huomanneet kolesterolin nousseen? Jos olisivat jatkaneen kovan voin kanssa, niin olisivat jo kuolleet.

Vastaa viestiin
10.02.09, 14:18   #18 (linkki)
Oliivi-öljy+ punaviini
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luontevin selitys
Lainaus:
Olisikohan niin, että ovat siirtyneet margariinin käyttöön, kun ovat huomanneet kolesterolin nousseen? Jos olisivat jatkaneen kovan voin kanssa, niin olisivat jo kuolleet.

Kumpikohan on sitten pahempi, margariini ja pitkä, kituuttava elämä, vai oliivi-öljy ja hieman lyhyempi, mutta nautinnollinen elämä?

Vastaa viestiin
10.02.09, 15:09   #19 (linkki)
lakkaa kitisemästä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Oliivi-öljy+ punaviini
Kumpikohan on sitten pahempi, margariini ja pitkä, kituuttava elämä, vai oliivi-öljy ja hieman lyhyempi, mutta nautinnollinen elämä?
Mistä nämä vaihtoehdot tulivat? Sepelvaltiotautikuolema viisikymppisenä voi tietysti olla armollinen mutta ei välttämättä. Sydämen vajaatoiminta, pari ohitusleikkausta, kakkostyypin diabetes, dialyysi sun muut häikät eivät ole mitenkään tavoittelemisen arvoisia.

Yritä nyt pitää edes se alkoholinkäyttö kurissa.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 15:55   #20 (linkki)
AitoLuomu.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lakkaa kitisemästä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Oliivi-öljy+ punaviini
Mistä nämä vaihtoehdot tulivat? Sepelvaltiotautikuolema viisikymppisenä voi tietysti olla armollinen mutta ei välttämättä. Sydämen vajaatoiminta, pari ohitusleikkausta, kakkostyypin diabetes, dialyysi sun muut häikät eivät ole mitenkään tavoittelemisen arvoisia.

Yritä nyt pitää edes se alkoholinkäyttö kurissa.

Johan on sinulle vaivoja kertynyt. Parempi on kun poistut täältä maanpäältä, niin saamme me ihmiset nauttia kaikesta hyvästä.

Mutta ihan oikeasti, miksi moni kuvittelee olevansa täysin terve, kun on vaan BMI oikea, niin kuin amerikkalaiset sen on määritelleet.

Moni , terve, on saanut syövän myös viisikymppisenä. Kaveri kuntoili aina, juoksi jopa maratonia, söi kasviksia, ynnämuuta, mutta kun tuli haimasyöpä, niin ei auttanut yhtään ne terveelliset elämäntavat. Vaimo, leski, ei ole toipunut vieläkään, vaikka miehen kuolemasta on jo 5v.
He kun elivät niin terveelisesti, että ei sihen kukaan voi kuolla.

Voi sinua lapsiparkaa, kun kaikki nuo riesat olet saanut. Syökää vaan margariinia ja kevyt-tuotteita, niin takuulla tulee nuo sairaudet.

Vastaa viestiin
10.02.09, 16:13   #21 (linkki)

Itse syön oivariinia leivän päällä ja paistaessa jotain.

Rypsiä laita joidenkin ruokien joukkoon esim. kasvismuhennos (peruna, porkkana, pinaatti, herne).

Merisuola ja pippuri mausteina.

Mut silti voin kuolla koska tahansa mihin tahansa.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 17:05   #22 (linkki)
Ei oliivi-öljyn voittanutta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luontevin selitys
Lainaus:

Ei, vaan heidän kolesterinsa on noussut samaa tahtia verenpaineen kanssa, kun ovat nauttineet sitä Flooraa, vähän kaikkeen sotkettuna ja myös leivän kanssa.

On se jännä juttu, mutta kun ei voida ymmärtää sitä , että ei meitä ihmisiä olisi ollenkaan enää, jos kukaan ei olisi suostunut syömään noita luomu-tuotteita, eli voita, maitoa, lihaa ja ei-kasvatettua kalaa.

