| |  | | |
13.06.12, 08:49
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Miksi meditaatiosta tulee päihtynyt olotila?
Olen pitkään pohtinut, miksi minulle tulee meditaatiosta sellainen olo kuin olisin aivan päissään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tätä on kestänyt jo monta vuotta. Onko tämä vain välivaihe? Pitäisikö lopettaa meditoiminen? Vai tämäkö on se syy, miksi kaikki meditoijat ovat yhtä hymyä ja onnellisia?
| |
| | |
13.06.12, 09:39
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton Olen pitkään pohtinut, miksi minulle tulee meditaatiosta sellainen olo kuin olisin aivan päissään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tätä on kestänyt jo monta vuotta. Onko tämä vain välivaihe? Pitäisikö lopettaa meditoiminen? Vai tämäkö on se syy, miksi kaikki meditoijat ovat yhtä hymyä ja onnellisia? |
Eli sinulla ei ole meditoiminen onnistunut. Meditoimisesta ei tule minkäänlaista erityista tilaa sillä se oli tilaan takertumista ja olisi meditoimisen vastaista. Sanoit monta vuotta; sinulla on perustavanlaatuisia ongelmia pyrkiessäsi saavuttamaan jotakin meditoimisella. Suosittelen palaamista perusteisiin ja pyytämään ohjausta joltakin kokeneelta meditoijalta. Teet nyt jotain aivan muuta kuin meditaatiota.
Se ei ole mielikuvitusta.
| |
| | |
13.06.12, 10:03
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen harjoittanut erästä zen -lähtöistä "meditointityyliä" noin 7 vuotta (eli todella vähän aikaa) ohjaajan alaisuudessa. Siinä ei juuri mielikuvitusta käytetä eikä jälkipuinteja käydä läpi. Siksi tätä ihmettelenkin.
| |
| | |
13.06.12, 10:27
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton Olen pitkään pohtinut, miksi minulle tulee meditaatiosta sellainen olo kuin olisin aivan päissään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tätä on kestänyt jo monta vuotta. Onko tämä vain välivaihe? Pitäisikö lopettaa meditoiminen? Vai tämäkö on se syy, miksi kaikki meditoijat ovat yhtä hymyä ja onnellisia? |
Silloin tulee aloittaa meditaatio alusta.
Eli aina ylimääräisten tuntemusten tullessa on siirtynyt pois meditaatiosta johonkin muuhun tilaan. Jos tarkoitus on jatkaa meditaatiota eikä syntynyttä tilaa, niin silloin aloitetaan meditaatio alusta.
aivan sama jos harjoittaa vaikka mantrameditaatiota: jos mantraus keskeytyy, aloitetaan alusta.
| |
| | |
13.06.12, 11:48
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ------- Silloin tulee aloittaa meditaatio alusta.
Eli aina ylimääräisten tuntemusten tullessa on siirtynyt pois meditaatiosta johonkin muuhun tilaan. Jos tarkoitus on jatkaa meditaatiota eikä syntynyttä tilaa, niin silloin aloitetaan meditaatio alusta.
aivan sama jos harjoittaa vaikka mantrameditaatiota: jos mantraus keskeytyy, aloitetaan alusta. |
No ei kai nyt sentään mikään kännitila voi tulla tuosta???
| |
| | |
13.06.12, 11:59
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aloittelen vasta meditoimista omin voimin, niin ja näin. Minulla käy joskus selkärangassa kuin pieni keinuttava heilautus. Se tuntuu ihan mukavalta, mutta osaako joku sanoa siihen jotain?
| |
| | |
13.06.12, 12:19
|
#7 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2011 Sijainti: Vantaa
| Lainaus:
Mie veikkaan, että olet aina onnistunut tuottamaan kehossasi ja aivoissasi meditoidessa vahingossa DMT:ä. Se aiheuttaa juuri tuota oloa. Dimetyylitryptamiini ? Wikipedia | |
| | |
13.06.12, 12:46
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hä No ei kai nyt sentään mikään kännitila voi tulla tuosta??? |
Enpä niin väittänytkään.
