Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Julkkisjuorut
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.11.06, 10:56   #1 (linkki)
järkyttynyt
(Vierailija)

Juice Leskinen on kuollut!

!!!
  Vastaa viestiin
25.11.06, 11:02   #2 (linkki)
Maria S.
(Vierailija)

Luin äsken uutisen Iltasanomien nettisivuilta ja meinasin tukehtua aamiaiseeni. Todella surullista :(
  Vastaa viestiin
25.11.06, 11:06   #3 (linkki)
¤
(Vierailija)

R.i.p.

Hän tiesi juomisensa seuraukset, tiesi elävänsä jo ties monennellako jatkoajalla mut otti vastuun tekemisistään. Ikävää, ainutlaatuinen musiikintekijä. Teoksensa elävät kuitenkin pitkään.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 11:37   #4 (linkki)
**'*'*
(Vierailija)

todella surullista, Juice on käsittämättömän lahjakas ja nero!!!
  Vastaa viestiin
25.11.06, 11:38   #5 (linkki)
**'*'*
(Vierailija)

todella surullista, Juice on käsittämättömän lahjakas ja nero!!!
  Vastaa viestiin
25.11.06, 11:39   #6 (linkki)
KurttuKerttu
(Vierailija)

Syksyn sävel soi sielussa

Juice oli monipuolinen taiteilija, lahjakas monella tavalla. Tekstintekijänä omaperäinen ihailemaansa Lauri Viitaan verrattava, myös einoleinomaista ja junnuvainiomaista tyyliä viljellyt, aikaansa seuraava ja kantaa ottava ihminen. Näin hänet livenä pari kertaa - viimeksi pari vuotta sitten Klaukkalassa keikalla.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 13:20   #7 (linkki)
Reni
(Vierailija)

"Katu täyttyy askelista, elämä on kuolemista, pane käsi käteen, ollaan hiljaa."

Eiköhän tuossa ole kaikki olennainen.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 16:36   #8 (linkki)
Sami?
(Vierailija)

Minä en kyllä arvostanut Juicea kovin korkealla.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 16:43   #9 (linkki)
fani - D
(Vierailija)

Pitäisi soittaa Juicen hautajaisissa

Raittiushenkilö raittiustuolissaan, sinusta on muka huolissaan.
Se nimittää sinua hulttioks, ja väittää että maksasi sanoo poks,
däng däng. Mutta kyllä se kestää koko elämän.
Se on yhteistä pomossa ja rengissä
ei elämästä selviä hengissä.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 17:27   #10 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2006
Kaksijakoinen persoona

Rakastettava ja itsetuhoinen. Mikähän siinä on, että aika moni taiteilija vihaa itseään ja rakastaa maailmaa? Aika moni nero on elänyt intensiivisen ja inhimillisesti katsoen lyhyen elämän. Onko siis niin, että parhaat tuotokset saavutetaan nuorena ja vanhoilla ei ole huipulle asiaa? Ei kai, toivon.
Että kykenee päästämään sielunsa lentoon, pitääkö laajentaa sitä kemikaaleilla? Näin moni taiteilija on tehnyt tuhoa tietoisena tekojensa vaikutuksista, silläkin uhalla, että saattaa olla jopa malli ja luvan antaja.

Lentäköön Juicen sielu kauan ja yhä korkealla. Tähdet inhimillisesti ottaen hän on jo eläessään tavoittanut jos myöskin tuskan mujut.Iloista matkaa ja kiitos Juice.
  Vastaa viestiin

25.11.06, 17:38   #11 (linkki)
fanille
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fani - D
Raittiushenkilö raittiustuolissaan, sinusta on muka huolissaan.
Se nimittää sinua hulttioks, ja väittää että maksasi sanoo poks,
däng däng. Mutta kyllä se kestää koko elämän.
Se on yhteistä pomossa ja rengissä
ei elämästä selviä hengissä.
Alkoholistin ex-aviovaimona olen aina sanonut, että Juice yllytti miestäni juomaan.
Hän piti Juicen biiseistä ja omisti muutaman kasetin 70 ja 80-luvuilla.

Muusikot ovat aina mielestäni olleet persoja viinalle. Mutta vaikea käsittää miksi noinkin taitava sanoittaja viitsii irvailla vakavan asian kustannuksella.

Inhoan kuvia, joissa Juice vetää tupakkaa. Hän näytti ketjupolttajalta. Ehkä kehkoissakin oli jo kilo tervaa.

Sitä saa mitä tilaa. Viinaa juomalla tilaa takuuvarmasti itselleen varhaisen noutajan.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 18:04   #12 (linkki)
Anna,,,
(Vierailija)

Perso?

Meillä on aina puhuttu näin: Esim. lapselle sanottiin, että sä oot sitten perso, kun sulle ei kelpaa mikään.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 18:19   #13 (linkki)
annalle
(Vierailija)

Se on nirso!
  Vastaa viestiin
25.11.06, 18:40   #14 (linkki)
Anna,,,
(Vierailija)

Niin mutta

Kyllä vaan se oli juuri perso, ei mikään nirso, se sana myös tuttu.
  Vastaa viestiin
25.11.06, 19:50   #15 (linkki)
Muistelepa tarkemmin
(Vierailija)

Annalle

Perso viinalle = viinaan menevä
Nirso= valikoiva

Mitä Juiceen tulee, hän oli upea lauluntekijä. Tuskin kaatoi viinaa muiden kurkusta alas, kuin omastaan.
En minäkään kuppiin sylje, mutta kyllä otan juomisestani, kuten muistakin tekemisistäni ihan itse täyden vastuun.
  Vastaa viestiin
26.11.06, 05:19   #16 (linkki)
Juice forever
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KurttuKerttu
Juice oli monipuolinen taiteilija, lahjakas monella tavalla. Tekstintekijänä omaperäinen ihailemaansa Lauri Viitaan verrattava, myös einoleinomaista ja junnuvainiomaista tyyliä viljellyt, aikaansa seuraava ja kantaa ottava ihminen. Näin hänet livenä pari kertaa - viimeksi pari vuotta sitten Klaukkalassa keikalla.
Hectoria lainaten: Juice lähti, ehtimättä edes selittää.
Kiitos Juice et olit olemassa. Alatalon Mikko puhui fiksusti ja koskettavalla tavalla Juicesta ja suru vielä päällä tosi tuoreena! Hyvä Mikko!
  Vastaa viestiin
26.11.06, 07:45   #17 (linkki)
Uus`
(Vierailija)

Viidestoista yö

En tiennykään, että toi 15.yö kertoo ryyppyputken päättymisestä !
  Vastaa viestiin
26.11.06, 15:00   #18 (linkki)
KurttuKerttu
(Vierailija)

Painajaisista

"Viidestoista yö se saapuu painajaisineen ja kaikki paitsi elämä on turhaa..." Juice ei yleensä selitellyt laulujaan, mutta viimeksi hänet esiintymässä nähdessäni itse kertoi tuon 15. yö -laulun taustaa.

Sen verran olen minäkin alkoholia käyttänyt, että tiedän, mitä voi olla krapulapäivän jälkeisen yön painajaiset. Tosin en ole koskaan pystynyt juomaan alkoholia kahtena peräkkäisenä päivänä puhumattakaan kahden viikon putkista ja sen jälkeisestä darrasta. Tarinoita olen kyllä kuullut siitä, miten hirveässä krapulassa ensin pelkää, että kuolee siihen paikkaan ja sitten pelkää, ettei kuolekaan!
  Vastaa viestiin
26.11.06, 15:05   #19 (linkki)
Googlettaja
(Vierailija)

Tässä sanat

Viidestoista yö (Juice Leskinen)

Silmissäni orpo katse lapsen eksyneen,
rakkautesi jäljet vihloo rintaa.
Käy pimeys päälle lailla pommikonelaivueen,
ja minä kun en koskaan kysy hintaa.

Viidestoista yö taas saapuu painajaisineen,
ja kaikki paitsi elämä on turhaa.
Aina oikein uskoa en jaksa ihmiseen,
kun ihmiskunta tekee itsemurhaa.

Sun kanssas katson maailmaa ja samaa unta nään:
kuin hullu huudan rakkautesi perään.
Sun kainaloosi käperryn, ja jos sallit, yöksi jään,
ja kun aamu on, en tiedä missä herään.

Käy tuuli läpi pääni etelästä pohjoiseen,
oon yksin ajatusten raunioilla.
Ikuisesti kolisevat sanat tyhjyyteen -
on jälleen tuskan viitta hartioilla.

Viidestoista yö - se saapuu aina uudelleen;
taas huomaan kahden viikon unohtuneen.
Jäi iholleni hiekkaa rannan autioituneen,
voi olla että vihdoin pääsen uneen.

Vastaa viestiin
26.11.06, 17:25   #20 (linkki)
Samaa ikäluokkaa
(Vierailija)

Joo, Juice teki ihan hyviä sanoituksia, mutta eli kovin itsetuhoisasti. Ehkä oli valinnut sellaisen tien??? Ei osannut lopettaa? Eräs, jonka näin loppuaikoinaan sossun luukulla, oli myös hyvin itsetuhoinen taiteilija nimeltä Rauli Badding Somerjoki. Karmeeta katsottavaa, kun ihminen tuhoaa itsensä sellaiseen kuntoon. Kaikki kunnia kuitenkin varsinkin Juicen teksteille, eli miten eli. Itse kukin tiensä valitsee.
  Vastaa viestiin

26.11.06, 17:39   #21 (linkki)
yöradiosta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa ikäluokkaa
Joo, Juice teki ihan hyviä sanoituksia, mutta eli kovin itsetuhoisasti. Ehkä oli valinnut sellaisen tien??? Ei osannut lopettaa? Eräs, jonka näin loppuaikoinaan sossun luukulla, oli myös hyvin itsetuhoinen taiteilija nimeltä Rauli Badding Somerjoki. Karmeeta katsottavaa, kun ihminen tuhoaa itsensä sellaiseen kuntoon. Kaikki kunnia kuitenkin varsinkin Juicen teksteille, eli miten eli. Itse kukin tiensä valitsee.
Kuuntelin viime yönä vähän aikaa Radio Suomea. Siellä ihmiset lähettelivät tekstareita Juicen muistoksi. Hector oli kuulema itkenyt lauantaina ääneen radiossa. Sitten naisjuontaja sanoi soittavansa Juicen biisin. Laitoin radion kiinni hyvissä ajoissa. En halunnut kuulla sitä.

Väkisinkin tulle mieleen 70-luvun loppu, kun Tapio Rautavaara kuoli. Minä ja moni muu surimme aidosti poismenoa.

Jotenkin tuota Juicen suremistouhua en ymmärrä. En ole koskaan pitänyt esim. Sika-laulusta. Jyrki Jyrki älä tyrki on aina ärsyttänyt minua. Marilyn milloin riisut jumpperin on tekohauska.

Ihailen Vexi Salmea ja Saukkia. Suomessa on valtavan paljon hyviä sanoittajia.
Miten ihmeessä joku savolainen olisi niin erikoinen tapaus. Savolaiset ovat kaikki verbaalivirtuooseja. Jotkut vain laittavat sanat paperille.
  Vastaa viestiin
26.11.06, 21:49   #22 (linkki)
aha.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yöradiosta
Lainaus:
Kuuntelin viime yönä vähän aikaa Radio Suomea. Siellä ihmiset lähettelivät tekstareita Juicen muistoksi. Hector oli kuulema itkenyt lauantaina ääneen radiossa. Sitten naisjuontaja sanoi soittavansa Juicen biisin. Laitoin radion kiinni hyvissä ajoissa. En halunnut kuulla sitä.

Väkisinkin tulle mieleen 70-luvun loppu, kun Tapio Rautavaara kuoli. Minä ja moni muu surimme aidosti poismenoa.

Jotenkin tuota Juicen suremistouhua en ymmärrä. En ole koskaan pitänyt esim. Sika-laulusta. Jyrki Jyrki älä tyrki on aina ärsyttänyt minua. Marilyn milloin riisut jumpperin on tekohauska.

Miten ihmeessä joku savolainen olisi niin erikoinen tapaus. Savolaiset ovat kaikki verbaalivirtuooseja. Jotkut vain laittavat sanat paperille.
Millä tavalla Vexi Salmi on Juicea parempi? Perusteluja, jos osataan arvostellakin!
  Vastaa viestiin
27.11.06, 09:53   #23 (linkki)
perusteluja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aha.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yöradiosta
Lainaus:

Millä tavalla Vexi Salmi on Juicea parempi? Perusteluja, jos osataan arvostellakin!
Vexi kirjoittaa muille eikä esitä itse laulujaan. Olen kuunnellut radiosta haastattelun miten hän työstää laulun sanoja. Ei se ihan yksinkertaista puuhaa ole.

Tykkään Vexistä tyyppinä. Hän kirjoittaa mukavia pakinoita Iltalehdessä.
On taiteen harrastaja. Tuskin Vexi rypee samalla tavalla surussa kuin nyt koko Suomen kansa.

Kuuntelin aamulla radiota ja siellä taas oli vain Juicea. 1975 biisi jota en ole aikaisemmin kuullut (joku 33) loppuu mainintaan kaljasta. Tuo riitti minulle. Näen Juicen fanijoukkona lauman reppanoita jossakin perähikiän Esson baarissa tai lähiön juottolassa sankan tupakansavun keskellä. Kalja virtaa ja "vaimo ei ymmärrä minua".

Joku nainen sanoi radiossa miehensä sanoneen "Juice sanoi sen mitä me suomalaiset miehet ajattelimme, mutta emme osanneet sanoiksi pukea."

En välitä tietää suomalaisten miesten ajatuksista, jos ne ovat tuon tasoisia.
Rakastakoot ketä tahansa, mutta minua ei voisi vähempää kiinnostaa.
  Vastaa viestiin
27.11.06, 10:01   #24 (linkki)
?
(Vierailija)

"Eli kovin itsetuhoisasti" kirjoitti tuolla aiemmin joku.
Meillä jokaisella on oma elämä, sitä ei voi elää kukaan muu. Tuommoisen lausahduksen olen jostain lukenut ja minusta se on hyvä. En ymmärrä, miksi ihmisen kuoltua pitää ruveta jauhamaan hänen elintavoista. Hän on elänyt oman elämänsä ja nauttinut siitä omalla tavallaan.
  Vastaa viestiin
27.11.06, 10:07   #25 (linkki)
!!!
(Vierailija)

Minä olen Juicen sanoitusten ihailija ja nainen.
En alkoholisoitunut ankä muutenkaan reppana. En myöskään vanhapiika, vaan perheellinen.
Esim. Kaksoiselämää ja XV yö ovat niin upeita sanoituksia, että Juice oli ihailun ansainnut jo niillä. Puhumattakaan Syksyn sävelestä ja monesta muusta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku