Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.06.10, 11:45   #1 (linkki)
vaikea tilanne
(Vierailija)

Suolihuuhtelu???

Minulla on erittäin huonosti toimiva vatsa. Kärsin kovasti ummetukseta.
Suoli on niin sanotusti laiska johtuen vammastani.
Ruokavalio ei auta tilanettani, vaikka yritä syödä kaikkea vatsaa pehmittävää ja kuitupitoista ruokaa.
Olisko kellään tietoa tuosta suolihuuhtelusta ja kokemusta. Voisiko se auttaa minua?
  Vastaa viestiin

20.06.10, 09:05   #2 (linkki)
Hyvähiilihydraattinen
(Vierailija)

Sun täytyy kokeilla, mutta ei se huuhtelukaan puhdista sitä suolta kuin hetkeksi vaan. Ja samalla se huuhtelee niin hyvät kuin pahatkin bakteerit pois.

Aina puhutaan kuiduista, jotta vatsa toimii, mutta se on myytti.

Vähennä viljaa rutkasti ja lisää kasvikunnan tuotteita. Nythän niitä kotimaisia herkkuja on torit pullollaan.

Syö rasvoja. Eli maitotuotteet täysrasvaisina ja esim. rypsiä salaatinkastikkeena.

Lisäksi kookosöljy on loistava valinta vaivaan kuin vaivaan ja terveellekkin.

Kookosöljy:
Kookosravinto ME Ay - Kookosöljy - Kookosrasva - Kookosöljyä - MCT - rasvahapot - Virilo
Annostus on 1-4 ruokalusikallista päivässä.

Viljan kuidut saattavat jopa tukkia suolta, jos siellä on jo jotain vaivaa.

Suomen maatalouspolitiikka mainostaa viljaa, koska täällä ei juurikaan muuta kasva, joten siitä johtuu tuo järjetön viljojen mainostus.
  Vastaa viestiin
20.06.10, 15:13   #3 (linkki)
Kermaa
(Vierailija)

Mulla loppui ummetus kun aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion. Taitaa olla kuidut ja ainakin viljan kuidut pelkkä myytti sekin. Mulla toimii suoli sitä paremmin mitä enempi syön rasvaa. Jos ei joskus meinaa toimia, eli ei oo iltaan mennessä toiminut, niin liotan pari luumua ja sössään ne kermavaahtoon ja muutaman tunnin päästä vessa kutsuu. Myös saksanpähkinöiden säännöllinen syönti auttaa. Mulla myös mustikat ja pellavansiemenet tepsii. Pellavansiemenet liotan ja sekoitan sit turkkilaiseen jugurttiin, loraus kermaa sekaan ja syön. Pureskelen huolellisesti siemenet. Jos aloitan päivän kunnon pekonilla, niin kohta pääsee tyhjennyksille. Ennen koitin syödä viljaa ja mitä siitä seurasi, no pahempi ummetus ja kaupanpäälle ilmavaivat. Kasviksia syön runsaasti ja muistan vettäkin juoda.
  Vastaa viestiin
28.06.10, 23:11   #4 (linkki)
vhh
(Vierailija)

Minullakin oli ennen aina suoli tukossa mutta sitten aloin syömään Antti Heikkilän kirjoja. Nyt toimii hyvin.
  Vastaa viestiin
29.06.10, 08:11   #5 (linkki)
voin syöjä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vhh Näytä viesti
aloin syömään Antti Heikkilän kirjoja
Tuskin nyt kirjoja syöt?

Juu kyllä ne viljat tukkii suolet ja rasvan puute.

Jo pienillä lapsilla on ummetusta, kun äidit syöttää margariinia ja juottavat rasvatonta maitoa. Sokeria ja viljaa kyllä kuluu, joten terveys on menetetty jo valmiiksi ennenkuin itse saa päättää terveydestään.
  Vastaa viestiin
01.07.10, 22:21   #6 (linkki)
ei hiilareita
(Vierailija)

Minullakin oli kerran ummetusta, mutta sitten luin terveyshymyä. Nyt on semmoinen ruikuli, että.
  Vastaa viestiin
01.07.10, 22:30   #7 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kermaa Näytä viesti
Mulla loppui ummetus kun aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion. Taitaa olla kuidut ja ainakin viljan kuidut pelkkä myytti sekin. Mulla toimii suoli sitä paremmin mitä enempi syön rasvaa. Jos ei joskus meinaa toimia, eli ei oo iltaan mennessä toiminut, niin liotan pari luumua ja sössään ne kermavaahtoon ja muutaman tunnin päästä vessa kutsuu. Myös saksanpähkinöiden säännöllinen syönti auttaa. Mulla myös mustikat ja pellavansiemenet tepsii. Pellavansiemenet liotan ja sekoitan sit turkkilaiseen jugurttiin, loraus kermaa sekaan ja syön. Pureskelen huolellisesti siemenet. Jos aloitan päivän kunnon pekonilla, niin kohta pääsee tyhjennyksille. Ennen koitin syödä viljaa ja mitä siitä seurasi, no pahempi ummetus ja kaupanpäälle ilmavaivat. Kasviksia syön runsaasti ja muistan vettäkin juoda.
Kasvisten, vihannesten ja hedelmien sekä pähkinöiden kuidut ovat vallan mainiot.
  Vastaa viestiin
02.07.10, 11:10   #8 (linkki)
kuti hyvästä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Näytä viesti
Kasvisten, vihannesten ja hedelmien sekä pähkinöiden kuidut ovat vallan mainiot.
Näin minäkin olen ajatellut. Normaaleilla ihmisillä tavara kulkee läpi vilkkaasti, kun kuitua on paljon. Eräissä suolistosairauksissa tosin kanava on niin tukossa, että ei onnistu. Silloin tietysti hoito kannattaa suunnitella oikean lääkärin kanssa eikä alkaa dojottamaan.
  Vastaa viestiin
02.07.10, 21:04   #9 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuti hyvästä Näytä viesti
Näin minäkin olen ajatellut. Normaaleilla ihmisillä tavara kulkee läpi vilkkaasti, kun kuitua on paljon. Eräissä suolistosairauksissa tosin kanava on niin tukossa, että ei onnistu. Silloin tietysti hoito kannattaa suunnitella oikean lääkärin kanssa eikä alkaa dojottamaan.
Ei myös kannata unohtaa että puoli voittoa on mielen tuoma etuus jos suoliston kanssa on ongelmia suuntaan tai toiseen.

Siinä vain on kysymys siitä mitä itsestään haluaa oikeasti tuntea, mihin on valmis käyttämään aikaa joka päivä ja luomaan keholle rennomman mahdollisuuden kohdata jokapäiväisen hektisyyden.

Om.
  Vastaa viestiin
09.01.12, 16:05   #10 (linkki)
vaikea tilanne
(Vierailija)

Nyt on kokemusta suolihuuhtelusta. Kannatti kokeilla, sillä minun suoli ei olisi normalisoitunut, jos en olisi uskaltautunut tähän hommaan. Minullehan ei enää auttanut se mitä söin kun vatsa oli päässyt niin jumittumaan, siihen auttoi vain tämä suolihuuhtelu.

Suosittelen sitä kaikille joilla ei lähde paska liikkeelle omin voimin, sitä ei usko jos ei ole kokenut. Turhaan pelotellaan sillä että ,sieltä lähtee kaikki hyvät aineet veke, mutta kuinka paljon sieltä lähtee niitä pahoja myrkkyjä pois on myös otettava huomioon. On aivan taivaallinen olo kun vatsa pelaa. Olen aina syönyt terveellisesti ja menen huuhteluun oitis jos ilmenee tarvetta! En olis uskonut kuinka paljon ihmiseen sitä tavaraa mahtuu, jos en itse ois nähnyt!

Tämä oli minulle mahdollista kun paikkakunnalleni tuli nainen joka näitä tekee työkseen. Kokeilkaa rohkeasti.
  Vastaa viestiin
12.01.12, 09:23   #11 (linkki)
Kumma
(Vierailija)

Joo

Miten olisi jos kokeilisit ensin suolihuuhtelua,että pääsisit alkuun, koska huuhtelu ilmeisesti tyhjentää vanhat kamat pois, ja sen jälkeen noita muita ohjeita, jotka kuulostavat vallan mainioilta.
Tokko kannattaa kuitenkaan noita kirjoja alkaa syömään...:))
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku