| |  | | |
21.09.12, 07:57
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta taas... Minusta taas hän sanoi, että meissä kaikissa on parantaja. Väitteesi: "Kellään ei siis ole mitään erityistä parantajan lahjaa," on siis päinvastainen.
Vai mitä sinä käsitit tällä: "Meidän jokaisen sisällä on parantaja, vain sen avulla kykenemme parantumaan ja auttamaan myös muita parantumaan"?
Kaikki eivät ole hiffanneet ollenkaan, se, joka on, voi auttaa muita. | On jokaisessa sen verran sitä "parantajaa" että osaa ottaa annetut lääkkeet . Viittaat siihen sanontaan että oma ajatus luo sitä parantumista sairaudesta ? Ajatus voi luoda harhaa paranemisen tunteesta mutta ei oma ajatus ketään paranna .
Miten sinä sitten autat muita ? Sanotko hoidettavalle suoraan ettet pysty parantamaan vaivaa mutta potilas itse voi parantaa itsensä jos haluaa , sen sanomisen jälkeen sitten toteat että tämä hoito tekee sitten sata euroa kiitos .
| |
| | |
23.09.12, 15:39
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ymmärrän aloittajan toiveen ja ruusuisen kuvitelman. Olen ollut kosmetologiyrittäjänä nyt 11 vuotta, eikä tälläkään alalla leipää tule riittävästi. Vaihtoehtohoitajilla varmaan vieläkin vähemmän.
Asiakkaita ei vain riitä. Viime viikkoinakin on ollut usieta tyhjiä päiviä.
Lama on taas täällä, tai ollut vuodesta 2008 jatkuvasti. Media ylläpitää taantumaa omalla rummutuksellaan ja hyvintoimeentulevatkin ihmiset lähetävät siihen mukaan. Ei uskalleta kuluttaa palvelujakaan normaalisti. Näistä säästetään aina ekana kauneushoitolapalvelut ja muut hyvinvointipalvelut.
Suhtaudun itse myötämielisyydellä vaihtoehtohoitoihn ja teen Reikiä ja aromaterapiaa itsekin. Olen käyttänyt itseni hoitoon myös muita lana palveluja. Luulen siis tietäväni mistä kirjoitan. Suosittelen muuta turvallisempaa ja säännöllisiä ansioita tarjoavaa alaa Sinullekin.
| |
| | |
08.10.12, 18:00
|
#28 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Onko sinulla , Onko sinulla tuollaiset parantajan lahjat ja kyvyt ?
Luulenpa ettei leipää suuhunsa noilla hommilla saa ellei oikeasti pysty parantamaan tai tekemään muuten hyvää . | Jo lapsena löysin energian käsieni väliin. Etsin sitä enkä edes tiedä miten osasin etsiä. Ikää oli n. 7-10v?
Teininä tutustuin aiheeseen enempi ja nyt vajaa 40v olen auttanut ihmisiä hoitajan työssäni ilmaiseksi työn ohessa ja apua ovat saaneet. Aloitin koskettamalla ja puhumalla siten etteivät tienneet mitä teen (luulivat että hieron kevyesti ihoa silitellen) ja aloin saamaan ihmettelyä, kuulin kuinka kivut poistuivat, tunsi kuumaa kädessä ja asiakas sanoi että on kuin kekäle polttaisi. Kun kipu lähti, viileni kädet.
Olen myös läheisiini alkanut käyttää käsiä ja on IHANAA auttaa.
Edelleen törmään töissä asiakkaisiin jotka saa avun ja sanovat että mulla on parantajan kädet. <3
Ymmärrystä asiaan minulla ei ole paljoakaan eikä opittua tietoa mutta vain jo lapsena löydetty jokin "kyky" jota olen alkanut treenaamaan nyt aikuisena.
| |
| | |
08.10.12, 21:33
|
#29 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap vastaa Jo lapsena löysin energian käsieni väliin. Etsin sitä enkä edes tiedä miten osasin etsiä. Ikää oli n. 7-10v?
Teininä tutustuin aiheeseen enempi ja nyt vajaa 40v olen auttanut ihmisiä hoitajan työssäni ilmaiseksi työn ohessa ja apua ovat saaneet. Aloitin koskettamalla ja puhumalla siten etteivät tienneet mitä teen (luulivat että hieron kevyesti ihoa silitellen) ja aloin saamaan ihmettelyä, kuulin kuinka kivut poistuivat, tunsi kuumaa kädessä ja asiakas sanoi että on kuin kekäle polttaisi. Kun kipu lähti, viileni kädet.
Edelleen törmään töissä asiakkaisiin jotka saa avun ja sanovat että mulla on parantajan kädet. <3
Ymmärrystä asiaan minulla ei ole paljoakaan eikä opittua tietoa mutta vain jo lapsena löydetty jokin "kyky" jota olen alkanut treenaamaan nyt aikuisena. | Teetkö kaukohoitoja ? Jos teet niin hoitaisitko alaselkääni ?
| |
| | |
08.10.12, 21:56
|
#30 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap vastaa Jo lapsena löysin energian käsieni väliin. Etsin sitä enkä edes tiedä miten osasin etsiä. Ikää oli n. 7-10v?
Ymmärrystä asiaan minulla ei ole paljoakaan eikä opittua tietoa mutta vain jo lapsena löydetty jokin "kyky" jota olen alkanut treenaamaan nyt aikuisena. | Kuulostaa hyvältä, tuohon tyyliin kulki minunkin tieni parantajaksi. Aivan varmasti voit kehittyä loistavaksi auttajaksi ja kyllä tällä työllä voi myös elää ja asiakkaita riittää. Rikastumaan tällä ei pääse, joten suotta meitä monet kadehtivat. Aluksi kannattaa kuitenkin varatua siihen, että asiakkaita ei heti ole riittävästi, mutta vähitellen kunhan sana leviää, niin päiväsi alkavat täyttyä. Ehkä voisit aluksi tehdä muitakin hoitoja, hierontoja vaikkapa? Siinäkin sinulla on energiahoito mukana koko ajan ja saat auttaa ihmisiä enemmän kuin he arvaavatkaan :).
Toisaalta varaudu myös negatiiviseen palautteeseen. Kuten aiemmin kirjoitin, niin kaikki eivät saa sellaista apua mitä mielessään ajattelevat ja sitten on niitä jotka eivät todellakaan halua parantua, mutta silti kertoilevat, että "eihän se hoito mitään auttanut". Varaudu siihen, että sinua väitetään huijariksi, rahanahneeksi ja ties miksi paholaisen palvelijaksi. Mutta kun itse tiedät kuka olet, mistä tulet ja mikä on sisin olemuksesi sekä tiedät
| |
| | |
08.10.12, 22:05
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | hups, lähti kesken.. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parantaja ja yrittäjä Kuulostaa hyvältä, tuohon tyyliin kulki minunkin tieni parantajaksi. Aivan varmasti voit kehittyä loistavaksi auttajaksi ja kyllä tällä työllä voi myös elää ja asiakkaita riittää. Rikastumaan tällä ei pääse, joten suotta meitä monet kadehtivat. Aluksi kannattaa kuitenkin varatua siihen, että asiakkaita ei heti ole riittävästi, mutta vähitellen kunhan sana leviää, niin päiväsi alkavat täyttyä. Ehkä voisit aluksi tehdä muitakin hoitoja, hierontoja vaikkapa? Siinäkin sinulla on energiahoito mukana koko ajan ja saat auttaa ihmisiä enemmän kuin he arvaavatkaan :).
Toisaalta varaudu myös negatiiviseen palautteeseen. Kuten aiemmin kirjoitin, niin kaikki eivät saa sellaista apua mitä mielessään ajattelevat ja sitten on niitä jotka eivät todellakaan halua parantua, mutta silti kertoilevat, että "eihän se hoito mitään auttanut". Varaudu siihen, että sinua väitetään huijariksi, rahanahneeksi ja ties miksi paholaisen palvelijaksi. Mutta kun itse tiedät kuka olet, mistä tulet ja mikä on sisin olemuksesi sekä tiedät | mitä teet, tuollaiset höpötykset eivät hetkauta sinua mitenkään.
Suosittelen kuitenkin, että ennenkuin alat ammattimaisesti tehdä energiatyötä, perehdyt syvällisesti parantamiseen ja paranemiseen sekä mietit mikä on oma roolisi siinä. Tämä ei ole kevyttä työtä, vaikka onkin ihanaa, enkä voisi itselleni enää mitään muuta työtä kuvitellakaan. Ilo ja kiitollisuus täyttää jokaisen päiväni. Tärkein työkalusi on rakkaus, ehdoton ja täysin pyyteetön rakkaus. Ilman sitä olet kuin kilisevä kulkunen ja helisevä vaski, ilman rakkautta ei koskaan voi olla parantamista. Parantaminen ilman rakkautta ei tuota hedelmää, sitä tärkeintä, että parannettavasi herää elämään.
Tutki itseäsi, tutki Jumalaasi. Etsi totuutta, äläkä lopeta etsimistä, ennenkuin löydät sen. Toivon elämääsi ja parantajan tiellesi valoa ja rakkautta!
| |
| | |
08.10.12, 22:23
|
#32 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parantaja ja yrittäjä Ehkä voisit aluksi tehdä muitakin hoitoja, hierontoja vaikkapa? | Hierojan ammatti on ihan hyväksyttävä ja rehellinen ammatti, kunhan ei väitä hieronnan parantavan jotain sairauksia. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parantaja ja yrittäjä Varaudu siihen, että sinua väitetään huijariksi, rahanahneeksi ja ties miksi paholaisen palvelijaksi. Mutta kun itse tiedät kuka olet, mistä tulet ja mikä on sisin olemuksesi sekä tiedät | Jos et itse väitä, että hoidoillasi olisi jotakin parantavia vaikutuksia, niin ylläolevaa ei tapahdu.
Voithan tehdä myös niin, että hieronnan ohessa annat hoitojasi samalla tavalla ilmaiseksi kuin ennenkin. Laskutat vain hieronnasta, mutta samalla hoidat.
__________________ Ylläoleva kirjoitus on tämänhetkinen mielipiteeni, joka saattaa olla väärä. | |
| | |
09.10.12, 12:36
|
#33 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Hierojan ammatti on ihan hyväksyttävä ja rehellinen ammatti, kunhan ei väitä hieronnan parantavan jotain sairauksia.
Jos et itse väitä, että hoidoillasi olisi jotakin parantavia vaikutuksia, niin ylläolevaa ei tapahdu.
Voithan tehdä myös niin, että hieronnan ohessa annat hoitojasi samalla tavalla ilmaiseksi kuin ennenkin. Laskutat vain hieronnasta, mutta samalla hoidat. |
Tämä ei ole ihan yksinkertaista. Ensinnäkin asiakkaan tulee tietää miten häntä hoidetaan, onko kyse klassisesta hieronnasta vai vaihtoehtoiseta hoidosta. Lupa pitää kysyä asikkaalta. Tietysti voi hieroa eikä edes väitä tekevänsä muuta kuin vaihtoehtoista hierontaa. Vaihtoehtoisesta hoidosta maksetaan myös alv:n osuus 23% ja ensi vuonna 24%. Hieronnasta taas ei tarvitse maksaa alvia, jos kuuluu Terhikki-rekisteriin eli on saanut hieronnna opetuksen ns. viralliselta taholta tai omaa samat taidot. Sekavaa, eikö totta?
Hieroja, joka kuuluu Terhikki-rekisteriin, ei saisi tehdä huuhaahoitoja ilmoittaen olevansa hieroja tai sairaanhoitaja. Nyt linjaus on epäselvä ja raja häilyvä.
Vaihtoehtohoitajan palkkiosta melkein nejännes on siis veron osuutta, jonka vaihtoehtohoitaja vapaa-ajallaan välittää verottajalle ja jonka laskemisesta vaihtoehtohoitaja maksaa kirjanpitäjälleen saman kuin kaikki muutkin yrittäjät, virallisen puolen hoitajat ja lääkärit eivät ole arvonlsiäverovelvollisia. Neljänkympin tienestistä ei siis paljon jää, kun vuokrakulut poistetaan. Tosin muut kulut yleensä ovat pienet.
| |
| | |
13.10.12, 21:42
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Juu sekavaa on.
Minä olen koulutettu hieroja ja teen myös monenlaisia vaihtoehtohoitoja. alvia en maksa. Alussa kysyin verottajalta miten toimin ja sieltä sanottiin että ei tarvitse hoitoja eritellä. Ei kukaan voi edes sanoa mikä on vaihtoehtoista ja mikä ei. Ei koulutettu hieroja todellakaan tarkoita että kaikki sitten hierovat yhdellä ja samalla tavalla. Ehei, ei sinne päinkään. Ensinnäkin jo opettajissa on valtavasti eroa, heillä on jo valmiina oma tyylinsä hieroa ja lisäksi heistäkin suurin osa tekee myös muita ns. vaihtoehtoisia hoitoja kuten jäsenkorjausta ja vyöhyketerapiaa. Myös hieronnan oppikirjoissa opetetaan vaihtoehtoisia hoitoja esim. aromaattisten öljyjen käyttöä hieronnassa. Joten eivät mitenkään ole kiellettyjä koulutetuilta hierojilta. Myös näytössä tein tutkintomestarille hieronnan ohessa vyöhyketerapiaa ja sain pelkästään kehuja.
Useimmat asiakkaani haluavat sekaisin erilaisia hoitoja: samalla kerralla esim. hierontaa, vyöhyketerapiaa ja intialaista päähierontaa. Mitenkä sen erittelisin? Intialaisessa päähieronnassa hierotaan osittain samaan tapaan kuin ihan tavallisessa hieronnassa, mutta otteet ovat monipuolisempia ja pää hierotaan perusteellisemmin. Jalkapohjien vyöhyketerapiaahan joku voi pitää pelkästään huolellisena jalkojen hierontana. En erittele koska verottaja ei tällaista vaadi. Voihan se tietysti vaihdella eri paikoissa. Itse toimin kuten on ohjeistettu.
Lähes kaikki hierojat tekevät myös vaihtoehtohoitoja. Niitä jopa suositeltiin koulutuksessa. Meitä koulutti koulutettu hieroja, 2 fysioterapeuttia, terveydenhuollon maisteri ja lääkäri. Yksikään ei tyrmännyt vaihtoehtohoitoja. Tämä on todellisuutta ja terveydenhuoltohenkilökunta käyttää itsekin laajasti vaihtoehtohoitoja, lääkärit mukaanlukien. eli taitaa olla niin, että jostain kumman syystä virallisesti näytellään jotain muuta, mutta käytäntö on sitten ihan muuta. Minulle tulee asiakkaita myös lääkärin lähetteellä ja tietävät kyllä mitä hoitoja teen. Olishan se hyvä jos voitaisiin tunnustaa että monet vaihtoehtohoidot ovat hyväksyttyjä ja ovat todellakin usein paljon tehokkaampia kuin esim. hieronta. Ikävä kyllä pelkällä hieronnalla ei paljon ole tehtävissä. Mutta siihen kun liitetään muita hoitoja, niin tuloksia alkaa tulla nopeasti.
| |
| | |
14.10.12, 10:44
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) |
Edelliselle:
Hyvä juttu! On aika koululääketieteen hyväksyä myös vaihtoehtohoidot siihen rinnalle vaikka se alussa voi tuntua maallikosta huuhaalta. Hoitotoimenpiteitä voi olla erilaisia, jokaisen yksilön tarpeen mukaan. On iso edistysaskel jos terveyskeskusmuotista voitaisiin laajentaa koskemaan myös vaihtoehtohoidot ja ymmärtää ihmisen kokonaisuus ei ainoastaan fyysisyys.
| |
| | |
14.10.12, 19:55
|
#36 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Annie123 Minä olen koulutettu hieroja ja teen myös monenlaisia vaihtoehtohoitoja. alvia en maksa. | Tällaista on vähän arveltukin. Vyöhyketerapeutit, jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä, myyvät palvelunsa rehellisesti alvillisena kuten kuuluukin. Sitten on koulutetun hierojan nimikkeellä operoivia samalla markkinalle tunkevia ihmisiä, jotka kirjaavat palveluaan terveydenhoitoon kuuluvana hierontana mutta todellisuudessa se onkin vyöhyketerapiaa, josta pitäisi maksaa vero.
Verorikolliset syövät tässä rehellisen yrittäjän leivän.
| |
| | |
15.10.12, 09:41
|
#37 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja veropetos kyseessä Tällaista on vähän arveltukin. Vyöhyketerapeutit, jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä, myyvät palvelunsa rehellisesti alvillisena kuten kuuluukin. Sitten on koulutetun hierojan nimikkeellä operoivia samalla markkinalle tunkevia ihmisiä, jotka kirjaavat palveluaan terveydenhoitoon kuuluvana hierontana mutta todellisuudessa se onkin vyöhyketerapiaa, josta pitäisi maksaa vero.
Verorikolliset syövät tässä rehellisen yrittäjän leivän. |
Kuten kirjoitin, asia on monimutkainen ja vaatisi selvennystä viranomaisten taholta. Tuskin on veropetos kyseessä, jos on saanut tällaiset ohjeet oikein verovirkailijalta? Se tosin pitäisi pystyä myös todistamaan, kun hän kiistää kaiken.
Linjaus on viranomaisilta huono! Terhikki-rekisteri ei toimi, siihen pitäisi ottaa kaikki hoitopalvelut.
| |
| | |
15.10.12, 10:04
|
#38 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Kuten kirjoitin, asia on monimutkainen ja vaatisi selvennystä viranomaisten taholta. Tuskin on veropetos kyseessä, jos on saanut tällaiset ohjeet oikein verovirkailijalta? Se tosin pitäisi pystyä myös todistamaan, kun hän kiistää kaiken.
Linjaus on viranomaisilta huono! Terhikki-rekisteri ei toimi, siihen pitäisi ottaa kaikki hoitopalvelut. |
Ei se asia ole mitenkään monimutkainen. Verohallinnossa on ihan selkeä ohje, jonka jokainen rehellinen vaihtoehtoyrittäjä tuntee. Ei ole mitään syytä mustamaalata koko ammattikuntaa roistoiksi tai teeskennellä tietämätöntä. Kun on terveydenhuollon ammattihenkilö, niin tulee kirjatuksi Terhikki-rekisteriin. Jos ei ole ammattilainen, niin ei kirjata. Rekisterin tarkoitus on, että kuka tahansa ei voi esiintyä esimerkiksi lääkärinä. Ja jos olet ostamassa yksityiseltä terveydenhuoltoa, niin tiedät mitä olet saamassa ja mitkä oikeutesi ovat.
Terveydenhuolto ei ole arvonlisäverollista toimintaa eli ostaessasi terveydenhuoltopalvelua et joudu maksamaan alvia. Sen sijaan jos terveydenhuollon ammattihenkilö yritystoiminnassaan tekee jotain muutakin (vaikka remonttihommia tai vyöhyketerapiaa), niin tästä muusta toiminnasta hän perii asiakkaaltaan alvit. Monessa yritystoiminnassa on eri tuotteille erilaista
alv-verokantaa eikä näitä ole ollenkaan vaikea erotella.
Jos terveydenhuollon ammattihenkilön statuksella oleva henkilö myy kuluttajalle tuotetta, josta pitäisi periä ostajalta alv, mutta hän ei sitä tee, niin kyseessä on selkeästi veropetos. Rahallinen hyöty tulee siitä, että hän pystyy myymään tuotteen halvemmalla kuin ei Terhikkiin kuuluva vaihtoehtoyrittäjä, joten kilpailutilanne vääristyy. Toisaalta ostaja saattaa luulla saavansa terveydenholtopalvelua, joten hän joutuu petkutuksen uhriksi.
Se ei oikein käy, että palstalla kovasti arvostellaan terveydehuoltoa vääräksi mutta omassa liiketoiminnassa halutaan heti esiintyä terveydenhuollon tuottajana, jos sillä pystyy lyömään kuluttajaa ja kilpailijoita.
| |
| | |
15.10.12, 16:21
|
#39 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja selkeä tilanne Ei se asia ole mitenkään monimutkainen. Verohallinnossa on ihan selkeä ohje, jonka jokainen rehellinen vaihtoehtoyrittäjä tuntee. Ei ole mitään syytä mustamaalata koko ammattikuntaa roistoiksi tai teeskennellä tietämätöntä. Kun on terveydenhuollon ammattihenkilö, niin tulee kirjatuksi Terhikki-rekisteriin. Jos ei ole ammattilainen, niin ei kirjata. Rekisterin tarkoitus on, että kuka tahansa ei voi esiintyä esimerkiksi lääkärinä. Ja jos olet ostamassa yksityiseltä terveydenhuoltoa, niin tiedät mitä olet saamassa ja mitkä oikeutesi ovat.
Terveydenhuolto ei ole arvonlisäverollista toimintaa eli ostaessasi terveydenhuoltopalvelua et joudu maksamaan alvia. Sen sijaan jos terveydenhuollon ammattihenkilö yritystoiminnassaan tekee jotain muutakin (vaikka remonttihommia tai vyöhyketerapiaa), niin tästä muusta toiminnasta hän perii asiakkaaltaan alvit. Monessa yritystoiminnassa on eri tuotteille erilaista
alv-verokantaa eikä näitä ole ollenkaan vaikea erotella.
Jos terveydenhuollon ammattihenkilön statuksella oleva henkilö myy kuluttajalle tuotetta, josta pitäisi periä ostajalta alv, mutta hän ei sitä tee, niin kyseessä on selkeästi veropetos. Rahallinen hyöty tulee siitä, että hän pystyy myymään tuotteen halvemmalla kuin ei Terhikkiin kuuluva vaihtoehtoyrittäjä, joten kilpailutilanne vääristyy. Toisaalta ostaja saattaa luulla saavansa terveydenholtopalvelua, joten hän joutuu petkutuksen uhriksi.
Se ei oikein käy, että palstalla kovasti arvostellaan terveydehuoltoa vääräksi mutta omassa liiketoiminnassa halutaan heti esiintyä terveydenhuollon tuottajana, jos sillä pystyy lyömään kuluttajaa ja kilpailijoita. | Olen samaa mieltä. Valvirassa vain ei ole samaa ohjetta kuin verottajalla eikä näköjään ole verottajallakaan omaa ohjettaan. Valvirassa on annettu tilanteen jatkua, vaikka asia on tiedossa.
Toisaalta miksi hoitaja ei käyttäisi vaihtoehtoista hoitomuotoa, jos se on selkeästi sopivampi tai tehokkaampi? Eikö ole asiakkaan edun mukaista poistaa vaikkapa kipu? Vaihtoehtoista ei saisi käyttää vain siksi, että se on vaihtoehtohoitoa?
| |
| | |
15.10.12, 18:24
|
#40 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Valvirassa on annettu tilanteen jatkua, vaikka asia on tiedossa. | Tämä on ihan totta. Valviralle ei mitenkään voi olla yllätys, että eräät terveydenhuollon ammattihenkilörekisterissä olevat käyttävät nimikettä peitteenä, jonka alla he myyvät ihmisille uskomushoitoja. Verojenkiertelystä tulikin jo rehellinen tunnustus. Rehelliset vaihtoehtohoitajat eivät tällaista tekisi.
| |
| | |
15.10.12, 22:38
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) | Luovaa hierontahoitoa
Perinteiseen hierontaan voi sisällyttää aineksia muista hoidoista, kuten hierontaöljyyn voi sekoittaa muutaman tipan aromaattista öljyä, jos on opiskellut aromaterapiaa senverran, että tietää perusasiat. Monet asiakkaat tykkäävät jalkapohjien painelusta, senkin voi sisällyttää hierontaan, vaikka jalkapohjien painelu kuuluukin vyöhyketerapiaan. Pään hieronta on myös monen toivelistalla.
Jos on opiskellut monia eri vaihtoehtohoitoja, nitä yhdistelemällä saa tehokkaan hieronnan aikaiseksi. Olen joskus tehnyt näin silloin kun vielä tein hoitoja (nyt eläkkeellä) ja asiakkaat kyselevät vieläkin, olisko mahdollista saada hieronta, kun kuulemma oli niin hyvä ja tehokas hoito.
Silti hoito oli perinteistä lihashierontaa. Hoidoissa kannattaa olla luova, eikä aina tehdä saman kaavan mukaan.
| |
| | |
13.11.12, 23:20
|
#42 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2012
|
Uskon että tulevaisuudessa tällainen hoitomuoto tulee olemaan yleinen ja suosittu !
| |
| | |
15.11.12, 23:08
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) | On se hyvä
kun tältä palstalta löytyy sellaisia henkilöitä jotka nämä veroasiat hallitsee paremmin kuin verovirkailijat :D. Varmaan pystyt hieronnassa erottamaan milloin on kyseessä esim. akupisteidein painelu tai käyttääkö se hieroja nyt ehken aromaterapeuttisia öljyjä hieronnassa...
Ja kun ihan siellä koulutuksessakin hierojille opetetaan näitä vyöhyketerapeuttisia taitoja samoin aromaterapiaöljyjen käyttöä, trigger-pisteitä jne. Luuleeko joku ihan aikuisten oikeasti että ns. virallinen hieronta on jotain hoitoa, jonka kaikki koulutuksen saaneet tekee prikulleen samalla tavalla? Ikävä tiputtaa maanpinnalle; näin ei ole. Ennemminkin jokaisella on oma käsiala ja oma tapa hieroa ja siinä saa käyttää ihan vapaasti vaikka vyöhykepisteiden käsittelyä, se ei ole millään muotoa kiellettyä. Minulle kun asiakas tilaa ajan hierontaa, minä hieron miten parhaaksi katson ja jos asiakas on tyytyväinen hän tulee uudelleen, ellei ole niin ei tule.
Koulutettu hieroja tarkoittaa sitä, että osaa esim. luuston, lihaksiston lähtö- ja kiinnityspisteineen suomeksi ja latinaksi, osaa perusotteet, joita käytetään soveltaen, ensiaputaidot, osaa ottaa huomioon vakavat perussairaudet, tietää ketä voi hieroa ja ketä ei, osaa soveltaa voimankäytön. Lisäopiskelua suositellaan ja esim. meidän kurssin saaman ohjeistuksen mukaan hierontaa sopii jatkokoulutukseksi hermoratahieronta, vyöhyketerapia, akupunktio esim.
Ei kukaan voi erotella näitä hieronnaassan eikä kukaan sitä vaadi.
| |
| | |
16.11.12, 11:22
|
#44 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja dodiin kun tältä palstalta löytyy sellaisia henkilöitä jotka nämä veroasiat hallitsee paremmin kuin verovirkailijat :D. Varmaan pystyt hieronnassa erottamaan milloin on kyseessä esim. akupisteidein painelu tai käyttääkö se hieroja nyt ehken aromaterapeuttisia öljyjä hieronnassa...
Ja kun ihan siellä koulutuksessakin hierojille opetetaan näitä vyöhyketerapeuttisia taitoja samoin aromaterapiaöljyjen käyttöä, trigger-pisteitä jne. Luuleeko joku ihan aikuisten oikeasti että ns. virallinen hieronta on jotain hoitoa, jonka kaikki koulutuksen saaneet tekee prikulleen samalla tavalla? Ikävä tiputtaa maanpinnalle; näin ei ole. Ennemminkin jokaisella on oma käsiala ja oma tapa hieroa ja siinä saa käyttää ihan vapaasti vaikka vyöhykepisteiden käsittelyä, se ei ole millään muotoa kiellettyä. Minulle kun asiakas tilaa ajan hierontaa, minä hieron miten parhaaksi katson ja jos asiakas on tyytyväinen hän tulee uudelleen, ellei ole niin ei tule.
Koulutettu hieroja tarkoittaa sitä, että osaa esim. luuston, lihaksiston lähtö- ja kiinnityspisteineen suomeksi ja latinaksi, osaa perusotteet, joita käytetään soveltaen, ensiaputaidot, osaa ottaa huomioon vakavat perussairaudet, tietää ketä voi hieroa ja ketä ei, osaa soveltaa voimankäytön. Lisäopiskelua suositellaan ja esim. meidän kurssin saaman ohjeistuksen mukaan hierontaa sopii jatkokoulutukseksi hermoratahieronta, vyöhyketerapia, akupunktio esim.
Ei kukaan voi erotella näitä hieronnaassan eikä kukaan sitä vaadi. | Näinhän asia on muuten, mutta verottaja laittaa johonkin rajan ja jos ei ole sitä klassista hierojan tms. koulutusta, mutta on vyöhyketerapeutti, niin alv on 23%. Vyöhyketerapeutti, joka on sairaanhoitaja, mutta tekee vyöhyketerapiaa on siis verovapaa? Vaihtoehtohoidot yleisesti ovat alvin pariin kuuluvia. Miten siis Terhikki-rekisteriin kuuluva saa tehdää samaa hoitoa ilman alvia?? Mielestäni alv tulisi poistaa sitten kaikilta tasapuolisuuden nimissä.
Voihan asian ajatella niinkin, että kaikki otettaisiin Terhikki-rekisteriin ja voisi jopa vaatia vaihtoehtohoitajilta jonkun peruskoulutuksen kuten hieroja!!
Syy ei ole siis hoitajien tai hierojien, vaan verottajan ja lainsäädännön!
Nyt sorretaan vaihtoehtohoitajia.
| |
| | |
16.11.12, 14:44
|
#45 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2012
|
Tämä on tätä tavallista suomalaista mentaliteettia. On niin helvetin kiva alkaa syyttelemään ja kiukuttelemaan toiselle, jos se saakin vähän enemmän. Oli tämä ALV-asia miten päin tahansa, niin keneltä se on pois! Puhutaan rehellisistä yrittäjistä ja heidän leivästään on sitten pois. Excuse moi! Miten se on pois?
On jotenkin ahdistavaa, että aina pitää alkaa kiukuttelemaan siitä, miten joku saa jotakin. Tämä on harvinaisen tuttu ilmiö lapsien keskuudessa.
Itse olen enemmän ja enemmän vaihtoehto hoitojen perään. Niin hoitojen kuin rohtojen. En luota lääketehtaiden katalaan peliin ja tuotteisiin. Kun viimeksi sikainfluenssa-rokote tuli, sanoin että jos pitää tuommonen ottaa niin sitten ennemmin irtisanon itseni(olin tuolloin vielä terveydenhoitoalalla). Onneksi ei ollut pakollinen. Onneksi tuonkin asian kanssa olin oikeassa, rokote osoittautui katastrofiksi.
Lääkeyhtiöt panttaavat elintärkeitä löytöjä sekä myyvät mitä milloinkin. Kaikista inhottavinta on, että olemme pumpattu niin täyteen kaiken maailman myrkkyjä, lisäaineita ja muuta paskaa. On vaikea saada apua luonnollisista asioista ja aineista, kun on täyttä paskaa täynnä. Tämän vuoksi yritän pitää ruokavalioni mahdollisimman puhtaana ja mieluiten otan vain luonnontuotteita. Hoidot myös tehostuvat, koska energia liikkuu paremmin "puhtaassa" elimistössä.
Lähti nyt ihan lapasesta tämä teksti, mutta pointteja oli kaksi:
Lopettakaa kiukuttelu! Jokainen täällä vaan yrittää tulla toimeen ja saada vähän voita leipänsä päälle.
ja
uskon vahvasti AP:n kykyihin ja mahdollisuuksiin auttaa. Jotenkin täytyisi pystyä valistamaan ihmisiä enemmän näistä muista hoitomuodoista.
P.s Pahoitteluni muutaman kirosanan käytöstä.
| |
| | |
16.11.12, 15:09
|
#46 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Miten siis Terhikki-rekisteriin kuuluva saa tehdää samaa hoitoa ilman alvia?? | Terveydenhuollon ammattihenkilön tehdessä jotain muuta kuin terveydenhuoltopalvelua hän maksaa alvin. On ihan sama, onko se muu toiminta rakentamista, joulupukkipalvelua tai hemmotteluhoitelua.
[QUOTE=Toopeliini;11346950]
Mielestäni alv tulisi poistaa sitten kaikilta tasapuolisuuden nimissä.[QUOTE=Toopeliini;11346950]
Arvonlisäveron poistaminen kaikilta palveluilta siirtäisi verorasituksen tuloveron puolelle.
[QUOTE=Toopeliini;11346950]
Voihan asian ajatella niinkin, että kaikki otettaisiin Terhikki-rekisteriin ja voisi jopa vaatia vaihtoehtohoitajilta jonkun peruskoulutuksen kuten hieroja!![QUOTE=Toopeliini;11346950]
Miksi terveydenhuollon ammattihenkilöreksiterissä pitäisi olla ihmisiä, jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Syy ei ole siis hoitajien tai hierojien, vaan verottajan ja lainsäädännön! | Jos joku rikollinen vääristää kilpailua yrittämällä myydä ilman alvia sellaista tuotetta, josta rehelliset yrittäjät perivät alvin, niin kyllä hän on ihan yksin syyllinen.
| |
| | |
16.11.12, 15:10
|
#47 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Miten siis Terhikki-rekisteriin kuuluva saa tehdää samaa hoitoa ilman alvia?? | Terveydenhuollon ammattihenkilön tehdessä jotain muuta kuin terveydenhuoltopalvelua hän maksaa alvin. On ihan sama, onko se muu toiminta rakentamista, joulupukkipalvelua tai hemmotteluhoitelua. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Mielestäni alv tulisi poistaa sitten kaikilta tasapuolisuuden nimissä. | Arvonlisäveron poistaminen kaikilta palveluilta siirtäisi verorasituksen tuloveron puolelle. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Voihan asian ajatella niinkin, että kaikki otettaisiin Terhikki-rekisteriin ja voisi jopa vaatia vaihtoehtohoitajilta jonkun peruskoulutuksen kuten hieroja!! | Miksi terveydenhuollon ammattihenkilöreksiterissä pitäisi olla ihmisiä, jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Syy ei ole siis hoitajien tai hierojien, vaan verottajan ja lainsäädännön! | Jos joku rikollinen vääristää kilpailua yrittämällä myydä ilman alvia sellaista tuotetta, josta rehelliset yrittäjät perivät alvin, niin kyllä hän on ihan yksin syyllinen.
| |
| | |
16.11.12, 15:52
|
#48 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja rikollisen syy
Miksi terveydenhuollon ammattihenkilöreksiterissä pitäisi olla ihmisiä, jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä?
. |
En nyt jaksa lähteä vääntämään asiaa, mutta totean, että hieroja on terveydenhuollon ammattihenkilö.
Halusin kirjoituksellani tehdä selvennystä siihen, että valtio kohtelee nyt eriarvoisesti yrittäjiä. En ole vaihtoehtohoitaja itse. Jos vaihtoehtohoidot olisivat nykyistä 23% halvempia, niin tottakai ne olisivat kilpailukykyisempiä kuin nykyään... Viralliset hoidot maksavat nyt vähintään yhtä paljon, mutta niiden harjoittajat eivät maksa arvonlisäveroja! Minusta se on epäreilua.
Ai että keneltä se on pois?? Kuluttajalta. Mutta myös vääristää markkinoita.
Jos joku on vaikkapa vyöhyketerapeutti aj viereen tulee toinen vyöhyketerapeutti, joka oli aiemmin sairaanhoitaja, niin sairaanhoitaja-vyöhyketerapeutti saa jokaisesta asiakkaasta 23% enemmän voittoa. Eikö muka ole epäreilua? Kun en usko toisen olevan yhtään parempi vyöhyketerapeutti sairaanhoitajakoulutuksetaan huolimatta.
Ehdotin, että vaatisimme kaikilta vaihtoehtohoitajiltakin jonkinlaisen peruskoulutuksen kuten avoimen yliopiston anatomian kursseja... Tällainen kuuluu jo ainakin homeopaattien koulutukseen pakollisena.
| |
| | |
16.11.12, 16:52
|
#49 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini ...niin sairaanhoitaja-vyöhyketerapeutti saa jokaisesta asiakkaasta 23% enemmän voittoa. | Ei näin. Terveydenhuollon ammattihenkilö saa myydä terveydenhuoltopalvelua ilman alvia. Jos hänellä on jotain muuta liiketoimintaa, hän maksaa siitä alvin. Joillakin yksittäisillä yrittäjillä saattaa olla kiusaus sortua petokseen ja kirjata muita palveluja kirjanpidossaan terveydenhoidoksi, mutta se on rikollista. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toopeliini Ehdotin, että vaatisimme kaikilta vaihtoehtohoitajiltakin jonkinlaisen peruskoulutuksen kuten avoimen yliopiston anatomian kursseja... Tällainen kuuluu jo ainakin homeopaattien koulutukseen pakollisena. | Homeopaatiksi voi ryhtyä kuka tahansa ilman mitään koulutusta. Rehellinen homeopaatti kertoo asiakkaalleen, että hän myy ravistettua sokeria, joka ei auta mihinkään sairauteen. Miksi häneltä pitäisi edellyttää terveydenhuollon osaamista?
| |
| | |
16.11.12, 17:44
|
#50 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja veronkiertoa Homeopaatiksi voi ryhtyä kuka tahansa ilman mitään koulutusta. Rehellinen homeopaatti kertoo asiakkaalleen, että hän myy ravistettua sokeria, joka ei auta mihinkään sairauteen. Miksi häneltä pitäisi edellyttää terveydenhuollon osaamista? | Homeopaateilla on koulutus, johon itse asiassa kuuluu erittäin paljon myös lääketiedettä... En tiedä yhtään homeopaattia, joka toimisi ilman koulutusta, onko sellaisia ollut? Koulutuksia tosin on erilaisia, sillä homeopatiaakin on eri suuntia.
Kiropratikoilla, jotka eivät ole niitä virallisesti hyväksyttyjä, samoin yleensä ON kolulutus, mutta ei juuri se, joka on hyväksytty virallisesti. Ulkomailla kun on erilaisia koulutuksia. Se ei tietysti estä jotain vain ilmoittamasta, että hän on kiropraktikko. Olisihan se hyvä suojata kaikki nimikkeet, mutta itse asiassa useimmat ammattinimikkeet Suomessa eivät ole suojattuja eli kuka tahansa saa olla vaikka arkkitehti. Pääsuunnittelijana taas ei saa olla kuka tahansa ja pitää olla esimerkiksi arkkitehdin koulutus, mutta sekään ei taas automaattisesti takaa mitään... Lääkärinä ja poliisina saa esiintyä vain oikeat lääkärit ja poliisit.
| |
| | | | |