| |  | | |
11.01.10, 23:30
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | 100ml neste(et?) käsimatkatavaroissa
Olen aiemmin ymmärtänyt, että nykyään käsimatkatavarassa saa kuljettaa max. 100ml nestettä, kunhan se on pakattu läpinäkyvään, uudelleensuljettavaan ja -avattavaan muovipussiin (esim. minigrip-pussi).
Nyt yhden lentoyhtiön sivuilta olin ymmärtävinäni, että nesteitä saa olla u s e a m p i , kunhan jokainen on mx. 100ml pakkauksessa, ja pakattu omaan muovipussiinsa.
Eli: onko nesteiden total-määrä käsim.tav. 100ml vai saako total olla enemmän, pakattuna eri pusseihin?
| |
| | |
12.01.10, 00:07
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Saa olla yksi litran pussi, jossa kaikki tuotteet max 100 ml eli 1 dl. Lisäksi vauvanruokaa saa olla, jos vauva on mukana :)
| |
| | |
12.01.10, 07:35
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Minä olen ymmärtänyt, että siinä litran pussissa saa olla niin monta desin kokoista pulloa, kun siihen vain mahtuu.
| |
| | |
12.01.10, 08:31
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jep, juuri näin se toimii. Eli litran muovipussiin saa pakata niin monta putelia - ei niiden tarvitse desin mittaisia olla, puolikin desiä kelpaa ;) - kuin mahtuu.
Uskoakseni asiaan oli tulossa muutos eli että isompiakin voisi taas turvatarkastuksesta viedä läpi (kai lähinnä korkkaamattomia viini- yms. pulloja), mutta en tiedä, miten viimeisimmän tapauksen jälkeen käy.
| |
| | |
12.01.10, 08:32
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2010 Sijainti: Pääkaupunkiseutu.
|
Joo sen verran saa viedä kuin se litran pussi vetää.
| |
| | |
12.01.10, 08:51
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin se menee Jep, juuri näin se toimii. Eli litran muovipussiin saa pakata niin monta putelia - ei niiden tarvitse desin mittaisia olla, puolikin desiä kelpaa ;) - kuin mahtuu.
Uskoakseni asiaan oli tulossa muutos eli että isompiakin voisi taas turvatarkastuksesta viedä läpi (kai lähinnä korkkaamattomia viini- yms. pulloja), mutta en tiedä, miten viimeisimmän tapauksen jälkeen käy. |
Asia on kyllä menossa juuri päinvastaiseen suuntaan eli määräystä ei lievennetä, syynä joulunajan pommitragedia. Ihmiset pilaavat kaikki hyvät asiat. Miksi niitä nesteitä täytyy ylipäätään kuljettaa käsimatkatavaroissa, sitä en ymmärrä? En ole vielä kertaakaan tarvinnut mitään nestettä lentokoneessa. Lentokentiltä ostettuja viinejä voi tuoda koneeseen, kyse on nesteistä jotka ovat olleet hallussa ennen turvatarkastusta, niitä ei olla.
| |
| | |
12.01.10, 09:10
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja alidas Asia on kyllä menossa juuri päinvastaiseen suuntaan eli määräystä ei lievennetä, syynä joulunajan pommitragedia. Ihmiset pilaavat kaikki hyvät asiat. Miksi niitä nesteitä täytyy ylipäätään kuljettaa käsimatkatavaroissa, sitä en ymmärrä? En ole vielä kertaakaan tarvinnut mitään nestettä lentokoneessa. Lentokentiltä ostettuja viinejä voi tuoda koneeseen, kyse on nesteistä jotka ovat olleet hallussa ennen turvatarkastusta, niitä ei olla. |
No kun ei voi olla varma, milloin matkatavarat tulee perille, niin käsimatkiksessa on kiva olla mukana mm.
- hammastahna (lasketaan nesteeksi)
- piilarinesteet
- käsidesi
- käsi/naamarasva (atooppinen iho talvella ja lentokoneessa on huono juttu)
- dödö ja meikkejä (ei ole kiva mennä työpalaveriin aamulla hotellista ihan "au natural")
Edellä mainituista mulla on käsimatkiksessa ihan aina rasvat 2 x 30-50ml, käsidesi 50ml ja hammastahna 50ml.
| |
| | |
12.01.10, 13:35
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alidas Asia on kyllä menossa juuri päinvastaiseen suuntaan eli määräystä ei lievennetä, syynä joulunajan pommitragedia. Ihmiset pilaavat kaikki hyvät asiat. Miksi niitä nesteitä täytyy ylipäätään kuljettaa käsimatkatavaroissa, sitä en ymmärrä? En ole vielä kertaakaan tarvinnut mitään nestettä lentokoneessa. Lentokentiltä ostettuja viinejä voi tuoda koneeseen, kyse on nesteistä jotka ovat olleet hallussa ennen turvatarkastusta, niitä ei olla. | No ei ainakaan Helsinkiin uskalla viimeaikaisten tietojen perusteella matkustaa muuten kuin käsimatkatavaroiden kanssa, jos aikoo tavaroitaan tarvita heti samana päivänä :)
Ylipäätään teen kaikki lyhyemmät reissut vain käsimatkatavaroilla, jotta ei tarvitse turhaan odotella matkatavaroitaan; erityisesti nopeissa vaihdoissa suurilla kentillä ne on melkein must, ellei halua odotella laukkujaan määränpäässä seuraavaan päivään.
Ja minä tarvitsen muutenkin lennon aikana esim. käsirasvaa, usein nuhatippoja ja silmien kosteustippoja.
| |
| | |
12.01.10, 13:55
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samoin minä teen kuin Ulkoelli. Usein käsimatkatavarassa on kaikki tarvittava, jos on lyhyt matka. Pitemmälläkin minulla on käsimatkatavarassani aina puhtaat alusvaatteet ja toppi sekä ensimmäisen päivän tarve meikkejä yms.
| |
| | |
13.01.10, 01:08
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=Ulkoelli;10381609]No ei ainakaan Helsinkiin uskalla viimeaikaisten tietojen perusteella matkustaa muuten kuin käsimatkatavaroiden kanssa, jos aikoo tavaroitaan tarvita heti samana päivänä :)
Ylipäätään teen kaikki lyhyemmät reissut vain käsimatkatavaroilla, jotta ei tarvitse turhaan odotella matkatavaroitaan; erityisesti nopeissa vaihdoissa suurilla kentillä ne on melkein must, ellei halua odotella laukkujaan määränpäässä seuraavaan päivään.
Ja minä tarvitsen muutenkin lennon aikana esim. käsirasvaa, usein nuhatippoja ja silmien kosteustippoja.[/QUOTE
Lyhyillä lennoilla ei mitään rasvoja tarvita.
Helsinkiin tuloa ei kannata pelätä, meidän lähdöt ja tulot ovat onnistuneet hyvin, laukut on saatu
normaalissa ajassa. Nyt vaan harrastavat italialaista lakkoa eli ovat töissä mutta heittävät tikkaa ... mutta kyllä se siitä. Kehumanne Finnair on epäonnistunut johtamisessaan.
| |
| | |
13.01.10, 08:50
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=matkaava..;10382419] Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ulkoelli No ei ainakaan Helsinkiin uskalla viimeaikaisten tietojen perusteella matkustaa muuten kuin käsimatkatavaroiden kanssa, jos aikoo tavaroitaan tarvita heti samana päivänä :)
Ja minä tarvitsen muutenkin lennon aikana esim. käsirasvaa, usein nuhatippoja ja silmien kosteustippoja.[/QUOTE
Lyhyillä lennoilla ei mitään rasvoja tarvita.
Helsinkiin tuloa ei kannata pelätä, meidän lähdöt ja tulot ovat onnistuneet hyvin, laukut on saatu
normaalissa ajassa. Nyt vaan harrastavat italialaista lakkoa eli ovat töissä mutta heittävät tikkaa ... mutta kyllä se siitä. Kehumanne Finnair on epäonnistunut johtamisessaan. |
Kaikki ihmiset ei tarvitse rasvoja, mutta minä atoopikkona ainakin tarvitsen!
| |
| | |
13.01.10, 13:37
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=Tree;10382498] Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkaava..
Kaikki ihmiset ei tarvitse rasvoja, mutta minä atoopikkona ainakin tarvitsen! |
Kaikki jotka nesteitä cabiinissa kuljettavat eivät ole atoopikkoja. Lyhyellä lennolla ei myöskään tarvita rasvaa, voi rasvata itsensä yltäpäältä jo kotona. Ja jos tarvitsee, hoitaa asian ihan hiljaisuudessa, ei siitä kannata meteliä pitää.
| |
| | |
13.01.10, 18:25
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja alidas Miksi niitä nesteitä täytyy ylipäätään kuljettaa käsimatkatavaroissa, sitä en ymmärrä? En ole vielä kertaakaan tarvinnut mitään nestettä lentokoneessa. | Matkustan viikonlopuksi kaveria tapaamaan. En tarvitse mukaan isoa matkalaukkua, kaikki mahtuu lentomatkalaukkuun. Jos vain mahdollista, otan shampoon, hoitoaineen, dödön, hammastahnan ja kosteusvoiteen kotoa mukaan pienissä purkeissa. En halua röpöstää pennosia uusiin tökötteihin (määränpäässä) jos/kun ei kerran ole pakko.
"Lyhyillä matkoilla" itse ainakin ymmärrän, että matkustetaan ulkomaille lyhyeksi aikaa (esim. viikonlopuksi), en sitä, että lento kestäisi jotenkin älyttömän lyhyen aikaa (ettei siellä tarvitsisi rasvoja tms...).
| |
| | |
13.01.10, 19:08
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Harvat myöskään tarvitsevat laukullista vaatteita tai muuta rojua, jotka käsimatkatavara koneeseen kannetaan. Kysehän ei ole siitä, mitä tuotteita tai tavaroita tarvitsee lennon aikana vaan siitä, mitkä tavarat tahtoo määränpäässä varmasti käyttöönsä.
| |
| | |
14.01.10, 08:20
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viimeaikaisten tapahtumien valossa en kyll Helsingistä Finnairilla lähtiessä laittais mitään ruumaan, enkä tietysti Helsinkiin päin tullessakaan.
Ärsyttäväähän toi nestepelleilykin on, aina joutuu vähän fundeeraamaan mitä voi ottaa mukaan ja mimmoseen pulloon pitäis ujuttaa, ei aina voi koko settiä lentokentältäkään ostaa.
| |
| | |
14.01.10, 13:05
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mollukkapullukka Viimeaikaisten tapahtumien valossa en kyll Helsingistä Finnairilla lähtiessä laittais mitään ruumaan, enkä tietysti Helsinkiin päin tullessakaan.
Ärsyttäväähän toi nestepelleilykin on, aina joutuu vähän fundeeraamaan mitä voi ottaa mukaan ja mimmoseen pulloon pitäis ujuttaa, ei aina voi koko settiä lentokentältäkään ostaa. |
Mitä on nesteet joita esim. mollukkap.. tarvitsee lentokoneessa ja mitä ei saa kohteessa ostettua?
Kaikki viimeaikaisetkin lennot ovat kohdaltani onnistuneet, matkatavarat on saatu haltuun jne eli liiottelua ilmassa. Jos matkustaa kerran vuodessa turistirysään ei silloin kovin huonosti voi käydä juuri sillä kertaa.
Haluasitko sinä olla koneessa joka räjäytetään etkä pääse koskaan perille???
| |
| | |
14.01.10, 13:07
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Xeta Harvat myöskään tarvitsevat laukullista vaatteita tai muuta rojua, jotka käsimatkatavara koneeseen kannetaan. Kysehän ei ole siitä, mitä tuotteita tai tavaroita tarvitsee lennon aikana vaan siitä, mitkä tavarat tahtoo määränpäässä varmasti käyttöönsä. |
Kyllä ne tavarat saa päätepisteessä, lentokentällä haltuunsa. Se nyt on ihan varmaan. Aina olen ollut näin.
| |
| | |
14.01.10, 14:09
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkaava elli Kyllä ne tavarat saa päätepisteessä, lentokentällä haltuunsa. Se nyt on ihan varmaan. Aina olen ollut näin. | Hyvä, että olet saanut. Minä matkustan paljon ja aika usein on joutunut tavaroita odottelemaan, etenkin, kun on joutunut vaihtamaan konetta. Pahin kokemukseni oli matka Dubliniin, vaihdolla Heathrowissa: Minä tyhmä olin pakannut kaiken matkalaukkuuni, myös kosmetiikan. Perillä oli 4 tuntia aikaa gaalan alkuun. Hups, laukku ei tullutkaan samalla koneella... Sen 4 tuntia ennen gaalaa olisin paremminkin voinut käyttää kuin juoksemalla ympäri Dublinia ostamassa iltapukua, kenkiä, sukkia ja meikkejä! Sen jälkeen en ikinä ole matkustanut ilman käsimatkatavaroita, jos on ollut tärkeä meno lennon jälkeen.
