| |  | |
15.10.11, 11:30
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Rosen-terapia
Millaisia kokemuksia teillä on Rosen-terapiasta?
| |
| | |
15.10.11, 18:39
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain Millaisia kokemuksia teillä on Rosen-terapiasta? |
Minkälaisia sinulla?
| |
| | |
15.10.11, 18:41
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain Millaisia kokemuksia teillä on Rosen-terapiasta? |
Harkitsen menemistä. Haluaisin etukäteen kuulla kokemuksia.
| |
| | |
17.10.11, 12:29
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko joku käynyt? Auttoiko? Miksi menit? jne
| |
| | |
17.10.11, 12:42
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Toimii. Olen käynyt joitakin vuosia sitten, itkin ja nauroin kun kroppa vapautti vanhoja energioitaan. Itsekkin kävin varsinaisen vuoristoradan hoidosta palattuani, mutta sitten laskeutui rauha kroppaan ja mieleen. Voin suositella lämpimästi esim jos on joutunut kokemaan fyysistä väkivaltaa lapsuudessa tai muutenkin, sillä siinä manipuloidaan nimenomaan kroppaan jääneitä nega energioita pois.
| |
| | |
17.10.11, 12:49
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja eräs.. Toimii. Olen käynyt joitakin vuosia sitten, itkin ja nauroin kun kroppa vapautti vanhoja energioitaan. Itsekkin kävin varsinaisen vuoristoradan hoidosta palattuani, mutta sitten laskeutui rauha kroppaan ja mieleen. Voin suositella lämpimästi esim jos on joutunut kokemaan fyysistä väkivaltaa lapsuudessa tai muutenkin, sillä siinä manipuloidaan nimenomaan kroppaan jääneitä nega energioita pois. |
Aloitko itkeä ja nauraa jo terapiassa? Vai minkä ajan päästä kotona?
Onko niitä käytävä omalla tavallaan läpi, vai alkaako pääkoppa väkisin käydä asioita läpi?
| |
| | |
17.10.11, 12:56
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain Aloitko itkeä ja nauraa jo terapiassa? Vai minkä ajan päästä kotona?
Onko niitä käytävä omalla tavallaan läpi, vai alkaako pääkoppa väkisin käydä asioita läpi? |
Siellä tietysti, ne pakkaantuneet tunteet alkaa vapautua välittömästi, ei sitä tarvitse hävetä tai noloilla siellä, hoitaja kertoi että monet alkaa itkemään mutta minä aloin myös nauramaan :) Niin ja sitten matkalla kotiin vielä tuli sitä tunteiden vuoristorataa ja vielä kotona mutta sitten rauhoittui.
Kyllä ne jumit alkaa heti purkaantua kun niitä käsitellään, vaikka tietysti esim unia voi vielä tulla mutta sehän on hyvä vaan.
| |
| | |
18.10.11, 13:11
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja eräs.. Siellä tietysti, ne pakkaantuneet tunteet alkaa vapautua välittömästi, ei sitä tarvitse hävetä tai noloilla siellä, hoitaja kertoi että monet alkaa itkemään mutta minä aloin myös nauramaan :) Niin ja sitten matkalla kotiin vielä tuli sitä tunteiden vuoristorataa ja vielä kotona mutta sitten rauhoittui.
Kyllä ne jumit alkaa heti purkaantua kun niitä käsitellään, vaikka tietysti esim unia voi vielä tulla mutta sehän on hyvä vaan. |
Miksihän minä näin painajaisempia unia kuin aiemmin? Takana tosin hiljaista koulukiusaamista, sieltäkö se hylätyksi tulemisen pelko tulee?
| |
| | |
08.11.11, 09:46
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Kannattaa kokeilla
Suosittelen. Kunhan löydät hyvän hoitajan. Kaikki eivät sitä ole. Olen käynyt vuosia epäsäännöllisesti. Välillä palataan samoihin asioihin, koskaan mennessä ei tiedä mistä tulee puhumaan. Ei ole mitään pelkäämistä, koska esille tulee asioita vain siten kun se sinusta on hyväksi tulla. Jälkeenpäin niitä prosessoi, kuka mitenkin, mutta sekään ei ole mitenkään vaarallista vaan hyväksi ainoastaan. Minä katselin painajaisia muistaakseni useamman vuoden lapsuudestani. En tietenkään joka yö. Sitten ne loppuivat. Minua Rosen on auttanut ja muuttanut ihmisenä todella paljon. Kun olin elämän kovista kokemuksista masentunut, kyse oli niinkin rankasta asiasta kuin lapsen menettämisestä, joka sitten viimein katkaisi minun selkäni, Rosen auttoi minut ulos siitä. Roseniin minut lähetti psykiatri, jolta menin pyytämään masennuslääkkeitä, mutta joka ei niitä minulle antanut.
Mutta tietenkään se ei sovi kaikille. Ja joillekin riittää kertakäynti, jotkut käyvät koko elämänsä, kuten minä varmaan.
| |
| | |
08.11.11, 10:23
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
miten tuo hoito tapahtuu?
| |
| | |
08.11.11, 12:13
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Pelkuri Miksihän minä näin painajaisempia unia kuin aiemmin? Takana tosin hiljaista koulukiusaamista, sieltäkö se hylätyksi tulemisen pelko tulee? |
Unissa näet niitä purkaantuneita asioita, jos olet siis rosenissa käynyt. Tuo hylkäämisen tunne on jäänyt jostain jonka olet tulkinnut itsesi hylkäämiseksi tai torjumiseksi. Koulukiusaaminen on just sitä, torjumista ja hylkäämistä, monella meistä on kiusatuksi tulleen tausta.
| |
| | |
08.11.11, 12:17
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mm miten tuo hoito tapahtuu? |
Ensin keskustellaan, luodaan luottamusta että sitten uskallat avautua etkä pelkää. Itse käsittely on kevyttä hierontaa, manipulointia, tai ei edes hierontaa vaan koskemista, sillä jos johonkin kohtaan kosketaan fyysisesti johon on aiemmin sattunut tai kerääntynyt kipuja, olkoon ne kivut fyysisiä tai tunteista tulleita, se kosketus vapauttaa sen kivun. Näin koin sen itse, muut ovat voineet kokea toisinkin :)
| |
| | | | |