Kohtahan se nähdään, että keitä täällä maapallolla on jäljellä, luomu-ihmiset, vai ne margariininsyöjät.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 17:54   #23 (linkki)
Jurpo-Urpo
(Vierailija)

No eihän tässä tiedä mitä uskois.

Minä oon syöny sitä mitä oon lukenu niistä esitteistä mitä työterveyshoitaja antoi aikoinaan muutama vuosi sitten. Silloin mulla oli kolesteroli siinä rajoilla, ei paha mutta pitäs alkaa muuttamaan elintapoja ruuan suhteen, sanottiin. Joka mittauskerta on luvut olleet pahemmat, verenpaine alkoi nousta vasta myöhemmin. Ja sen jälkeen paino. en ole ylipainoinen, vielä.

Käytän keijua ja beceliä kun ne oli niitten lappujen mukaan ihan parhaita rasvoja. Liikuntaa olen harrastanut aina, joten sen puutteesta ei painonnousu johdu. En myöskään syö mitään isoja annoksia, pieni aamupala ja välipala, normaali lounas ja päivällinen. Illalla syön jonkun hedelmän. Pieni aamupala on mielestäni kun syön puoli lautasellista kaurapuuroa, ruispalan ja keijua ja kinkkuviipaleen, vihanneksia ja lasin maitoa. Ruoka sitten esim. pieni lautasellinen kanakeittoa, iso annos salaattia ilman kastiketta, ruispala ja piimä. Työ on istumatyötä, mutta kävelen joka päivä 4 km:n työmatkan ja lisäksi harrastan liikuntaa. en keksi mistä painonnousu johtuu? Ei keksinyt se työterveyshoitajakaan.

Pitäiskö nyt sitten alkaa syömään voita ja rasvaista maitoa vai mitä ihmettä? Vanhempieni kolesteroliarvoista ei oo mitään tietoa, toiselta ei oo ikinä mitattu ja toinen on jo kuollut. Veljistä yksi on saanut sydäninfarktin, laiha urheiluhullu muuten joka on aina syönyt pelkkää "kaninruokaa", mutta ei kai se siitä johdu, sattui vaan kohdalle. Niin ja veljellä ei ollut ollenkaan korkea kolesteroli, että ei kuulu oikein tähän asiaan. Muilla sisaruksilla on ihan normaalit arvot, mutta yhdelle oli määrätty kolesterolipillerit varan vuoksi kun kärsinyt sydämen rytmihäiriöistä.

Mistä näistä ravintoasioista vois saada tietoa? Tai mistä vaan poppaskonsteista kun en noita pillereitä mielellään söis.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 18:11   #24 (linkki)
terveesti painoa.
(Vierailija)

[quote="Jurpo-Urpo"

Mistä näistä ravintoasioista vois saada tietoa? Tai mistä vaan poppaskonsteista kun en noita pillereitä mielellään söis. [/quote]

Opettele kuuntelemaan itseäsi, ei sitä kukaan toinen voi sanoa, että mikä olisi juuri sinulle hyvää.
Minä kuitenkin kehottaisin syömään mahdollisimman luonnon mukaisia tuotteita, esim. voita , koska ne on kuitenkin meille ihmisille, jotka olemme osaksi eläimiä, niin sitä luonnollista ravintoa.

Mutta tietenkin se ruoka on jokaisen omalla vastuulla, että mitä syö.

Toisekseen kun ajattelee, että kuinka paljon on sairauksia, joita tällä nykyruokamallin mukaan ei pitäisi olla laisinkaan, niin mistähän nämä ongelmat johtuvat?

Syökää vaan margariinia ja kaikkea teollisesti valmistettua ruokaa, niin sairastutte varmasti. Näinhän se oikeasti menee, kun vaan joku uskaltaa ajatella.

Ennemin painoa, kuin laihuutta.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 21:40   #25 (linkki)
hyvää tietoa
(Vierailija)

Netistä löytyy

Käykääpä vierailemassa Antti Heikkilän ja hiilaritietoisten sivuilla. Siellä on uusimpiin tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa.

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku