Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Leffa- ja tv-friikit
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
02.03.07, 15:46   #1 (linkki)
määmää
(Vierailija)

Paras näkemäsi mainos?

Tuolta sensuellin Sunsilk-yrkkymainoksesta hyppäsin tänne kyselemään, että mikäs olis se paras näkemänne TV-mainos?

Mulle tulee äkkiseltään mieleen vanha Tupla-mainos: "taitaa tyttö tietää, että seinän takana olis patukkaa tarjolla"...
  Vastaa viestiin
02.03.07, 18:32   #2 (linkki)
masha^
(Vierailija)

Se missä koirat tanssii koirankopissa; en muista mainostajaa. Yleensäkin mainokset, joissa on eläimiä, miellyttävät.
  Vastaa viestiin
02.03.07, 22:37   #3 (linkki)
KKÖÖKKk
(Vierailija)

Heh! On tainnut aika kullata sun muistot sillä se patukkamainos oli ihan nuija ainakin mun mielestä, kun kävin sen katsomassa maikkarin sivuilla. Siellä saa katsoa vanhoja mainoksia eri vuosikymmeniltä netti-tv:stä ilmaiseksi.
Mun mielestä paras mainos on se Valion "Mä kutsuin herttaa ja helunaa" Tykkäsin siitä jo silloin teininä kun näin sen ekan kerran.
  Vastaa viestiin
03.03.07, 02:48   #4 (linkki)
aito oikea
(Vierailija)

Vanha jala-jala-jaffa -mainos on vieläkin tosi hauska.
  Vastaa viestiin
03.03.07, 18:18   #5 (linkki)
hassuja
(Vierailija)

Tykkään myös näistä missä on eläimiä. Mutta 70-luvulla Irwin oli suosionsa huipulla ja minäkin tyttönä pidin hänen lauluistaan, PoingPoing, Oooo Las palmas, no kumminkin suosikkimainokseni oli Alberto-hoitoainemainos, jossa naisen pää pyörähti ympäri ja kun kasvot tulivat jälleen eteen, siinä oli Irwin.

Mutta mahtaakohan täällä olla näin vanhoja (44v), jotka muistavat näitä mainoksia, joissa oli aina välttämättä laulettaja kaikki, esim. Tapiolan "yksi ja kaksi Tapiolaksi Aura ja Pohja yhdistyivät" ja sitten se, joka naurattaa vieläkin kun muistelen, Katarol-karkkimainos "Katarol katarelli, uusi vahva pastilli, Katarol kataruusi, on maku aivan uusi" ja siinä pyöräili pari nuorta, en tänä päivänäkään tiedä olivatko poikia vai tyttöjä.

Sitten VO5 shampoomainos oli myös hassu kun se nainen kiljui sen veeeooooviiiiis!
  Vastaa viestiin
03.03.07, 18:18   #6 (linkki)
meikäläinen**
(Vierailija)

se taffelin sipsi-mainos missä jätkät alkaa pelaamaa perunalla lätkää. toinen pitää sitä sipsipussin suuta auki lattialla maaten ja toinen lämää perunalla... ja loppu olikin naurua... =)))
  Vastaa viestiin
05.03.07, 11:59   #7 (linkki)
mainoksia
(Vierailija)

Kaikki nämä mainitsemanne mainokset ovat minulle ihan vieraita :-) Se "maailman nopein kansa" -mainos, jossa poliisi pysäyttää miehen ja mies alkaa selostaa, jotakin sellaista, että "tässä on kuitenkin V6, joten siinä joudun antaa tasoitusta ja siinä kansakoulun kohdalla nyppylällä jne"... on mielestäni hauska - tosin en tiedä, että mitä siinä mainostetaan! Kenties kohta alkavaa F1-kautta?

Lapsena tykkäsin "Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon" -mainoksesta. Osaan vieläkin kyseisen mainoksen laulun ulkoa.

Valtaosa mainoksista on enemmän tai vähemmän ärsyttäviä kuitenkin, joten "huonoimmat mainokset" -ketjuun taitaisin keksiä paljon enemmän vastauksia :-)
  Vastaa viestiin
05.03.07, 13:08   #8 (linkki)
Roz
(Vierailija)

Nykyinen Audi-mainos on ainakin hauska, missä se koira juokee Audin perässä ja menee mutkassa pöpelikköön. Slogan menee jotenkin "nelivedoissa on eroja" tmv. Tosi hauska mainos:)
  Vastaa viestiin
06.03.07, 08:45   #9 (linkki)
silvamari
(Vierailija)

Kokoomuksen vaalimainos. Juu ja tuo Audi aj koirajuttu on tosi hauska!
  Vastaa viestiin
06.03.07, 09:48   #10 (linkki)
Reilu leipä?
(Vierailija)

Mä muistan yhden leipämainoksen kolahtaneen muutama vuosi taaksepäin.
Äijä alkaa syömään eväsleipäänsä katsomossa kesken pikkupoikien fudismatsin. Pojat lopettaa kaikki pelaamisen äijää tuijottaen, joka huutaa ärsyyntyneenä: " Ettekö te oo ennen leipää nähny?!" Joku pojista kiljaisee: " Joo, muttei näin KAUKAAAAA!!! "
Vieläkin naurattaa :)
  Vastaa viestiin

06.03.07, 10:16   #11 (linkki)
Sika,
(Vierailija)

Tää kanojen kantribändi, jossa koko kanala svengaa letkeän musiikin tahdissa. Multamainos taitaa olla.
  Vastaa viestiin
06.03.07, 10:25   #12 (linkki)
jaffis
(Vierailija)

Mä tykkään siitä Jaffan mainoksesta, jossa muka David Attenborough kertoo niistä tulikärpäsistä tms. tyypilliseen tapaansa. Sit yhtäkkiä syttyy nurkassa jaffa-automaatti, kun joku jannu pistää töpselin pistokkeeseen. Valojen syttyessä nurkassa kyhjöttää kaksi mustiin kommandoasuihin pukeutunutta tyyppiä jotku valosysteemit hyppysissään. Nauroin tätä aina ihan hulluna. Varmaan, koska noi Attenboroughn dokkarit on jääny jo lapsuudesta niin syvästi mieleen :D

Toinen ihana on se kahvimainos, jossa poliisit pysäyttää sen turon ja käskee sen vannoa kautta kiven ja kannon. Aina jaksaa naurattaa pelkkä muistokin.

Sit vielä kolmas on se vakuutusyhtiön mainos, jossa se hillitön glamoursika örveltää ruoan, juoman ja naisten kera ja taustalla soi se Easy living. Hauskat mainokset ovat ihan parhautta :D
  Vastaa viestiin
06.03.07, 10:42   #13 (linkki)
dafne
(Vierailija)

Se mainos, jossa 'Tulikivi ja Kermansavi yhdistyvät' eli musta ja kermanvärinen koira löytävät toisensa, on aivan ihana!
  Vastaa viestiin
06.03.07, 10:52   #14 (linkki)
ehhehe
(Vierailija)

Se Oiva Lothander. Tollasiahan ne porvarit ovat.
  Vastaa viestiin
06.03.07, 16:04   #15 (linkki)
valion mainokset
(Vierailija)

Muistan hämärästi lapsuudesta pari mainosta, jotka ovat jääneet päähän: eli Valion mainokset. Toisessa ilmeisesti pitemmältä kuorokeikalta tulevat laulajamiehet laulavat aamuyön tunteina maaseudulla 'mä kutsuin herttaa ja helunaa' -biisiä lehmille. Toisessakin Valion mainoksessa oli vetävä biisi eli 'aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon, sulle sanoin näkemiin, lähdin maalta kaupunkiin...'.

Enää ei tehdä yhtä hyviä mainoksia. Ei ainkaan ole jäänyt yksikään kappale päähän samalla tavalla.
  Vastaa viestiin
07.03.07, 10:34   #16 (linkki)
aito porvari
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ehhehe
Se Oiva Lothander. Tollasiahan ne porvarit ovat.
Käykö koyhän kateeksi?!!
  Vastaa viestiin
07.03.07, 10:40   #17 (linkki)
Piimäää
(Vierailija)

se mainos, jossa poika pussaa brunettea navetan ylisillä ja oma kihlattu blondi sattuu tulemaan. tietysti blondi suuttuu, marssii kaivolle, nostaa kylmät piimät kaivosta, nakkaa sormuksen kaivoon!!! tosi hyvä!!
ja se Aina kun mä maitoo juon, muistan sut ja hymyn tuon, mulle sanoit näkemiin, lähden maalta kaupunkiin.. tai sinne päin..
  Vastaa viestiin
07.03.07, 12:05   #18 (linkki)
ehhehe
(Vierailija)

No en ole köyhä, mutta mieli on vasemmalla.
  Vastaa viestiin
07.03.07, 12:55   #19 (linkki)
Hellu H.
(Vierailija)

Ehdottomasti paras ja hellyttävin mainos jota tv:ssä on koskaan nähty on Finnairin Panda-mainos! Finnairin mainokset on aina ollut hyviä, mutta tämä on paras
  Vastaa viestiin
07.03.07, 13:35   #20 (linkki)
real animal
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hellu H.
Ehdottomasti paras ja hellyttävin mainos jota tv:ssä on koskaan nähty on Finnairin Panda-mainos! Finnairin mainokset on aina ollut hyviä, mutta tämä on paras
samoin finskin poro mainokset tyylillä illaksi kotiin. yleensä kaikki eläin mainokset ovat mahtavia.
  Vastaa viestiin

07.03.07, 14:34   #21 (linkki)
ppp~~
(Vierailija)

Paljon on ihania mainoksia mut tykkään ihan simona Pirkka-Pekka Peteliuksen ja Miitta Sorvalin yhdistelmästä sonera-paloissa, varsinkin se kevätjuhlan itkuntyrskeeksi menevä osa oli ihana, miten tutulta tuntuu: muistaa isän tunteellisuuden kun valmistui ja nyt omat fiilikset kun eka lapsi täyttää ens viikolla 18....
  Vastaa viestiin
07.03.07, 14:35   #22 (linkki)
///
(Vierailija)

Paljon on ihania mainoksia mut tykkään ihan simona Pirkka-Pekka Peteliuksen ja Miitta Sorvalin yhdistelmästä sonera-paloissa, varsinkin se kevätjuhlan itkuntyrskeeksi menevä osa oli ihana, miten tutulta tuntuu: muistaa isän tunteellisuuden kun valmistui ja nyt omat fiilikset kun eka lapsi täyttää ens viikolla 18....
  Vastaa viestiin
07.03.07, 15:39   #23 (linkki)
kaakattaja
(Vierailija)

en voi sietää

En jaksa enää yhtään Soneran Petelius & Sorvali etc mainoksia - ne on kammottavia minusta. Elisan pojat rupee nekin jo kyllästyttämään vaikka ne ovatkin sentään roimasti mukavampia kuin rypistyvä Petelius anoppeineen.
Paras on tietysti DNA - ne jaksaa aina vain säväyttää.
Valion mainokset ovat hyviä - ja yleensä myös Fazerin. Hyvät tunnelmat eikä mitään räikeää tai raivostuttavaa.
  Vastaa viestiin
07.03.07, 15:50   #24 (linkki)
nostagikko
(Vierailija)

Ihania ja vähemmän ihania vanhoja mainoksia voi katsella: www.mtv3.fi/parhaatsekunnit
  Vastaa viestiin
07.03.07, 18:01   #25 (linkki)
Nanin
(Vierailija)

Valiolla on vuosien varrella ollut monia kivoja mainoksia. Kuten jo mainitut maito- ja piimämainokset. Mistäköhän nimimerkki "hassuja" on tollasia mainoksia katsellut, kun en niitä itse muista?! Suosikkini on ehdottomasti Biolan multamainos, jossa kukat laulavat uudesta kevätmullasta.
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku