| |  | |
18.04.12, 17:00
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kuka tahansa voi ryhtyä ennustajaksi
'Jokainen voi olla uskottava ennustaja. Se vaatii vain muutaman psykologiaan perustuvan tekniikan haltuun ottamisen:
Imartelu, kaksisuuntaiset lauseet, epämääräinen puhe, tietojen kalastelu, todennäköisen ennustaminen, selustan turvaaminen.'
Tiedeprismaa-ohjelman toinen esityskerta on Teemalla 19.4. klo 20.00 Voiko kuka tahansa ryhtyä uskottavaksi ennustajaksi? | Yle Tiede | Blogit | yle.fi | |
| | |
19.04.12, 00:07
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
joo katsoin tuon ohjelman. leikisti ennustaminen on ihan eri asia kuin se, että näkee, että nyt jotain pahaa tapahtuu ja ei uskalla/viitsi siitä toiselle sanoa. hmah. Karsin ketjussa varmaan enemmän tuosta aiheesta...
ennustaminen ei ole leikkiä tai arvailua. tai sanotaanko se selvännäkeminen.
| |
| | |
20.04.12, 15:15
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eipä tuossa ohjelmassa näytetty kuitenkaan ennsutettavan, vaikka olisi saattanut olettaa.
| |
| | |
20.04.12, 17:41
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Jos joku lukee
ennustuksien, vaihtojen tai kanavien palstaa, hän voi näistä palstoista päätellä:
"Kuka tahansa voi ryhtyä ennustajaksi."
| |
| | |
20.04.12, 17:47
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna Maria joo katsoin tuon ohjelman. leikisti ennustaminen on ihan eri asia kuin se, että näkee, että nyt jotain pahaa tapahtuu ja ei uskalla/viitsi siitä toiselle sanoa. hmah. Karsin ketjussa varmaan enemmän tuosta aiheesta...
ennustaminen ei ole leikkiä tai arvailua. tai sanotaanko se selvännäkeminen. |
Ennustaminen on enemmänkin vaihtoehtojen kanssa pelailua, osuu jos osuu. Näkeminen on asian kokemista ennakkoon joka mielestäni on paremmin toteutuva, sen suhteen että tätä voin todistaa jokapäiväisessä elämässäni useammalta läheiseltäni ja nähnyt niiden paikkansapitävyyden, tämä on minun kokemukseni mielipide jolta itsekään en aina elämässäni välty. :)
| |
| | |
20.04.12, 20:10
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Tämä on vitsikäs viesti, sillä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikaneitsyt Maria | jokainen tietää, että suurin osa ns. ennustajista on ns. "jokainen voi olla uskottava ennustaja -tyyppinen henkilö."
Vai voiko joku nostaa Kristallipallolla: Yliluonnollisisa, Ennustuksissa, Kanavissa, Vaihdoissa jonkun henkilön esiin, joka olisi Ennustaja?
Kärjistin, joten kai täältä löytyy Oikeita Näkijöitä? En ole kuitenkaan heihin törmännyt näillä palstoilla.
:
| |
| | |
20.04.12, 21:32
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sem. Ennustaminen on enemmänkin vaihtoehtojen kanssa pelailua, osuu jos osuu. Näkeminen on asian kokemista ennakkoon joka mielestäni on paremmin toteutuva, sen suhteen että tätä voin todistaa jokapäiväisessä elämässäni useammalta läheiseltäni ja nähnyt niiden paikkansapitävyyden, tämä on minun kokemukseni mielipide jolta itsekään en aina elämässäni välty. :) |
joo, jotain tuollaista koitin sanoa itsekin aiemmassa viestissäni, mulla vaan ei nuo käsitteet aina ole täysin hallussa.
ketään ei täällä miun kommentit kiinnosta (viitaten toiseen ketjuun) mutta silti tekee mieli sanoa, että muutamien viime päivien aikana tunsin olossani ja kropassani että kaikki ei ole kunnossa ja kaikki ei mene niin kuin joku tietty ihminen haluaisi.
noh, toivottavasti se oli tällä kertaa meidän kohdalla vain lapsen nuhakuume. niistähän selviää :)
| |
| | |
20.04.12, 22:49
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=joanna;11194145ketään ei täällä miun kommentit kiinnosta (viitaten toiseen ketjuun) mutta silti tekee mieli sanoa, että muutamien viime päivien aikana tunsin olossani ja kropassani että kaikki ei ole kunnossa ja kaikki ei mene niin kuin joku tietty ihminen haluaisi.[/QUOTE]
Joo, edelleenkään ketään ei kiinnosta. Taisit luvata "kanavoida" nämä pallon puolelle, et näköjään osaa pitää lupaustasi.
| |
| | |
21.04.12, 01:42
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kukaan ei voi ennustaa, sillä on vain mahdollisia tulevaisuuksia. Selvänäköinen ihminen voi lukea aurasta toiveet, pelot, salatut tunteet ym. ja jallittaa sitä kautta. Huom! Se EI ole ennustamista. Ihmisellä on vapaa tahto, joten on PÄIVÄNSELVÄÄ, että jokainen meistä voi omilla valinnoillaan ja asenteillaan vaikuttaa omaan tulevaisuunteensa. Sitä ei yksikään "ennustaja" mäarää. Ennustajia ei näin ollen ole olemassa!
| |
| | |
21.04.12, 02:20
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjänimi Joo, edelleenkään ketään ei kiinnosta. Taisit luvata "kanavoida" nämä pallon puolelle, et näköjään osaa pitää lupaustasi. | Ootko käyny haastattelemas kaikkia lukjoita jotta kiinnostaako? Siinä tapaukses mä olen jääny välistä, koska mua ainakin kiinnostaa. Voikko olla puhumatta KAIKKIEN puolesta? Mikä pakko sun on lukea viestejä jokka ei kiinnosta? Etkä sä myöskään määrää minne joku nikki kirjoittaa.
| | |
21.04.12, 02:23
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Töttöröö Kukaan ei voi ennustaa, sillä on vain mahdollisia tulevaisuuksia. Selvänäköinen ihminen voi lukea aurasta toiveet, pelot, salatut tunteet ym. ja jallittaa sitä kautta. Huom! Se EI ole ennustamista. Ihmisellä on vapaa tahto, joten on PÄIVÄNSELVÄÄ, että jokainen meistä voi omilla valinnoillaan ja asenteillaan vaikuttaa omaan tulevaisuunteensa. Sitä ei yksikään "ennustaja" mäarää. Ennustajia ei näin ollen ole olemassa! | Mä olisin taipuvainen uskomaan jotta ihmisen tulevaisuudessa on kyse mahdollisista tulevaisuuksista juurikin sen oman päätännän mukaan ja ennustaja näkee (jos on oikea) juuri senhetkisten päätösten mahdollistaman tulevaisuuden joka tietty voi huomenna muuttua jos ihminen muuttaa päätöksiään tai tekemisiään.
| | |
21.04.12, 14:56
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjänimi Joo, edelleenkään ketään ei kiinnosta. Taisit luvata "kanavoida" nämä pallon puolelle, et näköjään osaa pitää lupaustasi. | Miten sä voit kaikkien lukijoitten puolesta sanoa että ketään ei kiinnosta :0 ?
Äh, en mä mitään ole luvannut täällä. Etkä sä voi mua komennella mitä kirjotan ja mihin. Nyt ärsytät mua, sorry vaan.
| |
| | |
25.04.12, 19:20
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Mä olisin taipuvainen uskomaan jotta ihmisen tulevaisuudessa on kyse mahdollisista tulevaisuuksista juurikin sen oman päätännän mukaan ja ennustaja näkee (jos on oikea) juuri senhetkisten päätösten mahdollistaman tulevaisuuden joka tietty voi huomenna muuttua jos ihminen muuttaa päätöksiään tai tekemisiään. | Kallistun samalle linjalle. Kyse on siitä, minkä tulevaisuuden ennustaja näkee. Tulevaisuusvaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Entäs sitten jos henkilö jolle on ennustettu ei käytäkään omaa tahtoaan vaan alkaa toteuttamaan ennustajan puheita. Silloin ennustus ehkä toeutuu, eikä ole ollenkaan hyvä asia jos näin käy. Silloin ihmiseltä jää toteutamatta omat valinnat ja mahdollisuudet.
| |
| | |
27.04.12, 17:51
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Olen kokemukseni
mukaan samaa mieltä ap:n kanssa.
Olen saanut niin kummallisia vastauksia puhelinlinjoilta nykyään, että mielestäni "Kuka tahansa voi ryhtyä ennustajaksi" mielestäni.
Tietääkö kukaan oikeaa ennustajaa? Uskon, että oikeita näkijöitä on, mutta puhelinlinjat eivät ole enää minulle.
| |
| | |
27.04.12, 18:13
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2010 Sijainti: Pääasiassa Maan piiri
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikaneitsyt Maria 'Jokainen voi olla uskottava ennustaja. Se vaatii vain muutaman psykologiaan perustuvan tekniikan haltuun ottamisen:
Imartelu, kaksisuuntaiset lauseet, epämääräinen puhe, tietojen kalastelu, todennäköisen ennustaminen, selustan turvaaminen.' |
Otsikon esittämä asia on varmasti noin: Jokainen voi ryhtyä ennustajaksi. Sen sijaan siitä en ole samaa mieltä, että jokainen voisi olla uskottava ennustaja.
