Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
11.01.12, 08:43   #101 (linkki)
nuorikko
(Vierailija)

puuro

Itse olen lisännyt macaa luomukaurapuuroon ja tuntuu jopa parantavan puuron makua! Osaatteko sanoa onko kuumentaminen kuinka paha? Tuhoutuuko macasta jotain tärkeää? En haluasi lopettaa puuron kanssa syömistä, sillä tuntuu olevan ehdottomasti paras tapa saada maca alas...
  Vastaa viestiin
11.01.12, 13:49   #102 (linkki)
tokos
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puutteellisesti infoa Näytä viesti
Pubmed-haun mukaan näyttää siltä, että asiaa ei ole selvitetty. 2005 julkaistun katsauksen perusteella macalla ei sinänsä ehkä ole terveysvaikutuksia mutta yrttiuutteiden sisältämillä muilla aineilla saattaa olla.

Toistaiseksi kannattaa odotella, onko valmistajilla ja markkinoijilla kiinnostusta selvittää tuotteensa laatua, vaikuttavuutta ja riskejä.
Kaikki mikä syödään rasittaa maksaa jonkin verran
Monet yrtit esim.maca voi nostaa maksa arvoja.
Eri asia onko siitä haittaa
Alkoholikin nostaa maksa arvoja varsinkin mikäli käytetään useita päiviä
Maca ei ole kuitenkaan maksa toksinen (myrkyllinen) muuten se olisi olllut jo aikaa sitten myynti kiellossa
  Vastaa viestiin
11.01.12, 15:32   #103 (linkki)
turvallista
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tokos Näytä viesti
Maca ei ole kuitenkaan maksa toksinen (myrkyllinen) muuten se olisi olllut jo aikaa sitten myynti kiellossa
Aivan. Eli mikään, mikä on myynnissä, ei voi olla myrkyllistä, koska muuten sen myyminen olisi jo kielletty.
  Vastaa viestiin
17.01.12, 16:24   #104 (linkki)
ennakkoluuloton
(Vierailija)

Kokeilin Cocovin Macaa ja sehänn maistuu... väljähtäneelle oluelle. Eli aika kauhealle, karvaalla ja maltaiselle, lievästi savuiselle. Tuli mieleen kuivataanko juuria avotulella tms.

Mutta viime lauantaina vedin n 3 rkl Macaa veden kanssa aamulla tyhjään vatsaan. Olin vetänyt sitä samanlaisia annoksia jo kolmisen päivää. Lauantaina pieni vatsakipu oli vatsassa koko ajan, myöhemmin nousi kuume, luulin flunssan tulevan. Seuraavana aamuna kuume oli poissa, mutta vatsa ei sietänyt oikein mitään ruokaa, myös ripulia oli. Nythän minä sen vasta tajuan, Maca-jauhe oli syynä tällaiseen oireiluun.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 19:28   #105 (linkki)
Kika
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ennakkoluuloton Näytä viesti
Kokeilin Cocovin Macaa ja sehänn maistuu... väljähtäneelle oluelle. Eli aika kauhealle, karvaalla ja maltaiselle, lievästi savuiselle. Tuli mieleen kuivataanko juuria avotulella tms.

Mutta viime lauantaina vedin n 3 rkl Macaa veden kanssa aamulla tyhjään vatsaan. Olin vetänyt sitä samanlaisia annoksia jo kolmisen päivää. Lauantaina pieni vatsakipu oli vatsassa koko ajan, myöhemmin nousi kuume, luulin flunssan tulevan. Seuraavana aamuna kuume oli poissa, mutta vatsa ei sietänyt oikein mitään ruokaa, myös ripulia oli. Nythän minä sen vasta tajuan, Maca-jauhe oli syynä tällaiseen oireiluun.

Itse olen huomannut pariin kertaan macan kanssa tuollaista oireilua myös. Vatsakipu, vatsa sekaisin ja kuumetta..
  Vastaa viestiin
25.02.12, 17:44   #106 (linkki)
skeptikko
(Vierailija)

Ennen kuin hurahtaa mihinkään superfoodiin, niin minusta kannattaa vähän katsoa miten kyseistä rohtoa käytetään siellä mistä se on kotoisin. Tähän hätään en nyt wikipedia parempaa lähdettä löytänyt: Lepidium meyenii - Wikipedia, the free encyclopedia

Kyse on siis aika pienellä alueella tunnetusta juureksesta, jonka ravintoarvot ovat aika lähellä vehnää ja riisiä. Siitä valmistetaan kauppatavaraksi mm. maca jauhoa, joka lienee samaa kuin mitä Suomestakin saa pikku pussukoissa. Perussa macasta mm. keitetään puuroa ja sitä käytetään leivontajauhona.

Sitten se olennainen pointti: kotiseudullaan macaa käytetään aina *kypsennettynä*, koska raaka maca aiheuttaa vatsaoireita. Tykkääkö monikin heittää aamupirtelöönsä ruisjauhoja ja raakoja papuja? Jos ei, niin miksi sitten macaa?
  Vastaa viestiin
07.03.12, 07:28   #107 (linkki)
Hyvää
(Vierailija)

mutta PAHAA

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macamaca Näytä viesti
Niin tosiaan, sain maca- jauhe pussin ystävältäni jonka mielestä se oli niin käsittämättömän pahaa ettei yksinkertaisesti pystynyt sitä käyttämään.

Juuri niin suhtaudun itsekin, käsittämättömän pahaa oli se MACA mitä itse olen ostanut. En heitä kumminkaan pois vaan pistin kapseleihin ja nappailen niitä yhden per päivä.

Niille jotka sanovat että tietyt superfoodit ovat vain ruokaa ja että tarvitsee syödä ruokalusikallisia päivässä niin väitän kyllä vastaan.. ei tarvitse.

Jos lisää itselleen tyypilliseen ruokavalioon sueprfoodeja ja asiasta innostuneena on hamstrannut niitä ja muita yrttejä about pariakymmentä erilaista ja kun niitä popsii säännöllisen epäsäännöllisesti vähän kaikkea, niin ei tarvitse ottaa jotain tiettyä erityisen paljoa.

Monipuolisuus on voimaa.

Kyllä ne hyödyt tulevat esiin pienemmilläkin annoksilla -mutta vain pienemmissä määrin. Osansa asiaan on myös kehon TARPEELLA, että millaisista määristä on hyötyä ja minkä verran.
  Vastaa viestiin
07.03.12, 07:32   #108 (linkki)
Tämänkin
(Vierailija)

allekirjoitan

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras234 Näytä viesti
Hain eilen puhdistamon maca-jauhetta ja se on todella pahaa. Hajukin on tosi voimakas ja minun ainakin täytyi sulkea jauhe vielä toiseen pussiin, ettei haju "leviä". Aion kyllä sitkeästi syödä pussin loppuun, kun oli niin kallista, mutta olen sitä mieltä, että ruuan tulisi olla hyvän makuista tai muuten voi ottaa vitamiinit purkista.

Mun mielestä kans sen MACA tuotteen minkä ostin, haju -puhumattakaan mausta on niin etova etten pystynyt kuvittelemaankaan syöväni/juovani sitä paljaaltaan tai edes minkään kanssa.

Onneksi kapselit on keksitty. Hommasin tällaisten tapausten takia kapselointijigin 00 koon kapseleille ja 1000kpl tyhjiä kapseleita. Nyt on toinen 1000kpl pussi menossa.

Kapselointi on kivaa oheisnäpertelyä muun toiminnan ohessa, ruoan kypsymistä odotellessa tai jonkun kanssa maailmaa parannettaessa.
Toiset vääntää sätkiä, itse pistän jauheita kapseleihin. :P
  Vastaa viestiin
07.03.12, 07:34   #109 (linkki)
Höpöhöpö
(Vierailija)

Todista utopistiset väitteesi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko Näytä viesti
Ennen kuin hurahtaa mihinkään superfoodiin, niin minusta kannattaa vähän katsoa miten kyseistä rohtoa käytetään siellä mistä se on kotoisin. Tähän hätään en nyt wikipedia parempaa lähdettä löytänyt: Lepidium meyenii - Wikipedia, the free encyclopedia

Kyse on siis aika pienellä alueella tunnetusta juureksesta, jonka ravintoarvot ovat aika lähellä vehnää ja riisiä. Siitä valmistetaan kauppatavaraksi mm. maca jauhoa, joka lienee samaa kuin mitä Suomestakin saa pikku pussukoissa. Perussa macasta mm. keitetään puuroa ja sitä käytetään leivontajauhona.

Sitten se olennainen pointti: kotiseudullaan macaa käytetään aina *kypsennettynä*, koska raaka maca aiheuttaa vatsaoireita. Tykkääkö monikin heittää aamupirtelöönsä ruisjauhoja ja raakoja papuja? Jos ei, niin miksi sitten macaa?

Huomaa että olet skeptikko -ei pelkästään siitä että nikissäsi sen ilmoitat vaan jo siitäkin että lähes aina kun joku kirjoitus saa mut näkemään punaista niin sen takana on joku perusurpo äijämies, porvari tai Skepsis Ry:n kantava voima.
  Vastaa viestiin
07.03.12, 08:08   #110 (linkki)
pirtelöt
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämänkin Näytä viesti
Mun mielestä kans sen MACA tuotteen minkä ostin, haju -puhumattakaan mausta on niin etova etten pystynyt kuvittelemaankaan syöväni/juovani sitä paljaaltaan tai edes minkään kanssa.

Onneksi kapselit on keksitty. Hommasin tällaisten tapausten takia kapselointijigin 00 koon kapseleille ja 1000kpl tyhjiä kapseleita. Nyt on toinen 1000kpl pussi menossa.

Kapselointi on kivaa oheisnäpertelyä muun toiminnan ohessa, ruoan kypsymistä odotellessa tai jonkun kanssa maailmaa parannettaessa.
Toiset vääntää sätkiä, itse pistän jauheita kapseleihin. :P

Jos laittaa vaikka jonkun hedelmäpirtelön sekaan, ei maistu pahalta tee tai ruokalusikallinenkaan. Mutta jos joku jaksaa kapseloida, mikäs siinä. Kalaöljyä ei kyllä saa hyvänmakuiseksi muuta kuin kapselissa tai vaan aitona kalana.
  Vastaa viestiin

25.03.12, 15:49   #111 (linkki)
Voihan kyynel
(Vierailija)

Asennevamma

Nyt joku raja tolle kaiken katkeruudelle, heti kun kuullaan uusi termi se on jotain huijauspaskaa.

Superfoodeissa on kyse ainoastaan termistä hyvin laadukkaille ruoka-aineille. Jos poimit mustikoita tai syöt hunajaa onko sinua luontokin huijannut? Ihminen jumalauta kasvaa ja uudistuu ruuasta ja mistään muusta se ei saa energiaansa ja rakennusaineitansa. Jos joku väittää, että ruuan laadulla ei ole merkitystä terveydelle, hänelle on jo käynyt se mitä hän eniten pelkää eli häntä on kaupallinen paska onnistunut huijaamaan.

Vaikka Superfoodit eivät olisi mitään niin vitusti käytetyllä sanalla ''ihmelääkkeitä'', terveellinen ruokavalio ehkäisee tehokkaasti sairauksien syntymistä. Minusta jo se on pienoinen ihme. Superfoodeissa on kyse myös ruuan alkuperäisyydestä ja jalostamattomuudesta, vaikka nimi kuulostaa joltain aivan muulta.

Wikipediassa tosiaan lukee, että ravintoarvo on lähellä riisiä, tosin tämä epämääräinen lause tarkoitti vain energiaravintoarvoja. Se mitä muuta maca sisältää onkin toinen juttu. Riisissä ei käytännössä ole muuta kuin hiilihydraattia.

Jos sekin ärsyttää että maca tuotetaan kaukana Suomesta, niin kannattaa miettiä mistä maasta tulee vaikka ruis Suomeen pääosin, no Puolastahan se.

Kannattaa vaan pysyä siinä pakastepizza-ruokavaliossa, säästyvät rahat voi sitten käyttää myöhemmällä iällä vaikka verenpainelääkkeisiin ja muuhun tutkitusti toimivaan apteekkikivaan.
  Vastaa viestiin
25.03.12, 16:43   #112 (linkki)
Uskonnoton

Käyttäjän Sivaltaja avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
Superruuat jäävät usein tullin haaviin torjunta-aineiden takia | Taloussanomat
  Vastaa viestiin
02.04.12, 20:15   #113 (linkki)
beibe
(Vierailija)

Pitkästä aikaa otin macaa. Tuoremehun sekaan ravistin pussista satsin, ehkä puolisen ruokalusikkaa. Kolmen tunnin päästä alkoi tehdä mieli seksiä. Mua ei ole juurikaan panettanu moneen kuukauteen, oikein olen ollut huolestunut asiasta. Tosin tiedän syyn, mutta silti. No, päivän panetus oli aika hurja. Piti kuitata viidesti. Jaa että maca ei vaikuta? I rest my case:)

Edellinen jakso, jolloin panetti jatkuvasti, oli se kun juoksin säännöllisesti, söin joka lenkin jälkeen superfoodeja (myös macaa) ja olin ihastunut. Nyt tuo juoksu on pois laskuista, syön melko epäterveellisesti ja ihastuskin on tasaantunut. Syyllinen poikkeukselliseen seksuaaliseen vireyteen on siis maca. Jatkan sen nautiskelua. Ja varsinkin niiden seurausten:D
  Vastaa viestiin
13.04.12, 10:26   #114 (linkki)
Julia150
(Vierailija)

Paras maca iherbista halvalla.

Olen itse käyttänyt macaa jo useita vuosia ja kokeillut varmaan kaikki macatuotteet mitä on markkinoilla. Olen jättänyt muut macatuotteet kun löysin Navitas Naturalsin luomumacan. Aivan uskomaton vaikutus kropalle! Monet muutkin pitävät tuota macaa parhaana macatuotteena. Se on melko kallista Suomen kaupoissa mutta tilaankin sen iherb.comista, jonka hinnat ovat uskomattoman halpoja. Navitas Naturalsin Organic maca (454g) maksaa iherbissa alle 20 dollaria, mikä on noin puolet halvempi kuin Suomessa. Iherb.com on luotettava ja nopea nettikauppa ja siksi maailman suurin nettikauppa superfoodeille. Kun ostat sieltä yli 40 dollarilla niin saat 10 dollaria alennusta kun käytät alennuskoodin KEC927. Kun ostoksesi on 40-80 dollaria niin et maksa mitään posti, tulli eikä alv kuluja kun valitset lähetystavaksi international airmail. Iherbistä esim. huippulaadukkaat d-vitamiinit vuodeksi n. 15 dollarilla kun Suomessa saisit maksaa n. 5 kertaa enemmän. Iherbin paketit tulee reilussa viikossa perille, ihan huippupaikka ostaa foodit ja vitamiinit.
  Vastaa viestiin
13.04.12, 12:53   #115 (linkki)
---
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Julia150 Näytä viesti
. Aivan uskomaton vaikutus kropalle! .
Mihin sairauteen tai oireeseen olet tuotetta ottanut? Vai onko kyseessä kömpelö yritys kalastella itselle pientä trokauspalkkiota?
  Vastaa viestiin
14.04.12, 09:17   #116 (linkki)
joo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja --- Näytä viesti
Vai onko kyseessä kömpelö yritys kalastella itselle pientä trokauspalkkiota?

Jep. tätä nykyajan mainontaa.
  Vastaa viestiin
15.05.12, 09:34   #117 (linkki)
Kaisaliini
(Vierailija)

Ruokaa!

Jaksoin lukea koko ketjun :) Voi hyvänen aika... Onneksi olen vain pieni ja tyhmä ihminen... Olen kuullut juuri Macasta ja selvitän parhaillaan muiden kokemuksia. Aion kokeilla ja aloitan rauhallisesti, kiitos muille kokeneimmille. En ole hurahtajatyyppiä, toimin intuitiivisesti. Jeesus ei ole vielä kolahtanut eikä sana superfood, olen silti avoin kaikille ja kaikelle.

Ja mitä toisten syömiseen tai syömättömyyteen tulee, eikö se ole jokaisen oma asia? Ja vaikka Macan teho olisikin vain placebo-vaikutusta, ei sekään olisi paha asia. Jospa pääsisinkin toivottuun tulokseen hommaamatta mitään yrttiä tai lääkärin määräämiä antibiootteja pelkällä ajatuksenvoimalla, säästäisin melkoisesti vaivaa ja rahaa. Näin kerran videon, missä kolme kiinalaista lääkäriä paransi potilaalta syövän kolmessa minuutissa pelkästään hokemalla yhtä sanaa. He olivat sopineet aiemmin yhteisen sanan, joka muistuttaa heitä JO PARANTUNEESTA POTILAASTA ja hokivat sitä. Syöpä oli kadonnut, sen katoamista kuvattiin ultralla! Uskomatontako? Saattaa olla, mutta mitäs jos se onkin totta... Mitä siitä seuraisi?

Hyvää kevättä kaikille, niille skeptikoillekin! Ja sille TTY:n opiskelijalle (Pelle-Peloton) toivotan erityisesti antoisia opintovuosia. Teet takuulla tärkeää työtä tulevaisuudessa, sinuakin tarvitaan :)

Ystävällisesti, Kaisa
  Vastaa viestiin
15.05.12, 09:59   #118 (linkki)
hurahtajatyyppiä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisaliini Näytä viesti
En ole hurahtajatyyppiä, toimin intuitiivisesti.
Tässä on varmaan joku hyvin hieno ero.

Lainaus:
Ja mitä toisten syömiseen tai syömättömyyteen tulee, eikö se ole jokaisen oma asia?
On joo ihan samassa merkityksessä kuin näpistyksen uhriksi joutuminen. Ongelma tässä on, että antaessasi rahaa tällaiseen huijaukseen olet tukemassa systemiä, jossa sairaita ja arvostelukyvyttömiä ihmisiä vedätetään katteettomilla lupauksilla. Pahimmillaan joku voi laiminlyödä sairautensa kunnollisen hoidon ja kustannukset tulevat lopulta koko yhteiskunnan maksettaviksi.

Lainaus:
Ja vaikka Macan teho olisikin vain placebo-vaikutusta, ei sekään olisi paha asia.
Placebo ei tarkoita vaikutusta vaan kyseessä on tutkimuksessa käytetty kontrollimenetelmä, jolla voidaan erottaa vaikutus erilaisista efekteistä. Esimerkiksi nuhan paraneminen lumelääkkeellä kahdessa viikossa ei ole oikeastaan osoitus placebon tehosta.

Lainaus:
Näin kerran videon, missä kolme kiinalaista lääkäriä paransi potilaalta syövän kolmessa minuutissa pelkästään hokemalla yhtä sanaa.
Oli varmaan hauska ohjelma. Faktan ja fiktion erottaminen ei taida olla vahvuuksiasi.
  Vastaa viestiin
15.05.12, 10:23   #119 (linkki)
pöpöpöö
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hurahtajatyyppiä Näytä viesti

Oli varmaan hauska ohjelma. Faktan ja fiktion erottaminen ei taida olla vahvuuksiasi.

Ystävällisyys ja myötätunto ei taida olla sinun vahvuuksiasi?
  Vastaa viestiin
22.05.12, 02:12   #120 (linkki)
Kukkuu kuka siellä
(Vierailija)

Kiitos totuudesta

[QUOTE=hurahtajatyyppiä;11219896]Tässä on varmaan joku hyvin hieno ero.

On joo ihan samassa merkityksessä kuin näpistyksen uhriksi joutuminen. Ongelma tässä on, että antaessasi rahaa tällaiseen huijaukseen olet tukemassa systemiä, jossa sairaita ja arvostelukyvyttömiä ihmisiä vedätetään katteettomilla lupauksilla. Pahimmillaan joku voi laiminlyödä sairautensa kunnollisen hoidon ja kustannukset tulevat lopulta koko yhteiskunnan maksettaviksi.

Placebo ei tarkoita vaikutusta vaan kyseessä on tutkimuksessa käytetty kontrollimenetelmä, jolla voidaan erottaa vaikutus erilaisista efekteistä. Esimerkiksi nuhan paraneminen lumelääkkeellä kahdessa viikossa ei ole oikeastaan osoitus placebon tehosta.

on se nii vaan niin hienoa jos pystyy näkemään maailman niin että toiset ihmiset ovat tiedonpuutteen tai virheellisen tiedon takia uhreja. Itse kärsin masennuksesta ja syön macaa, masennuslääkkeitä en halua syödä. Hormonitoimintahäiriöiden tutkiminen suomessa on täysin lapsen kengissä joten täällä annetaan mielellään heti synteettisesti valmistettuja lääkkeitä ja hormoneja joka vaivaan. Näillä korkea ravintoarvoisilla ruuilla puolestaan minä ainakin pyrin ruokkimaan kehoani niin että sen soluilla olisi tarpeeksi ravintoaineita mm itse tuottaa tarvittavia hormoneja. Naurettavaa väittää että ihmiselle olisi parempaa synteettisesti valmistetut kropalle tuntemattomat yhdisteet kuin luonnosta peräisin oleva ruoka. Monipuolinen syöminen on kuitenkin paras keino pysyä pitkään hengissä terveenä. Suurin osa sairauksista oman maallikkokäsitykseni mukaan kuitenkin alkaa solumuutoksista jossain määrin. No miten näitä solumuutoksia tulee? Siitä koska solu ei saa tarpeeksi tarvitsemiaan ragintoaineita. Ihminen ei ole kehittynyt laboratoriossa, miksi se sitten on nii ylimielinen että kuvittelee pärjäävänsä ilman kaikkea sitä ruokaa mitä luonnossa on.
  Vastaa viestiin

22.05.12, 17:22   #121 (linkki)
jauhetta, pilsua nappia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkuu kuka siellä Näytä viesti
Monipuolinen syöminen on kuitenkin paras keino pysyä pitkään hengissä terveenä.
Ihan totta. Monipuolinen ruoka, riittävä liikkuminen, juomisen pitäminen hallinnassa ja tupakinpolton lopettaminen ovat väestötasolla tehokkaimmat keinot pysyä pitkään terveinä. Tällaisilla keinoilla on kuitenkin vaikea tienata, joten markkinoilla pyörii erilaisia ihmetuotteiden kaupustelijoita, jotka tarjoavat katteettomia lupauksia milloin mistäkin myyntiartikkelista.
  Vastaa viestiin
24.05.12, 21:31   #122 (linkki)
Jambez
(Vierailija)

A,b,c ja sulle d

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kattavat neuvot Näytä viesti
Sinua on koijattu. Joutuisit myöntämään asian itsellesi, mikäli heittäisit purkin pois.
Sinulla on kolme vaihtoehtoa:
a) Tunge purkki kaappiin perimmäiseksi ja yritä vakuuttaa itsellesi, että sitä ei enää ole.
b)Kasva ihmisenä. Heitä purkki roskiin ja mieti, kannattaako aina ostaa kaikkea uskomusroinaa.
c)Syö möhnä väkisin. Kärsi ja toivo, että siinä ei ole joukossa mitään raskasmetalleja, maksaa tuhoavia myrkkyjä tai kiinalaisia b-laadun lääkejämiä.

Haista sä aakkostes kanssa D paska.Raskas metalleja/lääkejäämiä!?mitä helvettiä sä pädet tollasta paskaa?Moni ihminen on parantunut ja saanut apua macasta....Sut pitäs viedä liiterin taakse ja unohtaa sinne...
  Vastaa viestiin
25.05.12, 08:55   #123 (linkki)
kosmiset vipraatiot
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jambez Näytä viesti
Haista sä aakkostes kanssa D paska.Raskas metalleja/lääkejäämiä!?mitä helvettiä sä pädet tollasta paskaa?Moni ihminen on parantunut ja saanut apua macasta....Sut pitäs viedä liiterin taakse ja unohtaa sinne...
Ihan totta. Älä missään tapauksessa kuuntele kehoasi. Älä reagoi myrkytysoireisiin. Älä kuuntele varoituksia vaan suhtaudu niihin uhkaamalla väkivallalla.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 22:34   #124 (linkki)
Jenni
(Vierailija)

Sen verran kireä on aika-ajoin tämä viestiketjun tunnelma, että eiköhän olisi paikallaan kaikille tuommoinen Maca kaakao sekoitus ja hymy huulen. ;) Se ei varmaan ole maailman hirvein juttu, että ihmisillä on hyvä ja elinvoimainen olo, tuli se olo sitten mäkkärin purilaisesta tai tämmösestä ituhippi jauheesta.

Tämä viestiketju alkoi kuitenkin ihan asiallisesta kysymyksestä niin en jaksa ymmärtää miks tänne pitää jokaisen tulla kailottamaan omaa totuuttaa asiasta, faktapohjalla tai ilman, sillonkin kun aiheesta ei juurikaan ole minkäänlaista kokemusta. Jos kukin tallaisi tyylillään jättäis tuomitsemiset peilin eteen niin olisi kaikilla mukavampi olla, varsinkin kun kyse on asiasta joka ei pitäisi millään lailla naapuria tai muuta kanssaeläjää häiritä.

Mitä tuohon Maca jauheeseen tulee niin itsekin olen miettinyt ja naureskellut itselleni että miksi ihmeessä pitää pakolla nautiskella jotain ainetta mikä tökkii niin valtavasti. Lopputulos on kuitenkin että hyvä olo siitä vaan tulee ja sen takia voi kärsiä sen pari sekuntia aamusta kun vetäisee semmoisen karmaisevan aamushotin. Nenästä kiinni ja menoksi! :)
  Vastaa viestiin
10.07.12, 18:17   #125 (linkki)
Paku
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja m-jauhe Näytä viesti
Minulla on menossa jo ties kuinka mones pakkaus. Menee oikein hyvin alas jogurtin seassa...

Minä itse laitan kahvin sekaan
  Vastaa viestiin