| |
| | |
13.06.12, 13:31
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Arian
Mie veikkaan, että olet aina onnistunut tuottamaan kehossasi ja aivoissasi meditoidessa vahingossa DMT:ä. Se aiheuttaa juuri tuota oloa. Dimetyylitryptamiini ? Wikipedia | Voihan se olla, että käpylisäke on jotenkin aktivoitunut meditoinnin aikana ja aiheuttaa tuon tilan meditoimisen jälkeen. Itsekseni pohdin, onkohan tämä kuinka yleistä ihmisillä jotka meditoivat (tyylillä tai toisella).
Meditoinnin aikana kun tuota "päihtyneisyydentilaa" ei ole (vaan nimenomaa sen jälkeen) siksi onkin hankalaa aloittaa meditaatiota alusta. Vai mitä te oikein ehdotatte, jotka puhuitte siitä että aloittaa meditointi alusta. Että meditoisin kaksi kertaa peräkkäin?
| |
| | |
13.06.12, 13:53
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton Olen pitkään pohtinut, miksi minulle tulee meditaatiosta sellainen olo kuin olisin aivan päissään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tätä on kestänyt jo monta vuotta. Onko tämä vain välivaihe? Pitäisikö lopettaa meditoiminen? Vai tämäkö on se syy, miksi kaikki meditoijat ovat yhtä hymyä ja onnellisia? | Minä ihmettelin jotta tuleeko se olo mietiskelyn aikana, vai sen jälkeen, ja toisekseen, tarkoittaako päihtynyt-sana sekavuustilaa vai ylen onnellista oloa?
| |
| | |
13.06.12, 14:42
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vähemmän ymmärtävä Minä ihmettelin jotta tuleeko se olo mietiskelyn aikana, vai sen jälkeen, ja toisekseen, tarkoittaako päihtynyt-sana sekavuustilaa vai ylen onnellista oloa? | Olotila tulee mietiskelyn jälkeen. Jos olet joskus ollut nousuhumalassa, se on samankaltainen olotila, mutta ilman fyysisesti sekavaa tunnetta. Olo on räjähtävän iloinen ja onnellinen sekä leijuva -ja jotenkin normaalia ylikorostuneesti. Sitä on aika hankala selittää. Vähän kuin olisi nousuhumalassa, vaikkei ole mitään päihteitä nauttinutkaan.
| |
| | |
13.06.12, 15:15
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton Voihan se olla, että käpylisäke on jotenkin aktivoitunut meditoinnin aikana ja aiheuttaa tuon tilan meditoimisen jälkeen. Itsekseni pohdin, onkohan tämä kuinka yleistä ihmisillä jotka meditoivat (tyylillä tai toisella). | Meditointi jatkuu usein varsinaisen meditaation jälkeenkin: ei se ole mikään on-off tila.
Kaikenlaiset tilat ovat tuttuja meditoivien piirissä. Meditaatiossa voi hajota psyyke kuten voi myös käydä niin, että ei edes pääse meditaatiotilaan. Tästä voit miettiä mitä kaikkea tuohon väliin voikaan mahtua. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton Meditoinnin aikana kun tuota "päihtyneisyydentilaa" ei ole (vaan nimenomaa sen jälkeen) siksi onkin hankalaa aloittaa meditaatiota alusta. Vai mitä te oikein ehdotatte, jotka puhuitte siitä että aloittaa meditointi alusta. Että meditoisin kaksi kertaa peräkkäin? |
Ei (olisitpa heti kertonut, että tila tulee "istunnon" jälkeen, niin olisi voinut ymmärtää mitä kysyt)
Sitten ihan miten vain aloitat alusta, kunhan periaatteena on se, että tuota tilaa ei synny vaan pysyisitä hyvässä keskipisteessäsi niin meditoinnin jälkeen, sitä ennen kuin sen aikanakin. Itse ehkä lähtisin siitä, että lyhentäisin "istunnon" aikaa tai laittaisin keskelle istuntoa pienen tauon. Jos tilaa ei esiinny enää sen jälkeen, se kertoo siitä, että alkuperäinen meditaatioistunto oli liian pitkäkestoinen.
Meditaatio kyllä aiheuttaa hyvää oloa, mutta tuollaiset humalaisen kaltaiset olotilat kertovat siitä, että jotain tehdään väärin. Kuten sekin, jos ihminen saa psykoosin meditaatiossa tai sen jälkeen. Silloin ei harjoitus ole onnistunut.
Yleensäkin kaikenlaiset sisäiset häiriötekijät kertovat siitä, että meditaatio ei ole onnistunut (*). Meditaatiossa pyritään läsnäoloon tässä hetkessä. Ei mihinkään "high" fiiliksiin.
Omassa meditointiryhmässäni eräs meditoija kysyi opettajaltamme mitä pitäisi tehdä kun hän alkaa meditoinnin jälkeen hihkua innosta ja tuntuu, että hän ei enää pysy ihonsa sisällä. hän kuvasi olevnsa hyvin ekstaattisessa tilassa. Opettajamme vastasi, jotenkin näin "oh dear... you have to stop practises at once" Sen jälkeen opettajamme kertoi, ettei tuo ei ole lainkaan toivottavaa ja kertoi miksi noin käy. Oppilas sai sitten ohjeet meditoinnin uudelleen alkamiseen. Niitä ohjeita en sinulle anna, koska en ole meditaation opettaja ja tuo ohje oli ihan vain tuolle kyseiselle meditoijalle.
Pointti oli se, että kannattaa kysyä aina omalta opettajalta, häneltä, joka opettaa samaa perinnettä mitä itse harjoittaa.
(*) *meditaation onnistumisen käsite on sitten vähän sellainen vääräleukainen käsite, sillä meditaatiossa ei oikeastaan pitäisi edes pyrkiä sen onnistumiseen (eikä liioin epäonnistumiseen), vaan meditoinnin tarkoituksena on ihan vain meditoida ja siten kaikki "epäonnistuneetkin" meditaatiot ovat olleet hyvä harjoitus (jos niistä oppi jotain). Mutta käytin nyt onnistumsien käsitetettä selkeyttääkseni viestiä.
| |
| | |
13.06.12, 17:18
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä kuvittelen että normaalimietiskely -mitä sekin lie- jossa ei nimenomaan pyritä lisäämään onnellisuutta, myötätuntoa, hyvää oloa jne, toimii ikäänkuin automaatilla. Mietiskelyn tuomat olot, túnteet, ajatukset ja kokemukset syntyvät itsestään, mietiskelyn aikana ja sen jälkeen. Siksi niitä ei olisi tarpeen myöskään pyrkiä säätelemään ja kontrolloimaan. Tokko niistä harmia on?
Mikä sen psykoosin aiheuttaisi, minä ihmettelen.
| |
| | |
13.06.12, 17:23
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton Olotila tulee mietiskelyn jälkeen. Jos olet joskus ollut nousuhumalassa, se on samankaltainen olotila, mutta ilman fyysisesti sekavaa tunnetta. Olo on räjähtävän iloinen ja onnellinen sekä leijuva -ja jotenkin normaalia ylikorostuneesti. Sitä on aika hankala selittää. Vähän kuin olisi nousuhumalassa, vaikkei ole mitään päihteitä nauttinutkaan. |
Itse olotila näyttäisi olevan mitä saavutettavin. Häiritseekö se sinua? Haluatko sitä lisää ja kaipaat sitä kun sitä et ole saavuttanut hetkeen?
Entä päiväsi arkitajuntaa tai yösi unitajuntaa, onko tällä jotakin vaikutusta oman rauhasi luontoon?
Mieti näitä kohdallasi onko jotain joka voisi olla jotakin joka estäisi tässä hetkessä olemisen Tietoisuutta ja Selkeyttä, Olemisen Kirkkautta.
.
| |
| | |
13.06.12, 18:45
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
|
Mäkin voisin pistää nikikseni tässä asiassa vähemmän tietävä niinkuin tuo yksi. Siis voiko meditaatio olla vaarallista jos kerran psyykekin voi hajota tai tulla psykoosi? Voiko nuo tulla kenelle vain vai pitääkö olla joku altistava tekijä? Oisko aina paras meditoida jonkun opettajan johdolla, onko se yksin vaarallista????
| | |
13.06.12, 21:46
|
#16 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2007 Sijainti: ´SATEENKAARIGALAKSI
| TÄSSÄ PERUSTEELLINEN SELVITYS KOKONAISUUDESTA MYÖS MEDITAATIO TASOISTA JA MAADOT hei tuo riippuu ihan siitä kuinka syvään meditaatio tilaan sinä pääset meditaation tasoja perus taso keskittyminen tässä tilassa jeditaistelee ja voima virtaa vahvana , seuraava tila on mietiskely tässä tlassa voit mietiskellä <asiota jotka sinun pitää ratkasta , perusmeditaatio , tämän jälkeen tulee sitten se nirvana tila paradais tila. eli tila jossa olet yhtäaikaa taivassa ja maanpäällä . Ja voi olla joskus että, joku ei malttaisi o,lenkaan lopettaa tätä syvintä meditaatio tilaa mutta tähänkin vaaditaan kurinalaisuutta ,.kun olet 3 tuntia ollut nirvanassa eli syvässä meditaatiossa pitää palata normaali tilaan . hitaasti takasin . mutta tärkeää on tämä jos sulla tulee tämä itzsensä ulkopuolinen olo muussa ku syvässä meditaatiossa on syytä maadottaa itsensä hyvin eli oon tän puhunut aiemminkin eli ¨mene meditaatio tilaan kiinnitä itseesi ketjut kaksi laskenemielessäsi äitimaan kristallliluoliin ja kiinnitä ketjut sinne. ' ja toistat tämän niin monta kertaa kun huomaat että meditiivinen olo on kadonnut normaali tilassa ollessa. eikä mikään kappele muutu läpinäkymättömäksi . eli Jos et ole maadoittanut itseäsi ollenkaan vielä se kannattaa tehdä nyt. ja se tila jota sinä väitit humalatilankaltaiseksi on syvä nirvana onnen tila syvän rauhantila siinä tilasa oot yhtäaikaa tässä ja taivasmaailmassa yhtä voimankanssa yhtä myös taivaan kanssa eli se on tila jossa tunnet olevsi itsesi ulkopuolella ,eli katsot maailmaa kaksin silmin silmiolläsi ja ulkpuolella ollen . olet yhtäaikaa taivasmaailmassa ja tässä maailmassa . Siinä tilassa pitää osata olla kurin alainen. Aloittelijan eo pidä tähän tilaan pitkäksi aikaa jäädä 15 minuuttia enintään . pikku hiljaa voi lisätä tässä tilassa oloa 30 minuuttiin , tuntiin ja 3 tuntiin . mainitaan vielä että , kannattaa kasvataa myös juuret äitimaan. ja lisätään vielä se että , ilman maadoitusta voi myös käydä niin että irtoat kehostasi irti . ja palaaminen kehoon ei ole aina ihan simppelijutta päivä tajunnassa valonsoturi likkuu sieluna yöllä nukkuessa siinä maailmassa on sitten myös läsnä enkelit sekä demonit eli ennen kun , tähän tietoiseen eli meditiivisen unen maailmaam menee kannattaa opiskella soturitaidot olla tehtynä miekka valosapeli tai wiccalla taikasauva. Ja silloin täytyy olla valmis soturi vain silloin olet, demoneita ja pimeydenolentoja voimakkaampi valonvoimanvaltiaana väkevänä valonkantajana. ps kannataa myös muistaa se kun ,kerran olet valon soturi olet sitä <aina . ei ole stop nappulaa jota kääntää ja sanoa mä en tykkää mä haluun lopettaa , Jedeillä on sanonta ku kerran oon jedi oot sitä aina. Kun ekan kerran olet listinyt demonin tietoisessa unessa eli meditiiuvisessä unessa jota voi valonsoturina välttää. Olet sitten Wicca tai jedi tái muu velho. olet noussut pimeyden yläpuolelle ja he tietävät myös sen : Tulet saamaan aina silloin tällöin vastaan pimeyden demonien ym pimeydenolöentojen hyökkäksiä. Et koskaan voi teitää milloin joka yö pitää olla valmis taisteluun . Eli pukea mielessä päälle viitta ja valosapeli tai muu miekka tai taikasauva taskuun jos oot Wicca. itse oon tähän mennessä listinyt satoja demoneita ja pimeyden olentoja. Tätä on valonsoturin yö elämä unessa jedi on jedi 24 tuntia vuorokaudessa ei se oo ammatti tai rooli jonka voo ottaa tai heittää pois. Ja jos joku erehtyy luopumaan voimistaan . Hän saa sadat demomit kimppuunsa. hereillä ollessa oikeasti. Eli tästä tulee sanonta ku oot kerran jedi oot sitä aina . Eli miettikää sitä haluatteko olla valonsoturi lopun elänne vai että , sillä ei ole olemassa on off nappia. Kun oon kerran valmistumtunut jediksi tai muuksi valonsoturiksi tai Valon Noidaksi oot ikuisesti pimeyden vihollinen ja sulla pitää olla soturi taidot joilla puolustautua demoneita ym pimeyden olentoja vastaan . KUN he hyökkäväät kimppuusi. Valonsoturi ei koskaan hyökkää kimppuun mutta , puolustautuu aina ku kimppuun hyökätään. t. KARS SKYWALKER JEDI MESTARI/JEDISOTURI VOIMA OLKOON KANSSANNE | |
| | |
13.06.12, 22:02
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Mäkin voisin pistää nikikseni tässä asiassa vähemmän tietävä niinkuin tuo yksi. Siis voiko meditaatio olla vaarallista jos kerran psyykekin voi hajota tai tulla psykoosi? Voiko nuo tulla kenelle vain vai pitääkö olla joku altistava tekijä? Oisko aina paras meditoida jonkun opettajan johdolla, onko se yksin vaarallista???? |
Kyllä. Meditaatiossa voi hajota mieli. Meditaatio on harjoite, jolla mennään oman mielen sisään. jos oman mielen sisus on pahasti säröillä, tuo särö voi tulla pintaan kovalla vauhdilla. Jos oma psyyke ei ole tarpeeksi ehjä, särö voi hajoittaa psyyken.
lääketieteestä tiedetään, että meditaatio voi laukaista psykoosin ja sen vuoksi joskus psykiatrit saattavat kieltää potilaalta meditoimisen.
Myös meditointia opettavissa luostareissa tiedetään meditaation vaaroista.
Todella kokeneet meditoijat (psyykkisesti "terveet") kertovat usein myös vaikeista meditoinnin jälkitiloista, joissa esimerkiksi omat pelot tulivat hyvin voimakkaasti pintaan. Voit kuvitella miten vaikeaa voikaan olla ihmisellä, jolla on jo valmiiksi heikko psyyke. Jos tällainen ihmienn meditoi yksin, voi jäädä huomaamatta psyyken hajoaminen ja siitä taas voi tulla pysyvämpi tila. jos tällainen ihminen sitten meditoi ohjauksen alaisena, voi ohjaaja parhaimmillaan estää tuollaiset tilat esimerkiksi kehottamalla häntä pitämään taukoa.
NIitä meditointityylejäkin kun on monenlaisia.
siksi myös psyykkisesti sairaat voivat meditoida, koska heillekin löytyy sopivia meditointitapoja. ohjaaja voi auttaa sopivan meditaatiometodin valinnassa.
Jos tietää (tai arvelee ;)) olevansa psyykksiesti terve, voi ihan turvallisin mielin kokeilla kotonaan eri meditointitapoja. Jos jostain tulee jotain outoja oireita, niin lopettaa vain heti kokeilun ja kokeilee sitä tauon jälkeen uudeleen. Jos oire tulee uudelleen, niin sitten kokeilee jotain toista tyyliä. jos siinäkin tulee jotain oireita, niin sitten hakeutuu vaikka jollekin kurssille etsimään itselleen sopivaa muotoa. Toki kursseille voi hakeutua musitakin syistä.
Minä hakeuduin kurssille, koska tunnistin etten tiedä meditoinnista juuri muuta kuin median luoman kuvan ja toisaalta siksi, etten kokenut newage oppaiden luomia meditaatio-oppaina mitenkään aitoina: ne eivät herättäneet minussa mitään mielenkiintoa. lähinnä tuntui jonkun uskonlahkon opetuksilta, joissa päämääränä olikin joku arkkienkelin tapaaminen tai entisiin elämiin kurkottaminen tai valaistuminen (jotta siitä voisi sitten kehua muille, että kuulkaa! minä valaistuin!) . minulle ei vain kolahtanut tuollainen kilpailuviettiin perustuva tapa buustata egoaan. en enää ollut yhtään varma siitä mitä meditaatio edes on (opettajani mielestä tuo on hyvä paikka aloittaa meditaatio, jotta voi itse löytää sen merkityksen)
Olipa hyvä, että menin kurssille, sillä siellä sain nähtäväkseni autenttisen kuvan meditaatiosta ja tajusin että olen meditoinut tietämättäni lapsesta saakka. Newage meditointioppaissa oli aina ihan kummallisia juttuja, joihin en koskaan pääsyt sisälle. Ne eivät olleet mun juttu.
uskon opettajani taitojen olevan suuressa roolissa siinä, että koen meditoinnin olevan jatkuva prosessi: hän itse suhtautuu meditaatioon kuin hengitykseen: se vain on läsnä koko ajan meissä (eikä esimerkiksi paasaa mistään valaistumisista tai sen sellaisista) eikä tarvitse juuri hengitystä enempää (silti harjoitus voi olla kovinkin syvälle menevä). Toki siinä sivussa tapahtuu kaikenlaista, esimerkiksi minä olen oppinut todella paljon ihmsien energiakehosta vain meditaation kautta, mutta se ei ole se itsetarkoitus enkä koe lainkaan, että tahtoisin opettaa siitä toisille. jotkut asiat vain täytyy oivaltaa itse, muuten tieto jää vain yksiulotteiseksi, eikä sellaisesta ole juurikaan hyötyä.
| |
| | |
13.06.12, 22:25
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
|
Kiitoksia nimim. viivaviivaviiva...jne ;D Ööh, sitten hassu kysymys. Kun oon aina miettiny jotta kun/jos nyt sitten pääsee siihen meditatiiviseen tilaan niin pääseekö sieltä noin vain pois? :D :D Ootko sä siis sen tilan herra kuitenki jotta voit päättää koska se päättyy? ;D Ootko siis niinku "seijareilla" jos tiät mitä meinaan.
| | |
13.06.12, 23:30
|
#19 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2010 Sijainti: Päässä
|
Ehkä pitäis juoda enemmän vettä.
| |
| | |
13.06.12, 23:52
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Kiitoksia nimim. viivaviivaviiva...jne ;D Ööh, sitten hassu kysymys. Kun oon aina miettiny jotta kun/jos nyt sitten pääsee siihen meditatiiviseen tilaan niin pääseekö sieltä noin vain pois? :D :D | Pääsee, jos on psyykkisesti terve, koska meditaatiivinen tila on vain syvää keskittymistä siihen aiheeseen mitä meditoi. No, toivottavasti kukaan ei ala nussia tuosta vertauksesta pilkkuja, sillä sen voi halutessaan kääntää mihin vaan. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Ootko sä siis sen tilan herra kuitenki jotta voit päättää koska se päättyy? ;D Ootko siis niinku "seijareilla" jos tiät mitä meinaan. | En taida tietää :D eikä googlekaan auttanut, mutta oletan, että se on synonyymi edelliselle lauseellesi, eli onko tilanne koko ajan omassa hallinassa?
On (ellei ole esim. psyykkisesti sairas tai sairastumassa). meditaatiotila ei ole tilana mitenkään kummallinen, vaikka länsimaisen yhteiskunnan asukkaalle se voikin olla hankala toteuttaa ja käsitteenäkin vähän vääristynyt (moni ajattelee meditaation olevan transsiin menemistä).
niin ja sitten sekin, että periaatteessa meditatiivisesta tilasta ei pidäkään päästä pois, koska se on tasapainon tila, jossa keho ja mieli toimii samaan aikaan ja ihanteellisesti, joten olisi ihan suotavaa, että siinä voisi olla mahdollisimman paljon.
| |
| | |
14.06.12, 14:37
|
#21 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ------- lääketieteestä tiedetään, että meditaatio voi laukaista psykoosin ja sen vuoksi joskus psykiatrit saattavat kieltää potilaalta meditoimisen. | Saisiko tähän väitteeseen jonkin linkin? Wikipedia ainakin väittää toista: Meditaatio ? Wikipedia
__________________ Ylläoleva kirjoitus on tämänhetkinen mielipiteeni, joka saattaa olla väärä. | |
| | |
14.06.12, 15:40
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Jos meditaatiosta tulee päihtynyt
olo, niin mihin voin henkisyydessä enää uskoa?
| |
| | |
14.06.12, 16:46
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | kaikki on mahdollista Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jos olo, niin mihin voin henkisyydessä enää uskoa? |
Kristallipalloa katsoessa koin saman. Jotenkin humpsahtaa toiseen tietoisuuden tilaan. En usko omalla kohdallani sen vahingoittaneen koska havahduin heti ja lopetin. Kyllä siihen palloon kuvia ilmestyi, olkoon humpuukia tai ei kaikkea kannattaa kokeilla kerran.
Meditaatiossa verenkierto, aivot ja mitä lienee muuttaa rytmiään. Sydämen syke hidastuu ym.
Kuka voi sanoa mikä on oikea menetelmä, sillä jokainen yksilönä toimii omalla tavallaan. Se minkä tietää oikeaksi on hänelle ooikein. Humalan tunne menee ohitse jos on halua jatkaa syvenmälle meditointiaan. Luottakaa siihen omaan intuntinttuun.
| |
| | |
14.06.12, 18:57
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja |
Sinulla tuntuu olevan todella surkeat tiedonhakutaidot.
Seksipsen palstalta löytyy aiheesta tietoa, lääkärilehdestä, Hannu Lauermakin on joskus aiheeseen kommentoinut. Duodecimiltä löytyy, pubmedistä löytyy...monesta muustakin paikasta löytyy. Ei ole edes vaikeaa.
Wikipediaa ei pidä pitää luotettavan tiedon lähteenä. Tuossakin lähteenä oli käytetty vain Rauhalaa. Se ei ole riittävästi.
| |
| | |
14.06.12, 19:20
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Kerro suomeksi Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ------- (höh) Sinulla tuntuu olevan todella surkeat tiedonhakutaidot.
Seksipsen palstalta löytyy aiheesta tietoa, lääkärilehdestä, Hannu Lauermakin on joskus aiheeseen kommentoinut. Duodecimiltä löytyy, pubmedistä löytyy...monesta muustakin paikasta löytyy. Ei ole edes vaikeaa.
Wikipediaa ei pidä pitää luotettavan tiedon lähteenä. Tuossakin lähteenä oli käytetty vain Rauhalaa. Se ei ole riittävästi. | nimimerkki =------- (höh), "Miksi meditaatiosta tulee päihtynyt olotila?"
mistä kirjoitat!
Välität linkkejä, mutta osaatko ja ennen kaikkea jaksatko kertoa yleistajuisesti meillle muille, "Miksi meditaatiosta tulee päihtynyt olotila?
| |
| | | | |