27.04.12, 18:28
|
#16 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuussa Sen sijaan siitä en ole samaa mieltä, että jokainen voisi olla uskottava ennustaja. | Ei varmastikaan. Ennustajan uskottavuus on pääosin kiinni henkilöstä, joka tuota uskottavuutta arvioi. Ennustamisen psykologiasta tai tekniikoista mitään tietämätön saattaa vakuuttua kovinkin helposti, mutta aiheeseen kunnolla perehtynyt ei.
| |
| | |
27.04.12, 18:49
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Outo Kallistun samalle linjalle. Kyse on siitä, minkä tulevaisuuden ennustaja näkee. Tulevaisuusvaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Entäs sitten jos henkilö jolle on ennustettu ei käytäkään omaa tahtoaan vaan alkaa toteuttamaan ennustajan puheita. Silloin ennustus ehkä toeutuu, eikä ole ollenkaan hyvä asia jos näin käy. Silloin ihmiseltä jää toteutamatta omat valinnat ja mahdollisuudet. | Silloin ihminen ei olisi Voimassaan väkevä. Meillä on polkumme jota kulkea ja sitä rakentaa, ja voimme ottaa vaihtoehtona ja lisämausteena jonkun toisen meistä kuvaelman Tien mutta vain avuksemme ja tueksemme, ei ehdottomuudeksi joka on Voiman ei valoa.
| |
| | |
07.07.12, 17:13
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | | |
| | |
07.07.12, 20:02
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei kai nyt kukaan nin hullu ole, että lähtee puhelinlinjoille rahaa kylvämään? Ne on ihan silkkaa rahankeräystä, ei mitään muuta.
Minäkin voisin työskennellä sellaisena puhelinennustajana, jos vaan luonto sallisi ja kehtaisin. Siis se on ihan törkeätä, miten ihmisten hyväuskoisuutta käytetään hyväksi! Iltapäivälehdissäkin nämä ilmoittelevat ihan röyhkeästi, aina sellainen numero, mistä tietää, että se on maksullinen ja erittäin kallista vieläpä.
Olen joskus monia vuosia sitten tyhmuyyksissäni sellaiseen sortunut, ystäväni kanssa kahdestaan päätimme soittaa ja kokeilla, mitä sieltä kuulemme. Soitimme samaan numeroon, ja saimme kumpikin eri ihmisen langan päähän, mutta kumpikin "ennustaja" lateli samat litaniat meille molemmille. Silkkaa ympäripyöreätä roskaa. Lisäksi nämä ennustelijat tarkoituksellisesti vedättivät soittajaa, linja avattiin kyllä, mutta pitkään aikaan sieltä ei kuulunut muuta kuin vienoa musiikkia, jonka tarkoitus oli tietysti venyttää puhelua mahdollisimman pitkäksi. Se oli ensin kuunneltava, että pääsi varsinaiseen asiaan. Mikä ei siis mitään asiaa ollut kylläkään.
Se kerta riitti. Tällaista samanlaista olen kuullut muidenkin näistä kertovan, paitsi tietysti joukkoon mahtuu aina yksi hyväuskoinen, joka on joutunut vedätyksen uhriksi ja kuvittelee oikeasti saaneensa vastauksia mielesssän oleviin kysymyksiinsä. Ainahan joku asia arvaamallakin menee oikeaan, varsinkin kun sen osaa taitavasti asiakkaalta itseltään kalastella ulos.
| |
| | |
13.07.12, 22:08
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos oikein puhutaan ja tulkitaan niin ei ainakaan oikeaksi ennustajaksi voi kuka tahansa ruveta.
Tietysti hölypölyn puhujat mutta ne on asia erikseen.
Suvussani on ollut parantajia ja ennustajia sattumoisin molemmilta puolin.
Mummoni isän puolelta tiesi milloin isäni mm. kuolee ja sanoi sen minulle jo silloin kun oli 12 vuotias. ja näin tapahtui kuoleman tullessa olin 25 v kuten hän sanoi ja vielä senkin että se tulee tapahtumaan varmasti.
Samoin on äitini puolelta ollut näitä näkijöitä, ja siitä olen minäkin murusen saanut.
Tiedän asioita ilman mitään sen kummempaa "tekemistä", ne vaan tulee tiedot jostain.
Kuten työkaverin kuolema, toisen joutuminen sairaalaan, naapurin kuoleman. Ja vaikka mitä kummaa, ja ne alkoi ihan lapsena ehkä n. 4 vuotiaana. Mutta jos tietää jotain niin siitä on otettava vastuu eikä leikitellä kenenkään asioilla, eikä ottaa maksua, se on täysin outoa, silloin tuntuu että se ei ole oikein. Näkijän on oltava rehellinen ja nöyrä, muita ja itseään kohtaan, ja tiedostettava asiat jo siltä asteelta että olemme kaikki yhtä täällä kaikki se mitä on äiti maa ja mitä se päällään kantaa. Tämä nykyaika on menossä täyteen turmioon tätä menoa ja tulee aika jolloin asiat joita emme pidä minään tulee olemaan kultaa kalliimpia.
| |
| | | | |