Hyvä ystäväni matkusti Suomesta Väli-Amerikkaan. Hän sai laukkunsa Suomessa viikkkoa matkan jälkeen. Oli kuulemma ollut vähän ihmeissään, pitkä, isojalkainen suomalainen, kun paikallisessa pikkukylissä ei juuri valinnanvaraa ollut.
On toki ihan eri asia matkustaa kerran vuodessa turistimatkalle ja odotella tavaroitaan, jos niikseen tulee, vaikka olisihan se silloinkin kiva saada bikinit päälleen jo saman päivänä.
Enkä myöskään näe mitään syytä, jos teen vkl-matkan, miksi pakkaisn laukkuni ruumaan ja joutuisin sitten hihnalla sitä odottelemaan, kun muuten voin siirtyä suoraan kentältä ulos. Joillakin isoilla kentillä kun joutuu odottelemaan reilusti puoli tuntia tai enemmänkin. Ja Hesassa näköjään heitellään tikkaa, vaikka matkustajat odottavat laukkujaan.
Eli ihan varmasti tulen Hesassa käymään kohtapuoleen vain ja ainoastaan käsimatkatavaroiden kanssa. Enkä todellakaan joka matkalla viitsi ostella uusia purnukoita; minulla on litran muovipussi aina valmiiksi pakattuna kylppärin kaapissa -ei tarvitse kuin heittää se mukaan laukkuun.
| |
| | |
15.01.10, 09:40
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse useimmiten laitan laukun ruumaan, nesteitä on yleensä niin paljon ettei pysty ottamaan vain käsimatkatavaroita (atoopikon kosteusvoiteet, ja piilarinesteet yms). Ja monesti muutakin kamaa on sen verran ettei mahdu käsimatkatavaroihin kun reissuni ovat pääosin yli viikon mittaisia. Mutta otan käsimatkatavaroihin aina parin päivän vaatteet ja tarvikkeet, koskaan ei tiedä varmaksi tuleeko laukku samalla lennolla vai ei. Nimimerkillä kerran laukku jäi tulematta ja mulla oli pelkkä pieni käsilaukku... Onneksi olin menossa ystävän luokse joten sain kaiken tarvittavan häneltä, ja kentältä "hätäpakkauksen".
| |
| | |
11.07.11, 07:11
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | ai ei kannata viedä tavaroitaan lentolaukussa matkustamoon
Hieno että joku uskaltaa vielä laittaa matkatavaransa ruumaan. Itseltäni on nimittäin ruumaan laitetusta laukusta viety omaisuutta kahdella eri lennolla ja Finnair nostaa käsiään ettei vastaa lennon aikana matkatavaroille tapahtuneista asioista. Molemmilla kerroilla laukku on pengottu ja omaisuudestani osa jäänyt vieraisiin käsiin. (kyseessä ei ole ollut mitään mitä laittomia tuotteita) Koneeseen vien siis nykyisin lentolaukussa koko loman aikana tarvitsemani vaatteet yms. Ja mitä se kenellekään kuuluu miksi tarvitsee lennon aikana/ sen jälkeen rasvoja yms.
| |
| | |
11.07.11, 09:16
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen käynyt jokaisessa maaosassa montakin kertaa, ei ole KOSKAAN matkalaukut jäänyt tulematta , eikä mitään pengottu, tai sitten niin hyvin etten ole huomannut.
Nesteet laitan ruumaan laukkuun, ei ole mitään käsiveskassa.
Onko sitten vain ollut hyvää onnea, kun jokasella muulla on aina jotain ongelmaa.
| |
| | |
11.07.11, 10:18
|
#22 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä onni Olen käynyt jokaisessa maaosassa montakin kertaa, ei ole KOSKAAN matkalaukut jäänyt tulematta , eikä mitään pengottu, tai sitten niin hyvin etten ole huomannut.
Nesteet laitan ruumaan laukkuun, ei ole mitään käsiveskassa.
Onko sitten vain ollut hyvää onnea, kun jokasella muulla on aina jotain ongelmaa. | Sinulla on vain ollut hyvä tuuri. Minäkään en suuria nestemääriä kuljeta käsimatkatavaroissa, mutta sen verran, ettei ensimmäisenä päivänä pulaan jää eli käsivoide (50 ml) ja pienipullo meikinpoistoainetta ja meikit kulkevat käsimatkatavaroissa. Kerran on laukku jäänyt tulematta, mutta se oli onneksi tulomatkalla ja kotona pärjäsi yön yli hyvin, kun laukku tuli seuraavana päivänä kotiin kannettuna. Olisi ollut kamalaa, jos se olisi tapahtunut menomatkalla ja tänä vuonna, kun vastassa oli yli 30 asteen helle.
| |
| | |
11.07.11, 16:46
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
En ole koskaan tarvinnut käsivoidetta, enkä meikinpoistoainetta,ainoastaan huulipuna on siinä muovipussissa. Mutta olenkin ollut sellaisissa maissa, mistä voi ostaa noita kaikkia, en raahaa niitä mukana.
Pärjään myös ilmankin jokusen päivän, ihovoidetta, saippuaa ja shampoota on aina hotellissa.
| |
| | |
12.07.11, 08:51
|
#24 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kulkija vaan En ole koskaan tarvinnut käsivoidetta, enkä meikinpoistoainetta,ainoastaan huulipuna on siinä muovipussissa. Mutta olenkin ollut sellaisissa maissa, mistä voi ostaa noita kaikkia, en raahaa niitä mukana.
Pärjään myös ilmankin jokusen päivän, ihovoidetta, saippuaa ja shampoota on aina hotellissa. | Ihovoidetta en ole nähnyt koskaan hotellissa tarjolla. Viimeksi oli saippuaa ja suihkugeeliä, joka olisi ilmeisesti sopinut myös hiuksille (en kokeillut). Tarvitsen omat aineet (meikinpoistoaine), kun käytän vedenkestävää ripsiväriä enkä viitsi lähteä suurkaupungista etsimään löytyykö saman merkkistä minulle sopivaa tuotetta, jos laukku jostain syystä jää tulematta. Tämän vuoksi tärkeimmät tuotteet pienissä määrissä kuljevat käsimatkatavaroissa ja isommat pullot sitten matkalaukussa. Käsivoidenkin on tärkeä käsimatkatavaroissa sillä ainakin minä joudun lennon aikana vähintään kerran pesemään käteni ja sen jälkeen tarvitsen käsivoidetta, jota sitäkään ei saa ihan mistä tahansa kaupasta vaan merkin omasta liikkeestä.
| |
| | |
12.07.11, 09:07
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Ihovoidetta en ole nähnyt koskaan hotellissa tarjolla. Viimeksi oli saippuaa ja suihkugeeliä, joka olisi ilmeisesti sopinut myös hiuksille (en kokeillut). Tarvitsen omat aineet (meikinpoistoaine), kun käytän vedenkestävää ripsiväriä enkä viitsi lähteä suurkaupungista etsimään löytyykö saman merkkistä minulle sopivaa tuotetta, jos laukku jostain syystä jää tulematta. Tämän vuoksi tärkeimmät tuotteet pienissä määrissä kuljevat käsimatkatavaroissa ja isommat pullot sitten matkalaukussa. Käsivoidenkin on tärkeä käsimatkatavaroissa sillä ainakin minä joudun lennon aikana vähintään kerran pesemään käteni ja sen jälkeen tarvitsen käsivoidetta, jota sitäkään ei saa ihan mistä tahansa kaupasta vaan merkin omasta liikkeestä. |
Kyllähän niitä bodylotioneita on melkein hotellissa kuin hotellissa tarjolla. Eri asia miten ne toimivat omalla iholla, mutta toisaalta hätätilanteessa kyllä yksi kerta vieraallakaan aineella ei pilaa mitään.
Paras meikinpoistoaine on muuten apteekista saatava perusvoide. Se ei kuivata enempää ripsiä kuin ihoakaan ja sillä samalla voi sitten voidella koko kroppansa, joten ei tarvitse monenlaisia rasvoja kuskata mukana. Minulla on aina käsimatkatavaroissa pieni putkilo ja matkalaukussa sitten 200 gramman putkilo.
| |
| | | | |