Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.09.10, 06:05   #1 (linkki)
Ajankohtainen
(Vierailija)

Ajankohtainen D-vitamiini!

Ajankohtainen D-vitamiini!
Ajankohtainen D-vitamiini - Artikkelit - Tohtori Tolonen

D-vitamiini, vuosisadan terveystekijä. Vieraana lääkäri Antti Heikkilä!
MTV3 Katsomo • Hyvä olo

Kesä-Heinäkuussa riittävästi D-vitamiinia auringosta.
Iskelmä - Radio joka soittaa parhaita kotimaisia ja kevyen musiikin klassikoita.
Terveyden tukipilarit vko 19, osa 5

Täällä hinta/laatu kohdallaan
Vitamin D 3 - iHerb.com

Ohje tilaamiseen!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/iherb.jpg
  Vastaa viestiin

11.09.10, 07:57   #2 (linkki)
70µg
(Vierailija)

Lähes kaikilla kroonisilla sairauksilla ja veren D-vitamiinipitoisuudella näyttää olevan yhteys.

Tällaisia sairauksia ovat anatomian emeritusprofessori Pentti Tuohimaan mukaan muun muassa monet syövät, kuurous, osteoporoosi, diabetes, reuma, verenpainetauti, monet infektiosairaudet ja keskushermoston sairaudet. Esimerkiksi riski sairastua eturauhassyöpään kasvaa, jos miehellä on pitkäaikainen D-vitamiinin vajaus. Ylipaino kasvattaa riskiä.

D-vitamiinin vajaus näyttää altistavan myös rasitusmurtumien syntymiselle ja hengitystieinfektioille eli esimerkiksi kausiflunssalle.

D-vitamiini
  Vastaa viestiin
11.09.10, 14:47   #3 (linkki)
deetä tytöille
(Vierailija)

Puhumattakaan näin vakavasta asiasta:

D-vitamiini - Nuoret
  Vastaa viestiin
14.09.10, 14:12   #4 (linkki)
kiinnostaa
(Vierailija)

Saisiko vielä löyhän muuntotaulukon noihin pitoisuuksiin? Koska ymmärsin niin että tuo IU on kansainvälinen yksikkö ja meillä täällä yleisesti puhutaan mikrogrammoista,eikö?

Esim näin 7,5 = 300 (iu)
  Vastaa viestiin
14.09.10, 18:30   #5 (linkki)
fiat500
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa Näytä viesti
Saisiko vielä löyhän muuntotaulukon noihin pitoisuuksiin? Koska ymmärsin niin että tuo IU on kansainvälinen yksikkö ja meillä täällä yleisesti puhutaan mikrogrammoista,eikö?

Esim näin 7,5 = 300 (iu)

IU:t jaetaan 40:llä.

esim. 400IU=10 mikrogrammaa.
  Vastaa viestiin
14.09.10, 19:00   #6 (linkki)
paketissa
(Vierailija)

lukee 10 iu ja sanotaan, että kaksi päivässä. riittääkö?
  Vastaa viestiin
14.09.10, 19:16   #7 (linkki)
paketissa lukee?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paketissa Näytä viesti
lukee 10 iu ja sanotaan, että kaksi päivässä. riittääkö?

Kerroppa tuotteen nimi. Katso tarkemmin mitä yksikköjä ovat.
  Vastaa viestiin
14.09.10, 19:19   #8 (linkki)
lukee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paketissa lukee? Näytä viesti
Kerroppa tuotteen nimi. Katso tarkemmin mitä yksikköjä ovat.

sana-sol
  Vastaa viestiin
14.09.10, 20:38   #9 (linkki)
solsana
(Vierailija)

se on mikrokrammoina.
  Vastaa viestiin
14.09.10, 20:54   #10 (linkki)
tämä
(Vierailija)

Sana-sol Pehmeä & Pureskeltava D-vitamiini
  Vastaa viestiin
14.09.10, 23:12   #11 (linkki)
kiinnostaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fiat500 Näytä viesti
IU:t jaetaan 40:llä.

esim. 400IU=10 mikrogrammaa.
Kiits.Tuolla linkissä oli aika kovia iu.ta kun 5000...no juuri luin että suositeltu 7,5 on liian vähän ja että auringosta ei saa meidän ilmastossa tarpeeksi d vitamiinia (siis mitattu seerumista)
  Vastaa viestiin
11.11.10, 17:24   #12 (linkki)
hoikka
(Vierailija)

Kenen etuja terveysviranomaiset ajavat?

Korporaatio - Kohulääkäri Korporaation vieraana | Ruutu.fi
  Vastaa viestiin
12.11.10, 20:45   #13 (linkki)
Kohta varmaan kupsahda?
(Vierailija)

D-vitamiini

Kehotan kaikki tutustumaan itse uusimpiin tutkimuksiin ja vaikkapa Vitamin D Counsil -sivustoon netissä Vitamin D Council | Understanding Vitamin D Cholecalciferol

Olen syönyt 75 mikrogrammaa öljykapseleita päivässä jo puolitoista vuotta, painan 65 kiloa ja olen 45-vuotias. Olen virkeämpi kuin aiemmin, en sairastu flunssaan, jos sairastun, otan lisää D:tä ja se menee ohi nopeasti, kuukautiskipuni ovat kadonneet, en pala auringossa... Ja näytän hyvältä! Varsinaiset hyödyt tietysti tulevat viiveellä eli syöpä, sydän- ja verisuonisairaudet, dibetes ja moni muu sairaus pysyy loitompana.

Tai sitten kuolla kupsahdan -vitamiinin yliannostukseen kuten lääkärit väittävät.

Veriarvoni ovat loistavat, vaikka olen myös VHH-ruokavaliolla ja seerumiarvoni on mitattu, se on hyvä.
  Vastaa viestiin
13.11.10, 21:42   #14 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta varmaan kupsahda? Näytä viesti
Kehotan kaikki tutustumaan itse uusimpiin tutkimuksiin ja vaikkapa Vitamin D Counsil -sivustoon netissä Vitamin D Council | Understanding Vitamin D Cholecalciferol

Olen syönyt 75 mikrogrammaa öljykapseleita päivässä jo puolitoista vuotta, painan 65 kiloa ja olen 45-vuotias. Olen virkeämpi kuin aiemmin, en sairastu flunssaan, jos sairastun, otan lisää D:tä ja se menee ohi nopeasti, kuukautiskipuni ovat kadonneet, en pala auringossa... Ja näytän hyvältä! Varsinaiset hyödyt tietysti tulevat viiveellä eli syöpä, sydän- ja verisuonisairaudet, dibetes ja moni muu sairaus pysyy loitompana.

Tai sitten kuolla kupsahdan -vitamiinin yliannostukseen kuten lääkärit väittävät.

Veriarvoni ovat loistavat, vaikka olen myös VHH-ruokavaliolla ja seerumiarvoni on mitattu, se on hyvä.
Olen samaa mieltä tosin eri sukupuolta eroten hieman asioissa. :)
  Vastaa viestiin
13.11.10, 23:17   #15 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Mä ostan sitä maitoo johon on lisätty sitä D:tä. Valio maito plus rasvatonta.

(V...u MAINOSTUSTA) plaza poistaa ku "joku" valittaa.
17.11.10, 07:14   #16 (linkki)
ei lisättyä kalkkia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Mä ostan sitä maitoo johon on lisätty sitä D:tä. Valio maito plus rasvatonta.
Siinä on liikaa kalkkia.

Kalsium
  Vastaa viestiin
18.11.10, 19:35   #17 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei lisättyä kalkkia Näytä viesti
Siinä on liikaa kalkkia.

Kalsium
Vaikka maitoa juodaan paljon enemmän kuin monessa muussa maassa niin silti murtumat ja luuston heikentyminen on yleisempää. Kalsiumin saannin lisäksi kannattaa siis ottaa d-vitamiinia ja k-vitamiinia.
  Vastaa viestiin
18.11.10, 19:42   #18 (linkki)
joanna
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Näytä viesti
Vaikka maitoa juodaan paljon enemmän kuin monessa muussa maassa niin silti murtumat ja luuston heikentyminen on yleisempää. Kalsiumin saannin lisäksi kannattaa siis ottaa d-vitamiinia ja k-vitamiinia.

oon muuten huomannu että "vichy vesissä" on myös kalsiumia. lapset ei toki siitä juuri yleensä tykkää.

k vitamiinista tulee mieleen karoteeni. voi kun mie oon taas niin tietämätön koko k vitamiinista...
  Vastaa viestiin
18.11.10, 22:25   #19 (linkki)
5000 IU:ta
(Vierailija)

Kaksisärmäinen miekka

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 70µg Näytä viesti
Lähes kaikilla kroonisilla sairauksilla ja veren D-vitamiinipitoisuudella näyttää olevan yhteys.

Tällaisia sairauksia ovat anatomian emeritusprofessori Pentti Tuohimaan mukaan muun muassa monet syövät, kuurous, osteoporoosi, diabetes, reuma, verenpainetauti, monet infektiosairaudet ja keskushermoston sairaudet. Esimerkiksi riski sairastua eturauhassyöpään kasvaa, jos miehellä on pitkäaikainen D-vitamiinin vajaus. Ylipaino kasvattaa riskiä.

D-vitamiinin vajaus näyttää altistavan myös rasitusmurtumien syntymiselle ja hengitystieinfektioille eli esimerkiksi kausiflunssalle.

D-vitamiini
D-vitamiini on kaksisärmäinen miekka. Toisaalta korkeaa D-vitmaiinipitoisuutta pidetään altisajana reumalle, eli se yksi reumaan altistaja. Kuitenkin mulla ainakin reumaoireet ovat hallituimpia, kuin millään muulla reumalääkityksellä, niin D-vitamiinilla. Syön iHerbin 5000 IU:ta päivässä. Taitanee olla 125 µg yksi kapseli. Nyt tosin syön tilapäisesti kahta kapselia päivässä.
  Vastaa viestiin
18.11.10, 23:46   #20 (linkki)
Da Dee
(Vierailija)

D-vitamiini ehkäisee jo 10 mikron homeopaattisella saannilla noin 40% nivelreumatapauksista:

Vitamin D intake is inversely associated with rheu... [Arthritis Rheum. 2004] - PubMed result
  Vastaa viestiin
19.11.10, 18:41   #21 (linkki)
älä postaa enää
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Da Dee Näytä viesti
D-vitamiini ehkäisee jo 10 mikron homeopaattisella saannilla noin 40% nivelreumatapauksista
Väitteessäsi oli kaksi virhettä. Tutkimuksessa ei väitetty, että ehkäisee vaan että eniten deetä saaneet erosivat riskiltään vähiten deetä saaneista. Tulosta ei tietenkään pidetty kovin varmana vaan "this finding is hypothesis generating".

Toinen häsläys jutussasi oli, että väitit 10 mikrogramman pitoisuutta homeopaattiseksi. Et taida oikein olla perillä homeopatiasta.
  Vastaa viestiin
19.11.10, 21:59   #22 (linkki)
Da Dee
(Vierailija)

Taisi totuus kirpaista.
  Vastaa viestiin
21.12.10, 16:55   #23 (linkki)
Kevytmyrkyt
(Vierailija)

Kevytmyrkyt ja margariinimössö!

Kesto 5 minuuttia.

Suosittelen kuuntelemaan.

Iskelmä - Radio joka soittaa parhaita kotimaisia ja kevyen musiikin klassikoita.

» Terveyden tukipilarit vko 50, osa 1
  Vastaa viestiin
22.12.10, 09:14   #24 (linkki)
aikamoista provoa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevytmyrkyt Näytä viesti
Kevytmyrkyt ja margariinimössö!
Hyvää läppää. Onko tämä se kaveri, joka kirjoittaa juoppohullun päiväkirjaa? Nytkö se rienaa homeopaatteja?
  Vastaa viestiin
24.12.10, 08:00   #25 (linkki)
margariinimössö
(Vierailija)

Ei.

Kyseessä on funktionaalisen lääketieteen lääkäri.

Tässä hänen sivunsa.

Prohealth
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku