Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Vaihtoehtoiset hoitomuodot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.06.12, 15:54   #1 (linkki)
Marianne
(Vierailija)

Onko tämä vyöhyketerapian vaikutusta?

Vyöhyketerapoin itseäni eilen illalla, ja mahdollisesti aivojen vyöhykkeitä liian innokkaasti.

Jos vyöhyketerapoin itseäni liian myöhään, uni vähintään häiriintyy, mutta joskus tapahtuu tälläistä:

Näen kaiketi unissani, vaikkakin tuntuu siltä, että näen puoliunessa täyden elokuvan loogisine käänteineen. Elokuva jatkuu aamuyöhön asti, jolloin herään väsyneenä. Voisin nytkin kertoa tämän viime yönä näkemäni leffan juonen, mutta sillä ei ole merkitystä.

Sillä on merkitystä, onko vyöhyterapialla, aivojen pisteiden tehokkaalla hoidolla tällaisia vaikutuksia? Voiko vyöhyketerapialla lisätä aivojen kapasiteettia? Älykkyyttä? Voiko sillä herätellä sitä 90 prosenttia aivojen kapasiteestista ja tietämyksestä, jota emme käytä?
  Vastaa viestiin
19.06.12, 18:32   #2 (linkki)
Kyselen tässä
(Vierailija)

Mllä lailla sillä hoidetaan itse itseä? Onko samantapaista kuin akupainanta?
  Vastaa viestiin
19.06.12, 19:21   #3 (linkki)
Marianne
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyselen tässä Näytä viesti
Mllä lailla sillä hoidetaan itse itseä? Onko samantapaista kuin akupainanta?

Minulla on pari englantilaisen Joseph Corvon ja pari ruotsalaisen MajLis Hagenmalmin kirjoittamaa vyöhyketerapiaa käsittelevää kirjaa, joiden neuvojen avulla olen hoitanut itseäni kymmenisen vuotta.

Tiedän, etten ole oppinut vyöhyketerapeutti, tiedän että teen kaiketi virheitä, enkä hoida itseäni mahdollisesti oikein, mutta olen siitä huolimatta hoitanut itseäni näiden kirjojen ohjeiden avulla.

Koska tiedostan vajavaisuuteni vyöhyketerapian alalla, päätin pari vuotta sitten mennä koulutetun vyöhyketerapeutin pakeille Sturenkadulla, mutta kokemus oli naurettava.

Corvo ja Hagenmalm kehottavat ihmisiä hoitamaan itseään oma-aloitteisesti vyöhyketerapian avulla.

Mutta tajuan, että koulutettu hoitaja on aina koulutettu hoitajal Joten jos minulla olisi rahaa vyöhyketerapiahoitoihin, menisin koulutetulle hoitajalle, jos löytäisi hyvän sellaisen.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 19:30   #4 (linkki)
Marianne
(Vierailija)

Kokeneet vyöhyketerapeutit! Onko kirjoittamassani alkuperäisessä viestissäni jotain totta? Että vyöhyketerapia vaikuttaa aivoihin siten, että se stimuloin vaikka elokuvan tyyppisiä unia yöaikaan?

Tajuan, jos meikäläiselle amatöörivyöhyketerapiaa harjoittavalle ei viitsitä vastata?

Mutta kysyn siitä huolimatta, onko joku vyöhyketerapeutti kokenut tällaista?
  Vastaa viestiin
19.06.12, 20:21   #5 (linkki)
Kyselen tässä
(Vierailija)

Kiva kun vastasit. Tässä välillä juttelin tuttavani kanssa ja hän väitti vyöhyketerapian olevan suomalaisen miehen kehittämä. Tilaa on molemmille mikäs siinä. Tuli mieleen, että stimuloit itseäsi ja jotain nousi pintaan.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 21:12   #6 (linkki)
Marianne
(Vierailija)

Lainaus:
Kiva kun vastasit. Tässä välillä juttelin tuttavani kanssa ja hän väitti vyöhyketerapian olevan suomalaisen miehen kehittämä. Tilaa on molemmille mikäs siinä. Tuli mieleen, että stimuloit itseäsi ja jotain nousi pintaan.
Kiitos viestistäsi!

Voipa vyöhyketerapia olla suomalaisenkin kehittämä? En tosiaankaan tiedä.

Mutta käsittääkseni joka kulttuurissa painella ohimoita, kun päätä särkee. Hierotaan jalkoja, kun niitä väsyttää. Vyöhyketerapia voisi mielestäni olla jokin universaali, maapallonlaajuinen, ihmisten intuitiivisesti harjoittama hoitomuoto.

Tietääkö joku, kuka vyöhyketerapiahoidon on tällä mainitulla nimellä luonut ja kehittänyt?

Minäkin mututuntumalla ajattelin, että kun hieroin aivojen alueen pisteitä voimallisemmin, jotain tapahtui aivoissani siten, että se vaikutti uniini. Tiedän, että kaiketi kirjoitin täyttä puppua.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 10:04   #7 (linkki)
Kyselen tässä
(Vierailija)

Minä se jälleen ei-asiantuntijana kirjoitan. Muutama viikko sitten Plazaa avatessa oli kirjoitus vyöhyketerapiasta osoitteineen, samalla tavalla kuin välillä unista, intuitiosta, life-coach'eistä ym. Löytyiskö etsimällä?
  Vastaa viestiin
21.06.12, 18:32   #8 (linkki)
Marianne
(Vierailija)

Lainaus:
Minä se jälleen ei-asiantuntijana kirjoitan. Muutama viikko sitten Plazaa avatessa oli kirjoitus vyöhyketerapiasta osoitteineen, samalla tavalla kuin välillä unista, intuitiosta, life-coach'eistä ym. Löytyiskö etsimällä?
Kiitos viestistäsi, mutta taidan kirjoittaa väärälle palstalle.

Yritän etsiä jonkun tieteellisen keskustelupalstan, jonne välitän viestini!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku