Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Julkkisjuorut
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.10.09, 17:41   #51 (linkki)
sininen oli
(Vierailija)

eräälä irakilaisella ukolla. Puoli minuuttia nylkytti. Kävi 7 kertaa päivässä pyllistämässä Mekkaan, oli paikka vaikka mikä. Vessaan meni.
  Vastaa viestiin
25.10.09, 13:22   #52 (linkki)
reuter
(Vierailija)

Radioääni

Vanha tunnettu radioääni taisi olla kreivi. Kreivi Creutz.
  Vastaa viestiin
26.10.09, 21:54   #53 (linkki)
dsasacsac
(Vierailija)

Joo on, olen itse aatelinen.

Sara Ramsey ei kyllä ole oikea aatelinen, hän on vain mennyt naimisiin sellaisen kanssa :) Oikeat aateliset ovat varmaan muutkin sitä mieltä,että aateliseksi voi tulla vain syntymällä.

Mutta toi nyt oli vain pieni herja. Tosiasiassa Suomen aateliset ovat ihan tavallisia pulliaisia, ei niitä erota katukuvasta mitenkään eikä usein edes nimen perusteella.
  Vastaa viestiin
27.10.09, 14:50   #54 (linkki)
Jos olet aatelinen,
(Vierailija)

niin kerro mitä ihmettä Kivilahden tyttäret tekivät joskus jossain nuorten aatelisten tapaamisessa? Ovatko he aatelissukua vaiko seurustelivatko aatelismiesten kanssa?
  Vastaa viestiin
27.10.09, 17:38   #55 (linkki)
on kyl
(Vierailija)

joillain hieno kartano. Oli ainaki mun erääl pomolla, nimeä en muista olin vain vähän aikaa jokunen vuosi sitten. Jos se putkahtaa mieleen, niin kirjoitan tänne.
  Vastaa viestiin
27.10.09, 19:07   #56 (linkki)
Näin on närhen munat
(Vierailija)

Paronitar

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dsasacsac

Sara Ramsey ei kyllä ole oikea aatelinen, hän on vain mennyt naimisiin sellaisen kanssa :) Oikeat aateliset ovat varmaan muutkin sitä mieltä,että aateliseksi voi tulla vain syntymällä.
Sara RamsAysta tuli avioliiton myötä vapaaherratar eli paronitar. Naiset voivat kohota säädyssä. Miehet eivät.

Vastaa viestiin
27.10.09, 19:12   #57 (linkki)
Hii13567
(Vierailija)

hehe

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dsasacsac
Sara Ramsey ...
Hihihi jos olisit aatelinen tietäisit TAKUULLA, että vanha Ramsayn suku kirjoitetaan RAMSAY eikä Ramsey. Olet siis huijari!!
  Vastaa viestiin
29.10.09, 17:33   #58 (linkki)
Vierailija joo, asuin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hii13567 Näytä viesti
Hihihi jos olisit aatelinen tietäisit TAKUULLA, että vanha Ramsayn suku kirjoitetaan RAMSAY eikä Ramsey. Olet siis huijari!!

pienenä Ramsayntiellä kerrostalossa. Paikkakunnalla asustaa myös Ramsayn aatelissuku.
  Vastaa viestiin
31.10.09, 17:02   #59 (linkki)
tarja*
(Vierailija)

aatelislaulaja

kreivi lingren oli kuuisa suomalainen laulaja muutti ruotsiin
onkos muita?
  Vastaa viestiin
31.10.09, 17:05   #60 (linkki)
Toini
(Vierailija)

Tabe kuninkaalista sukua

Tabe Slior persialainen prinsessa näin luin jostakin lehdestä kauan sitten
  Vastaa viestiin

31.10.09, 17:13   #61 (linkki)
Sininen molo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toini Näytä viesti

Juu juu. Taisi olla pyykkärin sukua kuten Monacon Carolinekin muuten on.
  Vastaa viestiin
01.11.09, 11:15   #62 (linkki)
Kysynpä vaan
(Vierailija)

Mullakin on sama ilmiö, molo on ihan sininen viime yön jäljiltä. Onkohan se vaarallista vai oonko mä nyt vaan aateloitunut?
  Vastaa viestiin
10.12.09, 21:11   #63 (linkki)
njet njet
(Vierailija)

uusin aateliakalenteri ei tunne Irinaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Thurn und Taxis Näytä viesti
Björklund ei ole aatelissuku. Aateluus menee aina miehen mukaan. Eli aatelismiehen naidessaan, saa nainen aatelisarvon. Mutta nainen voi jo itse eli isänsä kautta olla aatelinen. Jos nyt vaikka Irinan äiti olisi aatelinen, ei titteli tai aateluus periydy hänelle. Eli Irina ei ole aatelinen.
Uusimmasta aateliskalenterista ei löydy Irina Björklundia. Ei myöskään hänen isäänsä mainita jonkin aatelisnaisen puolisona.
  Vastaa viestiin
11.12.09, 11:26   #64 (linkki)
Tabe oli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sininen molo Näytä viesti
Juu juu. Taisi olla pyykkärin sukua kuten Monacon Carolinekin muuten on.

aatelinen ihan oikeasti. Tämä on totta.
  Vastaa viestiin
11.12.09, 13:39   #65 (linkki)
Alli-Aliisa
(Vierailija)

Kuvanveistäjä Laila Pullinen on miehensä puolelta Ramsay. Mies tosin on kuollut, mutta poika-Ramsay elää. Asustavat ainakin osittain Vantaan Hakunilassa olevassa Nissaksen kartanossa, joka on ollut kauan Ramsay-suvun omistama.

Nykyisin monet aateliset ovat ihan tavallisia ihmisiä, eivät siis erityisen rikkaita tms. Monet suvut ovat köyhtyneet vuosisatojen varrella ja aateluudesta on jäljellä vain nimi. Sen sijaan moni tavallinen tallaaja on muuttunut kartanonherraksi, kun on tienannut rahaa esim. autokaupalla, kuten Kytäjän kartanon ostaneet Laakkoset. Sekin oli joskus aatelisten omistama - olikohan peräti jotain tsaarillista sukua Venäjältä.

Sampo-konsernin suuromistaja "pinkkipöksy" Björn Wahlrooskin omistaa hienon kartanon. Wahlroos on kyllä hienoa ruotsalaista sukua, mutta ei sentään aatelinen, vaikka kaveeraakin Ruotsin kuninkaan Kalle Kustaan kanssa. Nuorena Björn-poitsu oli taistolaiskommunisti, mutta enää ei ole muuta punaista kuin nuo kuuluisat pinkkipöksyt.
  Vastaa viestiin
11.12.09, 13:45   #66 (linkki)
Pakkalstiina
(Vierailija)

von Konow

Mulla oli joskus 60-luvulla oppikoulussa jumppamaikka, jonka sukunimi oli von Konow. En tiedä, mistä lie aatelistyttö tullut keskelle Savoa. Tosin oli jo tuolloin aika vanha nainen, mutta varmaan ollut hyvinkin pitkään paikkakunnalla.

Onkos ne Gullichsenit aatelisia? Maire Gullichsen perusti Villa Mairean, jonka oli suunnitellut Alvar Aalto ja jossa kai vieläkin järjestetään taidenäyttelyitä. Poika Alvar Gullichsen on myös taiteilija.
  Vastaa viestiin
11.12.09, 16:39   #67 (linkki)
--------
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pakkalstiina Näytä viesti
Onkos ne Gullichsenit aatelisia? Maire Gullichsen perusti Villa Mairean, jonka oli suunnitellut Alvar Aalto ja jossa kai vieläkin järjestetään taidenäyttelyitä. Poika Alvar Gullichsen on myös taiteilija.

Ei. Gullichsenit eivät ole aatelisia.
  Vastaa viestiin
12.12.09, 14:45   #68 (linkki)
dssdd
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jos olet aatelinen, Näytä viesti
niin kerro mitä ihmettä Kivilahden tyttäret tekivät joskus jossain nuorten aatelisten tapaamisessa? Ovatko he aatelissukua vaiko seurustelivatko aatelismiesten kanssa?

Itsenäisyyspäivisin on Ritarihuoneella nuorten aatelisten tanssiaiset, ikäraja taitaa olla nykyään n 25 v, kun nuoria ei ole enää niin paljon... Sinne saa kutsun, jos on ko. nuori aatelinen, mutta mukaan voi ottaa ison porukan mitä kavereita vaan. Siellä on siis paljon, varmaan enemmistö, ei-aatelisia.
  Vastaa viestiin
12.12.09, 21:45   #69 (linkki)
vastaanpa tähän knsnm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hii13567 Näytä viesti
Voin aivan rehellisesti todeta, etten tiedä miten Ramsey tai Ramsay -nimi kirjoitetaan, eikä voisi vähempää kiinnostaa. Aateliskalenterissa on sivuja ja sukuja noin viiden sentin paksuisen opuksen verran ja luen sieltä aina vain omat tietoni. Ja se, hyvä ystävä, itse asiassa todistaa, että olen oikeasti aatelinen.
  Vastaa viestiin
14.12.09, 13:44   #70 (linkki)
ompa outoo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaanpa tähän knsnm Näytä viesti
Voin aivan rehellisesti todeta, etten tiedä miten Ramsey tai Ramsay -nimi kirjoitetaan, eikä voisi vähempää kiinnostaa. Aateliskalenterissa on sivuja ja sukuja noin viiden sentin paksuisen opuksen verran ja luen sieltä aina vain omat tietoni. Ja se, hyvä ystävä, itse asiassa todistaa, että olen oikeasti aatelinen.

Eikös kaikki aateliset tunne toisensa? Meikä kerran yritti eräässä paikassa olla aatelinen (hiprakassa), kun tuo ulkönäkö siihen viittaa. Aatelisherrasmies Tavastjerna oli siellä ja hokasi heti, että huijasin. Tiesi, että sillä paikkakunnalla jossa, asun, mun ois pitäny tuntea siellä asuvat pari aatelisukua, mun puhuin itteni pussiin.
  Vastaa viestiin

14.12.09, 13:51   #71 (linkki)
...onpa outoa...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ompa outoo Näytä viesti
Eikös kaikki aateliset tunne toisensa? Meikä kerran yritti eräässä paikassa olla aatelinen (hiprakassa), kun tuo ulkönäkö siihen viittaa. Aatelisherrasmies Tavastjerna oli siellä ja hokasi heti, että huijasin. Tiesi, että sillä paikkakunnalla jossa, asun, mun ois pitäny tuntea siellä asuvat pari aatelisukua, mun puhuin itteni pussiin.
Oli outoa.
  Vastaa viestiin
14.12.09, 13:53   #72 (linkki)
tarkkamarkka
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toini Näytä viesti

Kun kirjoittelette nimiä, kirjoittakaa ne edes oikein. Tabella mielikuvitus laukkaa...tai laukkasi.
  Vastaa viestiin
14.12.09, 21:34   #73 (linkki)
+++++++++
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaanpa tähän knsnm Näytä viesti
Joopa joo, lehdetkin onnistuvat aina löytämään haaastateltavaksi jonkuun nuohooja creutzin tai von peltiseppähitsaajan, joka ei tiedä hölkäsen pölähtävää suvustaan tai muista aatelisista. Eivät ole ikinä jalallaan astuneet Ritarihuoneelle saati osallistuneet suvun juhliin. Ei se mitään - lehdet saavat siitä mukavan jutun kuin tavallsia aateliset ovat. Ihan kuin muut, tavalliset suomalaiset eivät tietäisi mitään omasta suvustaan tai eivät olis ikinä osallistuneet serkkunsa lapsen kastajaisiin tai sukuhäihin.
  Vastaa viestiin
15.12.09, 23:02   #74 (linkki)
s dvsd ds
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja +++++++++ Näytä viesti
Joopa joo, lehdetkin onnistuvat aina löytämään haaastateltavaksi jonkuun nuohooja creutzin tai von peltiseppähitsaajan, joka ei tiedä hölkäsen pölähtävää suvustaan tai muista aatelisista. Eivät ole ikinä jalallaan astuneet Ritarihuoneelle saati osallistuneet suvun juhliin. Ei se mitään - lehdet saavat siitä mukavan jutun kuin tavallsia aateliset ovat. Ihan kuin muut, tavalliset suomalaiset eivät tietäisi mitään omasta suvustaan tai eivät olis ikinä osallistuneet serkkunsa lapsen kastajaisiin tai sukuhäihin.
Pikkupaikkakunnilla kuulemma kaikki tuntevat toisensa, siis ihan kaikki, eikä vain aateliset. Isommalla paikkakunnalla ei välttämättä, ja kaikista isoimmissa ei tietenkään.

Itse asun Helsingissä, enkä tunne muita aatelisia kuin oman sukuni. Mistä ihmeestä tuntisin? Olen käynyt kaksi kertaa Ritarihuoneen tanssiaisissa, mutta eipä siitä mitään ystävyyssuhteita synny, jos näkee yhden illan ajan vieraita ihmisiä ravintolapöydässä. En tuntisi edes, jos kadulla vastaan tulisi, eikä nimistäkään voi aina päätellä kuin joissain tapauksissa vain.

Eli ihan totta se on, ettei suurissa kaupungeissa tunneta muita. Ruotsinkielisillä on joka puolella tiiviimmät ankkalammikko-suhteet, joten he saattavat tuntea toisiaan sitä kautta, mutta toisaalta heistä suurin osa ei ole mitään aatelisia lainkaan. Aateliset ovat monet suomenkielisiä, kuten minäkin, vaikka yleensä luullaan että olisivat ruotsinkielisiä.

Ja olen ihan tosissaan ihan tavallinen kansalainen, kukaan ei varmasti voisi ikinä arvata aatelisuuttani mistään, ellei jostain muuten tietäisi. Tarkempia tietoja en viitsi tähän laittaa, mutta työttömyyttäkin on tullut koettua, yksinhuoltajuutta, burn outia jne.
  Vastaa viestiin
16.12.09, 13:45   #75 (linkki)
bbb
(Vierailija)

Älä ota liian henkilökohtaisesti.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta: