| |  | |
04.09.11, 14:22
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Ravinnonlisät
Mitä lisäravinteita käytätte ja miksi ?
Eikö mielestänne ravinnosta saa kaikkia vitamiineja ,kivennäis,hivenaineita ja rasvahappoja riittävästi?
Pistäkää tänne lisäravinteet mitä käytätte
Itse käytän säännöllisesti vitamiineja +rasvahappoja (omega-3)koska en saa riittävästi ravinteita ruuasta
| |
| | |
04.09.11, 14:52
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja s-hoitaja vm 68 Mitä lisäravinteita käytätte ja miksi ?
Eikö mielestänne ravinnosta saa kaikkia vitamiineja ,kivennäis,hivenaineita ja rasvahappoja riittävästi?
Itse käytän säännöllisesti vitamiineja +rasvahappoja (omega-3)koska en saa riittävästi ravinteita ruuasta |
Normaalisti ihminen saa kaikkea tarpeeksi ravinnosta (d-"vitamiinia" (=oikeasti hormoni) lukuunottamatta) ellei ole (huonolla) erikoisruokavaliolla tai laihduta. Sitten on joitakin lääketieteellisiä syitä, joissa on tarpeen lisäravinteiden saanti.
Sisätautilääkäri on määrännyt minulle lisäravinteina Kaliumia ja magnesiumia (ja tietysti se d) erinäisistä syistä. Kalium on aina "pakollinen" lisä. Magnesiumia otan itse tarpeen mukaan.
| |
| | |
04.09.11, 15:40
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | ehkä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja azaz Normaalisti ihminen saa kaikkea tarpeeksi ravinnosta (d-"vitamiinia" (=oikeasti hormoni) lukuunottamatta) ellei ole (huonolla) erikoisruokavaliolla tai laihduta. Sitten on joitakin lääketieteellisiä syitä, joissa on tarpeen lisäravinteiden saanti.
Sisätautilääkäri on määrännyt minulle lisäravinteina Kaliumia ja magnesiumia (ja tietysti se d) erinäisistä syistä. Kalium on aina "pakollinen" lisä. Magnesiumia otan itse tarpeen mukaan. | Asiaa sopii epäillä
mainitsemasi laihduttajat ainakin (ja niitä riittää)
monet pitkäaikais sairaat
monet vanhukset (tuhansia)?
Monipuolisen ruoka myytin taakse on helppo piiloutua - helppo sanoa
Se että itse syö monipuolisesti tarkoita että kaikki syö niin
Mitä nykypäivänä kasvihuoneessa kasvatettu tomaatti esim.mahtaa oikeasti sisältää tai kurkku
Mikäli pystyt luomuna ostamaan suurimman osan niin ehkä teoriteettisesti saat kaiken tarvitsemasi ruuasta
Erittäin monet ei syö kalaa - jos ei syö kalaa niin epäilen vahvasti käyttävätkö esim.pellavavansiemen öljyä (omega-3-rasvan esiaste) tuskinpa
Lääkäri ei ole ravitsemuksen asiantuntija - ikävää mutta totta
| |
| | |
04.09.11, 20:08
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja s-hoitaja vm 68 Asiaa sopii epäillä
mainitsemasi laihduttajat ainakin (ja niitä riittää)
monet pitkäaikais sairaat
monet vanhukset (tuhansia)?
Monipuolisen ruoka myytin taakse on helppo piiloutua - helppo sanoa
Se että itse syö monipuolisesti tarkoita että kaikki syö niin
Mitä nykypäivänä kasvihuoneessa kasvatettu tomaatti esim.mahtaa oikeasti sisältää tai kurkku
Mikäli pystyt luomuna ostamaan suurimman osan niin ehkä teoriteettisesti saat kaiken tarvitsemasi ruuasta
Erittäin monet ei syö kalaa - jos ei syö kalaa niin epäilen vahvasti käyttävätkö esim.pellavavansiemen öljyä (omega-3-rasvan esiaste) tuskinpa
Lääkäri ei ole ravitsemuksen asiantuntija - ikävää mutta totta |
OhO. Osasitpas lukea asenteellisesti :)
Minun lääkärini on myös ravitsemuksen asiantuntija. Iloista, mutta totta.
Omega kolmosta saa muualtakin kuin pellavansiemenöljystä. NÄissäkin kannattaa muistaa ja ottaa selville mitkä tekijät auttavat omegoita imeytymään kehoon jne. Liian pitkä juttu enkä viitsi niitä nyt alkaa luennoida, etenkin kun tuntuu tuo tulkinta olevan vähän niin ja näin tällä vaihtoehtolääkinnän palstalla.
Tutkimukset eivät muuten ole todistaneet, että luomussa olisi enemmän ravintoaineita. Henk. koht silti uskon luomun pareemmuuten, mutta en voi sitä väittää, kun ei ole vielä siitä tieteellistä näyttöä. Toivottavasti tulevaisuudessa. Tai uskon, että on.
Kaikista parhaita superruokia ovat metsissämme kasvavat terveyspommit: sienet, mustikat, karpalot ja puolukat jne.
| |
| | |
04.09.11, 20:09
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin ja tuo mainintasi vanhuksista oli hyvä. Pitäkää ihmiset huoli omista vanhemmistanne, että
he oikeasti syövät monipuolisesti. Vanhuksille on todella tärkeää saada monipuolista ravintoa.
| |
| | |
04.09.11, 20:55
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja azaz NÄissäkin kannattaa muistaa ja ottaa selville mitkä tekijät auttavat omegoita imeytymään kehoon jne. Liian pitkä juttu enkä viitsi niitä nyt alkaa luennoida, etenkin kun tuntuu tuo tulkinta olevan vähän niin ja näin tällä vaihtoehtolääkinnän palstalla. |
Minä kyllä lukisin huolella jos motivoituisit kertomaan omegoiden imeytymisestä. Olisin hyvin kiitollinenkin. Tai jos vaikka laittaisit linkkejä jotka kertovat siitä?
| |
| | |
05.09.11, 16:14
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja s-hoitaja vm 68 Mitä lisäravinteita käytätte ja miksi ?
Itse käytän säännöllisesti vitamiineja +rasvahappoja (omega-3)koska en saa riittävästi ravinteita ruuasta |
Monivitamiini :
Life Extension Two Tablets per day 2 kpl
Omega –3- rasvahapot 3 –5 kapselia
D- vitamiini 5000 I:U
Ubikinonia 100 mg
Magnesiumsitraattia 200-400mg
Spirulina levää 5-10 tablettia
Satunnaisesti :
Resveratrolia
Seleeniä (seleenimetioniini)
Näillä ravinteilla menty jo yli viisi vuotta
Monivitamiinivalmistetta vaihtelen välillä
| |
| | |
06.09.11, 22:25
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Enpä paljon käytä.
Siis niin en paljon käytä lisäravinteita, koska syön mielestäni monipuolisesti. Lähes kaikki ruokani on luomua ja kasvatan paljon itse kasviksia, marjoja, hedelmiä. Luonnosta kerään sieniä, marjoja ja kaikenmoisia kasveja ja teeaineksia. Juon oman kaivon vettä. Luonnollista rasvaa käytän riittävästi, eli voita, kermaa, läskiäkin ja oliiviöljyä, tietysti kylmäpuristettua. Sokerit ja lisäaineet ei kuulu ruokavaliooni. Kalaa syön 3-4 kertaa viikossa, kananmunia päivittäin ja täysmaitoa. Lihaa lähinnä riistaa ja lammasta. Ei ikinä mitään kumibroileria, hyi olkoon! Lisäravinteena minulla vain d-vitamiini. Tiedättekö miten keinotekoiset vitamiinit tehdään ja mistä...
Kyllä ruokavalion pitäis olla kaiken perusta. Varmaan joskus on ravinnelisät paikallaan, mutta minusta on hullua kun ihmiset syö huonosti ja sitten vetävät purkista ties mitä ja kuvittelevat sen olevan terveellistä.
| |
| | |
06.09.11, 23:05
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Healthy Origins, Astaxanthin, 4 mg
Healthy Origins, Lyc-O-Mato, Tomato Lycopene Complex, 15 mg
Healthy Origins, MegaNatural-BP Grape Seed Extract, 300 mg
Doctor's Best, Best MSM, 1000 mg
Doctor's Best, Real Niacin, 500 mg
Doctor's Best, High Absorption CoQ10,with Bioperine, 100 mg
Doctor's Best, L-Arginine, 500 mg
Doctor's Best, Best Resveratrol 100 with ResVinol-25, 100 mg
American Health, Chewable Acerola Plus, Natural Vitamin C, Natural Berry Flavor, 300 mg, 12 Chewable Tablets.
Healthy Origins, Probiotics 30 Billion CFU's
Healthy Origins, Pycnogenol, 100 mg
Carlson Labs, Vitamin D3, 2000 IU, 360 Soft Gels
Now Foods, Multi-Food Complex, monivitamiini
Now Foods, L-Carnosine, 500 mg
Now Foods, Magnesium Citrate, 200 mg, 250 Tablets
Now Foods, C-1000 Caps, 250 Capsules
Now Foods, C-1000 Caps, 250 Capsules
Now Foods, Chewable C-500
Now Foods, L-Arginine Powder
Life Extension, Super K, with Advanced K2 Complex
Probiootti plus
Raaka kaakaojauhe
| |
| | |
07.09.11, 17:14
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tähtitaivas Tiedättekö miten keinotekoiset vitamiinit tehdään ja mistä... | Hiilestä ja vaikka mistä mönjästä. Ei oo´terveellistä ei.
D-vitamiinia menee purkista 100µg/vrk, joka on vielä pieni annos. VHH vai LKN? Ravinteet | |
| | |
07.09.11, 17:57
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja LKN Hiilestä ja vaikka mistä mönjästä. Ei oo´terveellistä ei.
D-vitamiinia menee purkista 100µg/vrk, joka on vielä pieni annos. | Postauksesi on hieman liian julmaa pilailua kemiaa ymmärtämättömien ihmisten kustannuksella. Kyllä kaikki tajuavat muutenkin, että mainitsemasi lisäravinne koostuu lähinnä hiilestä.
| |
| | |
09.09.11, 14:47
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja azaz OhO. Osasitpas lukea asenteellisesti :)
Minun lääkärini on myös ravitsemuksen asiantuntija. Iloista, mutta totta.
Omega kolmosta saa muualtakin kuin pellavansiemenöljystä. NÄissäkin kannattaa muistaa ja ottaa selville mitkä tekijät auttavat omegoita imeytymään kehoon jne. Liian pitkä juttu enkä viitsi niitä nyt alkaa luennoida, etenkin kun tuntuu tuo tulkinta olevan vähän niin ja näin tällä vaihtoehtolääkinnän palstalla.
Tutkimukset eivät muuten ole todistaneet, että luomussa olisi enemmän ravintoaineita. Henk. koht silti uskon luomun pareemmuuten, mutta en voi sitä väittää, kun ei ole vielä siitä tieteellistä näyttöä. Toivottavasti tulevaisuudessa. Tai uskon, että on.
Kaikista parhaita superruokia ovat metsissämme kasvavat terveyspommit: sienet, mustikat, karpalot ja puolukat jne. | EU-tutkijat: luomuruoassa enemmän antioksidantteja
Monet luomuruoat ovat ravinteikkaampia kuin tavallisilla viljelymenetelmillä tuotetut. Näin kertovat EU:n rahoittaman nelivuotisen tutkimuksen ensitulokset. Esimerkiksi luomuhedelmissä ja -vihanneksissa havaittiin olevan jopa 40 prosenttia enemmän syövän vastaisia ja sydämelle terveellisiä antioksidantteja, ja luomumaidossa todettiin olevan jopa 60 prosenttia enemmän antioksidantteja ja terveellisiä rasvahappoja kuin tavallisin tuotantomenetelmin tuotetussa.
| |
| | |
09.09.11, 15:33
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tokos EU-tutkijat: luomuruoassa enemmän antioksidantteja
Monet luomuruoat ovat ravinteikkaampia kuin tavallisilla viljelymenetelmillä tuotetut. Näin kertovat EU:n rahoittaman nelivuotisen tutkimuksen ensitulokset. | Sinulla ei varmaankaan ollut epämääräisen väitteesi tueksi mitään viitettä julkaisuun? Tähän asti luomuna myytävät tuotteet ovat olleet oleellisesti samanlaisia kuin ei-luomut.
| |
| | |
09.09.11, 19:51
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ja perustui mihin? Sinulla ei varmaankaan ollut epämääräisen väitteesi tueksi mitään viitettä julkaisuun? Tähän asti luomuna myytävät tuotteet ovat olleet oleellisesti samanlaisia kuin ei-luomut. |
Miten väite voi olla epämääräinen? Tuotu tieto oli selväsanainen.
Mitä viitteeseen tulee niin jokainen joka istuu netin ääressä, voi itse hakea tietonsa jos haluaa. Minulla meni 20 sek. löytää kyseinen tieto. Löytyi muutakin mielenkiintoista.
Niin että - häirikkö ulos ;)
| |
| | |
09.09.11, 20:46
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tokos EU-tutkijat: luomuruoassa enemmän antioksidantteja
Monet luomuruoat ovat ravinteikkaampia kuin tavallisilla viljelymenetelmillä tuotetut. Näin kertovat EU:n rahoittaman nelivuotisen tutkimuksen ensitulokset. Esimerkiksi luomuhedelmissä ja -vihanneksissa havaittiin olevan jopa 40 prosenttia enemmän syövän vastaisia ja sydämelle terveellisiä antioksidantteja, ja luomumaidossa todettiin olevan jopa 60 prosenttia enemmän antioksidantteja ja terveellisiä rasvahappoja kuin tavallisin tuotantomenetelmin tuotetussa. |
Et tuonut linkkiä, mutta kiitos antamiesi vihjeiden, etsin sen itse: Organic Food Is More Nutritious Say EU Researchers
Täytyy perehtyä tuohon tutkimukseen tarkemmin, ennenkuin sanon siitä mitään, mutta hienoa, jos näin todellakin on.
| |
| | |
09.09.11, 20:47
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Google Miten väite voi olla epämääräinen? Tuotu tieto oli selväsanainen.
Mitä viitteeseen tulee niin jokainen joka istuu netin ääressä, voi itse hakea tietonsa jos haluaa. Minulla meni 20 sek. löytää kyseinen tieto. Löytyi muutakin mielenkiintoista.
Niin että - häirikkö ulos ;) | Tarkoitatko, että sinulta meni 20 sekuntia löytää googlella omaa uskomusmaailmaasi vastaava blogi, josta kopsasit tekstiä ajattelematta sen kummemmin mitään? Vai löysitkö todellakin asiaa koskevan tutkimuksen, mutta jostain kumman syystä katsoit fiksuksi jättää viitteen esittämättä?
| |
| | |
09.09.11, 21:21
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kumpaa tarkoitit Tarkoitatko, että sinulta meni 20 sekuntia löytää googlella omaa uskomusmaailmaasi vastaava blogi, josta kopsasit tekstiä ajattelematta sen kummemmin mitään? Vai löysitkö todellakin asiaa koskevan tutkimuksen, mutta jostain kumman syystä katsoit fiksuksi jättää viitteen esittämättä? |
Sinulle ei kuulu ollenkaan löysinkö uskomusmaailmaani vastaavan blogin vai tutkimuksen vai ehkä jonkin muun tai vaikka ristiin meneviä tutkimuksia. Varmaan haluaisit kuluttaa aikaasi patsastelemalla täällä ´"ylempiarvoisuudellasi" ja ehkä se jotakuta kiinnostaa. Minä kuitenkin vain kerroin että googlettamalla löytyy tietoa jos sitä oikeasti haluaa löytää eikä vain kulje ruikuttamassa muiden perässä.
| |
| | |
09.09.11, 23:39
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Kun ei osaa niin ei osaa.
Tuo luomu-juttuhan oli jokin aika sitten ihan yleisesti uutisena lehdessä. Kaikki ei vissiin seuraa uutisia ollenkaan, mieluummin vaan kaikkea sellaista joka pönkittää omaa harhaista maailmankuvaa ja omia uskomuksia. Sellasta porukkaa pyörii lähinna jossain Höpsiksen keskustelupalstalla...siellä vilisee näitä valopäitä, jotka elää kaukana menneisyydessä. Vähän samanlaisia kuin fundamentalisti-uskovaiset. Jokainen normaalilla älyllä varustettu ymmärtää, että luomuruoka on kaikinpuolin ylivertaista myrkytettyyn verrattuna. vähän sama asia jos vertaisi limsaa ja mustikkamehua, että kumpikohan mahtaa olla terveellisempää...
| |
| | |
10.09.11, 02:19
|
#19 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeba Jokainen normaalilla älyllä varustettu ymmärtää, että luomuruoka on kaikinpuolin ylivertaista myrkytettyyn verrattuna. vähän sama asia jos vertaisi limsaa ja mustikkamehua, että kumpikohan mahtaa olla terveellisempää... | Oletko paljonkin lukenut tieteellisiä tutkimuksia, joissa on vertailtu luomua ja ei-luomua? Ilmeisesti et, sillä vertauksesi limsaan ja mustikkamehuun ei toimi lainkaan.
Luomu ja ei-luomu eivät ole edes keskenään vertailtavissa, koska eri maiden luomutuotteilla on eroa. Suomalainen ei-luomu on usein jopa parempaa kuin ulkomaalainen luomu. Ja edes suomalaisissa luomutuotteissa ei ole käytännössä mitään eroa suomalaiseen ei-luomuun. Paitsi hinta, luomu on lähes aina kalliimpaa.
Mitä tarkoittaa "normaali äly"? Yritätkö vedota siihen, että ei-luomua käyttävät ovat vähemmän älykkäitä kuin luomua käyttävät? Aika halpa veto.
Ostakaa suomalaista ruokaa. Sillä, onko se luomua vai ei, ei ole mitään merkitystä.
__________________ Ylläoleva kirjoitus on tämänhetkinen mielipiteeni, joka saattaa olla väärä. | |
| | |
10.09.11, 14:02
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Google Sinulle ei kuulu ollenkaan löysinkö uskomusmaailmaani vastaavan blogin vai tutkimuksen.. | Tämä tuli jo selväksi. Halusit väittää, että jokin asia on tutkimuksella osoitettu. Mutta et pystynyt tai halunnut esittää mitään viitettä mihinkään tutkimukseen, joten kukaan ei pääse tarkistamaan, mitä tutkimus mahdollisesti koskee, mitä siinä on oikeasti osoitettu ja mikä sen pätevyysalue on. Eiköhän kaikille ole ihan selvää, että sinä et sinä ole mitään tutkimusta lukenutkaan. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Google Minä kuitenkin vain kerroin että googlettamalla löytyy tietoa jos sitä oikeasti haluaa löytää eikä vain kulje ruikuttamassa muiden perässä. | Miksi sitten itse et löytänyt googlella kuin sekavan blogikirjoituksen, josta päätit kopsata tekstiä? Eikö halua ollut enempään?
Kummallinen limu/mustikkavertauksesi kertoo, että et ihan hahmota, mistä luomussa on kyse. Jos pelaisit täydellä pakalla, niin kysymyksesi pitäisi kuulua, onko suomalaisella mustikalla ja luomumustikalla sellaista eroa, joka vaikuttaisi kuluttajan terveyteen. Jälkimmäisellä tavalla brändätyssä tuotteessa tietysti kate on suurempi mutta siitä ei kuluttaja hyödy.
| |
| | |
10.09.11, 19:23
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja luomumustikkaa Tämä tuli jo selväksi. Halusit väittää, että jokin asia on tutkimuksella osoitettu. Mutta et pystynyt tai halunnut esittää mitään viitettä mihinkään tutkimukseen, joten kukaan ei pääse tarkistamaan, mitä tutkimus mahdollisesti koskee, mitä siinä on oikeasti osoitettu ja mikä sen pätevyysalue on. Eiköhän kaikille ole ihan selvää, että sinä et sinä ole mitään tutkimusta lukenutkaan.
Miksi sitten itse et löytänyt googlella kuin sekavan blogikirjoituksen, josta päätit kopsata tekstiä? Eikö halua ollut enempään?
Kummallinen limu/mustikkavertauksesi kertoo, että et ihan hahmota, mistä luomussa on kyse. |
En ole se joka kertoi tutkimusesta. En ole se joka vertasi limua ja mustikkamehia. Olen tuo jonka nikissä lukee Google.
| |
| | |
10.09.11, 20:59
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja azaz Täytyy perehtyä tuohon tutkimukseen tarkemmin, ennenkuin sanon siitä mitään, mutta hienoa, jos näin todellakin on. | Erittäin hyvä ajatus. Milenkiintoista, että postaajat ja blogikirjoittelijat eivät ole siihen perehtyneet. Myöskään linkissäsi tarjotun jutun kirjoittaja ei ollut perehtynyt tutkimukseen. Se olisikin ollut mahdotonta, sillä tutkimusta ei ollut vielä vuonna 2007 edes tehty. Sitä vasta lupailtiin seuraavan vuoden aikana. Jutussa mainitun kirjoittajan julkaisuluetteloon tutkimusta ei ole vielä ilmestynyt, vaikka neljä vuotta on jo kulunut.
Mutta hörhöillehän tällä ei ollut mitään merkitystä. Sellainenkin tutkimus riittää, jota ei tehty.
| |
| | | | |