Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.01.12, 21:34   #1 (linkki)
mikä auttaa?
(Vierailija)

Palelee ihan älyttömästi

iho kutiaa niin, että raapimisen jäljiltä olen mustelmilla. Kilpirauhanen tutkittu, ok. Olen nelikymppinen.
  Vastaa viestiin

02.01.12, 21:52   #2 (linkki)
Monia syitä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä auttaa? Näytä viesti
iho kutiaa niin, että raapimisen jäljiltä olen mustelmilla. Kilpirauhanen tutkittu, ok. Olen nelikymppinen.

Oireesi sopivat moneenkin tautiin ja vaivaan. Esim kutiaminen maksatulehdukseen, ehkä palelukin, en tiedä.
Itselläni paleleminen ja kutiaminen loppui kun aloin ottamaan D-vitamiinia 50µg/vrk ja omegaa. Jätin ruokavaliostani muut jauhot paitsi ruisjauhon sekä sokerin lähes kokonaan. Oli helppo siirtyä terveelliseen ruokavalioon kun elimistö oli saanut tarpeeksi D-vitamiinia ja omegaa koska ainakin minulla loppui makean ja valkoisen jauhon himo heti kun nuo rasva-ja vitamiinitasot olivat palautuneet normaaleiksi.
  Vastaa viestiin
04.01.12, 17:37   #3 (linkki)
Turkanen
(Vierailija)

Hyvä!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Monia syitä Näytä viesti
Oireesi sopivat moneenkin tautiin ja vaivaan. Esim kutiaminen maksatulehdukseen, ehkä palelukin, en tiedä.
Itselläni paleleminen ja kutiaminen loppui kun aloin ottamaan D-vitamiinia 50µg/vrk ja omegaa. Jätin ruokavaliostani muut jauhot paitsi ruisjauhon sekä sokerin lähes kokonaan. Oli helppo siirtyä terveelliseen ruokavalioon kun elimistö oli saanut tarpeeksi D-vitamiinia ja omegaa koska ainakin minulla loppui makean ja valkoisen jauhon himo heti kun nuo rasva-ja vitamiinitasot olivat palautuneet normaaleiksi.
Tuo ohje on aika jees!

D-vitskua vähän enemmänkin ja kaikki viljat pois aluksi.
Omegoita voi syödä ja maitohappobakuja, mutta itse uskon terveellisiin kylmäpuristettuihin rasvoihin eli kookosöljyyn, hamppuöljyyn, pellavaöljyyn...

Onko sinulla alilämpöä? Jos on, niin se viittaa kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kilpirauhasta voi vielä tuossa vaiheessa herätellä syömällä jodia vaikkapa tätä iHerbin nestemäistä TPCS, Iosol Formula II, 1 fl oz (30 ml) - iHerb.com

kilpirauhasesta
Luonnollisesti: jodipuutos, bromi, joditerapia ja vaikutus kilpirauhaseen ja (rinta)syöpään
Kilpirauhasen vajaatoiminta | Tietoa ja kokemuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta
http://www.violetlight.fi/Pdf/Kilpirauhanen.pdf

Kutinaan voi tuota kylmäpuristettua kookosöljyä levittää ihan ihollekin.
  Vastaa viestiin
05.01.12, 12:06   #4 (linkki)
heikkilän ohjeet
(Vierailija)

Me karppaajat levitämme iholle voita.
  Vastaa viestiin
05.01.12, 14:00   #5 (linkki)
Turkanen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heikkilän ohjeet Näytä viesti
Me karppaajat levitämme iholle voita.
Kylläpäs sitä toiset ovat katkeria. En vain ymmärrä mistä? Miksi se ottaa niin koville? Mietipä sitä hetki, ei tarvitse minulle vastata.

Me karppaajat kyllä levitämme iholle kylmäpuristettua kookosöljyä, mutta sen taisin jo sanoa.

Jos nyt ei tullut selväksi, niin kaikilla syy ihon kutiamiseen ei todellakaan ole sama, mutta yksi syy voi olla viljat. Ja se on helppo todeta, jos ei viljaton auta, niin sitten on paras etsiä muita syitä.

Alilämpöön ei oikeasti ole juurikaan muita syitä kuin kilpirauhanen, paleluun sen sijaan on.
  Vastaa viestiin
21.01.12, 01:54   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2011
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkanen Näytä viesti
Kylläpäs sitä toiset ovat katkeria. En vain ymmärrä mistä? Miksi se ottaa niin koville? Mietipä sitä hetki, ei tarvitse minulle vastata.

Me karppaajat kyllä levitämme iholle kylmäpuristettua kookosöljyä, mutta sen taisin jo sanoa.

Jos nyt ei tullut selväksi, niin kaikilla syy ihon kutiamiseen ei todellakaan ole sama, mutta yksi syy voi olla viljat. Ja se on helppo todeta, jos ei viljaton auta, niin sitten on paras etsiä muita syitä.

Alilämpöön ei oikeasti ole juurikaan muita syitä kuin kilpirauhanen, paleluun sen sijaan on.

no jaa, ihan miten vaan
  Vastaa viestiin
21.01.12, 10:13   #7 (linkki)
konstinsa kullakin
(Vierailija)

Lainaus:
Me karppaajat kyllä levitämme iholle kylmäpuristettua kookosöljyä
Selvä. Nyt se rasvainen kiilto ihrakasan päällä sai selityksensä. Luulin, että se johtui ruokavaliosta.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 19:56   #8 (linkki)
Turkanen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja konstinsa kullakin Näytä viesti
Selvä. Nyt se rasvainen kiilto ihrakasan päällä sai selityksensä. Luulin, että se johtui ruokavaliosta.

Luuletko olevasi hauskakin?

Kokeilisit, saattaisit hämmästyä! Kookosöljy on muuten erittäin yleinen ihonhoitovoiteissa. Ollut kautta aikain.

Onko ketjun aloittaja saanut apua paleluunsa?
  Vastaa viestiin
24.01.12, 09:15   #9 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Lainaus:
Luuletko olevasi hauskakin?

Kokeilisit, saattaisit hämmästyä! Kookosöljy on muuten erittäin yleinen ihonhoitovoiteissa. Ollut kautta aikain.

Onko ketjun aloittaja saanut apua paleluunsa?

Hei! En ole saanut apua paleluuni. Mutta luulisin, että minun tapauksessani se johtuu hemoglobiinin huonosta arvosta.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 09:56   #10 (linkki)
Monia syitä
(Vierailija)

Jos tiedät että hemoglobiinisi on alhaalla, niin sittenhän apukin on lähellä: ei kun syömään rautaa että nousee ja korjaat ruokavaliosi niin, että saat siitä myös raudan :)

Hienoa jos asia korjaantuu sillä :)
  Vastaa viestiin
01.02.12, 15:53   #11 (linkki)
Hoopo
(Vierailija)

Lainaus:
Jos tiedät että hemoglobiinisi on alhaalla, niin sittenhän apukin on lähellä: ei kun syömään rautaa että nousee ja korjaat ruokavaliosi niin, että saat siitä myös raudan :)

Siihenkin on syy, että hemoglobiini laskee!

Ei ole tarkoituksenmukaista nostaa vain rauta-arvoa, vaan luultavasti sinulla on puutosta useammastakin aineesta. Summittainen pillerien popsiminen ei toisaalta ole sekään järkevää.

Joko menet funktionaalisen lääketieteen edustajan puheille tai laitat ruokavaliosi kuntoon itse!

Koita viljoen ja sokerien poisjättöä. Syö itse tehtyä ruokaa, älä käytä lisäaineita tai eineksiä. Paljon kasviksia ja hyviä rasvoja.
  Vastaa viestiin
01.02.12, 16:17   #12 (linkki)
Monia syitä
(Vierailija)

Lainaus:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoopo Näytä viesti
Siihenkin on syy, että hemoglobiini laskee!

Ei ole tarkoituksenmukaista nostaa vain rauta-arvoa, vaan luultavasti sinulla on puutosta useammastakin aineesta. Summittainen pillerien popsiminen ei toisaalta ole sekään järkevää.

Joko menet funktionaalisen lääketieteen edustajan puheille tai laitat ruokavaliosi kuntoon itse!

Koita viljoen ja sokerien poisjättöä. Syö itse tehtyä ruokaa, älä käytä lisäaineita tai eineksiä. Paljon kasviksia ja hyviä rasvoja.
Kehoitat minua menemään funktionaalisen lääketieteen edustajan puheille. En näe siihen syytä.
  Vastaa viestiin
02.02.12, 14:58   #13 (linkki)
Hoopo
(Vierailija)

Lainaus:
Kehoitat minua menemään funktionaalisen lääketieteen edustajan puheille. En näe siihen syytä.

Heh, en todellakaan kehota, vaan vastasin alkuperäiselle kysyjälle viitaten sinun kirjoitukseesi alhaisesta hemoglobiinista! Jos tämä ei selvinnyt asiayhteyksistä, niin pahoittelen huonoa ilmaisuani! :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku